Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1091
USB-portene på laptopen min kan maksimalt levere 100mA. Jeg trenger minimum 275mA. Jeg finner USB-huber på nettet som påstår at de 'self powered', slik som denne.
Hvordan kan det være mulig? Hvis min laptop kan gi den 100mA, så kan den da ikke gi 500mA med riktig spenning ut, og langt mindre fra fire porter samtidig. Hva er det jeg misforstår?

Uansett, har noen noe å anbefale? Overføringshastighet, antall porter, alder, strømkonsum (hvis den har ekstern strømforsyning) og vekt er fullstendig uinteressant for meg; alt jeg vil ha er muligheten til å sende signaler fra min laptop til en stasjonær gjenstand som trenger mer strøm enn USB-porten min kan levere. Vil helst ha noe som er rimelig billig og pålitelig, da. Noen forslag?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dersom du kobler i AC, vil ikke styrken øke til 500 mah? Du kan evt velge høy ytelse på strømstyringsplanen(usikker på om dette hjelper.

Om du har Windows kan du sjekke om det hjelper:


Evt for å få mer juice kan du bruke en slik:


Kan dessverre ikke svare på det du egentlig lurer på, men kommer nok noen smartinger snart
Det er jo ikkje mulig, hvis ikkje laptopen din kan levere mer enn 100mA, så kan ikkje hub'en levere mer enn 100mA. Ellers ville den jo ha brutt de fysiske lovene. Du kan ikkje lage energi.

Men du kan sikker finne USB hub med ekstern strømforsyning som kan levere 500mA på alle porter samtidig.
Sist endret av 0xFF; 3. mai 2014 kl. 00:07.
En "powered" USB hub har egen strømforsyning som du plugger inn i 220V
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
En "powered" USB hub har egen strømforsyning som du plugger inn i 220V
Vis hele sitatet...
Han snakker om en self-powered, og jeg har sjekket den USB hub'en som han linker til har ingen ekstern strømforsyning.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg finner USB-huber på nettet som påstår at de 'self powered', slik som denne.
Hvordan kan det være mulig?
Vis hele sitatet...
Er det noen som har noen konkrete tips til en usb-hub som
1) har ekstern strømforsyning,
2) kan levere minst 500mA på minst én av portene,
3) ikke er urimelig dyr eller kronglete å få tak i?
Alle fornufitge innspill mottas med takk!
Denne burde fungere greit https://www.komplett.no/icy-box-ib-a...hubport/790837.

- Den har en USB port som fungerer som charger port på 2.4A.
- Den er ikkje urimelig dyr eller kronglete å få taki.
- Har ekstern strømforsyning.