Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 697
Heisann

Skal investere en 6-8k i ny maskin. Skal hovedsaklig brukes til vanlig bruk med alt det innebærer, som spilling, surfing, se på film etc.
Par krav:
- En BÆRBAR maskin. Altså en jeg kan bære rundt uten vansker.
- Den må kunne dra de fleste spill (helst alle), men å ha alle de grafiske instillingene på max er ikke prioritert.
- En bra skjerm som er fin å se film på
- Fungerende å multitaske på.
- Photoshop, Lightroom, filmredigering

Noen tips på om man burde kjøpe OS eller lete i bukta?
Setter veldig pris på svar
De fleste bærbare kommer med OS, men du kan gå i butikken og si at du ikke er enig i vilkårene for windows.
Da fjerner de det, og du får penger.

Så går du til bukta og finner deg et OS du liker
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610598 , har den selv og er veldig fornøyd. Har ikke brukt den til mye redigering enda, men har brukt den til spill og den jobber godt og holder helt grei fps. F.eks i WoW holder den 30-60 fps med settings på maks.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610598 , har den selv og er veldig fornøyd. Har ikke brukt den til mye redigering enda, men har brukt den til spill og den jobber godt og holder helt grei fps. F.eks i WoW holder den 30-60 fps med settings på maks.
Vis hele sitatet...
Så fin ut den, men hørt at Acer ikke er noe å samle på?

Den til 7k så jo veldig fin ut.

Så egentlig ingen stor forskjell mellom de to maskinene utenom skjermen.
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Så fin ut den, men hørt at Acer ikke er noe å samle på?
Vis hele sitatet...
Acer har enormt med crapware installert.

Ellers så er de ganske greie. Har aldri hatt noen problemer med noen av Acer maskinene mine.

Jeg pleier oftest å installere OS på nytt etter at jeg har fått dem, så slipper jeg den evig lange prosessen med å avinstallere crapware.
Nå har det seg slik at :

- Når du velger laptop har du stort sett fire valg

- Batterilevetid
- Ytelse
- Vekt
- Skjermstørrelse

Velg to av de overnevnte maks, og normalt sett ville jeg anbefalt å velge vekt og batterilevetid (vi snakker tross alt om bærbar, hvis du skal ha den stående på en pult hele dagen blir det en mobil arbeidsstasjon).

Ytelse er noe som folk ikke forstår enda har lite hensikt på en tradisjonell laptop som skal være portabel og holdbar, derfor ser vi nå en hel generasjon med tosker som bærer rundt på 17" laptops med doble skjermkort som fører til 1.5 timer batterilevetid.