Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 8940
I dag har jeg tatt t-banen, og hørte to gutter på kanskje 19-20 i en samtale.

Jeg skjønte av samtalen at han ene skal bli far snart.
Vordende far: Prøvde å få a' til å ta abort, men hu vil ikke! Ville ikke ta det bort. Faen.Tatt så mange ganger før sier a.
Kameraten: Ah, med deg el?
Vordende far: Hah ja, to ganger ass.
Kompis: Da burte hu jo ha lært lissom? Brukte hu ikke p-pille?
Vordende far: Jeg veit ikke.
Kompis: Åh, ja når du først har begynt å gjøre det uten går du ALDRI tilbake! Hu må jo skjønne at hu må ta p-piller.

Seriøst, gutter, det må ha vært to aliens jeg hørte? Eller er det jentenes ansvar at det ikke blir barn ut av det?

Er det greit å bare kjøre på så lenge dama går med på abort når det går "galt"?
slik tenkte jeg også da jeg var 19-20 nå er jeg 27 og er ikke slik lenger ^^
nei om jeg ikke er sikker på at dama går på pilla så er det vell mit ansvar å dra frem dongen eller leve 18 år med ansvar eller bidrag.
Frustrerende at det skal være sånn. Finnes vel rom for forbedring, men der må menn ta taket i seg selv og tenke mer rasjonelt, I guess. Når det er tid for business, så er vel ikke fremtidstenkning helt på topp-prioritering i menns hjerner, sånn er det vel litt biologisk anlagt også. Så tror det er viktig og at jenter tar ansvar her, for det er vi som ender opp med det korteste strået hvis ting går utenfor planen in the end.
Hun er 19-20 år.... Så enkelt er det, hvem faen vil vel ha kids i min alder?
ArbeidsledigProletar
Dette er en jævlig dum tråd. Selvfølgelig er ikke alle menn i den alderen sånn. Ja, det er masse søppel der ute sånn som det er på alle andre arenaer i livet.

Noen tar ansvar, andre gjør ikke. Dessverre, som det er konstatert i andre tråder, så er ofte unge menn ganske umodne.

Men for å snu litt på det, du veit jo ikke hva slags jente som var der da. Kan jo godt være at det var en kaninkoker, jeg mener to ganger før dette?

Who knows? Masse menn er teite, noen er modne.

Og generell regel, er du redd for å få barn, bruk dong? Vanskeligere er det ikke. Det går jo holdningskampanjer på dette hele tiden uansett.
Kisen høres ut som en klovn, ikke så mye å si på det - Men dama har tydeligvis tatt abort minst 2 ganger, med klovnen og tydeligvis ikke kjørt igang no diskusjon om prevansjon hu heller, og nå er hu gravid med en kis som åpenbart ikke er intr. i å bli far mtp. 2 aborter allerede i 19-20års aldern. Har hu ikke noe ansvar for å informere gutten om at hu ikke tar p-piller og at her er man på stø kurs inn i en graviditet menst man forsåvidt er ungdommer selv, og den ene er overhode ikke intr. i å bli pappa?
Høres jo ut som hun virkelig har tenkt gjennom mammarollen siden abort ikke er aktuelt for hu har tatt det så mangen ganger før. . . . På tide MTV drar igang norskversionen av teen mom+16 and pregnant, 2 program de presterer og kjøre på samma tid for det er så 'bra' tv.

Tror nok den problemstillinga der kun er reell i forhold hvor man har 1-2 under gjennomsnittet intelligente mennesker. Dog rimelig døvt om gutten skal ha eneansvar for at dama ikke ender opp gravid, menst hun har 'eneansvar' for om man skal bli foreldre eller ei.

Tobad det som regel ender i ikke optimale oppvekstsforhold for ungen.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Om barnefaren fortsatt ikke vet om partneren bruker prevensjon, regner jeg med han ikke aner at abort kan øke risikoen ved framtidige svangerskap.

Skulle heller ikke forundre meg om han ikke visste hvordan hennes tidligere aborter hadde gått.

For meg høres det ut som om denne fyren selv etter to tidligere tilfeller har en skjer-ikke-med-meg-holdning. Andelen som har den holdningen går nok nedover når alderen deres går oppover, men forsvinner aldri helt, og også andre floskler.

Med spørsmålet «Da burte hu jo ha lært lissom?» ser kompisen hvertfall ut til å mene at det er kvinners ansvar. Riktig svar er såklart «D: Folk av alle kjønn sitt ansvar, fordi dere blir foreldre, og farskapstester og så videre».

