Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3293
Har gått på byen i 22 år nå, uten problemer, men natt til lørdag så skar det seg.
Var et par fyrer som begynnte å bølle med meg før taxikø, og bråket fortsatte i køen.
Når politiet kom, så klarte jeg å nekte å oppgi personalia (ganske idiotisk ja, men hadde hatt en heftig diskusjon om DLD på forhånd, som nok utløste denne idotien). Endte med en natt i glattcelle, og 9000 i forelegg.

Når jeg sjekket ut, så ble jeg spurt om jeg ville vedta forelegget, noe jeg nektet. Jeg nektet pga jeg følte det ikke var meg som var skyld i bråket.
Problemet er dog at jeg hadde nektet å oppgi personalia, så jeg er jo ikke helt uskyldig. Jeg oppførte meg ellers helt rolig i forhold til politiet.
Jeg regner ikke med at jeg komer noen vei i en rettsak, da jeg ikke har noen vitner som kan hjelpe meg.

Spørsmål:
Kan jeg nå velge å vedta forelegget ?

Problemet er at politiet ikke gav meg alle arkene der jeg skrev under, så jeg har ikke all informasjon. På det ene arket jeg fikk, så står det at jeg, innen 5 dager, må velge om jeg vil vedta, eller ikke.

Jeg vil bare ha saken ut av verden, og glemme hele greia.
Jeg hadde troppet opp på politistasjonen i morgen. Og lagt meg lang flat og sagt at jeg har tenkt meg om. Og har funnet ut at jeg har oppført meg dumt. Jeg ønsker bare å vedta boten og få saken ut av verden.

Godt mulig at det funker og at du bare skriver under og får boten i posten litt seinere.

Jeg har ikke peiling om det er så enkelt. Men det er nok verd å prøve. Håper at det ordner seg for deg
Sitat av cazber Vis innlegg
Har gått på byen i 22 år nå, uten problemer, men natt til lørdag så skar det seg.
Var et par fyrer som begynnte å bølle med meg før taxikø, og bråket fortsatte i køen.
Når politiet kom, så klarte jeg å nekte å oppgi personalia (ganske idiotisk ja, men hadde hatt en heftig diskusjon om DLD på forhånd, som nok utløste denne idotien). Endte med en natt i glattcelle, og 9000 i forelegg.

Når jeg sjekket ut, så ble jeg spurt om jeg ville vedta forelegget, noe jeg nektet. Jeg nektet pga jeg følte det ikke var meg som var skyld i bråket.
Problemet er dog at jeg hadde nektet å oppgi personalia, så jeg er jo ikke helt uskyldig. Jeg oppførte meg ellers helt rolig i forhold til politiet.
Jeg regner ikke med at jeg komer noen vei i en rettsak, da jeg ikke har noen vitner som kan hjelpe meg.

Spørsmål:
Kan jeg nå velge å vedta forelegget ?

Problemet er at politiet ikke gav meg alle arkene der jeg skrev under, så jeg har ikke all informasjon. På det ene arket jeg fikk, så står det at jeg, innen 5 dager, må velge om jeg vil vedta, eller ikke.

Jeg vil bare ha saken ut av verden, og glemme hele greia.
Vis hele sitatet...
Så lenge du kan betale så er det ikke noe problem,det er det snuten helst vil
Ok. Da ringer jeg dem i morgen. Har ingen problemer med å betale. Var bare ikke akkurat i godt humør, når jeg sjekket ut
Har alltig holdt meg unna bråk, men denne gangen var jeg nok for full, til å skjønne når jeg skulle trekke meg unna de 2 personene som begynnte å bråke med meg. Jævlig surt at det koster meg 9000 kr.
Skjønner deg men en plass må de få pengene fra,siden de ikke har kompetanse nok til å sope inn pengene sjøl,så må de sette sin litt til at alkoholen skal gjøre joibben for dem )

Lykke til
Sitat av cazber Vis innlegg
Ok. Da ringer jeg dem i morgen. Har ingen problemer med å betale. Var bare ikke akkurat i godt humør, når jeg sjekket ut
Har alltig holdt meg unna bråk, men denne gangen var jeg nok for full, til å skjønne når jeg skulle trekke meg unna de 2 personene som begynnte å bråke med meg. Jævlig surt at det koster meg 9000 kr.
Vis hele sitatet...
Ett par dager på blackjack`en, så har du vunnet det tilbake
Synes forresten at det var litt dårlig, om at de ikke opplyste meg, om at jeg har 5 dager på meg å vedta forelegget. Det står i alle fall i de papirene jeg fikk. Man er jo ikke alltid i den rette sinnsstemmning når man akkurat har sluppet ut av en glattcelle.

