Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2823
Hei

Fikk et tilbud om å kjøpe et relativt dyrt verktøy idag (5-sifret beløp i verdi) for en rimelig liten sum. Mistenker sterkt at verktøet er stjålet, men det i seg selv bryr jeg meg ikke så mye om igjen.

Lurer mest på hvordan det står til med sporing av verktøy hos store entrepenører som virkelig bruker mye penger på slikt. Er det vanlig ? Hvordan finner jeg det ut? Hvordan sette en stopper for sporing? Hvor lenge er det vanlig at batteriet på sporingsenheten vil vare ? Vil sporingsenheten være koblet til batteriet som driver selve verktøyet ? (Dette er et batteridrevet verktøy)

Gidder virkelig ikke kjøpe dette om politiet eller eierne plutselig står på døra fordi de har tracka seg hit..

Håper noen har peiling
Artig problemstilling.

Stopper for sporing: ha verktøyet i et kontinuerlig "bad" av GPS og GSM jam.
Er det vanlig med sporing? -nei.
Levetid sporingsbatteri? -Koblet mot strøminntak på verktøy, så det er LENGE.

Men mer sannsynlig er verktøyet bare er MERKET, altså en passiv beskyttelse.

Drit i å kjøpe det.
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Hvis man bare fjerner batteriet, og lar den stå uten batteri lenge, så er det vel begrensa hvor lenge de gidder følge med på maskinen vel? Og alltid ta batteriet ut etter bruk

Vi snakker en helt vill prisdifferanse på noe jeg kunne hatt god bruk for
Sporing utstyr på verktøy? Da har man hørt om det også.

Jeg tror du heller skal slutte å være så paranoid og slutte å pønske ut slike konspirasjonsteorier, jeg har aldri sett eller hørt om verktøy som har sporingsutstyr innebygget.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Sporing utstyr på verktøy? Da har man hørt om det også.

Jeg tror du heller skal slutte å være så paranoid og slutte å pønske ut slike konspirasjonsteorier, jeg har aldri sett eller hørt om verktøy som har sporingsutstyr innebygget.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke vi hvilke verktøy det er snakk om, men tviler på det er snakk om et par pipesett og noen skraller.

Dersom det fks er diagnoseverktøy til biler, eller lignende, så kan man ikke være sikker.
Har selger kvittering?
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Vi snakker laserutstyr til et 5-sifret beløp.
Spør politiet om det er noe utstyr av den typen du har fått tilbud om å kjøpe med serienummer XXXXXXXX som har blitt meldt stjålet.

Ellers kan du kanskje prøve http://www.ettersokt.no/
Sist endret av Turbolego; 13. september 2014 kl. 01:43.
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Om produktet er stjålet eller ikke er i utgangspunktet ikke det jeg tenker mest på. Det vil jeg vel anta mtp. prisen jeg får, kontra utsalgsprisen på produktet.

Jeg er mer bekymret for at såpass dyrt utstyr kan ha tyverisikring i form av GPS sporing eller lignende.