Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4904
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er på tide å få hjula til å rulle igjen!

Tradisjonen tru vert det altså TTD-Compo på nFF.

Reglane er som alltid - play it nice. Det er lov å vinne, men vinn med ærlege midler. Herper du for konkurenter risikerer du brått at stasjoner forsvinner.

Fly vil vere avskrudd for alle. Resten vil vere påskrudd. Map vil vere tilfeldig generert 2048x2048-map. Resten av reglane tar eg gjerne imot innspel på.

Det er ingen bindande påmelding; hiv deg med når serveren vert annonsert her 25.12, 17:00. Det burde gi folk tid til å fordøye både pinnekjøt og kanarifugler. Vinneren er den som har mest cash 27.12, 18:00.

Versjon vil vere 1.8.0.

Fram til den tid: Oppvarming.

ttd.etherkiller.org er oppe, og folk kan spille alt dei vil der - mot andre og mot seg sjølv.

last ned OpenTTD og hiv deg med! Velg multiplayer - add server, og skriv inn ttd.etherkiller.org
Nice, dette må jeg prøve å få vært med på!
Dette blir alltid bra. Koselig juletradisjon. Lykke til folkens!
Meget bra initiativ! Jeg joina, men ser ut som jeg går konkurs nå (hadde bare råd til det billigste lokomotivet og en kullvogn da den noe ambisiøse toglinjen min var ferdig utbygget).. Hehe. Kanskje øke maks. gjeld litt?
Sist endret av steili; 16. desember 2018 kl. 00:12.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av steili Vis innlegg
Meget bra initiativ! Jeg joina, men ser ut som jeg går konkurs nå (hadde bare råd til det billigste lokomotivet og en kullvogn da den noe ambisiøse toglinjen min var ferdig utbygget).. Hehe. Kanskje øke maks. gjeld litt?
Vis hele sitatet...
Hehe, det er litt vanskegrad på det, så det lønner seg å starte i det små.

Har satt vanskegrad slik at det faktisk krever litt tankekraft å gå i pluss
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Nytt game starta, folkens!
Fett! Spilte dette mye før ��
Ikke stjel mitt "Goods", vidarlo!
Hm, er det skrudd av at man kan joine stasjoner? Hvis ja, why?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Raymond Vis innlegg
Hm, er det skrudd av at man kan joine stasjoner? Hvis ja, why?
Vis hele sitatet...
For å hindre at folk kan bygge en stasjon på utsida av byen, og deretter satelittstasjoner i en by for å øke catchment area. Det er eit tiltak for å gjere spillet litt vanskeligare, sånn at du må ha en ide før du bygger

Du kan joine stasjoner, men dei må ligge fysisk inntil kvarandre.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
For å hindre at folk kan bygge en stasjon på utsida av byen, og deretter satelittstasjoner i en by for å øke catchment area. Det er eit tiltak for å gjere spillet litt vanskeligare, sånn at du må ha en ide før du bygger

Du kan joine stasjoner, men dei må ligge fysisk inntil kvarandre.
Vis hele sitatet...
Ah, selvsagt kunne det utnyttes..

Men da begrenses det jo av antall veier før en sving, right? Hvis man snakker om busstasjoner iallfall.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Raymond Vis innlegg
Men da begrenses det jo av antall veier før en sving, right? Hvis man snakker om busstasjoner iallfall.
Vis hele sitatet...
Ja. Du kan fjerne veien, bygge busstasjon, også legge på veien igjen, så du kan få til stasjoner som ikkje er fysisk sammenhengande, men du får ikkje utnytta det til å skape kunstige stasjonskonstruksjoner
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja. Du kan fjerne veien, bygge busstasjon, også legge på veien igjen, så du kan få til stasjoner som ikkje er fysisk sammenhengande, men du får ikkje utnytta det til å skape kunstige stasjonskonstruksjoner
Vis hele sitatet...
Begynner ikke byen å grine litt hvis man fjerner veier?
Sitat av Raymond Vis innlegg
Begynner ikke byen å grine litt hvis man fjerner veier?
Vis hele sitatet...
Joda, men de kommer seg over det
Når unpauser serverne egentlig?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Raymond Vis innlegg
Når unpauser serverne egentlig?
Vis hele sitatet...
I teorien skal den unpause når det er spillere tilkopla... Men det er mulig spillet er over. Starter nytt om en halvtimes tid
Sitat av vidarlo Vis innlegg
I teorien skal den unpause når det er spillere tilkopla... Men det er mulig spillet er over. Starter nytt om en halvtimes tid
Vis hele sitatet...
Ah, den var stuck på 1950 isted.
Er det bare jeg som har slitt med lagg/disconnections?
Sitat av steili Vis innlegg
Er det bare jeg som har slitt med lagg/disconnections?
Vis hele sitatet...
Ikke merket noe

Sitat av Raymond Vis innlegg
Ikke merket noe
Vis hele sitatet...
edit, falt nettopp ut, haha
Sist endret av RayMonk; 24. desember 2018 kl. 15:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal komme meg på når det starter i morgen. Gleder meg til litt OpenTTD-kos i jula. Fin juletradisjon.
Blir nok ikke før nærmere 21 på meg i morgen, men er med
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Tatt ned serveren no, konkuransen starter om to timer Då blir passordet publisert...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Tatt ned serveren no, konkuransen starter om to timer Då blir passordet publisert...
Vis hele sitatet...
Midt i julematen? Helvete.
Hvor langt inn årstall er man rundt 2100?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Raymond Vis innlegg
Midt i julematen? Helvete.
Hvor langt inn årstall er man rundt 2100?
Vis hele sitatet...
Har vi noen regler angående ekstrem terraforming (ut til oljeplattformer for eksempel), ødelegging av kanaler eller lignende?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av steili Vis innlegg
Har vi noen regler angående ekstrem terraforming (ut til oljeplattformer for eksempel), ødelegging av kanaler eller lignende?
Vis hele sitatet...
Terraform det du vil så lenge du ikkje herper unødig for andre spillere. Om formålet ditt er å herpe for andre spillere vil det få konsekvenser...

Terraforming av vatn er forøvrig så dyrt at det stortsett er dårleg strategi. Bruk heller båter til å frakte det inn.
Sist endret av vidarlo; 25. desember 2018 kl. 16:54.
Sitat av Raymond Vis innlegg
PASSORD A??
Vis hele sitatet...
Tror det er en egen tråd på gang...

https://freak.no/forum/showthread.php?t=308065
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Serveren er fortstatt oppe, om folk vil spille. Den står til autorestart i 2030
Noen som kunne tenke seg å prøve et coop-game med FIRS eller en annen industri-GRF?
Kanskje et script ala Citybuilder også?
Sitat av The Great Catsby Vis innlegg
Noen som kunne tenke seg å prøve et coop-game med FIRS eller en annen industri-GRF?
Kanskje et script ala Citybuilder også?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg får så mye tid til å spille, men si gjerne i fra hvis du starter et spill, så skal jeg prøve å stikke om/når jeg får tid!