Ville de tenkt annerledes om de hadde fått en innføring i lovverket rundt barnebidrag? I seksualundervisningen kanskje? Regnestykker som viser kostnaden på dette i forhold til kostnaden ved prevensjon virker veldig kalde, men fungerer nok for en del. Konsekvens foran prinsipp.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Om barnefaren fortsatt ikke vet om partneren bruker prevensjon, regner jeg med han ikke aner at abort kan øke risikoen ved framtidige svangerskap.

For meg høres det ut som om denne fyren selv etter to tidligere tilfeller har en skjer-ikke-med-meg-holdning. Andelen som har den holdningen går nok nedover når alderen deres går oppover, men forsvinner aldri helt, og også andre floskler.
Vis hele sitatet...
Siden 'barnefaren' ikke vet om partneren bruker prevensjon, er det ikke like døvt at hun ikke har fortalt han det, som at han ikke har spurt? Eller er det en automatikk i at gutten må spørre(?) -- Regner med jenta får med seg at han ikke bruker kondom, så hun er hvertfall up to date med hva som foregår.

Hun som kvinne er selvsagt den som er mest klar over konsekvensene av å ta mangen aborter siden hun har vært gjennom det 2-3 ganger og sikkert fått samme leksa av helsepersonellet hver gang. Høres ganske døvt ut å ikke forklare gutten konsekvensene og: a) be han bruke kondom. b) bruke p-piller - kontra det å fortsette etter 2-3 aborter å ha sex med gutter uten kondom. For meg høres det jo absolutt ut som jenta har en Jeg-blir-ikke-gravid-enda-engang holdning, eneste alternativet er at hun har gjort seg inneforstått med at blir hun gravid engang til skal hun beholde ungen - Kanskje greit å informere partneren sin om det(?)

Greit nok at ansvarsbyrden faller på gutten når man har sex etter en bytur eller med noen man nettop har møtt. Men med den lille informasjonen vi har fra det 'forholdet' til de 2 man diskuterer, så virker jenta like blåst som gutten, om ikke mer.
For det første: Han er jo en komplett idiot som ikke har sikker sex...

For det andre: Hvis det viser seg at hun sier hun bruker piller, men ikke gjør, det hadde jeg KLIKKA mongis. Aldri faen om jeg skal få barn i tidlig alder. Det hadde bare ødelagt livet mitt, og sikkert barnet og som har en far som ikke vil være far...
For det første skal vel litt til å lese den tråden her å ikke sitte igjen med inntrykket av at de begge er komplett idiot.

For det andre seiler jo hun her opp som ei som virker veldig innstilt på å bli mamma etter 2aborter med samma gutten men skal beholde ungen gang nr3 for hu har så mangen aborter bak seg at det kan bli vanskelig å få barn i fremtiden.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av hideout Vis innlegg
Siden 'barnefaren' ikke vet om partneren bruker prevensjon, er det ikke like døvt at hun ikke har fortalt han det, som at han ikke har spurt? Eller er det en automatikk i at gutten må spørre(?)
Vis hele sitatet...
Det virker hvertfall som et veldig nærliggende spørsmål. Dog har jeg ikke vansker med å tro at han ikke har hørt om pearlindeksen. Eller er det velkjent nok at prevensjon ikke er 100% sikkert? (Perfect solution fallacy om du skulle finne på å bruke det som unnskyldning til å ha usikker sex.)

