Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 24321
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hei

Sitter på 3 vallergan, evt litt røykings å kombinere med. Hva kan jeg forvente? Eller skal jeg bare spare/kaste de? Vet bare at det er sovepiller og C-prep.
Du kan forvente å bli sovnig. Vallergan er ett allergipreperat som fungerer søvndyssende. Du vil bare oppleve en søvndyssene effekt og våkne opp med hangover dagen derpå.
En hangover som ikke gir seg på mangfoldige timer.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Hva vil en hangover si? Kan det måle seg med alkoholbakrus? Eller speednedtur?
Nei, den hangovern du får, føles ut som du ikke har sovet på 2 døgn.
Jeg ser ikke for meg at du får store rusopplevelsen på Vallergan. Men det kan vel bli til en rolig avslutning på lørdagen, ta deg en joint og en Vallergan før du skal legge deg så kan du sove vekk hele søndagen; score!
Ta 2 stk før du legger deg, og pass på at du ikke har noe å stå opp for dagen etter. God "tur"
Sitat av ztaale Vis innlegg
En hangover som ikke gir seg på mangfoldige timer.
Vis hele sitatet...
Har tatt vallergan flere ganger og har aldri lakt merke til noe hangover, ganske sikker på at man ikke får det!
Selv så blir jeg ikke så veldig søvnig av dem heller!
kan sammenlignes med å spise en fiske middag du blir fyllesyk av.litt trøtt idag å dårlig i morra .ikke noe å hoppe i taket akkurat
Sitat av zevz Vis innlegg
Har tatt vallergan flere ganger og har aldri lakt merke til noe hangover, ganske sikker på at man ikke får det!
Selv så blir jeg ikke så veldig søvnig av dem heller!
Vis hele sitatet...
Alle jeg kjenner og har snakket med, får sikkelig hangover av vallergan de første dagene om de blir behandlet på det. De som bruker det sporadisk, får alltid hangoveren. Men du kan jo være ett unntak, er ikke alle som opplever den søvndyssende effekten.

EDIT: Innlegg nr.700
Sist endret av ZionRoad; 5. mai 2011 kl. 21:11.
Ikke forvent noe annet enn at du blir jævlig trøtt etter 3-4 timer etter inntak av vallergan, med mindre du ikke blir trøtt av røykingsen først.
Ja, Vallergan er bra nok hvis du bare er hypp på å sove vekk et par dager.
Har gjort det ofte selv. Hvis man er deppa, ikke har noe å finne på, døgnet har for mange timer osv. Da er det jo greit å kunne hive innpå med Vallergan og bare sove seg igjennom det.
Jeg fikk vallergan av hjernekrympern grunnet søvnproblemer. Dette endte i en hel uke med 5 strake forsovelser til jobb og en passe drøy hangover dagen etter. Har fortsatt tette piller igjen, ikke noe jeg vil anbefale hvis du har noe du skulle gjort dagen derpå!
Seriøst? Er det virkelig så mange som rapporterer heftig hangover etter inntak av vallergan? wow! Vel vel, ikke at jeg direkte aldri har hørt om tilfeller hvor det blir rapportert hangover, men da har du spist for mange, eller tatt de til feil tidspunkt.

