Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  698 167117
Bestilte Yopo Seeds (Anadenanthera colubrina) og rød fluesopp (Amanita muscaria) over nettet og fikk nettop 2 brev fra Postens Godssenter med melding om ankommet ufortollet sending.

Til soppen sto det at: sendingen inneholder sopp, medisinsk dokumentasjon kreves.

Til Yopo seedsa sto det at: sendingen inneholder forbudt innført vare. Sendingen vil bli returnert til avsender ved returfristens utløp.

Nå har jeg ikke funnet noen av disse oppført i urtelisten: http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19991227-1565.html http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19991227-1565.html
Vil det si at tollerne har dratt kammen over produktene og stoppet dem pga tvil, eller er jeg sjanseløs i å få varene? Har nemlig ikke medisinsk dokumentasjon :P

Hvis tollerne har gjort en feil her, hvordan bør jeg gå fram for å få tilsendt varene?
Vet også godt at rød fluesopp er fryktelig enkelt å finne i vår norske natur, men det er et stykke til min nærmeste "sopptur" så det får bli det andre alternativet.
Yoposeeds er ikke lov å innføre, men Amanita muscaria derimot skal være lov. Du får bare ringe til tollvesenet og vise at du har litt kunnskaper om lovverk du også. Stå på ditt og krev å få den ettersom de egentlig ikke har noen rett til å ta den fra deg. De regner vel med at du bare kommer til å la dem returnere den uten noe bråk.
Sitat av Deci
Yoposeeds er ikke lov å innføre, men Amanita muscaria derimot skal være lov. Du får bare ringe til tollvesenet og vise at du har litt kunnskaper om lovverk du også. Stå på ditt og krev å få den ettersom de egentlig ikke har noen rett til å ta den fra deg. De regner vel med at du bare kommer til å la dem returnere den uten noe bråk.
Vis hele sitatet...
Problemet er bare det at han IKKE har lov å innføre urter, frø, planter o.l fra utlandet (Resept eller lignende kreves)

kilde: tidligere i tråden...
Hadde helt glemt å lese denne tråden før jeg posta threaden , men etter jeg så den ble flytta over hit leste jeg gjennom alle de andre postene i tråden. Takker også for svar.

Men iom at det er ulovlig å innføre urter, frø, planter o.l fra utlandet (da inkl. yopo seeds) vil jeg kunne få noen rettslige problemer i dette tilfellet? Noen som også har peiling på om adressen/navnet mitt vil bli huska slik at det er større sannsynlighet for at neste pakke jeg får blir sjekka? Har nemlig bestilt salvia flere ganger og fått dette problemfritt hjem i postkassa tidligere. Dette også fra samme plass.

Bør jeg gi opp soppen i samme slengen, eller er det noen som har positiv erfaring etter å ha "stått på krava", er jo verken plante eller frø men kan kanskje fortsatt gå under "Planter og frø med mer"? Er det også en sannsynlighet for at de plutselig dukker opp til ransakelse, til en person uten noe rulleblad i dette tilellet? Masse spørsmål, men greit å gjøre seg opplyst.
Resept blir litt unøyaktig... Dersom det er snakk om lovlige planter, sporer, røtter, frø og andre buskevekster så kan det derimot kreves at du skaffer såkalt sunnhetssertifikat fra Mattilsynet. Vil tro dette skal bevise at vekstdelene ikke utgjør noen risiko for naturen med tanke på smittsomme plantesykdommer osv. Nøyaktig hvordan man får tak i et slikt sertifikat vet jeg ikke, men det vet garantert Mattilsynet, så... ta en kikk på sidene deres (og tollvesenet selvsagt) eller ring de.

l33tshit: dersom dette er et enkelttilfelle, og det ikke er snakk om noe mer alvorlig, så blir du ikke "svartelistet" på noen måte.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har forstått det slik. Har du kaktusen (san pedro) i norge, så er den lovlig.
Har jeg da lov til å selge den på finn eller qxl. Uten jeg får politiet på døra?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei bare lurer på om benzodiasepiner lukter?