En annen ting er hvordan jeg ble behandlet på glattcellen. Spurte et par ganger "Kan jeg få noe vann?". Politiet spurte da "Hva sa du?". Jeg sa "Kan jeg få litt vann?", Fikk igjen spørsmålet "Hva sa du?", og "Du må huske å si vær så snill, når du ber om vann". Jeg la til et "Vær så snill", og da fikk jeg vann.

En annen ting, er at min samboer var helt fra seg, når hun ikke fikk kontakt med meg. Kunne jo ligge i en snøfonn, for allt hun visste. Hun ringte politiet 2 ganger, men fikk ikke opplyst om at jeg var der.

Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Ett par dager på blackjack`en, så har du vunnet det tilbake
Vis hele sitatet...
He he. Ikke noen gambler desverre. Vant dog noe over 70k en gang på en V75, men det er lenge siden.
cazber, de ville sikkert bare ha det litt gøy med deg å få lært bort noen folkeskikk triks, synes ikke dette var sånn mega drøyt å måtte si vær så snill for å få noen til hente ett glass vann.

Men ang det med å opplyse hvem sitter inne osv, så står personvernet høyt i norge, de har ikke lov til å utgi slik info om du er over 18, under så må de ringe foreldre. Det samme gjelder sykehus osv, om du var blitt slått ned kunne ikke sykehuset fortalt det til dine foreldre at du var innlagt der osv. Vi har veldig strenge regler for personvern i norge, noen mener det er bra, andre ikke.
Sitat av seven_up Vis innlegg
cazber, de ville sikkert bare ha det litt gøy med deg å få lært bort noen folkeskikk triks, synes ikke dette var sånn mega drøyt å måtte si vær så snill for å få noen til hente ett glass vann.

Men ang det med å opplyse hvem sitter inne osv, så står personvernet høyt i norge, de har ikke lov til å utgi slik info om du er over 18, under så må de ringe foreldre. Det samme gjelder sykehus osv, om du var blitt slått ned kunne ikke sykehuset fortalt det til dine foreldre at du var innlagt der osv. Vi har veldig strenge regler for personvern i norge, noen mener det er bra, andre ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si jeg oppførte meg helt eksemplarisk på cellen, så hvorfor en liten jypling av en politimann, skulle lære meg folkeskikk i et par timer, skjønner jeg ikke helt

Brannalarmen gikk også mens jeg satt der, uten at vi som satt der fikk noen som helst informasjon.

Er veldig for et sterkt personvern, men samboer burde vel kunne få beskjed, så ikke det blir satt i gang leteaksjon og diverse. Flere var ute å lette etter meg i løpet av natten/morgenkvisten.
cazber, hvem som helst kan ringe å si de er samboer med en person, og om man så møter opp personlig, hvordan skal politiet vite at dere er samboere?

Skal man opplyse samboer om alt som skjer? du kunne vært i en slosskamp med typen til elskern din, kanskje du ikke ville hun skulle vite dette? Du kunne blitt slått ned på ett bordel, du kunne vært satt på cella pga kjøp av sex, salg av dop, opprulling av en pedofil ring, det finnes utallige grunner til at du ikke ville at samboeren din skulle vite du har vært i arresten, mange ville også skjemt seg over det, og synes det vært flaut om samboer fikk vite det.

Samme gjelder sykehus osv, om du får kreft er det bare du som vet det, ingen opplysningsplikt til noen, eller klamydiatesten du kanskje måtte ta etter sydenturen med gutta osv..

Skal man ha ett sterkt personvern kan ikke hvilken som helst random person som ringer en politistasjon få vite hvem de har på cellene til en hver tid.
Hvis arrestforvareren hadde dårlig dag, så gikk det vel utover deg Har ikke så mye kjennskap til å sitte på glattselle, men vet at de som jobber i arresten får mye tyn. Så de ser nok an folk om de kan bølle litt med de eller ikke

Hadde samboeren din ringt og meldt deg savnet, så hadde hu kansje fått beskjed at du satt hos de. Vet at i hjem byen min, så har politiet noen ganger infomert til ektefeller/samboere at partneren er hos de og trenger å kjøles ned i noen timer.
Sitat av seven_up Vis innlegg
cazber, hvem som helst kan ringe å si de er samboer med en person, og om man så møter opp personlig, hvordan skal politiet vite at dere er samboere?