Jeg ser for meg at hun ikke har så mye tillitt til denne karen. Kanskje hun formidlet budskapet elektronisk, kanskje han stormet unna. Susanna: Vennligst ta T-banen igjen. Vi trenger, som hideout også påpeker, mer informasjon
Regner med jenta får med seg at han ikke bruker kondom, så hun er hvertfall up to date med hva som foregår.
Vis hele sitatet...
Point. Om vi antar at de ikke bruker kondom riktig. Men det er fortsatt ikke ansvarlig av ham å ikke vite. C'mon p-pille for menn.
Hun som kvinne er selvsagt den som er mest klar over konsekvensene av å ta mangen aborter siden hun har vært gjennom det 2-3 ganger og sikkert fått samme leksa av helsepersonellet hver gang. Høres ganske døvt ut å ikke forklare gutten konsekvensene og: a) be han bruke kondom. b) bruke p-piller - kontra det å fortsette etter 2-3 aborter å ha sex med gutter uten kondom. For meg høres det jo absolutt ut som jenta har en Jeg-blir-ikke-gravid-enda-engang holdning, eneste alternativet er at hun har gjort seg inneforstått med at blir hun gravid engang til skal hun beholde ungen - Kanskje greit å informere partneren sin om det(?)
Vis hele sitatet...
Sistnevnte høres helt plausibelt ut. Det er ingen tvil om at de begge mangler innsikt.
Greit nok at ansvarsbyrden faller på gutten når man har sex etter en bytur eller med noen man nettop har møtt.
Vis hele sitatet...
Uenig. Imo har folk av alle kjønn ansvar for prevensjon og beskyttelse mot seksuelt overførbare sykdommer. Ved ONS som ved andre anledninger. "I see your HPV, and raise you HIV".
Sitat av Jonta Vis innlegg
.Uenig. Imo har folk av alle kjønn ansvar for prevensjon og beskyttelse mot seksuelt overførbare sykdommer. Ved ONS som ved andre anledninger. "I see your HPV, and raise you HIV".
Vis hele sitatet...
Forsåvidt - Nå tenkte jeg mer på at gutten ikke har så mye han skulle sagt om det sku poppe opp en kid etter en fuktig tur på byen hvor man ikke bruker kondom, derav må han bære byrden om jenta får seg en fiks ide om å beholde ungen.

Dog enig i at trådstarter må hive seg på T-banen igjen! Ser på det som minst like logisk at jenta skal ha seg unge så forholdet skal vare, så penga mine er at hu er minst like mye på sykkeltur som gutten. :P
Det er snakk om prioriteringer, gutter er noen sykinger når det kommer til unger. Livet ditt er ikke ferdig selv om man får seg unge, man må vokse opp litt fortere og det betyr ikke at det alltid er en negativ ting! Alt for mange gutter skylder på dama hver gang det skjer noe, voks opp og ta ansvar for dine handlinger isteden for å torturere dama med trusler som man fint kunne løst før når man visste om situasjonen om unge kunne vært til stede.
Dama og jeg er enig i abort om noe skal skje, dette har grunner til at vi vil bli mere stabilt i både økonomisk og forholdet.
Vil gjerne ha unger, men må ta hensyn til livesituasjon akkurat nu. pga fortiden min vil barnevernet nok lage en liten så suppe.

Om uhellet er ute å går og dama ikke vil ta abort, så vil jeg absolutt støtte hu og holde meg totalt unna alt av rusmidler/fester. tar 100% ansvar for min handling, vil heller aldri tvinge hun til abort eller til noe hun ikke vil.
Valget kan hun få gjøre sammen med meg å jeg vil være støttende på begge sider.
Hvorfor er dette vinklet om disse guttene? Det er jo jentene sin kropp det er snakk om. Hvorfor har de ikke begynte å bruke p-piller eller kondomer enda? Etter to aborter..
Da det er jenta som "bestemmer" om ett evt barn skal beholdes mener jeg at det er hennes ansvar hovedsaklig å passe på bruk av prevensjon. Klart det også er guttens ansvar men vil ikke påstå ansvarsfordelinga er 50/50. Jenter har også veldig mange valg iht prevensjon kontra gutter.

Hadde jeg som gutt hatt muligheten til å gå på p-piller skulle jeg gledelig gjort det.
Sist endret av Hydroide; 26. november 2013 kl. 07:44.
Jenter bør jo være ekstra påpasselig med og passe på at gutten bruker kondom siden smittefaren er størst fra gutt til jente ..
Det jeg hater er sånne feminister som mener at menn burde kastrere seg hvis de ikke har lyst på barn og at damen skal få barnebidrag fra faren når hun ikke har brukt prevensjon, delt ansvar som SELVFØLGELIG går ut over gutten...
Sitat av MrZone Vis innlegg
Det jeg hater er sånne feminister som mener at menn burde kastrere seg hvis de ikke har lyst på barn og at damen skal få barnebidrag fra faren når hun ikke har brukt prevensjon, delt ansvar som SELVFØLGELIG går ut over gutten...
Vis hele sitatet...
Strengt tatt så går det like mye utover kvinnen. Den som ikke tar barnet, betaler barnebidrag. Så enkelt er det.
Sitat av bernadotte Vis innlegg
Strengt tatt så går det like mye utover kvinnen. Den som ikke tar barnet, betaler barnebidrag. Så enkelt er det.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo sånn at det er kvinnen som bestemmer dette. Så enkelt er det.
Sitat av Hydroide Vis innlegg
Nå er det jo sånn at det er kvinnen som bestemmer dette. Så enkelt er det.
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Mannen kan også bestemme seg for å oppdra ungen istedet, eller praktisere sikker sex.
KP til trådstarter.

