Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3466
Hei freaks=D

Jeg er ny her, registrerte meg for å spørre om en ide ang kaktuser, helst med meskalin til en gang rett før jeg dør. Det er fordi jeg har en hund som må avlives. Han har kreft på foten og i leppen. Heldigvis er han blitt tolv år og levd et godt liv med meg fra dagen han ble født, jeg var tilfeldigvis der da han kom til verden hos mor og far. Jeg vil han skal leve videre så jeg tenker å plante en meskalin type kaktus i jord m asken etter han er kremert. De har nedbrytbare urner å putte nedi en stor potte, eller jeg kunne blandet det i jorden. Noen som vet om dette er en mulighet, er aske greit for kaktusen?

Jeg tror det er kalk i aske, men jeg er ikke helt sikker på hva aske og evt kalk gjør med jord og planter. Jeg kommer neppe til å spise kaktusen før jeg skal dø eller noe, så jeg gjør dette for å minnes min hund på min måte. Kanskje finner jeg evig liv med den trippen, hvem vet. Alt er mulig, tro meg. Verden er som du ser den, vi ser alle vårt eget bilde av livet på jorden og i universet preget av opvekst og intrykk fra omverden og indre liv. For meg er gud en sum av universets totale helhet. Det er noe jeg har fra mine turer i skogen m lsd tidligere. Jeg er ikke religiøs ellers, jeg mener religioner er maktmidler brukt for å kue mennesker.

Hva syns dere om ideen? Jeg har rusbakgrunn som spiret fra en drøm om å ta lsd, peyote eller lignende og andre psykedelia, derav meskalin kaktus. Jeg har tatt meskalin en gang, sammen med lsa frø og sopp og mere til i min tid som ungdom. Jeg er på metadon nå... Gikk gale veien dette her. Hunden min Doffen er min grunn for å leve, og jeg kjøper en valp i mai- juni. Hun skal hete Pippi (Langstrømpe). Rart hvordan årene har flydd. Jeg bruker ikke annet en hasj pr i dag, det ses på som lov i mitt tilfelle pga min bakgrunn. Jeg drikker ikke alkohol, og røyker ikke sigaretter. Vaping og hundehold er det jeg holder dagene mine gående med. Det er og slik at jeg er høytfungerende autistisk om dere lurer på hvorfor jeg er som jeg er enkelt og greit. Jeg tenker for fort og for mye rett og slett.

Hva syns dere om min ide? Er det en type kaktus som er lettere å få tak i, og hvor langt må man for å få en ung slik som er levende? Jeg har all verdens tid å bruke, og tar lett vare på asken til jeg kan få dette realisert. Kaktusen bør kunne leve en mannsalder, men ikke nødvendigvis bruke 20år på å bli en liten ball. Størrelse og utsende er viktig. Håper på blomstring, men har aldri fått mine vanlige kaktuser til å blomstre. Jeg har en stor kaktus som er eldre en meg, og det er litt av grunnen til min plan.

Etter jeg kom på dette har jeg det lettere med at hunden skal dø snart. Tenkte først på bonsai tre, men jeg er flink med kaktusene mine.

Jeg håper på svar av noe slag.

In need of a Saviour.
Hvor skal man begynne..? Tror det er best å bare hoppe rett til spørsmålet ditt.

Aske inneholder gode næringsstoffer, men hever også PHen i jorda. Hvis du skal blande aske i plantejord, så bør du først finne ut hva slags PH planten din trenger. Deretter finner du jord som har noe lavere PH og blander i aske til du når riktig PH. Antageligvis trenger du ganske mye jord for å få blandet i all asken. Kaktuser foretrekker også litt annerledes jord enn andre planter. Luftigere, gjerne med litt sand og torv.
Sist endret av mentalmelt; 20. februar 2018 kl. 11:33.
Bruker;-)
Trådstarter
Takk for svar. Setter pris på det.

s
Har ikke noen tips å komme med, men vil likevel kommentere. Takk for innlegget!!! Du er en ekte freak; litt snål, men det er derfor vi setter pris på deg. Det er blitt færre slike innlegg de siste årene tror jeg. Det er klart at tankene dine er litt rare, men jeg forstår godt hvorfor du vil gjøre som du gjør, og hvis dette er noe som gir deg glede eller en slags mening så synes jeg du skal gjøre det.

