Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3484
Anonym bruker
"Sugen Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Har fått tak i et gram pure krystaller. Vi er to personer som skal bruke dette for første gang. Vi er begge over 40 år og driver ikke med andre illegale rusmidler. Hva bør vi tenke på? Hvor bør det skje? Kan være i eget hjem uten andre tilstede, men bor i tettbygd villastrøk. Noe man bør gjør etterpå for å minske eventuelle plager? Forberedelser? Har hørt at dosen man tar er 0,1 gram, stemmer det?

Ber om alle mulige råd og innspill.
100 mg er en god dose, hvis noen er litt høyere opp i vektklassen; for eks 120 og oppover er det greit og gi litt mer

1 mg pr kg kroppsvekt
Det skal godt gjøres at ting går galt på noen som helst måte med fornuftige doser

Anbefaler deg å være med dine nærmeste venner hvor alle tar det. Du kommer nok til å føle deg litt utilpass dagene etterpå om du tar det alene med gjengen som vitner.

100mg høres ut som en bra dose

Vann & frukt + sted å være i fred + musikk er egentlig alt som trengs.
Gjerne noe bønne å røyke på, det gjør opplevelsen mye bedre mener jeg.
Mye næringsrik mat til dere lander.
Anonym bruker
"Sugen Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for gode svar! Er det problematisk hvis hjertet har vært utsatt for infarkt for ca 10 år siden?
Vanskelig å si, men 100-150mg skal være en relativt trygg dose. Spesielt hvis man holder seg i rolig aktivitet under trippen.
Anonym bruker
"Sugen Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og hvordan er det med å bli tatt av Bastian? Minimere risk for dette? Skal hente det hos en type jeg kjenner som fremstår ganske forsiktig. Hva blir konsekvensen av å bli tatt med 1g i lomma? Barnevern, førerkort og hele karusellen?
Aldri skjedd. Hold fartsgrensa når du sitter i bilen så går det greit. Skal du være hjemme så burde det gå bra.
Anonym bruker
"Sugen Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle gode svar. Er det en stygg nedtur av dette? Hvor lenge varer effekten og hvor lenge varer evt bivirkninger, og hva kan man gjøre for å mildne dem?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og hvordan er det med å bli tatt av Bastian? Minimere risk for dette? Skal hente det hos en type jeg kjenner som fremstår ganske forsiktig. Hva blir konsekvensen av å bli tatt med 1g i lomma? Barnevern, førerkort og hele karusellen?
Vis hele sitatet...
Hvis de ikke har bikkje som markerer på deg så har de uansett ingen grunn til å se i lommene dine. Navn, fødselsdato og adresse og «var det noe mer konstabel kukk?»
Får ikke noe Hangover av Emma. Start med 100mg og ta en dropp med 100mg et par timer senere hvis ønskelig.

En kveld på fylla er 100 ganger værre
Anonym bruker
"Sugen Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Liker det siste svaret der! Er litt paranoid da jeg har liten erfaring med ulovlige rusmidler, og knapt en parkeringsbot på samvittigheten. Men har funnet ut at mdma kan være en bra ting hvis det brukes riktig. Derfor jeg også spør om råd til forberedelser, gjennomføring og «etterarbeid».
Anonym bruker
"Sugen Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må man ha diamantvekt for riktig dosering? Leser at 70 mg er absolutt maks dosering for førstegangsbruk.
At fylla potensielt er 100 ganger verre strides definitivt de lærde om, en dog jeg personlig foretrekker en mild MA-nedtur fremfor den verste fyllesjuka. Point being, de fleste vil kunne oppleve en hvis nedtur etter MA'en går ut av kroppen, trikset er å forberede seg på at dagen derpå ikke blir dagen med hæla i taket og tenna i tapeten for å si det sånn. Hvis man er forberedt på at ting ikke nødvendigvis er tipp topp så møter man opplevelsen med et tankesett som hjelper en på sikt.