Sitat av Rottegift
Orginal tråd: http://freakforum.nu/forum/showthrea...t=92162&page=3

Cluet her er at Spice skal gå gjennom tollen med mindre tolleren er en idiot (noe som som oftest er tilfellet).
Grunnen til dette er:

Det hender desverre at tollerene driter i dette, og krever resept uansett for alt pakken inneholder som står på legemiddellisten eller urtelisten.

Det hender også at du må fremvise kontoutskrift eller kvittering for at tollen skal kunne godkjenne at varene er lovlig ervervet i innkjøpslandet. De som har fått spice igjennom har enten hatt en hyggelig toller som kjenner reglene, ellers har ikke pakkens innhold blitt sjekket. Det er over hodet ingen måter å garantere at du klarer å innføre spice uten problemer.

Oddsen for å bli sjekket er antakeligvis mindre ved små forsendelser, da spesielt i brevform (små mengder spice, salvia, etc. kommer tross alt som regel i brev). Jeg har selv opplevd å få en solid pakke til vel over 800kr hjem til meg, etter en rundtur i tollen markert med "resept kreves" uten noen form for krav om resept (men dog en solid mengde avgifter), en fin glipp må jeg si. Andre ganger har jeg blitt påkrevd resept for pakker under 200kr, og de har vist seg nødt til å returnere pakken. Selvfølgelig har jeg fått pakken tilsendt på nytt, og da har den glidd rett igjennom tollen uten problemer.

Til syvende og sist baserer det hele seg på flaks. Det beste å gjøre for å øke oddsene er å bestille ting som passer i brev til under 200kr, evt. få avsender til å lyge om pris og innhold når den skriver toll-lappen.
Vis hele sitatet...
Men visst man blir innkalt til poilitiet på avhør og de spør om du har bestillt noe.. Hva svarer du da? Visst du vet pakken inneholder f eks xanax?

Fish28
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Fish28
Hei bare lurer på om benzodiasepiner lukter?

Men visst man blir innkalt til poilitiet på avhør og de spør om du har bestillt noe.. Hva svarer du da? Visst du vet pakken inneholder f eks xanax?

Fish28
Vis hele sitatet...
Tviler på at Hunder blir trent opp til det ettersom det er svært utbredt legemiddel.
Jeg fant heller ingen info som sa noe om narkotikabikkjer og benzodiaspiner.

Om du blir inkallt til politiet har du jo selvfølgelig to alternativ: Innrømm og betal bot etc, eller nekt og håp at de ikke har noe elektronisk spor som linker deg til kjøpet. Du bør selv vurdere risikoen og velge en strategi før du kjøper noe som helst.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg leste rask igjennom tråden men fant ikke det jeg lurte på. Så spørsmålet er, Er det garanter at min pakke vil gå igjennom tollen? Pakken er fra everyonedoesit og er vel ting oppi der til ca 600kr(dvs stor pakke). Kan vel også tenke meg at tollerne har sett pakkene til everyonedoesit mange ganger før så de finner det vel nesten garantert ut. Noen som har noen erfaringer med dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
eisval: Kommer jo helt an på hva den inneholder, en pakke fra everyonedoesit til 600kr vil du ganske sannsynlig få et fortollingsgebyr på (verdien er over 200kr).
Sitat av Dodecha
eisval: Kommer jo helt an på hva den inneholder, en pakke fra everyonedoesit til 600kr vil du ganske sannsynlig få et fortollingsgebyr på (verdien er over 200kr).
Vis hele sitatet...
Den inneholder Salvia, Kratom, spice og noen pyco tea greier. Så da er det vel garantert at dem åpner den og reseptbelegger det. Hvis ikke everyonedoesit har skrevet "200kr" osv på den da. Faen, skulle ha sjekka ut detta først. Hadde en mistanke om det, men jeg trodde de bare tok stikkprøver, dvs jeg trodde de bare sjekka noen av pakkene. For hvis de sjekker alle så blir det jo ganske mange i lengden, men det er vel det dem gjør da.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
De sjekker ikke alle pakker, men everyonedoesit.co.uk er en veldig mye brukt leverandør, så tollerne vil med god sannsynlighet sjekke pakken. Men du kan jo ha flaks.
Sitat av Dodecha
De sjekker ikke alle pakker, men everyonedoesit.co.uk er en veldig mye brukt leverandør, så tollerne vil med god sannsynlighet sjekke pakken. Men du kan jo ha flaks.
Vis hele sitatet...
Ok, det var det jeg tenkte meg. Har iallefall lært noe til neste gang.