For det er en klassisk forskjell på mann og kvinne som beskrives her...

Jeg tror på den samtalen som er beskrevet i førstepost.

Men ville vel plassert den i et katolsk eller muslimsk land...
For her i Kongeriket NORGE har vi jo rimelig gode ordninger som sikrer mammaen...

Men men. Unge menn kan være ufattelig umodne.
-Jeg satser på at trådstarter overhørte en slik samtale.
Altså en samtale mellom ufattelig umodne unge menn.
(Men de kommer seg! Om bare tre til fem år så er de nok på plass. Og VIL ha barn - og tar vare på dem i tillegg.)
:-)
De er jo fortsatt drittunger. 19-20 år, og jeg kan bare anta at jenta er like gammel.

Så den eneste konklusjonen jeg har er at de er like dumme begge to. Etter 2 aborter (er det mulig) burde de kanskje finne andre steder å sperme på hverandre, eller så burde det ringe en bjelle. Det er felles ansvar å bli enige om hvordan de skal beskytte seg.

Uhell kan skje en gang, men 3? Da er begge like store idioter, guttene kanskje enda større fordi de snakker åpent om det på tbanen
Sist endret av Spelevinken; 26. november 2013 kl. 11:23.
Tror ikke du skal dømme noe som helst ut i fra hva to idioter sitter på t-banen sier. Idiot må du være når du har sånne holdninger. Noe kan nok bortforklares med at de er såpass unge, men egentlig burde de uansett visst bedre. Vi lever ikke i Pakistan, og ungene lærer om sex på barneskolen.

Tror det hører med til sjeldenhetene at folk synes det er greit å ha sex og bruke abort som "prevensjon" hvis det går galt, men noen sære unntak vil det jo alltid finnes.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av MrZone Vis innlegg
Det jeg hater er sånne feminister som mener at menn burde kastrere seg hvis de ikke har lyst på barn og at damen skal få barnebidrag fra faren når hun ikke har brukt prevensjon, delt ansvar som SELVFØLGELIG går ut over gutten...
Vis hele sitatet...
Henvis gjerne til «sånne feminister». Blander du kastrasjon og sterilisering?
Sitat av bernadotte Vis innlegg
Strengt tatt så går det like mye utover kvinnen.
Vis hele sitatet...
Nja.
Hva med jenters forhold til abort? Er tusenvis av aborter årlig her i landet. Det er ingen grunn til at en frisk mor ikke skal kunne føde et friskt barn. Problemet i det moderne samfunnet er at folk ikke takler å ha en skjebne, man skal kunne realisere seg selv, kunne gjør akkurat som man vil alltid. Ha masse sex uten beskyttelse, fjerne barnet om det føles best. Jeg synes absolutt kvinnen skal ha mye å si i abortspørsmål, men sånn som det er nå er hun eneste som har noe hun skulle ha sagt. Mannen, andre rundt kvinnen, for å ikke snakke om det forsvarsløse fosteret, har ingenting de skulle ha sagt. Dette er ikke noe jeg sier som kristenkonservativ, jeg er langt fra kristen, men tvert imot som humanist.
Sitat av apelix Vis innlegg
Hva med jenters forhold til abort? Er tusenvis av aborter årlig her i landet. Det er ingen grunn til at en frisk mor ikke skal kunne føde et friskt barn. Problemet i det moderne samfunnet er at folk ikke takler å ha en skjebne, man skal kunne realisere seg selv, kunne gjør akkurat som man vil alltid. Ha masse sex uten beskyttelse, fjerne barnet om det føles best. Jeg synes absolutt kvinnen skal ha mye å si i abortspørsmål, men sånn som det er nå er hun eneste som har noe hun skulle ha sagt. Mannen, andre rundt kvinnen, for å ikke snakke om det forsvarsløse fosteret, har ingenting de skulle ha sagt. Dette er ikke noe jeg sier som kristenkonservativ, jeg er langt fra kristen, men tvert imot som humanist.
Vis hele sitatet...
Ungen har jo ikke blitt unge, det er ikke sånn at "fosteret" føler noe, det blir som å onanere å begynne å grine over alle ungene som ikke fikk noe liv. Det å ha en skjebne som en 20åring er ikke spesielt smart, man har ikke utviklet seg nok til å vite hva man vil.
Synes det er helt sykt at mange tar så lett på abort. Ja, jeg skjønner veldig fint at man ikke er klar for en unge når man er 18-20 år gammel, men abort er en ganske stor påkjenning for kvinnen, og å presse/overtale henne til å ta abort er å dra det litt langt etter min mening.

