Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 11835
Hei godtfolk!

Siden jeg faktisk skal tilbringe en hel dag i Trondheim neste uke, tenkte jeg å forsøke å invitere til et lite freak-treff der. Er jo tross alt betraktelig bedre å pilse med ukjente fra freak enn helt tilfeldige ukjente

Jeg og aeon_illuminate tenkte Edgar på samfunnet kunne være et bra sted, sånt rundt omkring klokka 1900* og utover? Etterhvert får man bare ta ting som det kommer regner jeg med.. når man får se om vi blir 2, 5 eller 70 mennesker.

Alt fra forum-lurkere til rabiate religionshatere er åpenbart velkommen... er forøvrig fortsatt sesam-burgeren på samfunnet like legendarisk, eller har den blitt overgått av annen fastfood de siste åra?



* forutsatt at jeg ikke dør på min første lengre MC-tur i Norge.. og at jeg finner et sted å sove :-)
Sist endret av DumDiDum; 15. september 2013 kl. 19:45.
Sesamburgeren er fortsatt populær, ja
Selv foretrekker jeg mcdonalds, men...
Jeg kunne ha blitt med om jeg hadde vært i Trondheim den dagen. Jeg er ikke der før på fredag
Skal se om jeg kommer meg i vei tror ikke jeg har vært på freaktreff på over et år :I
Mja, sesamburgeren er populær ja, men mener den neppe er mye bedre enn andre gode burger-alternativer i byen. Prisen er grei den også, særlig om du har Samfundetmedlemskap. Anbefales fremdeles, bare få å nevne.
Sist endret av aeon_illuminate; 15. september 2013 kl. 22:30.
Jeg burde komme meg ivei, så mye jeg har sagt at jeg skal stille opp.
Apropos Edgar, >> kan hende vi må gå et annet sted, siden UKA13 har tatt over store deler av huset og jeg vet ikke hvorvidt det er servering der på torsdag, men det er det mest sannsynlig. Kan sjekke og komme med tilbakemelding innen rimelig tid.
Sist endret av aeon_illuminate; 15. september 2013 kl. 22:35.
Three Lions? Rolig, god øl, god burger.
hmm, kan hende jeg tar meg en tur! Er ikke så kjent, men artig å sette et ansikt på kallenavn osv da ^^.
Er det lov å være ruset der?
Sitat av cold Z Vis innlegg
Er det lov å være ruset der?
Vis hele sitatet...
er vel snakk om vanlige utesteder - så om du snakker om alkoholrus er det nok greit. Andre ting blir nok hverken dørvaktene eller folkene i baren veldig begeistret for.
ArbeidsledigProletar
Sitat av PairADice Vis innlegg
Three Lions? Rolig, god øl, god burger.
Vis hele sitatet...
Seconded. Bodde dessuten i Brattørgveita for noen år siden.
Sitat av cold Z Vis innlegg
Er det lov å være ruset der?
Vis hele sitatet...
Gidder ikke å gjenta Etse. Det jeg kan si er at Three Lions er mer tilnærmet den klassiske "brunpuben" enn noen regulær uteplass, med div div sportsmemorabilia hengende på veggene og storskjermer plassert rundt i lokalet. Mao; Særdeles lav rølpefaktor. Hvor godt evt rus kommer til å vises på deg avhenger av hvor sløv/speeda/whatever floats your boat du er.
sorry, gta kommer i morra
Jeg er med om folk kommer! Alder på dere?
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Jeg er med om folk kommer! Alder på dere?
Vis hele sitatet...
Ikke bry deg så mye om alder - alle treff jeg har vært på har hatt verierende aldersgrupper. Men alle kommer godt over ens, både de som er litt unge og de som er noe eldre.

Siden det er snakk om en tirsdag regner jeg også med folk under 18 kommer inn, de får bare ikke kjøpt øl. Men er ikke noe galt i å kjøpe seg en burger å ta et glass cola, selv om andre tar seg en øl. Hyggelig blir det nok uansett.
Kult. Da tror jeg vi offisielt sier at vi satser på Three Lions isteden, og siden ingen har kommet med innsigelser på tidspunktet er det torsdag fra 1900 og utover.

