Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  198 20359
Sitat av ticks Vis innlegg
Stabilt? Ser da ganske avgjort ut dette, da.
Vis hele sitatet...
Lyst å dele hvor du får informasjonen din fra?
Jodie på cannabisculture begynner å irritere på alt unødvendig snakkingen på livesendingen.
eller bare jeg som syns det?

Mcmak: http://edition.cnn.com/ELECTION/2010...ividual/#CAI01
Sist endret av Iminzilion; 3. november 2010 kl. 06:27.
Stabilt betyr lite endring. Men ja, ser skremmende mørkt ut. Men må ikke gi opp håpet allerede, nattesøvnen får jeg uansett ikke tilbake. :-)

Yes 44%
No 56%
http://www.latimes.com/news/politics/election/#props
Enig Iminzilion!

Men, sitter allerede å ser på linken du gav meg. Er det ikke ganske uavgjort der da?
Forstår jeg rett, er det kun 17% av stemmene som er telt opp?
Sist endret av Mcmak; 3. november 2010 kl. 06:29.
17% talt opp til nå.. Men den har låge på ca 56/44 siden starten.
Sitat av Mcmak Vis innlegg
Enig Iminzilion!

Men, sitter allerede å ser på linken du gav meg. Er det ikke ganske uavgjort der da?
Forstår jeg rett, er det kun 17% av stemmene som er telt opp?
Vis hele sitatet...
De store valgdistriktene har ikke levert inn tall enda. Det er nødvendigvis ikke 17% av stemmene som er opptalt. Det er 17% av valgdistriktene som har talt ferdig.

http://www.sfgate.com/election-resul...lifornia.shtml
SFGate har tall på denne siden forresten.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Nei, det er 17% av stemmene som gjenstår å telle opp. Ser du på de forskjellige "counties" på kartet så ser du at samtlige, med unntak av tre, har et flertall på nei-siden. Derfor mener jeg sannsynligheten er særdeles lav for at det er noen mulighet for at det skal snu.

EDIT: GiantToaster har vel rett, men er det ikke 17% valgdistrikt IGJEN og ikke 17% som har blitt talt opp?
Sist endret av ticks; 3. november 2010 kl. 06:36.
Takker for rettelsen
Noen som vet om det er noen andre som streamer live?
Som er stabilt. Og ikkje har slike folk som tar sorgene på forskudd og bare snakker tull + sitter i mobilen hele tiden (cannabisculture)
Syntes det er trist at folk er i stand til å stemme nei.

Du sier da ja til at vi skal heller kutte ned mer skog i stedet for å bruke hemp.
Du sier ja til at politiet skal ha rett til å ødelegge familier og karrierer fordi vedkommene var borti en PLANTE.
Du sier ja til at det svarte marked og det kriminelle miljø fortsatt skal være her.

Tror over halvparten av folkene som stemmer nei ikke overhodet vet hva de egentlig stemmer på. De er blitt blinde av
fordommer. Jeg vil nesten strekke meg så langt som å si at de er egoister! Sitter for øyeblikket å følger med på prop 19 i California, og resultatene så langt gjør meg nesten sint.
Er så enig med deg.

Jeg møter hele tiden folk som har i mot cannabis.
Allere årene jeg har røykt så har jeg alltid våre åpent om det.
Og alle jeg møter seier alltid: "Åja, hadde jeg aldri trudd om deg, du ser ikkje ut som en som raver rundt i sandnes sentrum og leter etter penger"
Blir oppgitt av slikt.
Sitat av alex-thekid Vis innlegg
Syntes det er trist at folk er i stand til å stemme nei.

Du sier da ja til at vi skal heller kutte ned mer skog i stedet for å bruke hemp.
Du sier ja til at politiet skal ha rett til å ødelegge familier og karrierer fordi vedkommene var borti en PLANTE.
Du sier ja til at det svarte marked og det kriminelle miljø fortsatt skal være her.

Tror over halvparten av folkene som stemmer nei ikke overhodet vet hva de egentlig stemmer på. De er blitt blinde av
fordommer. Jeg vil nesten strekke meg så langt som å si at de er egoister! Sitter for øyeblikket å følger med på prop 19 i California, og resultatene så langt gjør meg nesten sint.
Vis hele sitatet...
Ja vi får håpe det blir legalisert. På en annen side, Så er det ikke noe biggie for de som røyker i california uansett. De har jo allerede "medisinsk" cannabis, det er basicly en lisens for å røyke seg skakk. Bare å gå til en cannabis lege absolutt alle som er bosatt lovlig i california kan få det, det er heller ingen begrensning på hvor mye marijuana du kan kjøpe. A walk in the park med andte ord.

