Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4742
[/url]


Hei.
Jeg har en dør inn i til stuen min.
Har alltid måtte løfte døren litt, for å lukke å åpne den.
Plutselig røyk skruene på øverste festet.

Skal jeg bare skru tilbake skruene?
Eller må jeg bruke lim?
Sist endret av davidentotre; 29. juni 2021 kl. 19:51.
kjøp noen lengre skruer pluss universalplugger, må muligens borre litt dypere, skader vel ikke med lim å men da er det værre hvis du skal fjerne den en gang, muligens det bare holder med plugger å


Crimea River
Alec's Avatar
Bland fin sagflis med trelim og fyll hullene.
La det stå til dagen etter.
Skru så skruene inn på nytt.

Gjerne borr et lite hull først som er mindre enn skruene.

Ikke bruk plugger.
Finn 3 skruer som er 2 - 3 cm lengere å skru inn.
Tykkere skruer, eller betydelig lengre skruer (de må gjennom hulrommet bak karmen før du finner noe å skru i)
Det aller enkleste er å knekke av en fyrstikk i hvert hull og skru fast med de samme skruene. Det sitter som et skudd.
På skapdører har jeg tidligere brukt Sugru (eller lignende) i hullene og skrudd inn før det herder, det har fungert bra. Tror forslaget til Alec er det beste hittill.
Kjøp bedre skruer og skru
Sitat av Alec Vis innlegg
Bland fin sagflis med trelim og fyll hullene.
La det stå til dagen etter.
Skru så skruene inn på nytt.

Gjerne borr et lite hull først som er mindre enn skruene.

Ikke bruk plugger.
Vis hele sitatet...


eller bruk treplugger, slike man gjerne monterer møbler etcmed. bor opp til ønsket størrelse. bruk lim. og bank den inn, la stå en dag. mye bedre enn sagflis å lim
Stiller meg bak fyrstikk- og lim m/sagflis metodene, raskt, billig og enkelt. Alternativt kan du gå til innkjøp av skruer som er 0,5-1mm tykkere.

Du skal kunne skru ovenpå og under hengslene for å rette opp døren slik at du slipper å løfte den hver gang du skal igjennom. Ev. kjøp noen ‘hengselringer’ fra din lokale jernvare bedrift som du monterer på.
Hei.
Kjøpte meg skruer som var litt bredere og litt lengre.
Brukte 73 kroner på Clas Ohlson(skruer + skrujern).
Før måtte jeg løfte på døren, hver gang jeg skulle åpne eller lukke.
Nå fungerer den helt perfekt