Dodecha: Takk for info.
Guljakke: Det skal nok ikke bli noe problem
Sist endret av eisval; 8. oktober 2008 kl. 17:18.
Jeg har ikke veldig mye erfaring med tollvesenet.
For noen uker siden bestilte jeg Ipomea Violacea (Morning Glory) - 50 gram - fra EDIT, ettersom jeg leste et sted at disse frøene var blitt lovlige igjen pga. botaniske verdier eller noe slikt.
Uansett, idag fikk jeg et brev fra Posten, om at tollvesenet krever resept på produktet.

Man trenger da vel ikke resept på (naivt sett) lovlige plantefrø?

Edit:
Leste nå litt bakover i tråden, og så at det er restriksjoner på frø.
Men også at "Unntatt fra sertifikatplikten er ikke-kommersiell innførsel av inntil 50 porsjonspakninger med frø beregnet på eget forbruk".
Betyr dette at man kan bestille en liten pakke HWB uten pes?
Noen som har erfaring eller vet om det går an å få pakken min gjennom likevel?
Sist endret av Krakaren; 15. oktober 2008 kl. 15:01.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Eneste oppføringen av morning glory omhandler arten Ipomoea reptans som er oppført som Legemiddel (Ikke reseptpliktig legemiddel) og Ipomoea reptans stengel og blad,
Ipomoea aquatica stengel og blad som handelsvare.

Kilde: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...27-1565.html#4

Du kan vel ta en utskrift, sende de et brev og henvise til at ipomea violacea ikke oppført i norsk lovverk.
Fikk idag et brev fra posten der de krevde resept. Skal jeg da bare la det ligge? Så blir det ikke noe mer problem ut av det, eller bør jeg ringe og si at jeg ikke skal ha det?
Idag ringte en kar fra tollvesenet og sa at han hadde åpnet pakken min og at han visste hva slags frø det var og hvilket firma det kom fra, og at firma som skal sende gjennom Ipomoea Violacea må være godkjente (da sikkert sprøytet med alle mulige slags gifter).

Jeg kremtet frem at han fikk nå da bare sende det tilbake da, viss jeg ikke fikk det gjennom. Han samtykket, og la på.
Sist endret av Krakaren; 16. oktober 2008 kl. 12:35.
Sitat av eisval
Fikk idag et brev fra posten der de krevde resept. Skal jeg da bare la det ligge? Så blir det ikke noe mer problem ut av det, eller bør jeg ringe og si at jeg ikke skal ha det?
Vis hele sitatet...
Ikke noe vits å ta kontakt for å si at du ikke skal ha det, bare å ikke tenke noe mer over det ;-) Er du heldig sender de det i retur til avsender og du kan få pengene tilbake hvis avsender er greie ;-)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tenker denne kanskje er interessant her, er en artikkel om at de stadig stopper mer og mer legemidler bestilt fra nettet.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2775594.ece