Det må isåfall være verdens dummeste idé å skulle ruse seg på disse, eller ta heftig mange i håp om å oppleve en eventuell rus. Har brukt vallergan periodevis i forbindelse med søvnproblemer, og har aldri opplevd noen form for hangover. Enten så bruker du disse fordi du sliter med søvnen, eller så bare lar du pillene ligge, da å spise for mange av disse heller virker mot sin hensikt.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Seriøst? Er det virkelig så mange som rapporterer heftig hangover etter inntak av vallergan? wow! Vel vel, ikke at jeg direkte aldri har hørt om tilfeller hvor det blir rapportert hangover, men da har du spist for mange, eller tatt de til feil tidspunkt..
Vis hele sitatet...
Enig. Jeg får ikke hangover av vallergan i alle fall, men jeg tar den ca 4 timer før jeg skal legge meg, for effekten inntrer ikke før etter 3-5 timer. Tar du den en time før du skal sove vil du nok kanskje få hangoveren.
Jeg får ikke gjort noe dagen etterpå hvis jeg har tatt Vallgergan dagen før, uansett hvor tilig jeg har tatt det. I tillegg føles det ut til at musklene mine mister all kraft, og kroppen er et helvett å få i gang. Det hjelper ikke særlig å ta flere enn det man skal for bedre effekt heller - det ender bare med en svimmelhet som ikke lar det løfte huet fra senga neste morra.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Seriøst? Er det virkelig så mange som rapporterer heftig hangover etter inntak av vallergan? wow! Vel vel, ikke at jeg direkte aldri har hørt om tilfeller hvor det blir rapportert hangover, men da har du spist for mange, eller tatt de til feil tidspunkt.

Det må isåfall være verdens dummeste idé å skulle ruse seg på disse, eller ta heftig mange i håp om å oppleve en eventuell rus. Har brukt vallergan periodevis i forbindelse med søvnproblemer, og har aldri opplevd noen form for hangover. Enten så bruker du disse fordi du sliter med søvnen, eller så bare lar du pillene ligge, da å spise for mange av disse heller virker mot sin hensikt.
Vis hele sitatet...
Hvilken dosering bruker du da for søvn?
Jeg har selv fått disse for søvn, da med dosering 1-3 tabletter - noe som ikke gav meg noen effekt overhodet, verken hangover eller søvn..
Rart hvor forskjellig alle reagerer på ting.
Jeg synes ikke jeg får noe hjelp av vallergan, ikke til å sovne, men sover kanskje litt tyngre. Men de her liten effekt på meg i alle fall. Men så er jo dette det mildeste du får mot søvnproblem.
Man får hangover av vallergan, jeg har fått utskrevet det mot soveproblemer. Jeg tok 3 stk og når jeg våknet sjanglet jeg bortover gulvet, kjentes ut som om jeg hadde vært på fylla dagen før, men var behagelig sliten.
Synd for deg, regner med du ikke tok dem 4 timer før du skulle sove da... eller du er følsom på medisiner
Vallergan gir hangover..
Fikk vallergan av lege pga søvnproblemer for en stund siden..
Kan legge til at jeg ikke ble noe spesielt trett av dem, men de funket definitivt "dagen derpå". Var tåkefjern halve dagen.
Sist endret av sneipen; 17. mai 2011 kl. 21:57.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som har peiling på hva vallergan gjør mot dyp søvn og REM søvn?
De fleste, inkl meg, har aldri fått hangover av Vallergan. Har hørt ryktene før, men har aldri hørt det irl eller opplevd det selv, så jeg synes det er litt rart at mange nevner det her.
Jeg får hangover av Vallergan hvis jeg tar pillene forseint på kvelden, de skal såvidt jeg vet taes 3 timer før du legger deg. Har testet med 30mg.

PS: Vallergan + røykings = Not funney
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er veldig vanlig å få hangover av Vallergan. Jeg vet om de som får det av å ha tatt en pille kl 20, for så å ikke klare komme seg opp dagen etter. Dette er nok veldig individuelt, men det er altså VELDIG vanlig å få hangover. Jeg har testet selv og så lenge jeg bare tar 1, så merker jeg lite. Tar jeg 2 så er jeg heldig om jeg våkner....
Legen min prøvde å prakke på meg vallergan.
Jeg har hatt kompiser som har reist ekspress til helvete pga pillemisbruk, så jeg var jævlig skeptisk til piller i det hele tatt.
Pilla funket ikke for meg og med disse bivirkningene på pakningsvedlegget: Døsighet, munntørrhet, lett svimmelhet, lett hodepine, nesetetthet og fordøyelsesbesvær kan forekomme. Tilfeller av gulsott, hard mage, problemer med vannlating, blodtrykksfall, økt puls, synsforstyrrelser, redusert antall hvite blodlegemer, få granulocytter i blodet og plager med stive muskler, ustøe eller skjelvende bevegelser er sett. Ved langtidsbehandling kan munntørrhet gi tann- og munnslimhinneskader. Så kuttet jeg dem ut.