Når man er over 18 år burde man være gammel nok til å tenke litt før man stikker kølla inn i dama. Det hadde kanskje vært greit å i allefall spørre om hun tok p-piller før han kjørte på?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
men abort er en ganske stor påkjenning for kvinnen
Vis hele sitatet...
Right wing propaganda. Kun kulturelt betinget skyldfølelse.
Sitat av nikita Vis innlegg
Right wing propaganda. Kun kulturelt betinget skyldfølelse.
Vis hele sitatet...
Hvis noen får skyldfølelse over å drepe et foster som kunne blitt et menneske skjønner jeg det veldig godt. Kultur eller ei.
Hadde vi ikke denne diskusjonen for under en mnd. siden?
http://freak.no/forum/showthread.php...ighlight=abort
noen ganger burde man ikke bare tenke på seg selv når det kommer til å ta vare på barnet, folk kan føle seg klar til å bli mamma eller pappa. men folk burde se på livs sitvasjonen ungen blir å vokse opp i.
selv mener jeg at unger som vokser opp i Norge skal ha muligheten til å leve under en grei økonomi, ha en far som også var klar for å bli far og sleppe et rus fylt nærmiljø.
jeg er enig med Iluwu at det er feil å si at fostret har en rett å bli født. for ungen er ikke kommet ut i verden enda.
men apelix, hvis du kunne unngått at ungen hadde fått en oppvekst som hadde ødelagt helt for den og skjøvet den i feil retning ville ikke du ha prøvd å unngå dette? hvorfor skal ungen kanskje ta livet av seg selv i en alder av 15år når han eller hun innser at det ikke er noe mer å leve for?
(fadderen min på barneskolen hengte seg selv i en alder av 15år)
Jeg syntes man har ansvar begge to. Og blir man gravid må man kunne ta de konsekvensene.
Sitat av Snøbark Vis innlegg
Hvis noen får skyldfølelse over å drepe et foster som kunne blitt et menneske skjønner jeg det veldig godt. Kultur eller ei.
Vis hele sitatet...
Får du skyldfølelse av kreftsvulster og? Samme greien: Celleklump. Bare kultur som legger til følelseaspektet.
Sitat av nikita Vis innlegg
Får du skyldfølelse av kreftsvulster og? Samme greien: Celleklump. Bare kultur som legger til følelseaspektet.
Vis hele sitatet...
Det er en forskjell på en svulst og et foster vel?? Eller har jeg missa helt ut i naturfagen?
Sitat av nikita Vis innlegg
Right wing propaganda. Kun kulturelt betinget skyldfølelse.
Vis hele sitatet...
Mener du at det ikke er en kroppslig påkjenning for kvinnen?
Sitat av dropkick Vis innlegg
Mener du at det ikke er en kroppslig påkjenning for kvinnen?
Vis hele sitatet...
Har du kilder på at det er det? Prøvde å Google litt men finner ingen siden som sier at det er skadelig. Så lenge det gjøres før 12 uker.
En abort er en ganske stor fysisk og psykisk påkjenning på kvinnen.
Det varierer selvfølgelig med hvor langt man er på vei og omstendighetene rundt aborten, men en påkjenning er det absolutt.
Sist endret av Bombasa; 26. november 2013 kl. 17:43.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
En abort er en ganske stor fysisk og psykisk påkjenning på kvinnen.
Vis hele sitatet...
Hva tror du en fødsel er?
Sitat av nikita Vis innlegg
Hva tror du en fødsel er?
Vis hele sitatet...
En type genmodifisert ape? Hvorfor spør du?
Sitat av nikita Vis innlegg
Right wing propaganda. Kun kulturelt betinget skyldfølelse.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg du må lese deg litt opp på hva en abort går ut på. Det kan absolutt være en påkjenning både fysisk og psykisk, og trenger overhodet ikke ha noe med kultur å gjøre.
Sitat av nikita Vis innlegg
Hva tror du en fødsel er?
Vis hele sitatet...
Du er klar over at det blir er vanskligere å bli gravid etter å ha tatt abort? Jo flere ganger du gjør det jo mindre bli sjangsene dine.
Sitat av nikita Vis innlegg
Får du skyldfølelse av kreftsvulster og? Samme greien: Celleklump. Bare kultur som legger til følelseaspektet.
Vis hele sitatet...

