Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1316
Er det mange her inne som lar seg underholde av VR-briller? Hvor underholdene er det egentlig, og slites det mye på øynene?


Jeg vurderer noen ganger i blant å invistere i det.
har oculus quest 2, synes de er veldig kule, spesielt med side quest å virtual desktop.

blir ikke noe spesielt sliten i øynene. har ikke merket noe forverring av synet heller.

det er kult å la andre prøve som ikke har prøvd før folk blir ofte meget begeistret.

mange timer underholdning for meg iallefall
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg blir fort lei det meste jeg bruker den gamle Riften min til. Men selv til et gammelt headset å være synes jeg det er kurant å bruke i timer av gangen, og det har bare blitt mer ergonomisk med tiden.
Takk for gode svar. Et etterfølgningspørsmål. Når man vanligvis har lesebriller, kan man bruke det i disse brillene?
Da jeg kjøpte quest 2 var det med sånn brillegreier for folk som har briller. Eller så kunne man kjøpe det.
Sitat av aldarico Vis innlegg
Takk for gode svar. Et etterfølgningspørsmål. Når man vanligvis har lesebriller, kan man bruke det i disse brillene?
Vis hele sitatet...
anbefales ikke helt da brillene kan treffe linsene, men kommer ann på brillene, evt så er det flere som selger linser med styrke som kan settes foran

hvor underholdende det er kommer ann på personen, jeg liker det veldig godt, men da mest i spillsammenheng, ,er en helt egen opplevelse, ikke blitt noe særlig sliten i øynene så lenge den er satt opp riktig
Underholdningsverdien i et VR headset er nok større enn annen underholdning om det er snakk om ren opplevelsesverdi. Men over tid vil du muligens ikke finne like mye variasjon og bred kvalitet som annen underholding. VR er fortsatt et lite område under utforskning, men man ser at med større budsjetter så kan det bli fantastisk, som Lone Echo eller Half Life: Alyx.
For meg er hovedverdien i VR innlevelsen man får i simulatorer. Bruker kun VR med simracing og vil aldri gå tilbake til skjerm. Bruker den også med flightsim, blir noe eget i VR når controlleren ligner på den man bruker i virkeligheten.

Generelt så vil ikke et riktig innstilt VR headset være slitsomt å se i over tid, pass på at IPD er riktig og at headsettet sitter godt på så du er inne i "sweet spot" hvor alt er klarest. Du slipper nok å bruke briller i de.

Men hvis du skal bruke briller under har jeg en personlig erfaring.
Har en HP Reverb G2 hvor brillene ikke rører linsene i headsettet. Mens det gamle Lenovo VR headsettet jeg brukte ville berøre brillene. Tror RiftS og Quest er ganske nær brillene mine også, har ikke tenkt over det når jeg prøver de.
Jeg har prøvd det og fikk låne et sett gikk lei etter to dager så spar de pengene