Når det gjelder å kjenne igjen folk går jeg med strikkejakke og rødt skjerf, og har rotete skjegg og rimelig mørkt hår. PM hvis noen vil ha telefonnummeret mitt, men ellers er Three Lions såpass liten at det burde være mulig å hanke inn forvirrede mennesker som vaser rundt i lokalet


Spirituell: Alder er ikke viktig. Jeg kommer sikkert til å være eldstemann, men noen må være yngst også.
Sist endret av DumDiDum; 16. september 2013 kl. 19:05.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Kult. Da tror jeg vi offisielt sier at vi satser på Three Lions isteden, og siden ingen har kommet med innsigelser på tidspunktet er det torsdag fra 1900 og utover.

Når det gjelder å kjenne igjen folk går jeg med strikkejakke og rødt skjerf, og har rotete skjegg og rimelig mørkt hår. PM hvis noen vil ha telefonnummeret mitt, men ellers er Three Lions såpass liten at det burde være mulig å hanke inn forvirrede mennesker som vaser rundt i lokalet


Spirituell: Alder er ikke viktig. Jeg kommer sikkert til å være eldstemann, men noen må være yngst også.
Vis hele sitatet...
ser jo bilde av deg på bloggen http://reidarhagen.blogspot.no/
Jeg kommer hvis Provo kommer.
Alder er jo litt viktig vertfall for eks meg som er 15, så er kanskje andre 40?
Sitat av cold Z Vis innlegg
Alder er jo litt viktig vertfall for eks meg som er 15, så er kanskje andre 40?
Vis hele sitatet...
har ingenting å si. Det komme for i alle aldre, og selv om den del folk kanskje er eldre enn deg så blir man inkludert. Første gang jeg var på treff var jeg 17, og da var det flere der på over 30. Det var ikke noe problem.

Har og vært på treff der en på 13 møtte opp - det var heller ikke et problem.
Sist endret av etse; 16. september 2013 kl. 20:09.
Det hørtes ikke dumt ut! Mye mulig jeg dukker opp
Da har jeg satt av kvelden, jeg kommer.
Sist endret av Spirituell; 17. september 2013 kl. 10:36.
@ Rundt dette med alder;
Det blitt sagt mange ganger i andre sosiale tråder - alderen på freaksa varierer mye selvfølgelig, men som regel kan dere forvente at en liten majoritet er rundt pluss/minus 19-20. Jeg selv er snart midt i tjueåra, og hvis det er mye studenter på akkurat dette treffet så tror jeg snittet vil ligge litt over 20+. For å gi et lite pekepinn..

Men; alder betyr jo selvsagt ingenting, vi er folk som er interessert i bortimot de samme tingene, som bl.a å henge mye på Nff og generelt skravle/kverulere på internett.

@Three Lions; funker rimelig greit den. Pluss-sida er at det er en fin brun pub med ikke mange folk på kvelden i hverdagene, minussida er at ølen er rimelig dyr og jeg aner ikke om de har studentrabatt. Dahlsen er riktignok god der den altså. ( Og hei, noen dere kan jo være litt sånn "fine" byfolk" og kjøpe en god kaffe/latte/mocca/pinglekaffe istedetfor øl, sikker billigere dét. )
Sist jeg sjekka var vel ølprisen noe rundt 70+ kr i ukedagene. Håper det ikke er noe kamp el.likn torsdag kveld, for da blir det leven på Three Lions av naturlige grunner. Mormors funker som reserve, for å ha nevnt det forøvrig.
Bare et lite tips. Det er Europa Liga-kamp på torsdag. Jeg vet at Three Lions sender alt av Premier League og Champions League, så regner nesten med at det blir vist Europa Liga også. Kanskje dere skulle vurdert Mormors, om dere ikke er fotballinteresserte.

EDIT: Ser at til og med Tromsø spiller kvalik-kamp på torsdag. Så kan nesten garantere at det blir kamp.

Hvis ikke Mormors faller i smak (selv om den burde det grunnet ølprisene) kan jeg anbefale Cafe Løkka på solsiden. Kjempekoselig sted med godt utvalg i øl, pluss at jeg mener det er studentpris på pils der!
Sist endret av Duckyuck; 17. september 2013 kl. 14:04.
Meh, vurderte å komme, men med sjanse for at det er fult av fotballidioter der så tror jeg, jeg dropper det.

En annen ting er; hva prater folk om?
Mormors da? Eller noe annet? Eller Edgar som først foreslått? (kan godt ta på meg oppgaven med å sjekke..)


