Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3557
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke røyka på en stund og lurer på om det er enkelt å skille ekte vare og syntetisk hasj. Har lyst på god gammaldags tjall nemlig.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kjenner det på lukt å smak røyka hver dag i årsvis,tror aldi jeg har fått syntetiske greier,er det noe som går i rundt no lr?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kjenner det på lukt å smak røyka hver dag i årsvis,tror aldi jeg har fått syntetiske greier,er det noe som går i rundt no lr?
Vis hele sitatet...
Det er visse personer som mener det. Men, de som påstår dette er gjerne uerfarne brukere som ikke vet hva en sterk strain gjør med kroppen, får noia og påstår det er syntetisk etterpå fordi de fikk uventede virkninger pga de er vant til svakere varer.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syntetisk har blitt mer og mer utbredt. Ikke veldig utbredt sånn at man skal mistenke det hver gang man handler men det kan skje i blandt at man får det og da i form av å være blandet inn i en vanlig hasj plate som ellers er for dårlig til å gi funk. Man kan ikke merke det på smak eller lukt og selvom rusen kan være litt rar så er det rus fra ekte hasj som også kan føles sånn.. Er egentlig umulig å vite så sørg for å kjøpe av noen du stoler på med godt rykte og ikke fra en fremmed på darkweb eller sleip gateselger som driter i livet til kundene sine
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Syntetisk har blitt mer og mer utbredt. Ikke veldig utbredt sånn at man skal mistenke det hver gang man handler men det kan skje i blandt at man får det og da i form av å være blandet inn i en vanlig hasj plate som ellers er for dårlig til å gi funk. Man kan ikke merke det på smak eller lukt og selvom rusen kan være litt rar så er det rus fra ekte hasj som også kan føles sånn.. Er egentlig umulig å vite så sørg for å kjøpe av noen du stoler på med godt rykte og ikke fra en fremmed på darkweb eller sleip gateselger som driter i livet til kundene sine
Vis hele sitatet...
Hadde det vært så utbredt så ville politi og helsemyndigheter mest sannsynlig gjort svære avisoppslag hvor de forteller om farene ved syntetisk thc, da syntetisk thc i stor grad har/kan forårsake store skader på person å samfunn.

Vil anbefale deg å søke opp hva syntetisk thc har gjort av skader i USA, da det var en periode hvor det ikke var regulert der borte.

Ikke har jeg sett det bli nevnt i Kripos sine statistikker over narkobeslag heller: https://www.politiet.no/globalassets...F5luhbuRb8GVAT

Gjennomsnittet på styrke var i 2020 på 26℅ (!!!) thc noe du bare kunne drømme om for ikke altfor mange år siden. Det er sterkt!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Syntetisk har blitt mer og mer utbredt. Ikke veldig utbredt sånn at man skal mistenke det hver gang man handler men det kan skje i blandt at man får det og da i form av å være blandet inn i en vanlig hasj plate som ellers er for dårlig til å gi funk. Man kan ikke merke det på smak eller lukt og selvom rusen kan være litt rar så er det rus fra ekte hasj som også kan føles sånn.. Er egentlig umulig å vite så sørg for å kjøpe av noen du stoler på med godt rykte og ikke fra en fremmed på darkweb eller sleip gateselger som driter i livet til kundene sine
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at det har blitt mer og mer utbredt? Har du prøvd det?

Føler at veldig mange sier de har fått eller prøvd syntetisk hasj, selv om muligheten for det er liten. Virker ikke som at folk skjønner at det finnes mange forskjellige typer hasj som gir veldig mange forskjellige reaksjoner.
Hei, har hilst på siden 2009, aldri møtt på syntetisk hasj, utgitt for å være ekte vare. Gjelder for tre større byer og to mindre kommuner jeg har bodd i. Tror nok du skal være uheldig for å komme ut for noe slik
At syntetisk hasj selges som vanlig cannabis er en falsk myte, kan mer eller mindre avfeie det som det. Har sett mye dårlige varer oppigjennom (spess rundt tiden jeg starta å røyke) men aldri vært borti eller sett syntetisk.

