Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4560
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei, litt usikker på om jeg poster dette i riktig underforum, om så ikke er tilfelle beklager jeg.

Da jeg ble arrestert ble det beslaglagt, 2 telefoner, 1 Ipad og 2 smykker.

Etter uendelig mye masing har de gått med på å gi meg telefonene og Ipaden.

Men de sier altså at de aldri har tatt noen smykker, eller at det er loggført noe sted.

Smykkene ble tatt av meg i arresten, og jeg så selv at en betjent skrev ned på en lapp.

Men advokaten min sier at politiet ikke har registrert noen smykker, aktor jeg kontaktet sier det samme, og likedan med beslagvd ved politistasjonen.

Jeg har henvendt meg via brev, epost, telefon og advokat.

De sier at de aldri tok noen smykker..

Problemet er at dette er veldig verdifulle smykker som betyr mye for meg, hva kan jeg gjøre her, som faktisk vil resultere i at jeg kan få de tilbake?

Er det noen som har noen erfaringer, eller virkelig gode tips?

På forhånd takk
Sist endret av Carmex; 10. juni 2016 kl. 16:29.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kan du sannsynleggjere at du hadde dei ved innbringelse, og at politiet beslagla dei?

Om ikkje får du neppe gjort spesielt mykje. Kva seier advokaten du har snakka med? Eg kan tenke meg at sivilt søksmål mot politiet er vegen å gå, men når det ikkje står i beslagsprotokollen så har du jo eit lite problem med å sannsynleggjere det.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kan du sannsynleggjere at du hadde dei ved innbringelse, og at politiet beslagla dei?

Om ikkje får du neppe gjort spesielt mykje. Kva seier advokaten du har snakka med? Eg kan tenke meg at sivilt søksmål mot politiet er vegen å gå, men når det ikkje står i beslagsprotokollen så har du jo eit lite problem med å sannsynleggjere det.
Vis hele sitatet...
De ble fysisk tatt av kroppen min, men annet enn det er det lite jeg kan bevise.

Advokaten sa at vi kunne prøve sivilt søksmål, men "måtte ikke forvente meg noe".

Jeg kan ikke få tilgang til overvåkning inne på arresten eller noe? Tenker på evt opptak av hendelsen.
Jeg bare spekulerer :

Kan du ha blitt filmet av et kamera feks. i politibilen eller der du oppholdt deg?
Kanskje på vei inn på eller i selve stasjonen?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Jeg bare spekulerer :

Kan du ha blitt filmet av et kamera feks. i politibilen eller der du oppholdt deg?
Kanskje på vei inn på eller i selve stasjonen?
Vis hele sitatet...
De har informert meg om at de vil bruke et opptak av meg gjort i politibilen på vei til arresten. Men usikker på om dette kun er audio.
Sitat av Carmex Vis innlegg
De har informert meg om at de vil bruke et opptak av meg gjort i politibilen på vei til arresten. Men usikker på om dette kun er audio.
Vis hele sitatet...
Skjønner.

For finnes det opptak som viser at du bærer smykker enten rett før eller under selve arrestasjonen, på vei til stasjonen eller på selve stasjonen, da kan vel en advokat muligens få tilgang til de?
Sist endret av BrewGrow; 10. juni 2016 kl. 16:55.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Skjønner.

For finnes det opptak som viser at du bærer smykker enten rett før eller under selve arrestasjonen, på vei til stasjonen eller på selve stasjonen, da kan vel en advokat muligens få tilgang til de?
Vis hele sitatet...
Det var delta som arresterte meg, men politiet kom og henta meg, jeg vet ærlig talt ikke hvem av disse som har opptak av meg, men jeg vet jeg hadde smykkene på meg helt frem til stasjonen.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Det var delta som arresterte meg, men politiet kom og henta meg, jeg vet ærlig talt ikke hvem av disse som har opptak av meg, men jeg vet jeg hadde smykkene på meg helt frem til stasjonen.
Vis hele sitatet...
Hvis delta var involvert må det jo ha gått ganske hardt for seg? Kan du være helt sikker på at smykkene faktisk ble med deg frem til stasjonen og ikke falt av i tumultene noe sted på veien? Kan de ha falt av inne på stasjonen? Har du fått politiet til å sjekke hittegodsesken? Det er jo en teoretisk mulighet for at de falt på gulvet og ble plukket opp på et senere tidspunkt og ikke kobla til din arrest, mener jeg. Skudd i natten og alt det der.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvis delta var involvert må det jo ha gått ganske hardt for seg? Kan du være helt sikker på at smykkene faktisk ble med deg frem til stasjonen og ikke falt av i tumultene noe sted på veien? Kan de ha falt av inne på stasjonen? Har du fått politiet til å sjekke hittegodsesken? Det er jo en teoretisk mulighet for at de falt på gulvet og ble plukket opp på et senere tidspunkt og ikke kobla til din arrest, mener jeg. Skudd i natten og alt det der.
Vis hele sitatet...
Tråd-starter har vel allerede skrevet at smykkene ble fysisk tatt fra ham/henne - samt at h*n selv var vitne til at en betjent skrev ned disse beslagene på en lapp eller noe?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Poppis Vis innlegg
Tråd-starter har vel allerede skrevet at smykkene ble fysisk tatt fra ham/henne - samt at h*n selv var vitne til at en betjent skrev ned disse beslagene på en lapp eller noe?
Vis hele sitatet...
Ja, men vi snakker vanlig papirark, så ikke ut som de registrerte noe inn på pc.
"Øko-Terrorist"
Er det ikke videoovervåkning på arresten da?