Edit; @Duckyuck, godt observert.
Sist endret av aeon_illuminate; 17. september 2013 kl. 14:40.
Brukbar ved Prinsenkrysset da? Evt andre forslag? Mormors pleide å være kurrant, men lenge siden jeg var der sist (Et besøk som bar sterkt preg av overbefolkning og intimitet med ukjente mennesker). Cafe 3B? Kan selvfølgelig liste opp alle uteplassene og pubene i Trheim, men det kan bli slitsomt...
ArbeidsledigProletar
Café Løkka er ikke så dumt om det er fullt overalt med fotballfolk...

Pub/bar er uansett ikke det beste om det skal være fritt for aldersgrense, spesielt om det blir kveld i løpet av treffet.
Å prate med fremmede uten pils i hånda går jo ikke. Den slags fremmede unorske kulturelle impulser kan vi ikke ha noe av

For min del har jeg ingenting imot fotball i bakgrunnen, og tviler på at Tottenham, Swansea eller Tromsø samler de store mengdene (alle kampene starter 19.00, så de er ferdig rimelig tidlig). De interessante lagene spiller jo tirsdag og onsdag uansett. Foretrekker også brune pub'er, selv om Three Lions ikke er i nærheten av nedslitt nok for min smak. Billigere øl-pris hadde også vært bra.

Foreslår at vi lar Three Lions stå som møtepunkt, også forandrer vi hvis det blir noe i nærheten av noen enighet i diskusjonen videre.

Edit: Ellers er jo kjeglekroa et glimrende lokalt alternativ, for de av dere som ikke har sett trøndere i sitt naturlig habitant før.. og man kan spille kjegle der (skyvespill med kurongbrikker).
Sist endret av DumDiDum; 17. september 2013 kl. 16:14.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Hvorfor ikke i en park? Skal se om jeg kan komme, tror jeg jobber til 20:15 den dagen.
Eller så er jo mormors en fin og koslig kafé/pub
Sist endret av Echuz; 17. september 2013 kl. 16:17.
Dx3 har gode poeng. TL får min stemme. Har du forresten forslag til puber som er "slitne nok"? :P
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Dere sier at alder ikke er et problem, men likevel insisterer dere på å ha treff på steder med 18/20/23-årsgrense...

Jeg kommer forøvrig ikke, er i Nord-Trøndelag og holder liv i norsk landbruk (og >40 år gamle skurtreskere).
Skulle tro mat og felles, aldersnøytrale aktiviteter og samtaleemner ville vært bedre ting å fokusere på enn øl og brune puber.
Mormors har vel 18-års-grense, dere to oppe, derfor foreslått av meg. Henger f.eks noe mer snille studiner og hipstere der enn på Three Lions ^.^, istedet for innrøyka fotballsupportere (som du finner på T.L.). Men vi har likevel litt tid igjen til å se etter et egnet sted.


Synd Arsenal ikke spiller kamp på torsdag da, imo.
Er det ikke dumt å gå på et sted med aldersgrense? Hvis dere ønsker å treffe mange Freaks, mener jeg? Husk at det er veldig mange under 18 også.
Sist endret av Realist1; 17. september 2013 kl. 20:13.
@Realist1 ; _kan_ være. Vi kunne jo gjerne for f.eks min del henge et (greit) sted uten ald.grense. Men vi må se hvem som kommer og hvilken alder de har. Er litt gøyere og prate-orientert på puber/evt kafeer med ikke altfor høyt lydnivå, for oss litt voksne. Men seff, tar ting i betraktning.

I denne sammenhengen passer jo Edgar for mange, som jeg først foreslo. Vært på Freaktreff der før med medlemmer i ganske ulike aldre, men majoritet i og rundt 18-22.
Mat ser jeg folk nevne. De fleste steder, forruten restauranter, som selger passelig mat for den tiden av døgnet (Mulig bare jeg som spiser sen middag pga trang timeplan om dagene) og har lokaler tilpasset sosial omgang har også alkoholservering.