Har derimot en kompis som røyka spice en gang og havnet i psykose.

Offtopic, men sånt shit kommer vel i pulverform gjør det ikke? Rett meg gjerne om jeg tar feil her.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
At syntetisk hasj selges som vanlig cannabis er en falsk myte, kan mer eller mindre avfeie det som det. Har sett mye dårlige varer oppigjennom (spess rundt tiden jeg starta å røyke) men aldri vært borti eller sett syntetisk.

Har derimot en kompis som røyka spice en gang og havnet i psykose.

Offtopic, men sånt shit kommer vel i pulverform gjør det ikke? Rett meg gjerne om jeg tar feil her.
Vis hele sitatet...
Spice (aka K2) får du i både pulver og ferdigmikset med tobakk, Hemp, weed eller en god blanding.

Det finnes syntetiske THC'er som kommer i væskeform også. Da gjerne for å vapes eller brukes i dab rig.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var(er) en del fake her i byen.Har sagt det i mange år,først NÅ begynner de å få opp øya.https://legalhighlabs.com/fake-hash-cannabis-substitute er 1 av mange sites.Får slenge med litt weed lukt også da https://trueterpenes.com som kan blandes i denne https://organic-incense.com/products...en_wheat_grass
Tror de fleste her har fått med seg fakehash.com og slike nettsteder. Mitt inntrykk er at det er mindre søppelhasj og 100% bøff her i Oslo nå sammenligna med tiden jeg begynte med cannabis, rundt 2008-2011. Selvfølgelig har det nok også med å gjøre at jeg har bedre nettverk nå også da, det skjønner jeg jo selv.

Ganske mye middelmådig her om dagen, kjøpte 5g med noe lemon haze hasj forrige helg, smaker rent. Ser nesten ut som vanlig pollem, trenger ikke bruke lighter for å mekke den. Lys men blir mørkere og hardere desto mer jeg tar på det.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle svar. Vet godt hvordan forskjellige typer hasj luktet og så ut på 80 og 90-tallet. Bør nå være i stand til å avsløre om det er noe muffins i mosen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for alle svar. Vet godt hvordan forskjellige typer hasj luktet og så ut på 80 og 90-tallet. Bør nå være i stand til å avsløre om det er noe muffins i mosen.
Vis hele sitatet...
Men du opprettet da denne tråden du opprettet den i går? Og da husket du ikke helt 80 og 90-tallet? Ingen ting kan muligens ha forandret seg de siste 30-40 åra? Det kan ikke ha dukket opp en eneste ny type prosess som skaper et annerledes produkt? Og selvsagt er det muffins i mosen om ikke hasjen smaker akkurat som den gjorde for en generasjon siden
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Men du opprettet da denne tråden du opprettet den i går? Og da husket du ikke helt 80 og 90-tallet? Ingen ting kan muligens ha forandret seg de siste 30-40 åra? Det kan ikke ha dukket opp en eneste ny type prosess som skaper et annerledes produkt? Og selvsagt er det muffins i mosen om ikke hasjen smaker akkurat som den gjorde for en generasjon siden
Vis hele sitatet...
Jo, husker temmelig bra, kanskje fordi jeg har vært nykter de siste 30 åra. Men valgte å spørre for sikkerhets skyld. Det kunne jo være slik at noen syntetiske varianter var vanskelig å skille fra ekte vare. Beklager at jeg ikke besitter din fabelaktige resonneringsevne. Da hadde det jo ikke vært nødvendig å starte denne tråden.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når plata lukter mer weed en faktisk grønt bør det ringe en bjelle.Smaker ikke hasj mye av det heller.Mulig jeg er vanskelig men er kresen på hasjen.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syntetisk væske lukter ingenting og kan sprayes på ekte plater for mer funk. Veldig vanskelig å vite??
Det er flere som har trodd at de har fått syntetisk når de har røyka igjen etter lengre opphold fordi det funker bedre enn de regna med.