Både legen og psykologen legen mente skulle løse mine problemer, presset på for å få meg til å spise piller, jeg nektet hele tiden. Etterhvert kjøpte jeg meg noen blåvalium illegalt for å se om det hjalp. Disse pillene inneholdt blodfortynnende som gjorde at blodproppen løsnet.
Hadet bra lege og psykolog, takk for god hjelp.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Kan love dere at det var siste gangen jeg spiste vallergan. Kom 2 timer for sent på jobb dagen etter.
Vallergan er allergipreparat som også er kjent som Alimemazine. Den virker beroliggende og søvndyssende og er på ingen måte sammenlignbar med feks. stilnoct som er mye sterkere. Jeg fikk en pakke av pappa som er lege, han sa: "Ta en pille klokken ni på kvelden, legg deg elleve og du vil sove godt da." Jeg tar den omtrent hver dag rundt 9-10 og sover godt hver natt, aldri opplevd noen hangover eller etter-effekter. Hvis man tar pillen 20min før man legger seg vil den ikke virke før du sover allikevel, noe som fører til at man sover tyngre og dårligere, som resulterer i hangover (trøtthet) dagen etter.
▼ ... over en måned senere ... ▼
tar noen hundre av de her i året, blir fort vant og må stoppe etpar dager for å få effekt (40mg)
sammen med 10mg apodorm og noen truxal i tunge stunder klarer jeg å få sove noen netter
KAST de støre møkka pille skal du leite godt å lenge etter jævla skvip

valargan er enkli en alergimedesin som gir deg en helt syk hangover du får ikke gjort noe dagen etter går bare rundt som en zoombie
Fikk valargan da jeg satt i fengsel. Sov til det var lufting kl 2 hver dag Tiden gikk fort
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ble tilbudt valargan av legen når jeg hadde en drøy periode med søvnprobler.
Han ble litt småpjaff når jeg takket nei.

Har lest bare drit om dem. Hangover som gjør deg zombie, og samme trøtthetsfølelsen som om du ikke skulle ha sovet i hele tatt.
Sist endret av Bombasa; 28. desember 2011 kl. 01:14.
Kast det i søppla og si det ikke funker. Makan til skit piller skal du lete lenge etter.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kan love dere at det var siste gangen jeg spiste vallergan. Kom 2 timer for sent på jobb dagen etter.
Vis hele sitatet...
Sovemiddel som gjør at du forsover deg.

Vet ikke helt om det er negativt eller positivt jeg?
Jeg tar alltid Vallergan 1-2 timer før jeg skal legge meg, og jeg har aldri opplevd noen "hangover".
Det eneste er at jeg er nødt til å få noen til å vekke meg, mobilen duger ikke for å si det sånn.
Man må nesten eksperimentere litt. Prøv først å ta vallarganen 3 timer før leggetid. Får du fortsatt hangover, tar du den 4 timer før leggetid osv. Man venner seg også av denne hangoveren over tid, det er min erfaring.
▼ ... over en uke senere ... ▼
valergan=søppel fikk det på resept en gang, doseringa var 3-8 tabletter, sier litt om hvor svake dem er..
▼ ... flere år senere ... ▼
Skulle vært forbudt!

Har fått den foreskrevet av legen for 2 uker siden. Tar 7 om kvelden ikke virker de og hele dagen derpå er ødelagt :-(
Sist endret av Caro1968; 26. mars 2017 kl. 10:40.
Gikk på akkurat det samme selv. Fikk dette i kombinasjon med Circadin for å behandle forbigående søvnforstyrrelse. Fem Vallergan og tre Circadin hver kveld i to uker. Det var nærmest umulig å komme seg ut av sengen, og jeg var egentlig bare en gjespende zombie i to uker. Aldri igjen, kjipe greier. Se om du får tak i circadin eller noe sterkere, som feks Imovane.
Fikk denne dritten selv. 2 stk å joda, sov som en stein, men kjentes jo ut som jeg har vært ei uke på rølpefylle hele dagen derpå.
Ble med den ene gangen. Mindre smertefullt å ikke få sove.
Jeg ble jævlig deprimert dagen derpå. Brukte det bare en gang.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gammel tråd men Vallergan er faktisk godsend, det er bedre enn all sovemedisin men kun til en spesifikk bruk.