Litt mer on topic så er det en del tråder her om kaktus. Såvidt jeg husker har de fleste smuglet disse med fra reise, eller bestilt på nettet fra utlandet? Dette er vel mest for å spare tid. Du finner nok frø på nettet en eller annen plass.
Bruker;-)
Trådstarter
Takk for hyggelig melding dude. Jeg er nok en freak ja, har mista de fleste av mine venner pga jeg er for intens sier de. Jeg er nå som jeg er, ble født med høytfungerende autisme. Hadde bare seksere på skolen før amfetamin tok overhånd.

Dette med kaktusen gir meg mening med noe jeg tror elers ville knekt meg toalt psykisk. Gruer meg noe j..... til å ta livet av min beste venn for å spare han for smerter. Det er vel en del av det å ha dyr, men en kakus varer like lenge som meg.... Og jeg elsker psykedelia, selv om jeg ikke tripper pr i dag pga for dårlig psykisk helse. Jeg håper dette bedrer seg med tiden og ny valp i huset. Jeg har hatt mange fine tripper i skogen m min hund=D

s
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke noe tips så jeg kommenterer litt off topic.
Etter å ha lest noen av trådene dine synes jeg på en måte litt synd på deg. Jeg har også hatt enn hund som måtte avlives, jeg kan si deg at det er heeelt jævlig de første dagene, kanskje de første ukene eller månedene. Men det blir ALLTID bedre kis. Håper du får et bedre liv etterhvert.
Bruker;-)
Trådstarter
Jeg har det bedre tro det eller ei, for jeg ser han bli sjukere for hver dag, han har fått spredning til lungene. Det er forferdelig, har en uke til mormor kommer fra syden og vi avliver han. Gruer meg ikke så mye som når han var frisk og rask på tur og tenkte han var for ung, men tolv år er bra for oss. jeg ble rusfri nesten av hunden, selv metadon er noe dritt sosm ikke hjelper. Lyset i enden av tunellen en valp av samme rase i mai, reddet meg. Ble satt først på ventelisten pgahan kjente meg igjen selv om jeg ringte sist. Så det går bedre, selv om to venner nesten har dødd av overdose nå i dagene. Han ene av min medisin. Dumme idiot.

s
Sist endret av saviour; 27. februar 2018 kl. 08:22.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beklager for at jeg er dum som en stokk, men metadon er en medisin man for når man er på avrusning for opiater?
Bruker;-)
Trådstarter
Jepp, var heroinist lenge selv om jeg er altfor ung og var nok dum. Jeg har aldri hatt en alkoholiker som venn før, og trengte aldri å gjemme ting før. Brukte og subutex med sprøyte så jeg ble høytolerang av aldri å gå dårlig før lar legemiddel assitert rehabilitering. Noe kraftiger livsløgn er vanskelig å finne i livet. Det suger å være sjuk når alle sier jeg er heldig med legen min og valiumresept som nesten er værre, flaut å si det, men la jo ut alt her jeg var så lei jeg var så hvorfor ikke si b når jeg sa a. Takk for svar, det er så fint at noen som helst bryr seg når jeg mister mine venner nesten og hund snart.