Det er også mer potent hasj nå enn for 30 år siden. Prosessering har forbedret seg osv.

Forskjellige strains har forskjellig effekt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tenk litt bredere: Syntetiske cannabinoider ble utbredt for noen år tilbake, og hvorfor ble de det?
Jo for de var ikke omfattet av eksisterende lovgivning, spesielt når derivatparagrafen ble opphevet: En periode var det fritt frem for alle research chemicals/designer drugs.

Med andre ord kunne man, helt lovlig, bestille kraftige cannabinoid-analoger, og det relativt billig.

Nå er disse cannabinoidene like ulovlige som hasjen, så hvor er gevinsten nå? Du tar enda mer risiko, du må betale mer for det og folk er ganske opplyst om at syntetiske cannabinoider er noe crap som kommer med mange bivirkninger og uønskede effekter.

Og, vi har jo kripos som leverer rapporter om slikt hvert år, og de konkluderer det samme:
Antallet NPS-beslag var på det høyeste i perioden 2012-2015 med rundt 900 beslag årlig. Deretter har det vært
en ganske stor nedgang i slike beslag. Lovregulering både i Norge og andre land samt dårlige brukeropplevelser
kan være noen av årsakene til nedgangen. I 2020 er det imidlertid en økning igjen. Allikevel utgjør NPSbeslagene fortsatt bare rundt 1 % av alle beslag.
Vis hele sitatet...
De har ikke en gang orket å dele opp kategoriene av nye stoffer i cannabinoider, opiater, psykedelika rett å slett for at det er så lite beslag i de. For å rydde så har de pakket alt inn i en kategori: Nye Psykoaktive Stoffer.

kilde
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har vært borti lemon tree hasj,syns den lukta å smaka jævlig mystisk,så ble litt skeptisk
Anonym bruker
"Full Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er en annen ting du burde "passe deg for", eller som altså er nytt siden 80-tallet og det er helt naturlig cannabis som er dyrket fram til å inneholde 15~25% thc, men bare 0~3% cbd. Vanskelig å kjenne på navn men kan kalles 'skunk', 'pollen', 'hydro' etc. Fines som regel i form av weed, så å holde seg til mørk hasj er "tryggere" om man vil unngå dette. Noen liker det, men mangler bodyhigh, er trippy, fucker med søvn, gir masse angst og øker betraktelig sannsynligheten for psykose. Føles nesten som å drikke masse sprit egentlig.
Må bare highjacke litt for ikke laget innlegg plutselig,har ett dillema tlbud om å kjøpe ketama,cali kush,royce,for medical use only og black domina,noe her som har prøvd noen av de å kan anbefale?
Hvis samme Black domina jeg har vært bortpå er det goodis
Prøvde "black domina" I Amsterdam, ble ikke imponert, helt OK. Det som selges med samme navn der nede kan likevel være noe helt annet enn det du har fått tilbud om. For all del, kan hende det er bra

For eksempel så har jeg sett både mørke og lyse varianter med navnet "ketama". Bekjente av meg der nede sier dette vanligvis ikke pleier være noe spesielt bra men kan ikke svare på det 100% sikkert. Kjøpte noe "Hija ketama" fra Boerejongens coffeeshop, var ikke noe galt med den men følte ikke det var verdt prisen de tok.

Det jeg prøver å si er at navn/stempel/merke har lite å si på hasj. Weed derimot er mye enklere sånn sett.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du kommer over Rolex og den er litt hard men lett å mekke på etter hvert så er den ganske deilig!
Vet det ikke har noe å si på hasj me de lappene,men sia de samme platene florerer overalt så kjenne jo folk ijen pga lappene koss type det er,kjøpte hulken igår så bli cali og only for medicinal use imorgen,har ikke sett noe til rolex annet enn den som ble busta på programmet toll
Sist endret av Rognkjeksa; 3. oktober 2021 kl. 11:12.
Anonym bruker
"Omgitt Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syntetisk var en greie, så ble det ikke det lenger.
Nå er det hasj og weed med insane nivåer av thc som er tingen.