Jeg ville oppholdt meg et sted jeg fant komfortabelt med folk jeg digger, hvis dere er nære fra før av vil dere komme jævlig styrka ut av en MA-trip, kanskje dere får prata ut om noe som har plaga dere, funnet ut nye ting om hverandre osv, osv. Hvis du er like forsiktig som du alltid er og ikke har eller har hatt for vane med å møte snuten fra før er det bare å opptre som før og alt vil løse seg. Det kan kanskje føles trykkende på nedtur, så i tilfelle en av dere sliter ville jeg ha hatt noe kannabis eller beroligende parat, det kan dempe eventuell ubehag. Nå er det ofte sånn at førstegangstrippere på MA kommer ganske greit ut av det men man vet aldri.
Du må ikke, men er en fordel. Du kan ta å dele opp 1g i 10 ca like store deler, 70mg er litt lite, det som skjer hvis man tar for lite er ofte at man får mer ubehagelig effekt.
Anonym bruker
"Sugen Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk igjen for kvalifiserte svar. Er det også slik at hvis man får krystaller kan man være ganske sikker på at det er mdma og ikke noe pmma eller hva de farlige etterligningene nå heter.
Dette er så klart sagt på en ren magefølelse, men jeg tviler på det er noe tull med varene. Point being again, tilfellene med PMMA fremfor MDMA medfører som oftest sjeldenhetene. Hvis du er i tvil så anskaff testkit, google og tilegne deg så mye info som mulig om PMMA, etc. Jeg håper virkelig du får en god tur, det pleier å være tilfelle på MA!

Spekulering til side, krystaller vil som regel alltid være tryggere enn å eksempelvis innta MDMA i pilleform.
Sist endret av equimanthorn; 11. juli 2021 kl. 19:28.
Utifra min erfaring så er det forskjell på kvalitet uavhengig om det er krystaller eller ei. Viktigste er vel at hvis du ikke får noen effekt etter 1,5 time ikke ta mer.

pmma tar lengre tid før man merker noe, som fører til at folk redoserer og dermed får i seg alt for mye før effekten slår inn senere.

Har aldri opplevd å få pmma eller noe sånt selv, men opplevd forskjellig kvalitet. Går ann å bestille test-kit hvis du vil være helt safe.
Ville gått for 100mg, 120mg om du er en stor type. En mdma-tur uten skikkelig kick er kjipe greier, og du må vente 3 måneder til neste gang
Anonym bruker
"Sugen Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
190cm/100 kg
Som andre har sagt og som jeg glemte i mine 2 forestående innlegg, hvis 100 ikke skulle gjøre opplevelsen komplett så spe på med 50-100 til en time etter første inntak ca.
Crimea River
Alec's Avatar
Selv fikk jeg 220mg (2,2mg/kg) på min første MDMA tur, hvor jeg kun hadde erfaring med weed fra før av. Jeg angrer ikke et sekund, det var ærlig talt den beste kvelden i mitt liv. Magien som jeg opplevde den kvelden har jeg aldri klart å finne igjen, verken med større eller mindre doser.
Så basert på min erfaring med at første MDMA turen kommer til å være den beste, så er jeg glad for min store førstegangsdose.
1mg/kg er en helt grei dosering det også, og for all del, det er ikke "for lite".
Dere får føle litt på det selv, jeg ville ihvertfall anbefalt mer enn 1mg/kg


Her er min oppskrift på en god kveld:
Forberedelser
1. Kjøp inn isbiter, brus, godteri, frukt (vannmelon, jordbær, etc). Unngå godteri som trenger mye tygging. Frukt er nok å foretrekke fremfor godteri.
Tyggis, vingummi, og slikt som krever mye tygging er et stort no-no. Man skjønner ikke helt selv hvor mye man egentlig sitter å tygger, så dagen etter kommer man til å ha det helt forjævlig i kjeven. I tillegg er det lett å tygge seg selv på tunga og slikt.

2. Før dere inntar rusmiddelet, sett ut noen temperatursensorer i områdene hvor dere skal være. Stua, soverommet, etc.
Prøv å hold romtemperaturen rundt 19-22C under turen. Med dansing, stearinlys, whatever, så blir dere varme og temperaturen i rommet øker. Man skjønner det ikke helt selv mens man er rusa, så ved å ha slike følere rundt om kring som blir dere oppmerksomme på temperaturen i rommet og i kroppen generelt, slik at dere kan sette inn tiltak.

