Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4482
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De må jo aktiveres hos eier på nett. Men gjør butikken noe for å aktivere de? Eller noe sånt?
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Lå de aktiveres i kassen*
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I starten måtte man hvertfall vise ID og de på Narvesen aktiverte, for noen år sia kunne man bare kjøpe de og aktivere selv, men de siste åra har jeg ikke brukt paygo for det ble vel sånn at alt som settes inn registreres som vanlige bankinnskudd på skattemeldingen til den kortet er aktivert på? Ikke like anonymt lenger da..
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I starten måtte man hvertfall vise ID og de på Narvesen aktiverte, for noen år sia kunne man bare kjøpe de og aktivere selv, men de siste åra har jeg ikke brukt paygo for det ble vel sånn at alt som settes inn registreres som vanlige bankinnskudd på skattemeldingen til den kortet er aktivert på? Ikke like anonymt lenger da..
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte i 2019/2020, og da måtte jeg ikke vise ID. De scannet den i kassen (men vet/husker ikke om de aktiverte eller noe sånt) de selger jo de på kiwi. Paygoo nettsiden er jo forsatt som vanlig?
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De aktiverer jo hvilken saldo du skal ha på kortet basert på hvor mye penger du skal ha inn på kortet.
Sist gang jeg brukte paygoo (1 år siden)måtte jeg bekrefte mobilnummeret mitt for å kunne bruke det, muligens fullt navn også, husker ikke, dette via SMS.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De aktiverer jo hvilken saldo du skal ha på kortet basert på hvor mye penger du skal ha inn på kortet.
Sist gang jeg brukte paygoo (1 år siden)måtte jeg bekrefte mobilnummeret mitt for å kunne bruke det, muligens fullt navn også, husker ikke, dette via SMS.
Vis hele sitatet...
Enkelte kort har jo penger på? Paygoo gift? her er jo linken til og aktivere men må de aktiveres i kassen før du kan aktivere de selv?
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enkelte kort har jo penger på? Paygoo gift? her er jo linken til og aktivere men må de aktiveres i kassen før du kan aktivere de selv?
Vis hele sitatet...
Håper tråden din blir sletta visst det stemmer at du bare kan aktivere de selv
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De må jo aktiveres hos eier på nett. Men gjør butikken noe for å aktivere de? Eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Paygoo gift aktivers på nett og så får du mld på telefon. Første gang du aktiver det på tlf tar det 24 timer
Paygoo reload trenger du og gå på nett og gi bank id for og få det til og funke
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det flere enn meg som sliter med å få tak i paygoo giftcard for tiden? Har prøve noen kiosker og ingen selger lenger..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det flere enn meg som sliter med å få tak i paygoo giftcard for tiden? Har prøve noen kiosker og ingen selger lenger..
Vis hele sitatet...
De har det på se fleste narvessen butikkene, og alt du trenger er et nummer for og aktivere, første gang du aktiverer et kort, tar det 24 timer før det begynner og fungere.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
De har det på se fleste narvessen butikkene, og alt du trenger er et nummer for og aktivere, første gang du aktiverer et kort, tar det 24 timer før det begynner og fungere.
Vis hele sitatet...
Har prøve 3 Narvesen siden starten av denne uka, de har ikke det på lager. Noen som har fått tak i det og evt hvor?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har prøve 3 Narvesen siden starten av denne uka, de har ikke det på lager. Noen som har fått tak i det og evt hvor?
Vis hele sitatet...
Tror du har hatt jævlig uflaks, vet det er noen plasser som ikke har, prøv og bare kjør fra narvessen til narvessen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Håper tråden din blir sletta visst det stemmer at du bare kan aktivere de selv
Vis hele sitatet...
Haha . Paygoo og spendon har vært i Økokrim sin årlige rapport for hvitvasking ganske lenge . Men tilbake til OP:

Du kan selvfølgelig aktivere kortet selv , men dem fleste butikker har kort som ikke er aktive med penger på. Når du kjøper et paygoo så lades kortet med beløpet du ønsker , og det er derfor du selv kan velge beløpet flere plasser. Dersom du ønsker være anonym så betaler du cash , venter 14 dager på kamera slett og bruker burner nummer fra nettet. Når du registrerer eller bruker kortet så bruker du feks tails. Dersom noen krever legitimasjon så er det butikken selv som gjør dette på bakgrunn av mistanke , det er ikke standard prosedyre.

Alle 7 eleven butikker skal ha kortet tilgjengelig og Narvesen har i noen .
Sist endret av Moneyking; 16. september 2021 kl. 03:57.