Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 883
Husker det var litt diskusjon i en gammel tråd (gidder ikke lete den frem) om det var mulig eller kunne bli mulig å spille et spill over nett ved å streame bilde og lyd og sende tilbake keyboard og mus. Noen hevdet av en merkelig grunn at dette aldri ville kunne la seg gjøre.

Leste på Itavisen idag om StreamMyGame som gir seg ut for å være en løsning på nettopp dette. Dvs. at du kan ha en kraftig gamer maskin som streamer spillet til en langt svakere maskin, slik som youtube filmen på itavisen viser hvor det streamer crysis til en asus eee. Ser det også støtter PS3 med med sixaxis og alt.

Noen som har prøvd dette ut i praksis?
Det lar seg helt sikkert gjøre men responstiden blir kanskje ikke helt super. Har ikke prøvd det selv, men jeg prøver stadig vekk remote desktop på 100mbit nettverk og det går ikke akkurat strøkent. Kabal i windows går litt tregere enn vanlig. Hvordan blir det da med høyoppløst 3dspilling?
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=108347

Han hevder han har fått det til
Sist endret av hyys; 4. juni 2008 kl. 10:12.
så heftig ut da! Men kan tenke meg problemer med lag osv :P
Sitat av hyys
Vis hele sitatet...

Sitat av Ulvengunnar
Personlig har jeg satt opp alt hjemme, men har ikke fått testet det med tanke på at jeg stresset kjapt gjennom dette hjemme og da ikke gjorde alt helt ordentlig.
Vis hele sitatet...

Nja, fått til og fått til.

Jeg tipper uansett at dette kanskje vil fungere ca aldri (kanskje om 5 år?)
i teorien vist du ser bort fra latency problemet med på å sende kommandoer dit å så bilde tilbake. så vil du "lett" kunne rasterisere det om i realtime å sende til en pc som video strøm.
Og så kommandoene som kommandoer over nettverket.
Lignende løsninger fins idag på "alle" større serverrom.
Man bruker KVM switcher som er ip basert.

Man bruker også idag ip løsninger som kjører video til prosjektøren over nettverket. wifi eller tp.


Dette krever rask båndbredde og god responstid mellom server og klient.
Alt summerer i hvordan å få minimert latencyen og komprimert strømmen av bilde slik at den kan sendes over et nettverk.

ikke så uoverkommelig som man først skulle tro
Sist endret av Psych|Com; 4. juni 2008 kl. 12:40.