3. I rommet hvor dere hovedsakelig skal være, sørg for at nermeste bord er så tomt som mulig og ha det ryddig i rommet.
I nærheren, sørg for å ha følgende:
Drikkeglass, tørkepapir, ferdig oppskjært frukt, og ALT som dere tror dere kan få bruk for under turen.
Når dere er rusa på MDMA så kommer dere til å føle dere som 2 helt frie mennesker. En skikkelig mood-killer er ting(arbeid) som må gjøres. For eksempel hvis dere må bruke tid på å skjære opp frukt. Sørg for at så mye som mulig er gjort på forhånd.
Søl er også noe dritt. Det er vanskelig å forstå under rusen hva man i praksis må gjøre hvis man søler og man kan bli veldig stressa, så ved å ha papir i nærheten så er det bare å ta papir og tørke opp sølet med en gang. Samarbeid og lag en greie ut av det. En lyser med lykt og en annen tørker. Da blir det en hyggelig opplevelse fremfor en stressende en.

Hos meg, så rydder jeg hele bordet ved sofaen og setter ut en ildfast form med noen stearinlys (Viktig å ha lysene i en form, fordi dere kommer aldri i verden til å huske å slokke dem!) Lysene er så langt vekk fra oss/soffaen som mulig.
På spisebordet, så setter jeg frem: Frukt, brus, vann, saft, te, kaffe, potetgull, papir, et par håndklær, vekt, briller, lys (Vekt, briller og lys er for redoseringen. Vekt for å veie, briller for å fokusere øya, og lys så noen andre kan lyse for meg).
I soffaen legger jeg ut alle tilgjengelige dyner og puter.

4. Hvis det er fare for innsyn - trekk for alle gardiner.

Første dropp
Her er det vanlig med litt nerver. Jeg har 2 måter å dosere MDMA på. For førstegangsbrukere er nok den velkjente pakke inn dosen i rizla/dopapir en grei måte å gjøre det på.
Et alternativ er å blande ut dosen i litt saft eller brus. Nok veske så man får i seg alt i ett svelg. Så skylle ned med mer drikke etterpå. MDMA smaker helt ekstremt bittert, men smaken setter seg ikke i munnen så det forsvinner fort.
Normen her hos meg er at vi tar første dropp med papir, så tar vi redoseringen med brus senere på kvelden.

0-15min
Bruk tiden på å gjøre dere komfortable. Finn frem noen spillelister, kanskje noe musikkvideoer. Bare ta det helt med ro, slapp av.

15-30min
Her bør oppturen starte. For førstegangsbrukere så kan det nok oppleves som litt overveldende. Bare la følelsene komme, slapp av og enjoy the ride.

Jeg antar at herfra og ut har dere en grei forståelse på hvordan ting skal være. La kvelden bli som den blir og prøv å nyt hvert sekund av det. Prøv å hold et øye på temperaturen i rommet, hvis det blir for varmt så bør dere lufte.
Hvis dere blir varme, snøvler, eller sliter veldig med å tenke, så lag en bolle med vann og isbiter, hiv i noen kluter og legg kluten over hodet. Det kan jeg sterkt anbefale at dere gjør uansett om dere trenger det eller ikke, fordi det er helt sinnsykt digg med en kald klut på hodet eller rundt penis/vagina området.
Kle dere nakne og lek med de kalde klutene.

Lykke til
Sist endret av Alec; 11. juli 2021 kl. 20:49.
Anonym bruker
"Sugen Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk, Alec!! Magisk oppskrift. Kjempefint at du tok deg tid til det. Men en vekt virker å være ganske viktig? Hvor får jeg tak i det på noen dager?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tusen takk, Alec!! Magisk oppskrift. Kjempefint at du tok deg tid til det. Men en vekt virker å være ganske viktig? Hvor får jeg tak i det på noen dager?
Vis hele sitatet...
Holder med 0.1 vekt, kan høre litt rundt med headshops i nærheten. En mulighet uten er å ta 1000 mg (1G) og dele det inn i identiske hauger. Hvis denne metoden blir brukt så er et godt og greit tips å finknuse alt til pulver først. Ekstremt hvor mye en liten krystall bit kan ese ut/ekspandere.. det er som regel ikke den mengden man antar!
Crimea River
Alec's Avatar
Viktig og viktig. For oss er vekt viktig fordi vi gjerne er 1 person som har kjøpt noen gram også er vi 4-6 stk som skal dele på regningen etterpå. Jeg tror ikke dere trenger å være redd for noe overdose her.
Hvis dere har 1 gram så holder det fint å dele det opp i 5 like store deler, da vet dere at hver av delene er 200mg'ish.
Så kan dere dele opp det igjen slik at dere får en dose på 100-150-200mg, alt ettersom hva dere ønsker selv.

