Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3904
^...Er det selve nikotinen eller røyken som fører til dette. Vil snusere også oppleve dette pga nikotin, og hva med hasj røykere? :S
ArbeidsledigProletar
Ja, nikoting fører til at årer trekker seg sammen og dermed mindre blod ut i huden, snusere får også dette. Hasjrøykere som mekker med tobakk vil selvføgelig også få i seg nikotin. - Karbonmonoksid er også en del av dette, så også om hasjrøykere røyker hasjen eller marihuanaen rent vil få rynker tidligere, i større eller mindre grad.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ja, nikoting fører til at årer trekker seg sammen og dermed mindre blod ut i huden, snusere får også dette. Hasjrøykere som mekker med tobakk vil selvføgelig også få i seg nikotin. - Karbonmonoksid er også en del av dette, så også om hasjrøykere røyker hasjen eller marihuanaen rent vil få rynker tidligere, i større eller mindre grad.
Vis hele sitatet...
Vet at nikotin gjør at årer trekker seg sammen men vil gjerne ha kilder/studier som bekrefter at det er nikotinen som er synderen her? i teorien gir det forsåvidt mening, men har dette blitt bekreftet av studier? greit nok at røyking fører til rynker, men har det blitt utført studier med kun snusere?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Vet at nikotin gjør at årer trekker seg sammen men vil gjerne ha kilder/studier som bekrefter at det er nikotinen som er synderen her? i teorien gir det forsåvidt mening, men har dette blitt bekreftet av studier? greit nok at røyking fører til rynker, men har det blitt utført studier med kun snusere?
Vis hele sitatet...
Ja, nikotin er det samme stoffet om du røyker det eller om du snuser det.
- Ergo samme effect.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ja, nikotin er det samme stoffet om du røyker det eller om du snuser det.
- Ergo samme effect.
Vis hele sitatet...
Røyk irriterer huden og bidrar dermed til rynker. Å sutte på en røyk dag ut og dag inn eller å myse fordi man stadig får røyk i øynene bidrar også til rynker.

Dessuten finnes det tusenvis andre stoffer enn nikotin i røyk hvor enkelte kan føre til skader på collagen og elastin (stoffer som holder huden elastisk og stram) - over tid fører dette til mere slapp hud/rynker hos en røyker vs ikke røyker..

Noen av disse virkningene fra røyk rammer ikke snusere i like store grad.

Nikotin finnes som sagt både i snus og røyk - og dermed er man i fare for flere rynker som snuser også.. - men mine 50 øre er at røykere har større risiko for ekstra rynker enn snusere - å være nikotinfri er selvsagt det beste for huden.
Sist endret av Bearass; 6. oktober 2012 kl. 02:37.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Bearass Vis innlegg
Røyk irriterer huden og bidrar dermed til rynker. Å sutte på en røyk dag ut og dag inn eller å myse fordi man stadig får røyk i øynene bidrar også til rynker.

Dessuten finnes det tusenvis andre stoffer enn nikotin i røyk hvor enkelte kan føre til skader på collagen og elastin (stoffer som holder huden elastisk og stram) - over tid fører dette til mere slapp hud/rynker hos en røyker vs ikke røyker..

Noen av disse virkningene fra røyk rammer ikke snusere i like store grad.

Nikotin finnes som sagt både i snus og røyk - og dermed er man i fare for flere rynker som snuser også.. - men mine 50 øre er at røykere har større risiko for ekstra rynker enn snusere - å være nikotinfri er selvsagt det beste for huden.
Vis hele sitatet...
Dette er bare tull fra ende til annen. Sorry ass, men kom med kilder.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Dette er bare tull fra ende til annen. Sorry ass, men kom med kilder.
Vis hele sitatet...
Kjapp googling viser at
Dr Lowell Dale er med på laget iallefall
Sist endret av Bearass; 6. oktober 2012 kl. 03:11.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Bearass Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, ansiktsuttrykkene fra å sutte på siggen skal liksom gi rynker, hva skal snusleppa gi da?

