Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 836
Hei. Har funnet ut hvor idotisk det er at jeg enda ikke har et bra par horetelefoner. Har daarlig raad, men likevel bestemt meg for og bruke 3000 kr paa et bra par.

Jeg har sett paa folgende:
BOSE Quiet Comfort 15i med stoykanselering. Er det stor forskjell paa QC 15 og QC 15i forresten? Disse er over-ear.

AKG hodetelefoner K 495NC
ogsaa med stoykanselering. Disse er on-ear og ser ut som de sitter litt bedre om du er i farta og litt mer praktiske.

Har aldri hatt stoykanselerende foer. Vil dere si at den forbedrer lydkvaliteten ved at man ikke maa opp paa saa hoyt volum for og kunne hoere godt? Eller finnes det bedre mtp lydkvalitet i denne prisklassen for en som er mye paa farta, men ikke akkutt trenger lydkanselerende? Ser dog hvorfor lydkanselerende kan vaere veldig deilig og er ikke fremmed for at det blir et 'must' etterpaa.
Sist endret av Picard; 29. november 2012 kl. 22:01.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Anbefaler å prøve store headsets om mulig, de varier svært. Jeg f.eks. liker ikke særlig de små øreklokkene (mainstreame eller hva de nå er, ikke spesifikt til bare disse produsentene. Vet de produserer store headset også...) som Bose, AKG, Klipsch osv. har, jeg må f.eks. ha et stort Sennheiser skulle jeg kjøpt meg store klokker. Putter du såpass med penger burde de sitte godt
Sist endret av uaexed; 29. november 2012 kl. 22:20.
Tror ikke du bør satse på aktiv støy-kansellering om du skal ha dyre headphones, da de skaper litt forstyrrelser i lyden.
Støy-kansellerende er mest nødvendig om du tar mye fly, men selv med et lukket on-ear eller over-ear set vil det stenge ute mesteparten av lyden, uten at det blir ubehagelig.

Ta en titt på Sennheiser Amperior: http://www.sennheiserusa.com/dj-head...mperior-505574 Disse er da on-ear.
Er ikke helt inne i hi-fi for øyeblikket, men om du ser litt på head-fi så finner du nok alt du trenger å vite.
Kjøp heller disse, og spar penger.
Oh herro there.. ^_^
ok alt jeg skrev ble borte men for og gjøre det kort qc3 har jeg selv (on ear av qc15) så hvis du lurer på de bare spør qc15 ble testet i fem min Bose tar godt betalt for seg ,men er kvalitet og jeg fikk hvertfall fem års service når jeg kjøpte bassen er tydelig, men ikke for dominerende og headsettet passer til de fleste musikktyper støyisoleringen er merkbar siden den er elektronisk styrt og ikke bare basert på isolering gjør jobben ,men blir aldri "stille" som mange tror


og ikke prøv å kjøpe beats! > da blir jeg lei meg på dine vegne :/
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Kjøp heller disse, og spar penger.
Vis hele sitatet...
Enig. Der for du mye mer for pengene. Yamaha headset er også billige.
Husk også at du gjerne trenger en god forsterker for å kunne drive slike hodetelefoner.

Nytter ikke med mobil, bærbar pc eller intigrert lydkort i hovedkortet på en stasjonær.
De leverer alt for lite futt for at det skal fungere sikkelig.
Jeg har QC15 og DT770Pro, og for å si det slik så er QC15 det headsettet jeg definitivt bruker mest. Det er latterlig behagelig å ha på, lett og leverer et godt lydbilde. Stillheten når du bruker det er slående, og gjør seg veldig bra, spesielt om du f.eks. sitter på PCen eller noe annet som lager litt lyd. Det er også et headset som lekker lite lyd, så det er veldig behagelig å bruke blant andre folk, noe som ikke kan sies om DT770Pro. Med DT770Pro må du også kjøpe deg en headset-forsterker.