Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  154 84387
WopWop: Les de siste postene før du poster...

BTT: Noen som vet hvordan det går med gruppesøksmålet til Elden og Normal?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Lurer egentlig på hvorfor dette ikke skulle gjelde de som har f.eks røyket en helg også mistet førerkort av den grunn. Om jeg har lest det virker det som en skulle kjørt i påvirket tilstand for da hadde du fått førerkortet tilbake. Mens nå straffes du ihvertfall for noe du ikke har gjort. Nå som jernet er vamt så ville TV2 kanskje vært interessert i å få vite om det her?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Lurer egentlig på hvorfor dette ikke skulle gjelde de som har f.eks røyket en helg også mistet førerkort av den grunn. Om jeg har lest det virker det som en skulle kjørt i påvirket tilstand for da hadde du fått førerkortet tilbake. Mens nå straffes du ihvertfall for noe du ikke har gjort. Nå som jernet er vamt så ville TV2 kanskje vært interessert i å få vite om det her?
Vis hele sitatet...
Fordi problemet i denne saka er at dei har gløymt å gjere ei endring om inndraging rettskraftig. Det vil sei at den eine grunnen til inndraging ikkje er gyldig. Det vil ikkje sei at andre grunner til inndraging ikkje er rettskraftig.

Typisk vert lovene vedtekne av Stortinget, med ein tekst '...fra den tid Kongen bestemmer', som i praksis vil sei kongen i statsråd, og at det er opp til departementet å settje i verk ein lovheimel. Det har ikkje skjedd her. Dei andre lovheimlane for inndraging, t.d. fart og ruskøyring med høg promille har vorte sette i kraft.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Fordi problemet i denne saka er at dei har gløymt å gjere ei endring om inndraging rettskraftig. Det vil sei at den eine grunnen til inndraging ikkje er gyldig. Det vil ikkje sei at andre grunner til inndraging ikkje er rettskraftig.

Typisk vert lovene vedtekne av Stortinget, med ein tekst '...fra den tid Kongen bestemmer', som i praksis vil sei kongen i statsråd, og at det er opp til departementet å settje i verk ein lovheimel. Det har ikkje skjedd her. Dei andre lovheimlane for inndraging, t.d. fart og ruskøyring med høg promille har vorte sette i kraft.
Vis hele sitatet...
Ah jeg skjønner. Takk for informasjonen. Synd å høre de som mistet det pga 'manglende edruelighet' enda sliter. Deres sak er jo like idiotisk som den TV2 snakker om. Om ikke enda mer. Håper dette kanskje bidrar til at dem også får førerkortet tilbake.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Problemet er at det er ett forvaltningsvedtak som politidirektoratet kan gjøre uten å gå til domstolene. Skal du overprøve avslaget at du ikke er edrulig må du saksøke politidirektoratet. Det blir fort over 100.000 nok. Jeg vant min sak i tingretten. Den blei ikke anket. Har sendt mailer til Normal og gruppesøksmålet med dommen. De har aldri svart.