Får du gi deg, hvor stor grad skal det slå ut? Nå må du slutte å forsvare at du snuser mann. Bare gi deg. Det som faktisk gir rynker i røyk er nikotinet, ikke at du får røyk i trynet og lukker øynene.
Det er da ikke det som står der? Det står at årsaken er de over 4000 kjemikaliene i tobakk og gjentatt av varme!
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ja, nikoting fører til at årer trekker seg sammen og dermed mindre blod ut i huden, snusere får også dette. Hasjrøykere som mekker med tobakk vil selvføgelig også få i seg nikotin. - Karbonmonoksid er også en del av dette, så også om hasjrøykere røyker hasjen eller marihuanaen rent vil få rynker tidligere, i større eller mindre grad.
Vis hele sitatet...
Jeg bare gjetter utifra min egen logikk og meninger, men det er vel tjære(eller noe lignende) i cannabis som legger seg i blodårene og derfor senker mengden oksygen som kommer frem til huden (eller iallefall hjelper til å lage rynker)

Er veldig trolig at cannabis (hasj OG marihuana) øker hastigheten/hyppigheten på å få rynker...
Sitat av Novice Vis innlegg
Jeg bare gjetter utifra min egen logikk og meninger, men det er vel tjære(eller noe lignende) i cannabis som legger seg i blodårene og derfor senker mengden oksygen som kommer frem til huden (eller iallefall hjelper til å lage rynker)

Er veldig trolig at cannabis (hasj OG marihuana) øker hastigheten/hyppigheten på å få rynker...
Vis hele sitatet...
Det er riktig at det dannes tjære også ved røyking av cannabis (eller et hvilket som helst annet plantemateriale), men tjæren går ikke ut i blodbanen slik som både nikotin og karbonmonoksid gjør.
Tjæren akkumuleres både på flimmerhårene i halsen og i lungene, mens nikotin går ut i blodbanen via slimhinner og lunger.

Men det er karbonmonoksid som er den store synderen når det kommer til lavere oksygeninnhold i blodet.
Dette kommer av at karbonmonoksid lettere blir tatt opp i blodet enn oksygen, 300 ganger lettere faktisk, og dermed vil karbonmonoksid ta opp plass der det heller skulle ha vært oksygen.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ja, ansiktsuttrykkene fra å sutte på siggen skal liksom gi rynker, hva skal snusleppa gi da?

Får du gi deg, hvor stor grad skal det slå ut? Nå må du slutte å forsvare at du snuser mann. Bare gi deg. Det som faktisk gir rynker i røyk er nikotinet, ikke at du får røyk i trynet og lukker øynene.
Vis hele sitatet...
Så hissig du var da.

Såklart gir ansiktsuttrykkene fra å sutte på en sigg dag ut og dag inn deg rynker. Hvorfor tror du folk alltid får rynker ved öynene og i pannen först? Jo, smilerynker for eksempel, fordi du smiler og rynker huden der flere ganger om dagen, hver bidige dag. Akuratt som röykere krummer leppe for å sutte på siggen. Og du ser på folk som har röyka hele livet, spesielt på damer, at de har typisk sånne "röyke-lepper".
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ja, ansiktsuttrykkene fra å sutte på siggen skal liksom gi rynker, hva skal snusleppa gi da?

Får du gi deg, hvor stor grad skal det slå ut? Nå må du slutte å forsvare at du snuser mann. Bare gi deg. Det som faktisk gir rynker i røyk er nikotinet, ikke at du får røyk i trynet og lukker øynene.
Vis hele sitatet...
HVorfor så sinna?

Jeg hverken snuser eller røyker til opplysning.

Men ja - røyk i trynet/sitte i røykfulle rom, alle de andre kjemikalene som finnes i røyk - samt carbonomonksid som noen andre nevner her gjør at jeg heller mot at røyking gir mere rynker enn snusing.

Verdt å menke at dette er mine egne 50 øre. Vennligst oppgi kilde på at snusing og røyking gir like mye rynker og jeg endrer greit mening.
Har mengden nikotin noe med dette å si? altså får man mer rynker hvis man bruker sterkere snus, eller er det slik at det er antall snus/ganger man ruser seg som vil påvirke dette? må si jeg er utrolig skeptisk på hele opplegget, seriøst ingen som kan komme med kilder?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Har mengden nikotin noe med dette å si? altså får man mer rynker hvis man bruker sterkere snus, eller er det slik at det er antall snus/ganger man ruser seg som vil påvirke dette? må si jeg er utrolig skeptisk på hele opplegget, seriøst ingen som kan komme med kilder?
Vis hele sitatet...
Snus er mye sterkere en tobakk røyka.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Snus er mye sterkere en tobakk røyka.
Vis hele sitatet...
Med andre ord behov for mindre = lettere nedtrapping = mer økonomisk forsvarlig?
Sist endret av Paradigm; 8. oktober 2012 kl. 23:25.