Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2780
Anonym bruker
"Taktløs Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Har blokkert en vedkommendes tlf. nr., men vedkommende er fortsatt i stand til å ringe meg fra akkurat det samme nummeret som er blokkert. Noen med innspill?
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan har du gått frem for å blokkere nummeret?
Anonym bruker
"Taktløs Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
iPhone, gått på vedkommende tlf nr og har trygt på «block this caller». Har også dobbeltsjekk i innstillinger om nr er blokket, som det også er
Den type blokk eller svartelisting man gjør i fra egen telefon gjør bare at det ikke dukker opp på skjermen at den andre ringer. Personen kan fortsatt ringe og du finner det som tapte anrop i en svarteliste i telefoninnstillingene hvertfall sånn med min android..

Det finnes også apper man kan laste ned som svartelister nummer.

Hvis du vil gjøre at personen aldri kan ringe til deg må du be om blokkering via telefonselskapet og såvidt jeg vet må være pga anmeldelse mot personen.

Hvis du prøver å skjerme deg fra en farlig og trakasserende person er det best å skifte nummer.
Anonym bruker
"Taktløs Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Den type blokk eller svartelisting man gjør i fra egen telefon gjør bare at det ikke dukker opp på skjermen at den andre ringer. Personen kan fortsatt ringe og du finner det som tapte anrop i en svarteliste i telefoninnstillingene hvertfall sånn med min android..

Det finnes også apper man kan laste ned som svartelister nummer.

Hvis du vil gjøre at personen aldri kan ringe til deg må du be om blokkering via telefonselskapet og såvidt jeg vet må være pga anmeldelse mot personen.

Hvis du prøver å skjerme deg fra en farlig og trakasserende person er det best å skifte nummer.
Vis hele sitatet...

Takk for utdypende svar, men som du skriver, at når man gjør det fra egen telefon så dukker det bare ikke opp på skjermen, men i mitt tilfelle gjorde nettopp dette og jeg tok opp. Er det mulig at vedkommende har brutt «sperren» på et eller annet vis?
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Den type blokk eller svartelisting man gjør i fra egen telefon gjør bare at det ikke dukker opp på skjermen at den andre ringer. Personen kan fortsatt ringe og du finner det som tapte anrop i en svarteliste i telefoninnstillingene hvertfall sånn med min android..

Det finnes også apper man kan laste ned som svartelister nummer.

Hvis du vil gjøre at personen aldri kan ringe til deg må du be om blokkering via telefonselskapet og såvidt jeg vet må være pga anmeldelse mot personen.

Hvis du prøver å skjerme deg fra en farlig og trakasserende person er det best å skifte nummer.
Vis hele sitatet...
På min iPhone står det nederst på siden med blokkerte kontakter at jeg ikke vil motta verken samtale, sms, epost eller facetime fra disse personene
Har h*n nummervisning? Da bare legger du inn navnet eller noe annet i telefonboka di, og når det ringer svarer du bare ikke.

Beste alternativet er som andre har nevnt, å bytte nummer. Og be om ikke å bli listet på nummeropplysningene. Er du paranoid, er det hemmelig nummer som gjelder.

(Har Samsung selv så spesifikke iPhone-spørsmål er jeg ikke kvalifisert til å svare på)
Hei
Prøver fortsatt å skjønne hva som har skjedd.
Jeg har en iPhone og blokkerer stadig nr.

De kan aldri ringe meg på nytt med det samme nr.
Kan de det på din telefon?
Anonym bruker
"Taktløs Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hei
Prøver fortsatt å skjønne hva som har skjedd.
Jeg har en iPhone og blokkerer stadig nr.

De kan aldri ringe meg på nytt med det samme nr.
Kan de det på din telefon?
Vis hele sitatet...
Ja, det er derfor jeg reagerer. Forestiller deg en uvilkårlig tlf. nr. X, som du blokkerer. Etter en stund ringer nr. X deg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for utdypende svar, men som du skriver, at når man gjør det fra egen telefon så dukker det bare ikke opp på skjermen, men i mitt tilfelle gjorde nettopp dette og jeg tok opp. Er det mulig at vedkommende har brutt «sperren» på et eller annet vis?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt.. Er ikke kjent med iPhone så kan bare snakke ut fra egen erfaring med Android. På min svarteliste-innstillinger så er det en egen knapp som det står "Svarteliste på/av" på. Kanskje det er den som ikke er slått på hos deg? Da hjelper det ikke å ha lagt til nummere i svartelisten så lenge svartelisten ikke er på om du skjønner?
Sikker på at det ikke det er liknende telefonnr det svindlere. Jeg får i perioder masse anrop fra utenlandske nr. Mye fra England og det er ofte veldig like nr, så når jeg har blokkert et, så ringer det dagen etter fra et med et annet siste siffer feks.
Kan det være at dere begge har aktivert wifi-anrop? Mulig det omgår den klassiske blokkeringen av tlf-nr.. bare et skudd i halvmørket