Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6209
Jeg er jo medlem av diverse Nyhetsbrev og på grunn av det får jeg blant annet vite om konserter "før" dere andre.

Det er med stor glede vi nå kan bekrefte at Metallica kommer til Valle Hovin i Oslo 23. mai!

Metallica kommer til Valle Hovin 23. mai for å spille The Black Album. Albumet lå på VG-lista i hele 27 uker, med #1 som beste plassering. Albumet inneholder låter som ’Enter Sandman’, Sad But True, Wherever I May Roam’ og ikke minst ’Nothing Else Matters’, som alle har vært topp 5 eller bedre på den norske singellisten. Bandet kommer også til å spille låter fra andre album, men det er selve The Black Album som kommer til å stå i sentrum denne kvelden i mai.

Metallica har alltid solgt ut sine konserter i Norge med rekordfart, så som
Valle Hovin i 2007, Koengen i Bergen i 2008, 2 x Oslo Spektrum i 2009 og sist 2 x Telenor Arena i 2010.

Billettene koster kr 660 + avgift. Maksimalt 6 billetter pr person ved det ordinære salget.

Som medlem av Live Nation gir vi deg muligheten til å kjøpe billetter på forsalg. Forsalget starter onsdag 7. desember kl 09:00. Vennligst merk, det er kun et begrenset antall billetter som legges ut for forsalg, så her gjelder førstemann til mølla prinsippet! Det vil være mulig å kjøpe maksimalt 2 billetter per person på forsalget!

Det ordinære billettsalget starter torsdag 8. desember kl 09:00!
Vis hele sitatet...
Vel, og her er linken : http://www.livenation.no/artist/meta...tallica_011211

Regner med det er noen Metallica fans her inne

Hakke peiling på aldersgrense, det får dere finne ut av selv.
Sist endret av Saint123; 1. desember 2011 kl. 18:09.
De vil ikke kunne spille noe fra albumet Lulu

Fra spøk til revolver: Det ville vært villt å kunne dra, men har verken tid eller råd, dessverre.
Sist endret av waf; 1. desember 2011 kl. 18:24.
Hovudtema Black Album. Ganske klart nei fra meg. Ikke faen.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Hovudtema Black Album. Ganske klart nei fra meg. Ikke faen.
Vis hele sitatet...
Jeg dobbelskjekket, og jeg fant ikke at TS spurte hvem som ikke skulle.
Ser heller ingen grunn til å ikke dra pga de spiller Black Album, det beste Metallica albumet ifølge de fleste Metallica fans. Så pls.
For min del er Black Album like dølt og tregt som en død baby i sirup. Etter Justice ble alt for.. uorginalt og kjedelig. Og mainstream metal. Har sett de to ganger før på rent prinsipp siden det faktisk er Metallica, så med mindre de kommer og spiller en konsert med kun sanger fra de fire første albuma står jeg over.
Sitat av McLovin Vis innlegg
For min del er Black Album like dølt og tregt som en død baby i sirup. Etter Justice ble alt for.. uorginalt og kjedelig. Og mainstream metal. Har sett de to ganger før på rent prinsipp siden det faktisk er Metallica, så med mindre de kommer og spiller en konsert med kun sanger fra de fire første albuma står jeg over.
Vis hele sitatet...
Mainstream metal? Metallica er jo oppskriften på mainstream metal.

