Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2721
Jeg har Visa Student kort, og er 18 år. Jeg bestilte bussbillet til Danmark for 4 dager siden til idag, Men faen så dum som jeg er klarte jeg og glemme at jeg skulle dra 10:15, trodde jeg skulle dra 14:30 og hadde da god tid. :P Nå står jeg her uten cash xD Og lurer på hva jeg kan gjøre, har ikke mastercard. :P Jeg lurer på om noen vet om man kan trekke fra visakortet selv om jeg ikke har penger stående på det, på mastercard er det en grense på 25 tusen. men hva med visa student? - Dessuten spør jeg her, i og med jeg ikke har penger på kortet, og kan da ikke ringe til banken.
Du kan ta taxi, og andre ting som ikke sjekker opp mot sentralen om du har penger. Pleier å være en kredittgrense på 10k på visakort i offlineterminal.
I <3 DMT
Trådstarter
Vel, Jeg kan ikke ta taxi til danmark. :/ Eller det går, men det blir for mye... haha
Ring din mor, kanskje hun kan sette over litt penger?
I <3 DMT
Trådstarter
Jeg kan som sagt ikke ringe, ettersom jeg ikke har penger på kortet. :/ Vel, anyway, Min bestemor ringte meg, og sa at hun hadde satt inn 340kr som holder til en ny bussbillet, spørsmålet er bare da, hvor lang tid vil det ta før det kommer inn på kontoen min. Hun satte det inn rundt 15 tiden.

Med hensyn til at det er helg, og det er påske nå tar det vel flere dager !?:S
Sist endret av Saint123; 4. april 2009 kl. 18:05.
mandag kompis, mandag
Om dere bruker samme bank vil jeg tro de er inne på konto nå, kompis
Men hva skal du i Danmark uten penger ?
Du har et problem..

Pengene vil ikke komme før mandag..
Eller bare sørge for at online terminaler ikke leser alle tracksa(3stk) :-) ved og bruke eks sølv teip (tykk elektriker teip)
Sitat av ranvik Vis innlegg
Eller bare sørge for at online terminaler ikke leser alle tracksa(3stk) :-) ved og bruke eks sølv teip (tykk elektriker teip)
Vis hele sitatet...
hm.. Kan du utdype den Ranvik?
korta er delt i 3 deler, og kjent som tracks, track 1 inholder ting som perjson nr osv.... track2 inholder visa kort nr som står i front på korte.

det vil i praksis si at hvis du teiper over ca 1mm av den nederste stripa, vil online terminalen, si "lese feil" test oky, står det, da skriver den ut så du må skrive under. (butikken liker ikke når det skjer, så da prøver dem selv og dra korte.)

eller bare napp ut lan/tlf kabel til terminalen :-) under disken.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Teip over magnetstripa med tjukk teip, så klarer ikke terminalen å lese av kortet. Da vil du kunne bruke terminalen som om den var offline og ta ut helt opp til kredittgrensa på kortet (er vel ofte 10k NOK)? Husk at du må betale tilbake alt dette, sikkert med renter også. Ikke noe vits hvis man bare har lyst på litt ekstra cash men kan være kjekt å vite hvis man absolutt må ha penger.
du må passe på HVOR du tiper, den MÅ lese track2.

her er bilde med mål så du ikke skal bomme.
http://www.barcode-manufacturer.com/images/msr-isocard.jpg
I <3 DMT
Trådstarter
Sitat av ZeReX Vis innlegg
Men hva skal du i Danmark uten penger ?
Vis hele sitatet...
Min mor bor i danmark
Sitat av Graapho Vis innlegg
Teip over magnetstripa med tjukk teip, så klarer ikke terminalen å lese av kortet. Da vil du kunne bruke terminalen som om den var offline og ta ut helt opp til kredittgrensa på kortet (er vel ofte 10k NOK)? Husk at du må betale tilbake alt dette, sikkert med renter også. Ikke noe vits hvis man bare har lyst på litt ekstra cash men kan være kjekt å vite hvis man absolutt må ha penger.
Vis hele sitatet...
teip over helle korte, vil ikke funke. da vil den ikke si noen ting for den får ikke lest det. (det er bare en sånn narkis og sånt som trur på at det er mulig)
teip'er du over track nr 1, og den får lest track nr 2 . så vil den si at det er noe rart med korte og den vil kreve under skrift.

ja du må paye tilbake, limiten er på 9800kr (groft regnet 10k)

hvis terminalen er 100% offline. så kan du fint belaste over 10k, men ikke mer enn 10k pr terminal.

hvis terminalen er online, så er det max 10k uansett, for den blir reservert på konto, vil si du får ikke ut mer enn max 10k.
Strålende valg av fora for generaliserende bruk av "narkis"... Ellers forøvrig nyttig info
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Frenor Vis innlegg
Du kan ta taxi, og andre ting som ikke sjekker opp mot sentralen om du har penger. Pleier å være en kredittgrense på 10k på visakort i offlineterminal.
Vis hele sitatet...
Nå er vel stort sett alle terminaler online?
Både taxi og pizzabud her er i alle fall oppkobla, noe som visstnok var ett krav fra bankene.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av ranvik Vis innlegg
teip over helle korte, vil ikke funke. da vil den ikke si noen ting for den får ikke lest det. (det er bare en sånn narkis og sånt som trur på at det er mulig)
teip'er du over track nr 1, og den får lest track nr 2 . så vil den si at det er noe rart med korte og den vil kreve under skrift.

ja du må paye tilbake, limiten er på 9800kr (groft regnet 10k)

hvis terminalen er 100% offline. så kan du fint belaste over 10k, men ikke mer enn 10k pr terminal.

hvis terminalen er online, så er det max 10k uansett, for den blir reservert på konto, vil si du får ikke ut mer enn max 10k.
Vis hele sitatet...
og hvor er track 1 og hvor er track 2? ska jeg bare teipe over hele magnetstripa? bilde du har lagt ut funker ikke lenger