Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 848
...Umulig å matche!!

Har drevet å plundra rundt på photoshop nå i ca en time. Planen var å lage en avatar på under 6kb til bruk på denne siden. Men samma hvordan jeg vrir og vender på det klarer ikke photoshopen min å "render" et 30 x 30 pixel jpg bilde (greyscale) til noe under 10kb. Og da melder det seg ett spørsmål... Hvordan i huleste kan enkelte her ha opptil 60 x 60 med farger, og samtidig ha fila på under 6kb!!??
Jeg har forresten photoshop cs2 for mac....

HJELP!!
Det går finfint med irfanview for PC. Legg ut bildet her, så skal jeg gjøre det for deg.
Ballerusk
Beis's Avatar
Trådstarter
Takker og bukker.

http://www.fusion-music.nl/las/nffavatar.jpg
Værsågod.
_____________
eventuelt gif
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Når du lagrer som JPEG i photoshop kommer det fram en slider du kan dra for å gjøre om kvalitet og filstørrelse...
Eventuelt velg "Save for Web & Devices", der har du flere alternativer til valg av kvalitet, og kan få filstørrelsen veldig mye ned.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Evt. lagre som GIF, og da skal du jobbe hardt for å få en 30x30 opp over 6kB. JPEG er for fotografier, ikke grafiske småsnutter som den du har der.
Ballerusk
Beis's Avatar
Trådstarter
Takk for hjelpen alle sammen.

Robhol: Samme hvor langt ned jeg drar kvaliteten kommer det på over 10kb.

Toak23: Hmm. dette må jeg prøve ut. Takk for tipset

nso: Photoshop'n min kan ikke "render as gif". Det er ikke et alternativ...
Du kan jo prøve Gimp. Har funket bra for meg, og du kan velge kvalitet på bildene.
Ja, Gimp funker bra. Vil anbefale deg å bruke litt mer enkle programmer. Photoshop er et veldig profft program, og kan ofte bli litt for profft for enkle elemenære ting.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Beis
nso: Photoshop'n min kan ikke "render as gif". Det er ikke et alternativ...
Vis hele sitatet...
Det er nok et alternativ hvis du velger "Image -> Mode -> RGB Color" før du prøver å lagre som GIF.
Ja, for all del - legg in Gimp over Photoshopen din for å lagre et bilde i ulike størrelser. Eh?

Beis, som nso sier - JPG er overkill, GIF er formatet for slike ting. Save for Web, velg GIF - og du har store problemer med å få den over 6kB.
Ballerusk
Beis's Avatar
Trådstarter
Jeg fikk lagra som gif nå i photoshop, men bildet ble på 68kb!. Prøvde å bruke gimp, men den begynte bare å mase om noe X11. Jeg installerte X11, men det funka fortsatt ikke..
Men med GIFfun ( http://www.stone.com/GIFfun/GIFfun_by_Stone_Design.html ) ble det andre boller. Fikk krympa gif'en fra 68kb til 4kb.

Det var visst mulig å matche alikevel
Sist endret av Beis; 24. januar 2008 kl. 00:44.
Eller, du forstår ikke programmet.