Bare for å ha det på det rene. Kreft og Embryo er ikke det samme bare fordi det er bygd opp av celler. En ondartet svulst kan aldri vokse og bli et menneske.

Skyldfølelsen kan komme av mange ting, ikke bare fordi man aborterer noe som kunne ha blitt et menneske. Man kan få skyldfølelse av at noen rundt en ikke har mulighet til å få barn, eller man kan føle på at man er egoistisk og tar avgjørelser basert på bare det en selv vil. Om en eventuelt partner har veldig lyst på barn kan man få skyldfølelse for å ødelegge noe han ønsker seg osv osv.

Mange ønsker seg også barn men føler seg presset til å ta abort og da blir det jo vanskelig for vedkommende å tenke " jaja, endelig var jeg kvitt den byrden" som ville vært tanken om det var kreft det var snakk om. Kreft er ikke ønsket av noen mens en graviditet er ønsket av mange.

For å dra et eksempel fra boka di: Et menneske er også bygget opp av celler, blir du like glad hvis et fullvoksent menneske dør som hvis kreftsvulsten du hadde i hjernen blir borte?

Jeg er ingen abortmotstander men det må da være mulig å tenke at for veldig veldig mange andre er et embryo noe HELT annet enn en kreftsvulst?

Dropper du smøret på brødskiva og heller på fløte istede, bare fordi det er bygget opp av det samme?
Jeg syns det er perverst når folk leker med liv og død og ikke tar det skikkelig på alvor. Stakkars alle de barna som blir født uten en ansvarsfull far, som kan sette grenser og være et skikkelig forbilde og en god rollemodell med sterke verdier. Dem blir det flere og flere av. De mangler en skikkelig grunnstein i livet. Men hva bryr faren seg? For han er det bare et par tusen i måneden. Det er en pervers tankemåte for meg.

Ikke ha sex med mindre du kunne tenke deg å få barn med dama eller kællen du har sex med, enkelt og greit.

Kan du ikke ta ansvar for å sette barn til verden, ikke ha sex. Ingen prevensjon er trygg, og alle vet hvor lett det er å la være å bruke prevensjon.


En gang jeg satt og preka en søndag morgen med noen som bodde i leiligheter rundt meg, det var fest kvelden før, da satt det en og skrøyt over at "jeg har nok noen små *navnet sitt*-tasser rundt i byen her, hehe".. Sånne mennesker må mangle noe grunnleggende. Men antageligvis kommer han fra sånne kår selv, så man kan ikke skylde på. Men det får en til å tenke.

Det høres komisk og morsomt ut, men det er ikke så gøy for de barna som legger seg og våkner hver eneste dag uten en far å snu seg til.

Rett og slett perverst, det er det rette ordet. Og jeg er ikke kristen heller. Det er bare å lytte til den sunne fornuften som alle vanlige mennesker har i seg.
Sist endret av Taurean; 26. november 2013 kl. 18:18.
Sitat av dropkick Vis innlegg
Skyldfølelsen kan komme av mange ting
Vis hele sitatet...
Bs, den kommer av en ting: kultur.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Da minsker man sjansene for å måtte ta abort igjen også! WIN.
Vis hele sitatet...

Det er som å si at gutter bør kappe av seg ballene for da er det jo også mindre sjanse for abort.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
En type genmodifisert ape? Hvorfor spør du?
Vis hele sitatet...
En fødsel er MINST like fysisk krevende som en abort, nei, faktisk LANGT MER. Det er LANGT flere komplikasjoner som kan skje ved fødsel enn abort. Årlig dør TUSENVIS av kvinner i VESTLIGE LAND på grunn av fødselskomplikasjoner. Abort er tilnærmet ufarlig om det utføres av helsepersonell.

Slutt å guilt trip vaginainnehavere.
Sitat av nikita Vis innlegg
Bs, den kommer av en ting: kultur.
Vis hele sitatet...
mener du at alle følelser har kommet fra kultur?
Sitat av bernadotte Vis innlegg
Selvsagt. Mannen kan også bestemme seg for å oppdra ungen istedet, eller praktisere sikker sex.
Vis hele sitatet...
Sånn i motsetning til kvinnen?

Sitat av dropkick Vis innlegg
mener du at alle følelser har kommet fra kultur?
Vis hele sitatet...
Nei, følelser er en kjemisk reaksjon som kan bli utløst av ulike ting.