Selv skal jeg ikke, i og med at jeg skal se dem i tyskland uken etter
Etter å ha oppdaget Metallica for en del år siden har jeg fortsatt til gode å se dem i konsert, og nå skal jeg fean meg få det til! Kl 9 på torsdag kommer ikke jeg til å jobbe, for å si det sånn. Billettservice vil være under beleiring!
Så dette på side2 og ble utrolig glad! Metallica har vært favorittbandet mitt gjennom hele livet, og har alltid drømt om å se dem live. Litt skuff at de bare spille sanger fra Black Album siden de fleste av mine favorittsanger er fra St. Anger, men fortsatt utrolig kult. Håper jeg får biletter, hadde blitt så rått.
Rimelig nedtur med Black Album ja. Etter min mening en dørgende kjedelig utgivelse. Selvsagt kan jeg la være å dra, men skylder min bedre halvdel en konsert ettersom vi skal på Black Sabbath rett etterpå, så da blir det vel bare å pines.
Sitat av Jelass Vis innlegg
Rimelig nedtur med Black Album ja. Etter min mening en dørgende kjedelig utgivelse. Selvsagt kan jeg la være å dra, men skylder min bedre halvdel en konsert ettersom vi skal på Black Sabbath rett etterpå, så da blir det vel bare å pines.
Vis hele sitatet...
Jeg kommer til å være så sykt bitter om jeg ikke får tak i billett og du står der inne og gjesper deg gjennom Master of Puppets
Black Album er desidert et fantastisk album, men ingen kan motsi at Ride Lightning, ...and Justice for All og Masters of Puppets per i dag er album som virkelig viser hva Metallica er god for. At Black Album var årsaken til at de ble verdenskjente, og at musikken ble mainstream over natten, er greit nok, men de har gjort mye bra både før og etter.
Black Album var et av de mest toneangivende albumene som ble utgitt på 90-tallet, sammen med Nirvanas "Smells like teen spirit", Pearl Jams "Ten" og Primal Screems "Screamadelica".
Det var en genistrek å hyre inn Bob Rock som produsent. Etter min mening er det ikke en dårlig låt på skiva.
Jeg skal sitte klar på billettservice.no 8 desember.
Enig med McLovin her, når de gjør som Maiden og kjører en "Early days tour" med låter kun fra de fire første albumene, da er jeg faen meg klar. Black album er bra, men den inneholder svake spor som "My friend of misery", "Struggle within" og "The God that failed", og de kjører samme tempo og låtstruktur hele veien.
Jeg ville ikke dratt av rene prinsipper. I det siste har det bare kommet avføring fra Metallica, tenker da på de siste 20 årene.
At folk sier Black album er kjedelig er så teit. Er jo heavy og rått som faen det? Drit i at det er mainstream, det er Metallica for faen... De gjør som de vil, musikken blir konge uansett!
Sitat av waf Vis innlegg
Black Album er desidert et fantastisk album, men ingen kan motsi at Ride Lightning, ...and Justice for All og Masters of Puppets per i dag er album som virkelig viser hva Metallica er god for. At Black Album var årsaken til at de ble verdenskjente, og at musikken ble mainstream over natten, er greit nok, men de har gjort mye bra både før og etter.
Vis hele sitatet...
Du må ikke glemme Kill 'em All!
Litt prinsipielt liker jeg ikke Black Album, men dette er noe som egentlig har komt i senere år. Fra 3. klasse til 9. klasse var det tross alt mitt all-time favoritt album!


Sitat av LivingDeadBeat Vis innlegg
Enig med McLovin her, når de gjør som Maiden og kjører en "Early days tour" med låter kun fra de fire første albumene, da er jeg faen meg klar. Black album er bra, men den inneholder svake spor som "My friend of misery", "Struggle within" og "The God that failed", og de kjører samme tempo og låtstruktur hele veien.
Vis hele sitatet...
Det hadde faen meg vert noe! Har tenkt meg litt om, og vurderer nesten å dra bare for å potensielt kanskje få med meg Creeping Death live igjen. Har fått den servert to ganger live før, og bare den opplevelsen er verdt penga. Memory Remains er også ei jævlig feit live-låt, selv om jeg ikke er så glad i den sangen på plate.


Sitat av Taurean Vis innlegg
At folk sier Black album er kjedelig er så teit. Er jo heavy og rått som faen det? Drit i at det er mainstream, det er Metallica for faen... De gjør som de vil, musikken blir konge uansett!
Vis hele sitatet...
Det er ikke fordi Metallica er mainstream, men fordi jeg ikke liker retningen musikken tok etter Black Album. Enkelt og greit.
Bob Rock var med på å drepe Metallica sin ekte thrash-metall lyd... Bob Rock tilbud damer, og mange $$$$$ imot at de lagde en mer radio-vennelig plate..

