Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1584
Har en leieboer som har 2 måneders oppsigelse. Det står i kontrakten at "oppsigelsen går til utløpet av en kalendermåned".

Hune betaler forskuddsleie den 20 i hver måned. Dvs at den 20.03.2010 betaler hun leie for perioden 01.04.2010 til og med 31.04.2010.

Spørsmålet mitt er som følger:
Når hun sier opp leiligheten den 22.04.2010, har jeg da krav på leieinnbetaling den 20.05.2010 og 20.06.2010, eller bare den hun skal betale den 20.05.2010?
En kalendermåned starter fra og med den 1. dagen måneden etter den du er i. Sånn som jeg ser det vil du ha krav på husleie fram til og med juni.

F.eks. starter første kalendermåned etter 24. april, 1. mai.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
ska betale de 2 mndene hun bor der

blir litt teit at du har to mnd oppsigelsestid i en butikk og du får ikke noe lønn de to mndene da du må jobbe på en måte
Trådstarter
Takker for svar.
Siden hun har betalt leie for Mai, den 20 April, så skal hun da bare betale leie for Juni, den 20 Mai.

Hadde håpet å kunne tyne henne litt, da hun har vært en særdeles motbydlig leieboer, men skal vel tross allt bare være glad for at hun endelig flytter
Sitat av cazber Vis innlegg
Takker for svar.
Siden hun har betalt leie for Mai, den 20 April, så skal hun da bare betale leie for Juni, den 20 Mai.

Hadde håpet å kunne tyne henne litt, da hun har vært en særdeles motbydlig leieboer, men skal vel tross allt bare være glad for at hun endelig flytter
Vis hele sitatet...
Bedre å få pakket ut bare, prøver du å være vansklig kan det fort bli skader på leiligheten.