Så at de hadde flere bilder av soppsporer der, hvorfor det? er da ikke det lovlig å innføre?
'Disse tablettene er fra høstens beslag. Pillene inneholder det psykoaktive stoffet alprazolam, som er et benzodiazepin, og minner om ecstasy.' høh
Nå har tollen stoppet en pakke med 5-htp. Trodde dette var lovlig å innføre jeg.
Hva gjør jeg nå? Er det noen mulighet for å få den gjennom tollen? Eller skal jeg bare la dem sende den tilbake og prøve på ny?
Sitat av Trespasser Vis innlegg
Nå har tollen stoppet en pakke med 5-htp. Trodde dette var lovlig å innføre jeg.
Hva gjør jeg nå? Er det noen mulighet for å få den gjennom tollen? Eller skal jeg bare la dem sende den tilbake og prøve på ny?
Vis hele sitatet...
Det spørs helt hvilket land du har bestilt fra. Fra EØS skal det normalt gå glatt gjennom. Har de bedt om resept eller bare en verdideklarasjon?
USA.
Sendingen inneholder legemiddel som ikke tillates innført. Står ingenting om resept en gang, det går nok ikke. Doh!
Sitat av Haavik Vis innlegg
Tenker denne kanskje er interessant her, er en artikkel om at de stadig stopper mer og mer legemidler bestilt fra nettet.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2775594.ece

Så at de hadde flere bilder av soppsporer der, hvorfor det? er da ikke det lovlig å innføre?
Vis hele sitatet...
Jeg kicket på det selv, og skrev en lang epost til journalistene, som jeg til slutt forkastet fordi den bare ble en lang "hvordan skrive en artikkel"-epost fra en som er pro-psykedelia - eposten ville vel mest sannsynlig ikke engang komme gjennom spamfilteret deres.

Men, selv om sporene ikke inneholder psilocybin, og er lovlige å innføre, så virker det som om Tollvesenet gir blaffen, og tar det meste de kommer over. Nå har jeg aldri prøvd å innføre soppsporer, men av tidligere erfaringer, så ser det ut til at det er slik det fungerer der.

Journalistene har nok ikke tatt seg tid til å fordype seg i emnet såpass mye at de fant ut at sporer er lovlige - "hvis Tollvesenet tar det, så det jo være ulovlig."
Sitat av Krakaren Vis innlegg
Jeg kicket på det selv, og skrev en lang epost til journalistene, som jeg til slutt forkastet fordi den bare ble en lang "hvordan skrive en artikkel"-epost fra en som er pro-psykedelia - eposten ville vel mest sannsynlig ikke engang komme gjennom spamfilteret deres.

Men, selv om sporene ikke inneholder psilocybin, og er lovlige å innføre, så virker det som om Tollvesenet gir blaffen, og tar det meste de kommer over. Nå har jeg aldri prøvd å innføre soppsporer, men av tidligere erfaringer, så ser det ut til at det er slik det fungerer der.

Journalistene har nok ikke tatt seg tid til å fordype seg i emnet såpass mye at de fant ut at sporer er lovlige - "hvis Tollvesenet tar det, så det jo være ulovlig."
Vis hele sitatet...
Jeg skrev også en mail til forfatterene av artikkelen, og brukte relativt kraftig krutt.

Maken til vås har jeg aldri sett. Jeg trodde misvisende skremselv var forbeholdt VG og Dagbladet. Det var flere ting i denne artikkelen jeg kommenterte, og én av disse var for eksempel dette med å sammenligne benzodiazepiner med MDMA.

Psykoaktive midler, du, liksom. Trenger ikke se lenger enn til kaffetrakteren og sigarettene. Jeg ville umiddelbart gitt disse toskene sparken om jeg jobbet i en avis som brydde seg om sitt omdømme.

Denne tråden har vært ganske interessant med tanke på hvor mange som har hell med seg når det gjelder pakker fra utlandet som er i "gråsonen".

Av ren nysgjerrighet føler jeg for å spørre om lokalpost. Hvordan fungerer post som sendes fra ett sted i Norge til et annet? Er det ikke fryktelig lett å bedrive butikk på denne måten, f.eks. med egne potplanter?