Eneste jeg egentlig bryr meg om er signaleffekten det kan gi, så andre stater og land muligens legaliserer de også.
Da var jeg ferdig på jobben og må rett heim for å følge med videre.
Enda samme prosent tallene og ser svart ut, men alt kan jo skje.
*lever i håpet*
Vet ikke med dere, men på fredag skal jeg ta meg en joint med GOD samvittighet for at vi har kommet så langt.
En dag får vi legalisering, det er bare et tidsspørsmål
Vi må nok vente til den eldre generasjonen dør ut.
Sitat av Zoloft Vis innlegg
Vi må nok vente til den eldre generasjonen dør ut.
Vis hele sitatet...
Morsomt nok så er det mange gamle folk som liker Cannabis. Jeg tror problemet ligger ligger i informasjonen. Folk har fått så mye feil informasjon angående Cannabis opp gjennom årene at dette påvirker valget negativt. Når alle innser hva som egentlig er sannheten er nok legaliseringen i boks du
Husker selv når vi ble tatt med 27 cannabisplanter.
Politiet satt i sofaen med oss i stua og sa det var masse giftstoffer i cannabisen.
Og de spurde om og om igjen hvor man fekk tak i plantene ifra.
Selv om vi sa de kom ifra frø som følgte med det grønne så forstod de ikkje det...
*Oppgitt over det lokale politiet her ute på bondelandet når det gjelder cannabis opplysninger*
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Nesten 20 folk i tråden, klokka 7 om morgenen?
Det ser mørkt ut, ja. Men jeg gir faen ikke opp håpet før ALLE stemmene er telt.
dette var trist :/
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Kun 35% av stemmene er telt. Hvis store byer som SF gjenstår er det fortsatt håp.
25% telt, 56% nei
35% telt, 54% nei
Er det sånn det er, som det står på CNN.COM, at 43 prosent bare er telt opp? da er jo sjangsene enda stor =)
Nå har ikke jeg lest hele tråden men så kan være noen som har nevnt det, uansett hvordan Prop 19 avstemmingen går så vil de føderale myndighetene på en eller annen måte sette en stopper for legalisering av marihuana.

Akkurat som de føderale myndighetene har satt 21års grense på alkohol.
Statene kan sette en lavere grense men da mister de 10% i veibevilgning fra "staten"
Alt er telt opp. Det ble nedstemt. Hadebra legaliserings debatt i norge!
Det som er trist er at folket som stemmer Nei, gjør det fordi de er uvitende.
For faen, sett dere ordentlig inn i saken før dere stemmer! Skal ikke gre ALLE under samme kam, men kanskje 90 %?

Uansett, er fortsatt håp Noen som vet ca hvor lang tid det vil ta før en evt ny folkeavstemning?
Sitat av pet Vis innlegg
Det som er trist er at folket som stemmer Nei, gjør det fordi de er uvitende.
For faen, sett dere ordentlig inn i saken før dere stemmer! Skal ikke gre ALLE under samme kam, men kanskje 90 %?

Uansett, er fortsatt håp Noen som vet ca hvor lang tid det vil ta før en evt ny folkeavstemning?
Vis hele sitatet...
Det vil vel bli prøvd å få med et lovforslag til valget i 2012
Sitat av anlak Vis innlegg
Alt er telt opp. Det ble nedstemt. Hadebra legaliserings debatt i norge!
Vis hele sitatet...
45% var fortsatt for, selv om det ikke gikk igjennom på første forsøk så beviser det at det er faktisk stor interesse av en legalisering.

*Håper på mange saklige debatter om cannabis fremover*
Phew, det gikk ikke gjennom! Nå kan vi fortsatt kriminalisere folk som inhalerer en plante, la pengene drøsse inn til mafia, terror og narkokarteller, la planten være tilgjengelig for hvem som helst så lenge man kan vise penger, holde det på et illegalt marked som er blandet med sterkere rusmidler, for å ikke snakke om all næringen og skattingen vi nettopp kasta i dass! Jeg kan ikke si at jeg har hata denne verden så stort som i dag på en stund...
Blir kvalm av alt propagandaen som blir slengt ut, spesielt fra no-siden. Hørte for litt siden at grunnen til at cannabis burde forbli ulovlig, var at man kunne få overdose. Synd de tapte denne gangen, men håper ikke at folk glemmer at hele 45% var for legalisering!
Har ikke så sykt greie på politikk, når er nestegang vi kan se en ny proposition 19?
Sist endret av daaa; 3. november 2010 kl. 09:39.
Sitat av Elemental Vis innlegg
45% var fortsatt for, selv om det ikke gikk igjennom på første forsøk så beviser det at det er faktisk stor interesse av en legalisering.

*Håper på mange saklige debatter om cannabis fremover*
Vis hele sitatet...
Hvis man følger med på http://www.sfgate.com/election-resul...lifornia.shtml så fortsetter stemmene å renne inn, så tror ikke det er avgjort enda. Selv om det står ganske stabilt på 45% for...
Sitat av anlak Vis innlegg
Alt er telt opp. Det ble nedstemt. Hadebra legaliserings debatt i norge!
Vis hele sitatet...
Mediene i Norge har jo uansett såvidt turt å si noe om prop 19 i valget.
Synd det ble nedstemt, men man må bare innse at man få et menneske til å tro hva som helst så lenge man forteller det til han mange nok ganger i form av propaganda. Er også synd at en del folk ikke klarer å se at vi gjør det samme idag som vi gjorde mot et annet rusmiddel for 80 år siden.