Hvis jeg skal spå kvelden deres så kommer dere til å ville redosere når dere merker at peaken starter å gå ned. Selv om dere planlegger å ikke redosere, ta uansett å lag noen ekstra doser så dere slipper å stresse med det senere.

Uansett er en vekt fint å ha senere. Greit å vite hvor mye man tar, hvor mye man skal ta og hvor mye man har igjen. Da vet man samtidig til neste gang om man ønsker å ta mindre eller større dose.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tusen takk, Alec!! Magisk oppskrift. Kjempefint at du tok deg tid til det. Men en vekt virker å være ganske viktig? Hvor får jeg tak i det på noen dager?
Vis hele sitatet...
Hvist du er helt paranoid om å kjøpe vekt på en shady head shop så kan du eventuelt gå på hifi klubben eller soundgarden og kjøpe en digital vekt

https://soundgarden.no/dynavox/11391...tifttrykksvekt
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Ber om alle mulige råd og innspill.
Vis hele sitatet...
Vil gi deg et råd, ikke vær alt dor nøye med doseringen, mdma overdoser er sjelden. Bar å hive seg i det egentlig, litt forsiktig og ikke ta alt for store doser, så du ikke friterer dopmin reseptorene dine. Men 0.3-0.4 går helt fint for en god og intens rus, uten noe spessielt ubehag.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil gi deg et råd, ikke vær alt dor nøye med doseringen, mdma overdoser er sjelden. Bar å hive seg i det egentlig, litt forsiktig og ikke ta alt for store doser, så du ikke friterer dopmin reseptorene dine. Men 0.3-0.4 går helt fint for en god og intens rus, uten noe spessielt ubehag.
Vis hele sitatet...
Tulling. Dopamin reseptor? 0,4 går fint til en førstegangsbruker uten spesielt ubehag? Lol
Ha frukt og drikke tilgjengelig, hold deg hydrert men ikke gå over bord med drikkinga heller. Og ertfall ikke om du merker at du ikke klarer og pisse. Noen får trøbbel med dette. Og ikke gjør for mye anstrengende fysisk arbeid. Gjør du dette er mye gjort. Bruk kvelden p på snakke om de dype tingene i livet, og kos dere. også: ikke bland med alkohol, ikke første gangen. Få kontroll på opplevelsen før du kaster flere momenter oppi gryta
Crimea River
Alec's Avatar
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Ha frukt og drikke tilgjengelig, hold deg hydrert men ikke gå over bord med drikkinga heller. Og ertfall ikke om du merker at du ikke klarer og pisse. Noen får trøbbel med dette. Og ikke gjør for mye anstrengende fysisk arbeid. Gjør du dette er mye gjort. Bruk kvelden p på snakke om de dype tingene i livet, og kos dere. også: ikke bland med alkohol, ikke første gangen. Få kontroll på opplevelsen før du kaster flere momenter oppi gryta
Vis hele sitatet...
Jeg må le, jeg husker jeg satt på dass og hadde glemt hvordan jeg skulle drite
Sitat av Alec Vis innlegg
Jeg må le, jeg husker jeg satt på dass og hadde glemt hvordan jeg skulle drite
Vis hele sitatet...
Sikker på at det bare var emma du tok?
Sitat av 420master Vis innlegg
Sikker på at det bare var emma du tok?
Vis hele sitatet...
svarer ikke for han, men flere ganger ved større doser og jays, så blir jeg helt tilbakestående, så det høres for meg ikke så usansynelig ut
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil gi deg et råd, ikke vær alt dor nøye med doseringen, mdma overdoser er sjelden. Bar å hive seg i det egentlig, litt forsiktig og ikke ta alt for store doser, så du ikke friterer dopmin reseptorene dine. Men 0.3-0.4 går helt fint for en god og intens rus, uten noe spessielt ubehag.
Vis hele sitatet...
For et ekstremt dårlig råd. Bare fordi du inntar idiotiske doser, så bør du ikke anbefale andre det samme.
Crimea River
Alec's Avatar
Sitat av 420master Vis innlegg
Sikker på at det bare var emma du tok?
Vis hele sitatet...
Ja
Pikkoras har rett, mye emma + mye weed kan ha den effekten.
Har sagt det i en tidligere tråd om lignende

Det er noe som kalles for "Suicide Tuesday" (google it). En slang brukere av MDMA/ecstasy bruker bl.a i England/USA. Noe jeg skulle ønske jeg visste om, før jeg tok MDMA/ecstacy.