Klart det er noen få sanger som er ganske greie på den plata, og det var den plata som fikk meg til å bli hektet på Metallica som 11 åring, men etterhvert skjønte jeg hvor shitty den plata var i forhold til Kill Em' All (og de 4 første albumene egentlig).. Har sett dem 2 ganger tidligere, og forrige konsert de holdt på Telenor Arena var bare en mega skuffelse..

Så blir ikke Metallica for meg, med mindre gutta begynner å drikke ( ) slik at de får thrash spiriten tilbake og blir omkring like nådeløse som de var på starten av 80-tallet. Såklart vet jeg at James hadde et drikke problem, men etter at han kutta alkoholen, har han blitt altfor pysete imo. Men bra for hans helse er det jo såklart.
DETTA SKAL JEG SÅ JÆVLIG PÅ!!

Får jeg ikke tak i billetter så er det hangman neste.

Haha, neia. Men faen å fett at de kommer! Og Black Album og greier!
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Dritkeen! Men det er veldig typisk at det er 18-års, forbaskede alkoholservering.
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Dritkeen! Men det er veldig typisk at det er 18-års, forbaskede alkoholservering.
Vis hele sitatet...
Hvor fant du at det er 18+ ?
Står ingenting om dette på bl.a. billettservice
Har aldri hørt om aldersgrense på Valle Hovin, og jeg var der noen ganger på konsert før jeg ble 18
Har så sinnssykt lyst til å dra, men problemet er at jeg ikke veet når jeg har eksamen! Hadde vært kjipt å ikke kunne dra pga. eksamen.
Wait whaaat?

Er vel ikke 18 årsgrense?!

Står ikke noe om det på billettservice ihvertfall.
I <3 DMT
Trådstarter
Fikk ihvertfall ordnet meg 2 billetter Salget var over etter 2 minutter. (Ingen flere billetter etter det).
Hva mener du at salget var over etter 2 min? Det starter jo i morra
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Hva mener du at salget var over etter 2 min? Det starter jo i morra
Vis hele sitatet...
Forhåndssalget var på mandag.
Sitat av prenix Vis innlegg
Forhåndssalget var på mandag.
Vis hele sitatet...
Forhåndssalg.... Var det kun for metclub? Please, si det var for kun metclub! hahah
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Forhåndssalg.... Var det kun for metclub? Please, si det var for kun metclub! hahah
Vis hele sitatet...
Jepp .
Flott. Da har jeg ikke gått glipp av noe. På en måte.
Fyfaen, bare jeg som ikke ommer inn på bilettsiden? Fult
Håper virkelig det er igjen alkohol!



EDIT: Oi, mente biletter, hahaha
Sist endret av Erlendman; 8. desember 2011 kl. 09:10.
YESS!!! Etter å ha spamma sia siden salgstart har jeg fått bestilt!
Sist endret av Tfan; 8. desember 2011 kl. 09:12.
KJØPT BILETT!

Noen som har skjuss foreesten?
Fina-fucking-ly!

Etter å ha spammet siden, for så å endelig komme gjennom, men ikke kunne kjøpe fordi Java ikke var installert på PCen, og deretter å ha bytta PC tre ganger hvor prosessen gjentok seg, greide jeg ENDELIG å bestille billettene mine! :')
Da ser det ut som om vi har ordna oss biletter også! Gleder meg allerede
Billetter i boks for min del også
Noen som vet hvem som er oppvarmingsband?
Sitat av Nor1 Vis innlegg
Noen som vet hvem som er oppvarmingsband?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det har blitt annonsert noe sted, men jeg håper det blir like kult som tidligere. I 2007 var det Turbonegro og HIM, Mastodon og Lamb of God i 2009 og i 2010 var det Gojira og og Fear Factory.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har 2(evt. 4) billetter til salgs? Evt. som vet om noen som har?
PM er gull.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har så utrolig lyst, men håper ikke det er eksamen da! Har ikke fått datoene enda, men eksamensperioden starter 21. mai!
Denne konserten SKAL jeg på! Klarer meg nok på eksamen, selv om jeg skal på konserten!