Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1897
Har levd ett idiotisk liv, og nå sitter jeg med miliongjeld. Noe som jeg skjønner jeg kan takke meg selv for. Jeg sliter mye med angst og ptsd osv som gjør jeg ikke har klart meg bra i jobb de siste årene, og det kan se ut som ufør ettervært. Men planen er selvfølgelig og klare og jobbe. Men nå er situasjonen at jeg skylder mye penger, og jeg trenger og så fort som mulig bli kvitt gjeld. Jeg vet om gjeldsanering osv men men uten og gå Noe mer inn på grunn har jeg ikke tid til det. Jeg er ganske desperat og lurer veldig på om det er noen smarte hoder her med noe ideer hva man kan gjøre. Hva ville dere ha gjort for og bli kvitt million gjeld når om dere var for syke til og klare vanlig jobb? Og tid er en stor faktor. Skjønner det ikke finnes noen enkel eller kjapp løsning, men takknemlig for alle forslag og tips.
Det heter gjeldsordning og tar 5 år du ikke har tid til.
Alternativet da er jo at du selv kontakter kreditorer og får gjelda slettet/sanert.
Siden det er lite sannsynlig bør du nok sikte deg inn på gjeldsordning og 5 år.
5 år går fort når du setter i gang. Derfor bør du komme i gang og ikke kaste bort tida på illusjoner om at du skal gjøre dette raskere.
Du bør se på krav og formalitetene rundt gjeldsordning så du ikke søler bort mer tid enn nødvendig.
https://www.politiet.no/tjenester/na...gjeldsordning/
Tror ikke det er mulig. Er jo gjeldsordning som er laget for folk med mer gjeld enn de kan håndtere.
Ran alt og alle du kommer over.
Invester i krypto.

Sannsynligvis mister du alt og havner i fengsel, men du har nok en halv promille sjans til å slippe unna.

Jeg ville gått for gjeldsordning.
Er det kredittkort / forbrukslån og lignende eller er det huslån ?

Prøv å få lånet over til noe med sikkerhet i bolig el.l slik at du kan få renten ned til rundt 1.5% så kan en fint håndtere det med en vanlig inntekt.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ta kontakt med nav gjeldsrådgiver og få han til å hjelpe deg med søknad til namsmannen. Er masse styr og du må ha en fast jobb der du tjener så og så mye for å få gjeldsordning.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Ta kontakt med nav gjeldsrådgiver og få han til å hjelpe deg med søknad til namsmannen. Er masse styr og du må ha en fast jobb der du tjener så og så mye for å få gjeldsordning.
Vis hele sitatet...
Vrøvl, tvertimot så er det et krav at du er varig ute av stand til å betjene gjelda. Ingen krav til inntekt der nei.
Det som er styr er forarbeidet til gjeldsordningen. Og det viktigste er kanskje at du skal ha forsøkt å komme til en ordning med kreditorer på egenhånd (eller i lag med NAV's gjeldsrådgiver). Derfor er det viktig å sette seg inn i dette og komme i gang med det som er viktig å slutte fantasere.

Hvis du gidder bruke 5 minutter på å forstå hva en gjeldsordning innebærer så er det veldig lite hokus pokus og namsmannen hjelper med søknad. Naturligvis geografiske avvik her men i utgangspunktet er det i politidistriktene satt av ressurser til akkurat gjeldsordning.