Håper jeg ikke gjør en hemmelig businessidé synlig ved å stille dette spørsmålet. Jeg ser imidlertid ikke for meg at politiet har ressurser til å sette hunder på hvert postkontor slik at de kan lukte på hvert lille brev som fører med seg noen bittesmå mengder "farlig" urt.
Det er allerede hunder på innenlandspost, men de er dog på omlastningsterminalen i oslo. Godt mulig det finnes bikkjer andre steder og, men at de er i Oslo både titt og ofte veit jeg fra noen "råttne epler" som har jobbet mye på sorteringa der.

Selvfølgelig får de med seg kun en liten del, men det er ikke risikofritt.

Bikkjene lukter forøvrig ikke på hvert og ett brev og gir positiv/negativ respons, men vimser rundt der inne og prøver å snappe opp noen lukter, som deretter følges til et brev eller en pakke.
Bestilte 3 pakker ON 100% Whey og 2 pakker med ALA. Fikk beskjed av tollvesenet i dag at hele pakka ble sendt tilbake fordi "legemidler fra 3.land er ikke tillatt innført til Norge med mindre det foreligger en tillatelse fra Statens Legemiddelverk." Jeg tror det er ALAen som gjorde at pakken ble stoppet. Fordi jeg tidligere har bestilt ON 100% problemfritt fra samme butikk, med mindre tollreglene har forandret seg. Tror dere det går bra hvis jeg ber bodybuilding.com sende kun proteinet også henter ALAen når jeg skal tilbake til USA?

Linken til ALA produktet jeg bestilte:

http://www.bodybuilding.com/store/prima/ala.html


Nazi tollregler sånn btw..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Salvia som blir stoppet i tollen blir bare ødelagt? Det blir ikke noen involvering fra politiets side? Må bare forsikre meg om at det ikke har skjedd noen forandringer..
Sitat av Shinigami Vis innlegg
Salvia som blir stoppet i tollen blir bare ødelagt? Det blir ikke noen involvering fra politiets side? Må bare forsikre meg om at det ikke har skjedd noen forandringer..
Vis hele sitatet...
Jeg synes og ha lest her på forumet før at hvis pakken blir stoppet, så sender de deg ett brev for og spørre om resept. Hvis du da ikke svarer, så sender de brevet i retur, og ingenting mer enn det. Da kan du enten se på de 200-400kr dine som tapt, eller ta kontakt med de du bestilte salvia hos, så sender de den sikkert tilbake igjen.
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Bestilte 3 pakker ON 100% Whey og 2 pakker med ALA. Fikk beskjed av tollvesenet i dag at hele pakka ble sendt tilbake fordi "legemidler fra 3.land er ikke tillatt innført til Norge med mindre det foreligger en tillatelse fra Statens Legemiddelverk." Jeg tror det er ALAen som gjorde at pakken ble stoppet. Fordi jeg tidligere har bestilt ON 100% problemfritt fra samme butikk, med mindre tollreglene har forandret seg. Tror dere det går bra hvis jeg ber bodybuilding.com sende kun proteinet også henter ALAen når jeg skal tilbake til USA?

Linken til ALA produktet jeg bestilte:

http://www.bodybuilding.com/store/prima/ala.html


Nazi tollregler sånn btw..
Vis hele sitatet...
Jeg har fått proteinpulver stoppet tidligere. Tollen argumenterte med at det inneholdt aminosyrer, hvilket ble regnet som legemiddel. Jeg tok 2 telefoner, forklarte dem at det her ikke var snakk om isolerte aminosyrer. Noen dager senere fikk jeg sakene i posten

Er ala registrert som reseptpliktig legemiddel i Norge? Not to my knowledge. Dermed kan du argumentere med at det ikke dreier seg om et "sterkvirkende" preparat, og at det derfor er tynt grunnlag for tollvesenet til å velge å se på dette som et legemiddel.