Tok "normal dose" en lørdagskveld da jeg var uthvilt og fin i formen. Musikk var magisk, dama ble vakrere og mer "dyp" uten et bedre uttrykk, vi sa akkurat det vi mente om absolutt alt (no filter), og det jeg hadde lidenskap for fra før ble forsterket gange 10 for å ikke overdrive for mye. Så gikk peaken ned, og det var vi forberedt på. Greit nok det, litt vanskelig og sove, men OK.
Så kom søndag, og vi tenkte på hvor kos vi hadde det dagen før. Kjøpte oss noe take-away mat, drakk masse vann, og bare chilla hele dagen egentlig.
Så kom mandag, og det ble litt mer grått. Virkeligheten dukket plutselig opp igjen, og eventyrland som føltes så ekte begynte å bare bli et minne. Needless to say så er det kjipt å legge seg å prøve å sove, når man er i en slik state-of-mind.
På tirsdag føltes ting bare helt jævlig ut. Ville ikke treffe noen, ville ikke høre prat, ville ikke spise, ville ikke utendørs, og videre. Ville bare være for meg selv. Men jeg skjønte ikke hvorfor.

Nå skjønner jeg heldigvis hvorfor. Og det burde andre også skjønne, i din situasjon, når man skal prøve MDMA/ecstasy for første gang. Okey, flere kan vel si "yadayada ecstacy inneholder mer enn MDMA". Ikke alltid. Men uansett; det er greit å huske at MDMA tømmer lykkelageret.
Det trenger tid til å fylles opp igjen.

Sier det ikke for skremsel, jeg sier det mest med omtanke, egentlig. Liker MDMA jeg, akkurat som jeg liker andre sentral-stimulerende midler, som f.eks kokain og amfetamin. Syntes bare MDMA-nedturen slo ekstra hardt. Sikkert fordi jeg er en sensitiv person, med stor lidenskap for ting. Og når lidenskapen plutselig blir så brått oppjaget i noen timer, for så å være nede og plutselig veeeldig nede noen dager etter, ble det veldig tungt.
Maken til motvilje mot å finne ut av noe som helst sjæl

Ikke ta mindre enn 100mg hvis selve "trippen" er kveldens høydepunkt. Hvis du skal gjøre noe annet som konsert eller samtaleterapi eller whatever trenger du kanskje ikke så mye, men hvis det som skjer er at dere skal ta MDMA er det kjedelig med en en halvveis dose.

Regner med at dere kommer til å kose dere
Vil også si at om dere har spist et stor måltid rett før drop så kan det ta opptil 2 timer før man kjenner kicket. Det kan også gjøre kicket mildere, så vil anbefale å spise 3-4 timer før.
100 mg er waste for en kar på 100 kg. Hvis du ønsker en fullverdig opplevelse, så går du for 1,5 mg/kg, dvs. 150 mg.

Unngå redosering, det vil kun forlenge effekten noe, men du betaler med humøret de neste dagene for de 1-2 ekstra timene. Ikke verdt det.

Og sist men ikke minst - har du hatt hjerteinfarkt så anbefaler jeg deg å tenke deg nøye om. Er eufori i 5 timer verdt livet ditt?
Anonym bruker
"Sugen Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva skal egentlig til for at politiet ransaker deg? Når har de lov til det? Aldri tatt for noe som helst før. Ikke hatt grunn til det heller, straighteste av de straighte.
Anonym bruker
"Sugen Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Synes det så bra ut, bare til å glede seg! Ville ikke bekymret meg over politiet, de bryr seg som oftest bare om større fisk eller gjengangere.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva skal egentlig til for at politiet ransaker deg? Når har de lov til det? Aldri tatt for noe som helst før. Ikke hatt grunn til det heller, straighteste av de straighte.
Vis hele sitatet...
Politet er ikke ute etter voksene mennesker som oppfører seg og har 1gram mdma i lomma. Bare å slappe helt av.
New generation
colakork's Avatar
Å joda. Narkotika er like ulovlig for voksne mennesker som oppfører seg.