Folk sir de får hangover av vallergan, det stemmer ikke. De burde sove lengre. Spiser jeg 40mg så sover jeg rundt 24 timer. Hvis jeg har vekkerklokka på etter 8 timer så er jeg ikke hangover, jeg er enda ødelagt av vallergan. De varer dritlenge.

Kan skippe alt av nedtur eller bakfyll med de fantastiske pillene. Håper ikke legene får fnatt på hvor amazing de er for å stoppe en heftig kveld og skippe absolutt alt av nedtur. Man blir kanskje ikke avhengig men enhver person som er glad i en fest og ikke så glad i nedtur/bakfyll burde ha det i arsenalet. Men som sagt, trikset er å faktisk sove et døgn også, så det må funke med avtaler.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gammel tråd men Vallergan er faktisk godsend, det er bedre enn all sovemedisin men kun til en spesifikk bruk.

Folk sir de får hangover av vallergan, det stemmer ikke. De burde sove lengre. Spiser jeg 40mg så sover jeg rundt 24 timer. Hvis jeg har vekkerklokka på etter 8 timer så er jeg ikke hangover, jeg er enda ødelagt av vallergan. De varer dritlenge.

Kan skippe alt av nedtur eller bakfyll med de fantastiske pillene. Håper ikke legene får fnatt på hvor amazing de er for å stoppe en heftig kveld og skippe absolutt alt av nedtur. Man blir kanskje ikke avhengig men enhver person som er glad i en fest og ikke så glad i nedtur/bakfyll burde ha det i arsenalet. Men som sagt, trikset er å faktisk sove et døgn også, så det må funke med avtaler.
Vis hele sitatet...
Vanskelig og forstå hva du mener, men mener du at man skal sove 24t når man tar vallergan?
Tar jeg 15mg vallgergan i 7-8 tiden på kvelden er jeg ikke kjørbar til klokka 6 når jeg kjører til jobb.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Vanskelig og forstå hva du mener, men mener du at man skal sove 24t når man tar vallergan?
Tar jeg 15mg vallgergan i 7-8 tiden på kvelden er jeg ikke kjørbar til klokka 6 når jeg kjører til jobb.
Vis hele sitatet...
Yes. Kan ikke finne på å bruke Vallergan som vanlig sovemedisin, hadde aldri tatt det dagen før jobb. Jeg tar de som regel 6-7 på morgenen etter en heftig helg/festival, og da sover jeg minst til 6-7 på morgenen dagen etter.

Å bruke de som vanlig sovemedisin er dårlig stemning med mindre du tar de klokka 15:00 om du skal opp klokka 9 på morgenen.
det har en halveringstid på 5 t. Brukt det i årevis i opptil 8 stk om dagen med weed, men det var " rekreasjonelt".

Trappet ned til 2 hver kveld nå. For meg så er det ingenting som har hjulpet bedre på søvn (GHB,benzo,weed,heroin) enn vallergan bortsett fra nozinan, men det er en vei man ikke vil gå.
Anonym bruker
"Tilfreds Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synd Vallergan ikke produseres mer da
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synd Vallergan ikke produseres mer da
Vis hele sitatet...
Når slutta de med det? Er ikke så aaalt for lenge siden jeg fikk en pakke.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synd Vallergan ikke produseres mer da
Vis hele sitatet...
Vallergan har sluttet og produseres men finnes fortsatt i hyllene på noen apoteker.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes enda uten problem, men nå heter det alimemazin og fås i 100 pakninger med 20mg per stk.