Bare klag! Be tollen sende deg proteinpulveret (slik som jeg gjorde) og argumenter for at de også skal sende deg ALA'n. Du taper ingenting på å klage!

Btw. proteinpulveret jeg fikk stoppet, for så å få tilsendt, var til alt overmål hamp-proteiner, med store bilder av hampplanter på embalasjen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Okay, da har jeg altså mitt første møte med fortolling. Tror jeg er på rett spor, men greit å få bekreftet at jeg har ressonert riktig og ikke overser noe, helt noob ang. toll og lover.

Hva: M. Hostilis og B.Caapi til sammen ca 300 gram (900kr)

Posten sier: Ufortollet sending.

Må vedlegge dokumentasjon i form av resept og legeerklæring for tollklarering.

Posten gir meg også 2 alternativer:

1: Posten kan fortolle, fyll ut fortollningsfullmakt og signér, så fortolles det for 103kr om forsendelsen ikke er restriksjonsbelagt og koster under 1000kr.

2: Fortoll selv. Send referansenr. samt dokumentasjon på at sendingen er fortollet, så blir forsendingen sendt til utleveringssted.

Alternativ 1 slår meg som det enkleste. Men innebærer denne fullmakten mer snoking fra posten sin side?


Jeg finner ingen av varene verken på legemiddellisten her: http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19991227-1565.html#2
Eller på urtelisten her: http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19991227-1565.html#4

Det jeg tenker å gjøre er altså å ta en telefon til posten, bastant nevne at disse sakene ikke er reseptpliktige, og be dem sende greiene. Etter jeg har gjort det så burde jeg altså mest sannsynlig få det tollklarert, og dermed ikke trenge å fortolle, og kan da overse hele brevet og posten sendes som normalt?
Sist endret av H2O; 10. januar 2009 kl. 08:18.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Dette blir litt som psilocinholdig sopp, soppen er ikke oppført, men stoffene soppen inneholder er oppført i narkotikalisten. Mimosa Hostilis inneholder n,n-DMT og 5-MeO-DMT, førstnevnte er spesifikt oppført i narkotikalisten: http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...-0008-001.html og den andre får under definisjonen av narkotika (derivater).

B. Caapi er en monoamineoksidasehemmer, det er vel den de heller tenker på angående legeerklæring/resept.

Med andre ord tviler jeg sterkt på at du får disse to igjennom når de først har blitt stoppet.
Sist endret av Dodecha; 10. januar 2009 kl. 15:26.
Usj...

Takk for info.

Jaja, det nytter ikke å surmule heller. Får vel heller være mer kreativ neste gang. Tullereglene stopper i grunn ikke mye, de bare gjør prosessen annerledes, kronglete og frustrerende.
Regnes LSA som narkotika? Har lett etter LSA og Hawaiian Baby Woodrose på div. lister, men fant kun Morning Glory som regnes som et legemiddel. Kan det stemme at LSA ikke er ulovlig? Har veldig lyst til å bestille...

Antar sjansen er liten for at det kommer gjennom dersom pakken først blir åpnet, er egentlig bare bekymret for eventuelle rettslige konsekvenser.
Lsa er vel å regne som derivat/analog av lsd eller no sånn, og vil nok komme innunder de regler. Kan kildesortere om noen timer, men er noenlunde sikker på den ja. Må nok gå nå
Sitat av flipsyde Vis innlegg
Cannabis frø er nok ulovlige ja, men går ikke under narkotikaloven.
Siden det ikke er THC eller andre narkotiske stoffer i selve frøene har den mongo staten "vår" klart å legge det under "matloven", eller "såvare lovgivningen" som dem så fint kaller det.
Blir du tatt med frø venter straff. Snakker av erfaring.
Vis hele sitatet...
Så det betyr altså at det ikke er mulig å få frø gjennom tollen uten å ende opp med straff og kanskje en bot?

