Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2081
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Hei,
Jeg har gjennom årene både kjøpt og arvet til meg en vinylsamling som begynner å bli ganske stor, men har aldri fått platespilleren min til å fungere (En gammel Pioneer fra 80-tallet). Jeg ser derfor på mulige erstatninger til denne, og lurer på om det er noen med erfaringer her.

Budsjettet er ikke det største i verden, så jeg ønsker aller helst noe som spiller godt for en billig penge. Har sett på Audio Technica LP60XBT og Argon Audio TT i første omgang, men er åpen for folks erfaringer her. Jeg kan også legge til at jeg liker de mer minimalistiske spillerne, som Argon-spilleren.

Jeg trenger nok også to små høyttalere som spiller godt, da planen er å sette spilleren oppå en kommode jeg har på stua, så anbefalinger her mottas også med takk.

Noen som har noen tips?
Sist endret av Deadlock Radium; 22. mai 2020 kl. 17:51.
Jeg ville anbefalt en spiller med USB-utgang, så kan du lagre musikken på HDD, CD, SD e.l. for senere bruk.
Spiller er spiller. Kan finne masse snacks i alle prisklasser men hører mye bra om project sine.

Selv kjører jeg en Thorens fra 70 tallet med nyere stift. Spiller helt fantastisk.

Hvis man heller ikke har relativt bra lyd oppsett ville jeg støttet digital spiller. Disse inkluderer vel også RIAA trinn.
Jeg er ingen ekspert, men jeg er veldig fornøyd med min Rega Planar 1, du kan jo google den i alle fall og se hva du finner ut
Rega Planar 1 og Klipsch R-51PM så har du alt man trenger.

Klipsch R-51PM er aktive høyttalere med innebygd RIAA-trinn, så disse er bare å plugge platespilleren rett inn på.
De har også innebygd bluetooth, så man kan streame Spotify/Tidal.

Har selv eid både Rega Planar 1 og Planar 3. Dette er gode platespillere og det finnes masse av ettermarkedsoppgraderinger til disse.
Planar 1 kom virkelig til liv etter at jeg monterte en Nagaoka MP-110 på denne.