Når jeg fikk gjeldsordning var det en pensjonert politimann som tok seg av dette for namsmannen et par dager i uka. Bedre hjelp enn noen gjeldsrådgiver på NAV som ikke får gjort stort mer enn du kan gjøre selv. Få oversikt over kreditorer og kontakte de en og en er det de kan bistå med. Dessverre så opplever de fleste avslag på å komme til en realistisk gjennomførbar ordning på egenhånd. Men det er likevel ikke bortkastet, som nevnt er dette et ufravikelig krav at du skal ha forsøkt for å få gjeldsordning.
Sist endret av Dough; 26. juli 2021 kl. 09:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Dough Vis innlegg
Vrøvl, tvertimot så er det et krav at du er varig ute av stand til å betjene gjelda. Ingen krav til inntekt der nei.
Det som er styr er forarbeidet til gjeldsordningen. Og det viktigste er kanskje at du skal ha forsøkt å komme til en ordning med kreditorer på egenhånd (eller i lag med NAV's gjeldsrådgiver). Derfor er det viktig å sette seg inn i dette og komme i gang med det som er viktig å slutte fantasere.

Hvis du gidder bruke 5 minutter på å forstå hva en gjeldsordning innebærer så er det veldig lite hokus pokus og namsmannen hjelper med søknad. Naturligvis geografiske avvik her men i utgangspunktet er det i politidistriktene satt av ressurser til akkurat gjeldsordning.

Når jeg fikk gjeldsordning var det en pensjonert politimann som tok seg av dette for namsmannen et par dager i uka. Bedre hjelp enn noen gjeldsrådgiver på NAV som ikke får gjort stort mer enn du kan gjøre selv. Få oversikt over kreditorer og kontakte de en og en er det de kan bistå med. Dessverre så opplever de fleste avslag på å komme til en realistisk gjennomførbar ordning på egenhånd. Men det er likevel ikke bortkastet, som nevnt er dette et ufravikelig krav at du skal ha forsøkt for å få gjeldsordning.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk beskjed om at du måtte ha slik og slik inntekt, kanskje du er utdatert?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Jeg fikk beskjed om at du måtte ha slik og slik inntekt, kanskje du er utdatert?
Vis hele sitatet...

Slik og slik inntekt, kanskje det er du som burde prøve å snakke med andre for en 2nd opinion?

Du kommer med påstander som berører det grunnleggende for gjeldsordning nedfelt i gjeldsordningsloven. Det er kansje du som bør oppdatere oss på noe mer konkret vedrørende dette enn det som står i loven? Beklager, men at noen har sagt noe slarv til deg gjør det faktisk ikke til en sannhet, langt der i fra.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Dough Vis innlegg
Slik og slik inntekt, kanskje det er du som burde prøve å snakke med andre for en 2nd opinion?

Du kommer med påstander som berører det grunnleggende for gjeldsordning nedfelt i gjeldsordningsloven. Det er kansje du som bør oppdatere oss på noe mer konkret vedrørende dette enn det som står i loven? Beklager, men at noen har sagt noe slarv til deg gjør det faktisk ikke til en sannhet, langt der i fra.
Vis hele sitatet...
Nei vel, kan godt hende jeg tar feil, men var det gjeldsrådgiver sa til meg en gang i tiden. Fått deg kaffe i dag?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Jeg fikk beskjed om at du måtte ha slik og slik inntekt, kanskje du er utdatert?
Vis hele sitatet...
tror du har mistolket noe, eller så har du hatt en rådgiver som ikke vet hva hen snakker om.

Kjenner folk med 50k i mnd på gjeldsordning, og kjenner folk på aap med samme gjeldsordning. Ingen inntektskrav.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Nei vel, kan godt hende jeg tar feil, men var det gjeldsrådgiver sa til meg en gang i tiden. Fått deg kaffe i dag?
Vis hele sitatet...
Se her ja kommer det frem, random gjeldsrådgivere sier dessverre mye rart. Sku jeg hørt på min gjeldsrådgiver i NAV dengang så hadde jeg heller aldri endt opp med gjeldordningen selv. Det er synd det er så mye myter rundt dette. Faktisk så er gjeldsordning tvert i mot noe som er blitt forenklet med fordeler for gjeldsinnehaveren i mot tidligere.

Konklusjonen her er uansett å ta et lite minimum av ansvar selv, se min første post så er ts godt i gang.
Få deg jobb og gjeldsordning