Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1880
Hei!

Jeg lurte på mulighetene til å få tak i telefonnummeret til personer med hemmelig nummer. Mer spesifikt en Tv-kjendis, som har valgt hemmelig nummer. Er det noen måter å få tak i nummeret på? Har for eksempel tidligere arbeidsgivere lov til å gi det fra seg?

Søkte på det på forumet her, men alt jeg fant er at det er mulig å finne i folkeregisteret, noe jeg ikke har tilgang til. Så vidt jeg forsto måtte man være en bedrift eller organisasjon med rapporteringsplikt til Skattedirektoratet for å få fult innsyn.

Takker for alt hjelp på forhånd.
Alkoholisert gamer
Sitat av Alfemann
Har for eksempel tidligere arbeidsgivere lov til å gi det fra seg?
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ikke 100%sikker på dette, men tidligere arbeidsgiver har vel ikke lov til å gi ut tlf nr til ansatte? Du kan jo alltids prøve deg..
Sitat av ekoli
Nå er jeg ikke 100%sikker på dette, men tidligere arbeidsgiver har vel ikke lov til å gi ut tlf nr til ansatte? Du kan jo alltids prøve deg..
Vis hele sitatet...
Ringe feks. til et tidligere firma person var ansatt i, si han er oppført som referanse, stille 20 sp. mål. Om vedkommende går god for person. Inniblant disse sp. mål et om tlf nr. der det viser seg du har feil nummer..
Du får det=social engineering. feks...
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Defqon
OT: Har hørt mye om social engineering i det siste, hva er det egentlig? Er det at man later som om man er i et yrke man ikke er i?
Vis hele sitatet...
Wiki

Er kort sagt at du manipulerer folk til å gjøre ting, eller utgi informasjon.

Takk til alle som har svart, kanskje jeg skal prøve Social Engineering
Sist endret av Screwdriver; 1. september 2008 kl. 20:30.
Hvis det er snakk om norske kjendiser kan du jo si hvem så kanskje noen kan hjelpe?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Trådstarter
Hovedmålet vårt var Tor Milde. Vil gjerne ha en ekspertuttalelse fra han i en reportasje vi lager.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Trådstarter
Kan legge til at problemet er ute av verden. Fikk ikke tak i nummeret hans eller no, men har kontakt med Harald Fossberg, så snakker med han i stedet. Han er kanskje ikke like kjent, men hvertfall like kompetent
▼ ... over en måned senere ... ▼
evt. har gule sider mange ekstratjenester man kan benytte seg av som koster penger
der finner du skremmende mye.

med gule sider, spyshop og ett personnummer kan du bli tor milde om ønskelig