Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2012
Fikk utskrevet Tramadol i dag av legen, pga strålingssmerter i foten etter ett ufrivillig judokast over styret på sykkelen min i helga. Og dette er jo noe jeg har hørt er en værsting når det gjelder avhengighet. Nå har jeg ikke fått hentet dem enda så jeg vet ikke hvor mange eller hvor sterke de er, men regner med det er svakeste sort. Jeg vet heller ikke hvor lenge beholdningen varer i esken, men regner med det kanskje er for en uke om jeg skal gjette.

Så til Sakens kjerne: avhengighet er noe jeg frykter, da min mor var pilleavhengig, så jeg vil ikke utfordre noen skjebne. Hvor lenge må man gå på dem før noen nevneverdig avhengighet setter inn? Er det snakk om dager før den treffer, Eller går en uke fint?(om det er så lenge hun har skrevet ut for meg)


Jeg er bare litt redd for om legen har skrevet ut såpass mange at avhengighet kommer.
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Fikk utskrevet Tramadol i dag av legen, pga strålingssmerter i foten etter ett ufrivillig judokast over styret på sykkelen min i helga. Og dette er jo noe jeg har hørt er en værsting når det gjelder avhengighet. Nå har jeg ikke fått hentet dem enda så jeg vet ikke hvor mange eller hvor sterke de er, men regner med det er svakeste sort. Jeg vet heller ikke hvor lenge beholdningen varer i esken, men regner med det kanskje er for en uke om jeg skal gjette.

Så til Sakens kjerne: avhengighet er noe jeg frykter, da min mor var pilleavhengig, så jeg vil ikke utfordre noen skjebne. Hvor lenge må man gå på dem før noen nevneverdig avhengighet setter inn? Er det snakk om dager før den treffer, Eller går en uke fint?(om det er så lenge hun har skrevet ut for meg)


Jeg er bare litt redd for om legen har skrevet ut såpass mange at avhengighet kommer.
Vis hele sitatet...
Om du har kun fått 1 eske går det nok bra. Ta bare nok til at smertene blir levbare og ikke helt bort. Jeg har erfart at det er lettere og unngå rusmisbruk på det viset iallfall.
Bruk de etter behov så går det bra. Målet bør ikke være å bli 110% smertefri, om du får tatt 90% vil tilvenning gå mye senere. Kjenner du rusende/sløvende effekt (litt er vanlig til å begynne med) bruker du for mye.
Hoi! Var i samme båt som deg. Redd angående avhengighet.
Men så var smertene mine så grove at jeg måtte bare ta de.
Ikke gjør som meg, lese feil angående dosering. Tok 4 stk 50mg. Ubehagelig opplevelse. Stod vel og merke 2 stk hver 4-6 time.

De funket utmerket til min smerte type isjas ved riktig dosering.
Sist endret av boiled taco; 23. september 2021 kl. 18:33.
så lenge du ikke har rask tilgang til andre opiater og lite selvkontroll og eller et ekstremt ønske om å rømme vekk så tror jeg ikke en pakke Tramadol er så veldig farlig. Med mindre du tar alt samtidig og får anfall.
Nok om moren din, har du en historie med avhengighet? Hvis ikke, og livet er greit ellers så ville jeg ikke vært så redd. Men bruk de bare når det er nødvendig. Kan ikke tenke meg at legen har skrevet ut en giga pakke med tramadol uten videre heller. Men det spørs kanskje litt hvor lenge du forventa å ha vondt.
Jeg syntes kodeinen i paralgin forte er mer psykoaktivt og avhengighetsdannende, men det er kanskje individuelt. Tramadol er liksom et nytt lureopiat mens kodein er en gammel klassiker
Sist endret av Bothrops; 23. september 2021 kl. 18:47.
Bruk det som forskrevet, og det vil gå bra. Ikke fortsette å ta, om du kjenner det ikke er nødvendig
Sitat av boiled taco Vis innlegg
Ikke gjør som meg, lese feil angående dosering. Tok 4 stk 50mg. Ubehagelig opplevelse. Stod vel og merke 2 stk hver 4-6 time.
Vis hele sitatet...
Selv 100mg er i meste laget for noen uten tilvenning. 50mg vil sannsynligvis være nok og så redoserer man heller litt oftere. Jeg mistenker at mange av de som får problemer bare tar det som står på pakka uten å vurdere behov.
Kan du holde oss oppdatert på forventning/opplevelse?