Vi må nok vente en stund til før vi ser noen ordentlige endringer i den mislykka ruspolitikken vi har ført de siste 60 åra.

Sitat av Elemental Vis innlegg
Hvis man følger med på http://www.sfgate.com/election-resul...lifornia.shtml så fortsetter stemmene å renne inn, så tror ikke det er avgjort enda. Selv om det står ganske stabilt på 45% for...
Vis hele sitatet...
Vi får håpe det er et stort og veldig liberalt fylke som ennå ikke er talt opp !
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Vi får håpe det er et stort og veldig liberalt fylke som ennå ikke er talt opp !
Vis hele sitatet...
Trenger rundt 500,000 stemmer fra ja-siden før det kan gå igjennom, men det er jo lov å håpe.
Følger med helt til siste stemme, har sedd på ho der kjerringa som streamet, snakka og sånt, helt siden 22.00 igår så jeg gir meg ikke nu
Slapp av folkens. Uansett hva resultatet blir så er det en seier for ja siden. Bare det og få til en folkeavstemning rundt dette spørsmålet er en bragd i seg selv. Canada er også med på den grønne bølgen. Satser ei krone der også
"Prop. 19: Youth vote falters; Prop. 19 falls short"
http://www.latimes.com/news/local/la...,5135592.story

:/
NO:56% - YES: 44%

Men i 2012!
Så, er det satt i boks, eller er det fler stemmer igjen å telle?
er ca 30% igjenn av stemmene å telle opp
http://www.sfgate.com/election-resul...lifornia.shtml
Sist endret av rustibus; 3. november 2010 kl. 10:21.
Dette ser dårlig ut gutta.
Sitat av rustibus Vis innlegg
er ca 30% igjenn av stemmene å telle opp
http://www.sfgate.com/election-resul...lifornia.shtml
Vis hele sitatet...
Den ble vel sist oppdatert for et par timer siden ?

EDIT: tok kanskje feil .
Sist endret av Maol33t; 3. november 2010 kl. 10:27.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Den ble vel sist oppdatert for et par timer siden ?
Vis hele sitatet...
Nei det er i en annen tidssone, er nylig oppdatert
Sitat av rustibus Vis innlegg
Nei det er i en annen tidssone, er nylig oppdatert
Vis hele sitatet...
Japp, så dette. Så feil på TimeAndDate i tillegg, så da ble alt feil.
Så da er det 31% igjen å telle opp. Tydeligvis er 31% så lite at CNN mener at det alt er tapt, så..
Det gikk ikke igjennom. Stemmene telte 54% mot, 45% for.

Synd, så synd... skuffet i dag morres. Men det var faktisk ett prosentpoeng i fra det jeg tippet!
Sitat av GrowMoe Vis innlegg
Det gikk ikke igjennom. Stemmene telte 54% mot, 45% for.

Synd, så synd... skuffet i dag morres. Men det var faktisk ett prosentpoeng i fra det jeg tippet!
Vis hele sitatet...
Det er ikke ferdig enda, stemmene telles fortsatt opp..
Ser mørkt ut selv om det fortsatt er 21% av stemmene som ikke er talt opp...
Noe av det som irriterer meg mest med at det ikke gikk gjennom er hvor mye nei siden kommer til å fryde seg over resultatet. Og hvordan resultatet vil bli flittig henvist til i enhver diskusjon om legalisering. Avstemningen er jo ikke heeelt ferdig, men nei siden ligger såpass langt foran nå, ikke så mye i prosent, men hvis man ser på antall stemmegivere det er igjen å ta av, og antall stemmer avgitt, så er nok slaget tapt:<
Sist endret av Doc. Lester; 3. november 2010 kl. 10:56.
Helvette! At folk ikke kan lære seg litt om saken før dem stemmer?
der gikk godagen min over til at jeg går rundt og er pissed.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Det er ikke ferdig enda, stemmene telles fortsatt opp..
Vis hele sitatet...
Ja, men nei-siden leder med over 400,000 stemmer, så jeg tror slaget er tapt... eller?
Sist endret av GrowMoe; 3. november 2010 kl. 11:38.
Jaa, tror nok slaget er tapt ja begynte og gi opp nu jeg også.
Sitat av GrowMoe Vis innlegg
Ja, men nei-siden leder med over 400,000 stemmer, så jeg tror slaget er tapt... eller?
Vis hele sitatet...
Ja-siden trenger over 500,000 stemmer og det er 10% av stemmene igjen. De må få bortimot 100% av de resterende stemmene på ja-siden før det går igjennom. Slaget er nok tapt.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Ja-siden trenger over 500,000 stemmer og det er 10% av stemmene igjen. De må få bortimot 100% av de resterende stemmene på ja-siden før det går igjennom. Slaget er nok tapt.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg regnet meg frem til også. Synd var det. Men vi går i riktig retning ihverfall.