100mg metadon er dødelig for en voksen mann uten bagrunn tror jeg, så min venn er så heldig han ikke er grønnsak eller død som tok nesten alt i fyllla, jeg ble så lei meg når han sa han hadd spyddi tre dager is sengen. Trodde han var sint på meg eller noe når han ikke kom tilbake. Jeg tilgir han uten å blunke. Spørs på om lar gjør det samme da de kommer til teste flasken. Det var vel alt folkens. Ikke lek med livet ditt hvem du er der ute folkens. Metadon tar 3 timer å virke så folk tar mer og dør.

s
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er virkelig ikke ment som kritikk, men tror du det er så lurt å skaffe deg en VALP nå? Det krever sinnsykt mye de to første årene, og håper du er skikkelig innstilt på å holde deg rusfri. Jeg har sett så mange hunder i rusmiljøet som ja, får mer enn nok mat og kos, men alt det ustabile som følger med hos narkomane er noe jeg aldri vil unne en hund! Så stressa som jeg har vært til tider når plutselig pillenarkiser klikke over hva som helst, sett hunder som har ligget inne i x antall timer mer enn 8 timer fordi eier ligger så ruset at han ikke nesten vet at han har hund.. Dette er langt ifra kritikk, og regner med du er så oppegående at du vet dette, men vær så snill å hold deg unna dop.. en valp blir ekstremt påvirket av alt som skjer de to første årene og det legger grunnlaget for hunden resten av livet.

Har selv ei tispe av en meget krevende rase, og jeg har vært så forsiktig med hva jeg har utsatt henne for og hvilke miljøer ho opplever!

Lykke til og kos deg med valpen, stå på å vær rusfri!!!
Som observatør her inne, så vil jeg si at jeg setter stor pris på og lese inleggene dine Saviour. Du er så ærlig, og rett frem. Jeg vet alt om hvordan det er og miste en hund. Håper du får en ny bestevenn av samme kalivet. Uansett så tviler jeg ikke et sekund på at en hund som lever hos en eier som er så dedikert til den er der en hund kan ha det best. Lykke til.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Husker jeg leste denne for et par uker siden, har akkuratt plantet min kaktus og syntes dette var en utrolig god ide. Kan annbefale San pedro, skal visst være ganske lett å dyrke og gror raskt. Har du skaffet deg en kaktus enda?
Ser på det som helt uproblematisk om man har en hund og samtidig er i LAR. Ofte er man mye for seg selv ettersom man kanskje har brent mange broer og ødelagt sosiale kontakter som år med rusmisbruker, samtidig som man bryter med sitt gamle rusmiljø for å holde seg på matta. Da sitter man alene igjen da, med litt Metadon, en døende hund og forhåpentligvis snart en kaktus..

For det første kan en person på LAR like fint være en god hunde-eier som alle andre, kanskje til og med bedre. Gi på, få deg en ny hund ASAP. Helst med to dagers overlapp til å hjelpe deg i overgangen. Skulle det teoretisk sett mot all formodning være slik at man er 10% dårligere hunde-eier enn noen som ikke er på LAR, så er uansett den helse-gevinsten for mennesket med en hund i livet den avgjørende faktor. Det er bra å være dyrevenn, det er jeg 100% selv, men det er viktig å være menneskevenn oppi det hele også.

I dette tilfellet leser jeg ensom eks-misbruker som mister en bestevenn og ønsker seg en ny, ikke en narkoman med kaos rundt seg hele dagen.


Hyggelig å høre om dine tanker rundt hvordan du skal håndtere denne vanskelige tiden. Jeg har respekt for at det er vanskelig generelt, og i din situasjon spesielt. Hvis et kan hjelpe så prøv å se det gode i det vonde. Du hjelper en kamerat (hunden) din ut av en smertefull og vanskelig situasjon (kreft). Ved å avlive han tar du på deg en smerte og lidelse på hans vegne slik at han skal slippe å kjenne på akkurat det samme. Det står det respekt av.
Bruker;-)
Trådstarter
Jeg er langt fra narkoman, jeg får metadon og røyker hasj to kvelder i uka, besøker aldri rusvenner m hunden eller lar han være aleine. Håper folk forstår hund kommer før stoff for meg, hund kommer før alt. Håper å slippe å forsvare det videre. Jeg har og en god familie som hjelper og passer meg og min hund. har en rusfri venn med hund, som vi holder oss med av og til. Mest er vi alene, edru og jeg drikker ikke engang en eneste øl.

s
Sist endret av saviour; 21. mars 2018 kl. 05:46.