Tenkte jeg skulle bestille fra; http://www.growhigh.co.uk/catalog/index.php?cPath=21

Der står det at de sender varene i diskre innpakkning.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Cocho: Intet system er perfekt, så muligheten for at noe kommer igjennom er alltid der. Man bør bare være inneforstått med noen eventuelle risikoer før man setter i gang.

Det er et sjangsespill, mer informasjon enn det kan ingen gi deg.
Fikk en email fra Deva om at pakken var sendt på mandag den 12, jeg har enda ikke mottatt den, hva kan ha gått galt?

Pakken innehold 25g amanita muscaria, i en hvit konvolutt håndskrevet uten avsender. '

Er det mulig pakken kommer på mandag?
Postens veier er uransakelige. Pakken er sikkert forsinket. Gi oss gjerne tilbakemelding om den skulle bli stoppet.
Btw. hvorfor bestille a. muscaria for dyre penger fra Deva, når du bare kan vente til høsten igjen og plukke litt
selv? Haster det sånn med å bli kvalm og uggen?

Cocho:
Ang. import av canabisfrø er dette forbudt, og kan straffes med bøter eller fengsel, som andre forbrytelser.
Det er imidlertid ikke brudd på narkotikaloven, men såvareloven (er det ikke det den heter?), men jeg vet
lite om strafferammen på slike lovbrudd.

Iflg. personer som har importert slike frø, blir forsendelsene sjelden stoppet, men som man kan tenke seg til er
jo ikke dette en absolutt fasit, bare subjektive erfaringer. Det tryggeste er å betale på en un-traceable måte
(cash), så blir det langt vanskeligere å knytte kjøpet til deg, om pakken skulle bli stoppet.
Sist endret av felix_poker; 24. januar 2009 kl. 13:31.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Postens veier er uransakelige. Pakken er sikkert forsinket. Gi oss gjerne tilbakemelding om den skulle bli stoppet.
Btw. hvorfor bestille a. muscaria for dyre penger fra Deva, når du bare kan vente til høsten igjen og plukke litt
selv? Haster det sånn med å bli kvalm og uggen?
.
Vis hele sitatet...
Har røyka litt AM i september, og syntes effektene var svært behagelige, derfor ønsket jeg å prøve litt ordentlig eksperimentering.

Fikk forøvrig pakken i går, faktisk. Overrasket over at jeg mottok den i det hele tatt.

Hvis ting går som ønsket kommer jeg definitivt til å plukke mange kilo med fluesopp neste høst. Men først så må jeg eksperimentere litt mer
hei jeg planlegger å bestille 1 liter ketaminvæske fra en engelsk leverandør, og lurer på et par ting angående dette her:
- betalingen hadde vært via western union, er det noe sjanse for at dette hadde sport seg opp til meg om pakken hadde blitt stoppet?
- tror dere tollvesenet hadde gjort noe stor sak ut av dette? (1l ketaminvæske blir en god del special K, oppmot 500g((correct me if im wrong)) hvis jeg har fått riktig regnestykke)
- vekker det noe ekstra mistanke når varen sendes i flaske(størrelse og formen)? ang. det så tenker jeg å enten merke varen som massasjeolje eller få leverandør til å finne annen emballasje, noen tips til hva det skulle vært om det er nødvendig i det hele tatt?
- det finnes ketamin leverandører i england, irak, india, tyskland og kina såvidt jeg vet, england blir vel ett ''safezone'' land?
- hehe føler meg litt dum nå men orker ikke å slå det opp når jeg først er her(og trøtt) men er england et EØS land?


takker og bukker for svar
Sist endret av shitfaced dude; 31. januar 2009 kl. 05:33. Grunn: adds
Hei,
Jeg har kansje tenkt å bestille 28g med "organic salvia leafs" (koster ca. 100kr) fra arenaethnobotanicals.com
og lurer på hva konsekvensene vil være hvis det blir stoppet i tollen. Hva skjer hvis de ber om resept, og jeg ikke har? Vil de sende pakken tilbake eller vill jeg få bot eller noe i den duren

