Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1778
Hei.

Jeg har i flere år brukt StrongVPN og veldig fornøyd med den, for å komme seg på nett i land hvor sider er blokkert, bruke Amerikansk Hulu, holde internettbruken min privat osv.

Jeg har derimot lyst å finne en VPN provider som ikke logger og lagrer det jeg driver med; og jeg vet det er relativt få av disse. Jeg har lyst på en mot betaling; altså ikke Tor fordi den er rett og slett alt for treg.

Har dere noen å anbefale?
Sitat av Picard Vis innlegg
Hei.

Jeg har i flere år brukt StrongVPN og veldig fornøyd med den, for å komme seg på nett i land hvor sider er blokkert, bruke Amerikansk Hulu, holde internettbruken min privat osv.

Jeg har derimot lyst å finne en VPN provider som ikke logger og lagrer det jeg driver med; og jeg vet det er relativt få av disse. Jeg har lyst på en mot betaling; altså ikke Tor fordi den er rett og slett alt for treg.

Har dere noen å anbefale?
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler Private Internet Access. De logger ingenting, bruker delte IP-adresser og kom veldig godt ut i TorrentFreak sin samleside for VPNer.

Billig er den også, bare 6.95 i måneden, de tar også Bitcoin som betalingsmetode.
Jeg leste nettopp om TorGuard. De koster litt mer 9 dollar, og 6 dollar ekstra for en dedikert IP-addresse. Det er dog værdt det for meg med den dedikerte ip-addressen, da det blir enklere og bruke tjenester som paypal, facebook, osv, uten at jeg blir mistenkt for miss-use eller bot å være bot.

Da de ikke beholder logger, så kan den dedikerte ipaddressen likevel ikke assosieres med meg om jeg har forstått det riktig.

Skal prøve ut den. Kan komme tilbake å fortelle hva erfaringen min blir.
Du kunne kjøpt deg ein billig VPS(Virtuell Privat Server): http://www.chicagovps.net/openvz.html (Basic for 1$/M)
Og sette opp VPN Server/gateway/hva-det-nå-heter selv.
Sitat av norboost Vis innlegg
Tor != VPN
Vis hele sitatet...
Rogue Nodes Turn Tor Anonymizer into Eavesdropper’s Paradise.
Tor at heart of embassy passwords leak
Popular privacy program (mis)used to spill state secrets


Med mindre du på eget initiativ krypterer din trafikk, så bør du ikke vurdere å bruke Tor. Hvilken som helst node kan lagre innholdet som går via noden, og slik jeg tolker denne tråden så er du ute etter en løsning med minst mulig logging av trafikk/brukermønster/kundedata etc.
Takk for info. Hva er et godt alternativ da?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
PrivatVPN og Mullvad . Har testet begge å vært fornøyd med dem
Sist endret av Slaps; 13. juli 2013 kl. 00:41.
Her finner du iallefall en oversikt over mange gode VPN-tilbydere: http://www.bestvpn.com/
Selv klarer jeg meg fint med privateinternetaccess.com som er i kategorien "logger ikke" siden de kun trenger en epost-adresse og tar imot betaling anonymt via bitcoin.