Skal man opplyse samboer om alt som skjer? du kunne vært i en slosskamp med typen til elskern din, kanskje du ikke ville hun skulle vite dette? Du kunne blitt slått ned på ett bordel, du kunne vært satt på cella pga kjøp av sex, salg av dop, opprulling av en pedofil ring, det finnes utallige grunner til at du ikke ville at samboeren din skulle vite du har vært i arresten, mange ville også skjemt seg over det, og synes det vært flaut om samboer fikk vite det.

Samme gjelder sykehus osv, om du får kreft er det bare du som vet det, ingen opplysningsplikt til noen, eller klamydiatesten du kanskje måtte ta etter sydenturen med gutta osv..

Skal man ha ett sterkt personvern kan ikke hvilken som helst random person som ringer en politistasjon få vite hvem de har på cellene til en hver tid.
Vis hele sitatet...
Jeg ser den, og er egentlig ganske enig med deg.
Men litt off topic,åssen er tingenes tilstand på byen i Ændal fortiden? har det kommet noe nytt?huskeer jeg var der for 6-7 år tilbake,å jeg må si jeg har aldri ledd så mye av et folkeslag som arendalittene,way better then kristiansand ihvertfall,Nei,Arendal er verdens navle
Sist endret av Enesheen; 19. desember 2010 kl. 13:51.
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Men litt off topic,åssen er tingenes tilstand på byen i Ændal fortiden? har det kommet noe nytt?huskeer jeg var der for 6-7 år tilbake,å jeg må si jeg har aldri ledd så mye av et folkeslag som arendalittene,way better den kristiansand ihvertfall,Nei,Arendal er verdens navle
Vis hele sitatet...
Har ikke blitt så mye på byen de siste årene, men på vinteren, så er det ikke så mye som skjer her.
På sommeren er det ganske bra her, i de 2 ukene den varer Ser heller ikke så mange bolerfolk som tidligere, men det er kansje ikke så populært med veldig store muskler lenger. Er sikkert like mye dop, men at de som bruker det, moderer seg noe.
Hehe :P
Ja,jeg husker pikene der nede var svært betatt av disse bolerne.Er vel ikke for ingenting at Arendal ligger på topp i Norge hva hjerteinfarkt blant unge angår :P
Sist endret av Enesheen; 19. desember 2010 kl. 14:08.
Sitat av cazber Vis innlegg
Synes forresten at det var litt dårlig, om at de ikke opplyste meg, om at jeg har 5 dager på meg å vedta forelegget. Det står i alle fall i de papirene jeg fikk. Man er jo ikke alltid i den rette sinnsstemmning når man akkurat har sluppet ut av en glattcelle.

En annen ting er hvordan jeg ble behandlet på glattcellen. Spurte et par ganger "Kan jeg få noe vann?". Politiet spurte da "Hva sa du?". Jeg sa "Kan jeg få litt vann?", Fikk igjen spørsmålet "Hva sa du?", og "Du må huske å si vær så snill, når du ber om vann". Jeg la til et "Vær så snill", og da fikk jeg vann.

En annen ting, er at min samboer var helt fra seg, når hun ikke fikk kontakt med meg. Kunne jo ligge i en snøfonn, for allt hun visste. Hun ringte politiet 2 ganger, men fikk ikke opplyst om at jeg var der.



He he. Ikke noen gambler desverre. Vant dog noe over 70k en gang på en V75, men det er lenge siden.
Vis hele sitatet...
Dersom du vil ha noe på cella må du nesten spille hardball hvis ego dems spinner, Hvis setter madrassen man får, forran kameraet som de overvåker deg blir de nødt til å gå til cella. Du kan ta den ned igjen når de blir enig med deg om å lage brødskiver og saft.

Og ellers hjelper det å si at du ikke har hverken fysisk eller psykisk helse til å være låst in på en celle hele natta. Og hvis de spør om en pisseprøve, så si NEI! Det kommer sjeldent noe godt ut av å si ja til en pisseprøve!

Føler du deg overkjørt eller dårlig behandlet, si at du vil snakker med din advokat så fort som mulig, har ikke noe å si om du vet om en advokat en gang, bare vis dem at du vet hvordan du kan motarbeide dem!

Fuck da Police!
Føler også det går endel på trynefaktor her,har man et tryne som er så fullt av kviser,blemmer at man ser ut som et stykk bobleplast på 2 bein så får man ikke fult opp like god behandling som en med et litt mer tiltalende utseende

Noen som har erfaring på dette?
Sist endret av Enesheen; 19. desember 2010 kl. 14:17.