Foressten, jeg er ganske grønn på å betille fra sånne netbutikker, men når jeg skal sende pengene med brev da må jeg enten sende inn euro, pund eller USD?
Hadde vært fint med svar raskest mulig
konsekvensene er antageligvis at de spør om resept og de sender varene tilbake hvis ikke de mottar det.
bot kan vel skje, men sjansjen er veldig liten spessielt når det ikke engang er ekstrakt du skal bestille(som btw er nesten meningsløst å bestille for rusens skyld, syns nå jeg da)
de fleste store butikker tar imot verdens hovedkurser som euro dollar pund dinar osv. , det er bare å sende mail til kundeservicen på butikken

ang. det med ekstrakt overnevnt ville jeg personlig heller bestilt 1g 5x eller 10x ekstrakt en 28g uekstrakert.
jo mindre pakken/brevet er, jo mer blender den inn blandt millionene
Hvorfor ikke bestille salviaen fra et EØS-land, så er det lovlig?
28 gram med grønt tørket plantematerialet blir mye lettere stoppet enn 1 g med X5 av samme. Prøv å få tak i Mazatec Golden. Den funker meget godt.

Har erfaring med å få "Varer til fortolling send inn resept" lapp om pakkene/konvoluttene blir for store/tunge.
Sist endret av mentalmelt; 1. februar 2009 kl. 21:01. Grunn: offtopic
lurer på en ting.
Jeg har tenkt på å kjøpe noe som heter cough syrup with codeine fra USA. (Vet ikke om dere har hørt det før, men det er en lignende hostesaft)
Mitt spørsmål er, hvis pakken i værste fall blir stoppet i tollen og de ser hva pakken inneholder, vil jeg da få straff, som bøter fengselstraff osv ?
Hostesaften inneholder kodein som da regnes som et legemiddel, men vet ikke hvor alvorlig tollen synes dette legemidlet er.

Takker for all svar!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Reseptpliktig legemiddel er nettop dèt. De vil stoppe pakken og kreve resept fra deg, får de ikke det, sender de pakken tilbake. Ser ikke helt grunnen til å bestille dette fra andre siden av kloden, da det finnes land innenfor EØS som også har dette. Jeg kan enda ikke huske noen som har fått bot for å bestille et reseptpliktig legemiddel, med mindre vi snakker større mengder.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg er og litt usikker ang. bøter når det gjelder reseptpliktige legemidler..
jeg har aldri hørt om, eller opplevd, at noen har fått bøter eller straff pga. dette, men var litt "nervøs" når jeg bestilte 1000x200mg koffeinpiller fra statene.. de kom heldigvis igjennom, selv etter å ha vært igjennom tollen (de åpnet ikke pakken dog, bare observerte verdien).

om noen har noen konkrete historier på straffer/bøter folk har fått pga. dette, gjerne informèr.
Som Dodecha poengterer; det er meningsløst å bestille kodein fra USA. England er med i EØS, og de selger
kodein over disk, uten resept. Derfor kan man lovlig bestille kodeintabletter fra England.

Det eneste som kan bli et problem er at tollen kan velge å se på kodein som et opiumsderivat, og
dermed vil det falle under kategorien 'narkotika' og følgelig ikke være lov å importere, selv fra et annet
EØS-land.
Godt mulig at noen har tipset om dette i tidl. poster, allikevel..

Registrer dere som brukere på toll-systemets online tjeneste her

Raskt og enkelt! Får mail når varene har ankommet oslo, logger deg inn, plotter inn pris på varen ("viktig" å skrive inn reell verdi...) og pakken sendes avgårde kåre

Dette regnes som personlig fortolling. fine - katrine! :P

NB Usikker på om dette bare er et tilbud til firma kunder.. Mener jeg brukte hobby-NUF'et mitt ved registrering (Q.M)
Sist endret av karusellen; 3. februar 2009 kl. 20:07.