Plagsomt med dobbeltposting, men overlev for denne gangen. Kan helt ærlig ikke si at jeg kjenner til noen plasser uten alkoholservering som er kurrant for en gjeng å samles på ved den tiden av døgnet.
Avstemning blant alle som lover å møte opp... (og med mindre noe annet blir skrevet er det fortsatt Three Lions som gjelder.). Såvidt jeg vet har ingen av disse aldersgrense; og de som vil ha treff uten moderate mengder alkohol kan gjerne arrangere treff selv

A) Three Lions
B) Edgar
C) Mormors

(Jeg er forøvrig offline fra imorgen formiddag; så hvis stedet blir forandret så skriver Aeon_illuminate en "offisiell" post håper jeg)

------------------------ Min stemme ------------------------

A) Three Lions
Sist endret av DumDiDum; 17. september 2013 kl. 23:48.
A) Three Lions: 2
B) Edgar: N/A
C) Mormors: N/A

------------------------ Stemmer ------------------------
  • DumDiDum A) Three Lions
  • PairaDice A) Three Lions
Sist endret av PairADice; 18. september 2013 kl. 00:19.
Min stemme: 1) >> A) Løvens Hule.

2) >> En grei reserve er enten Edgar eller kanskje enda bedre Mormors. Heller Mormors da, siden skitne UKA med sine tilsmussede bein og fingre driver i disse dager og stenger ned Huset, lokale for lokale. Fusj på dem.

, men det blir Lions som tar førsteplassen.

...........

@ offisiell post; kan skrive en offisiell post il.a torsdag ja, hvis jeg ser det blir forandret. Men regner ikke med det gjør..
DumdiDum, er du offline il.a torsdagen også?

*forandret=stedet altså
Sist endret av aeon_illuminate; 18. september 2013 kl. 00:29.
jeg og en kamerat tenker å komme, vi er begge 16 år men stedet gjør ingen ting så lenge det ikke er 18års grense.
Ser at Edgars kjører "Edgar Session" på torsdager. Altså opptreden av lokale og håpefulle trubadurer og musikanter. Om man oppfatter dette som en "forstyrrende" faktor for den sosiale biten eller ikke vites ei, men alle opplysninger mulige på bordet er alltid greit.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Jeg gir min stemme til C) mormors, eller en park så alle under 18 også får vært med.
  • A) Three Lions
    - Pub, aldersgrense ordinært 20 år, 18 fram til kl 23.00 eller under fotballkamp.
    - Stemmer: 4
  • B) Edgar
    - Café, ingen aldersgrense. Arrangeres "Edgar Session" på torsdager, lokale musikere spiller
    - Stemmer: 3
  • C) Mormors
    - Café/Ølservering, aldersgrense 18 år, legitimasjon sjekkes som regel etter kl 18.00
    - Stemmer: N/A
------------------------ Stemmer ------------------------
  • DumDiDum A) Three Lions
  • PairaDice A) Three Lions
  • Aeon_illuminate A) Three Lions
  • Kompisen til PairADice A) Three Lions
  • DubC B) Edgars
  • Kompisen til DubC B) Edgars
  • Echuz B) Edgars

@Echuz; ser du stemmer Mormors men der trår 18årsgrensa inn etter kl 18.00, setter derfor din stemme på Edgars da caféen på Samfundet opererer uten aldersgrense med mindre annet er opplyst.
Heller en fotballkamp i bakgrunnen enn noen irriterende musikalske wannabees som panisk forsøker å tvinge oss til å høre på mølet dems ved å skru høyttalerene akkurat så høyt opp at lyden begynner å brekke. Når band kun er lokalkjent er det som regel en grunn til det
Foretrekker Edgars her ^^.
Mormors titegn
Så skal vi si Three Lions da, og så har vi Edgar eller Mormors som gode alternativer?? Btw, er et lite stykke fra Edgar til ThreeLions, men Mormors er ikke langt unna T.L.

Er meldt ganske greit vær for trønderhovedstaden på både yr og storm, så lite i veien for å ta seg en tur igjennom byen. Lavere temparatur blir det, så derfor heller være inne og ikke ute i noe park.


>> altså, vi kan møtes utafor T.L., så kan vi ta det derfra. Jeg holder en knapp på TL, men Edgar og Mormors eller til og med Cafe Løkka er heller ikke dårlige. Vi får se etterhvert . Kan spane litt i morgen og se hvor det er best..
Sist endret av aeon_illuminate; 18. september 2013 kl. 20:32.
Tar nok turen jeg også. Ble det til at folk møtes på Three Lions klokka 19.00?