Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2990
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det et vanlig fenomen? Jeg er vanlig bygd, men har endel fett på kroppen. Er tynnfeit kan man vel si. Men når jeg drikker øl eller cider, så føler jeg meg noe oppblåst og feitere?

Kanskje jeg bør bytte over til annen alkohol?
Ja det er ganske vanlig å reagere på sånn drikke med mye karbohydrater, men du kan jo prøve den lavkalorie-glutenfrie øllen til borg
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme for meg, drikker øl og cider som er merket med " lite" de fleste er glutenfri og 70% mindre karbohydrater. Magen blir ikke så oppblåst =)
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Ja det er ganske vanlig å reagere på sånn drikke med mye karbohydrater, men du kan jo prøve den lavkalorie-glutenfrie øllen til borg
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Men er det karbsa eller kullsyren som er årsaken mon tro?
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Samme for meg, drikker øl og cider som er merket med " lite" de fleste er glutenfri og 70% mindre karbohydrater. Magen blir ikke så oppblåst =)
Vis hele sitatet...
Ahh godt å høre. Hva er det du reagerer på? Er det kullsyren i ølen/cider?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har det samme med hvitvin, fatter ikke hvorfor, kan drikke alt annet ..?
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Carmex Vis innlegg
Jeg har det samme med hvitvin, fatter ikke hvorfor, kan drikke alt annet ..?
Vis hele sitatet...
Merkelig. Er jo ikke kullsyre der heller. Men du blir ikke oppblåst av øl?
BRAND ∞ STRONG
Drikker du 12 halvlitere så er det 6l eller omtrent 6kg.
Så pisser du kanskje ut 1,5l, men det er fortsatt en del som er i magen.
Det hadde vært rart om det ikke vises.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar. Men er det karbsa eller kullsyren som er årsaken mon tro?
Vis hele sitatet...
Tror det er gluten og all carbs / sukker som blåser opp magen min.
Magen min er så mye lettere og flat når jeg drikker lite øl eller vin.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror det er gluten og all carbs / sukker som blåser opp magen min.
Magen min er så mye lettere og flat når jeg drikker lite øl eller vin.
Vis hele sitatet...
Hva med vodka/whiskey?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Drikker du 12 halvlitere så er det 6l eller omtrent 6kg.
Så pisser du kanskje ut 1,5l, men det er fortsatt en del som er i magen.
Det hadde vært rart om det ikke vises.
Vis hele sitatet...
Drikker jeg 12 halvlitere så føles det ut som jeg pisser 15 liter i løpet av kvelden så snakk forræ sjæl azz
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med vodka/whiskey?
Vis hele sitatet...
Sprit og drinker går fint.
Jeg drikker for det meste bare øl, og når det blir en del øl så merker jeg at liteøl ikke får magen min så oppblåst rett og slett!
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme her, før når man var ung i 20 år kunne man sluke halvitere før kompisen din snudde seg på puben, men nå når man er eldre så merker man at øl gir mye luft . mer og mer mettende og klarer ikke like mye. ofte nok med halvliter før man er tinn i magen. Det kommer nok av mye hvordan vi alle er felles, men tenker at fellesnevnern er er at vi er eldre
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Merkelig. Er jo ikke kullsyre der heller. Men du blir ikke oppblåst av øl?
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg drikker kun glutenfri øl tho
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen som vet om rødvin hjelper? Eller er det kullsyre i det og? Vanlig rødvin til 150 spenn.
Spør du om det er kullsyre i vanlig rødvin? Svaret er iallefall nei, og jeg synes det går mye bedre å drikke både rødvin og hvitvin enn øl/cider. Tror det er kombinasjonen av mange liter væske og kullsyren som gjør deg såpass oppblåst
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jorg Vis innlegg
Spør du om det er kullsyre i vanlig rødvin? Svaret er iallefall nei, og jeg synes det går mye bedre å drikke både rødvin og hvitvin enn øl/cider. Tror det er kombinasjonen av mange liter væske og kullsyren som gjør deg såpass oppblåst
Vis hele sitatet...
Kan det være pga glutenet i ølen? Eller evt kullsyren ja.
Jeg vil også si at det er verd å være klar over at øl inneholder phytoøstrogen og prolactin. Som kan føre til lavt testosteron nivå hos menn. Men man må hvist drikke en del øl før det har denne effekten.
Jeg drikker stort sett Ringnes Lite, og blir vanvittig oppblåst av den. Ble så anbefalt å prøve Nøgne ø IPA, og det virket. Nesten ikke oppblåst i det hele tatt, så min teori er at det ikke har med kullsyren å gjøre.
Det må være noe det er mer av i Ringnes Lite, men lite av i Nøgne ø IPA, uten at jeg faktisk har prøvd å finne ut hva det kan være, men forskjellen er så stor for meg, at noe må det være.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av cazber Vis innlegg
Jeg drikker stort sett Ringnes Lite, og blir vanvittig oppblåst av den. Ble så anbefalt å prøve Nøgne ø IPA, og det virket. Nesten ikke oppblåst i det hele tatt, så min teori er at det ikke har med kullsyren å gjøre.
Det må være noe det er mer av i Ringnes Lite, men lite av i Nøgne ø IPA, uten at jeg faktisk har prøvd å finne ut hva det kan være, men forskjellen er så stor for meg, at noe må det være.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det når du drikker whiskey/sprit/vin?
https://youtu.be/StMMa8uR2-0

Når jeg har fortalt folk at de heller mest sannsynelig feil… vel, her kan man se selv hva som skjer i magen.

Øl fra tapp blir annerledes for man dekarbonerer øl’et samtidig så der kan det lønne seg å være litt mer forsiktig
Froskhæren i anmarsj
FroskmannRandy's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det et vanlig fenomen? Jeg er vanlig bygd, men har endel fett på kroppen. Er tynnfeit kan man vel si. Men når jeg drikker øl eller cider, så føler jeg meg noe oppblåst og feitere?

Kanskje jeg bør bytte over til annen alkohol?
Vis hele sitatet...
Bobler fra karbonatiseringen, blandet med masse væske i magen din pleier å oppblåste deg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er det når du drikker whiskey/sprit/vin?
Vis hele sitatet...
Drikker ikke whiskey, men med sprit og vin, så er det ikke noe problem.
[EDIT] med sprit, er det heller ikke noe problem, om jeg bruker blandevann med bobler.
Sist endret av cazber; 3. august 2021 kl. 07:47.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det et vanlig fenomen? Jeg er vanlig bygd, men har endel fett på kroppen. Er tynnfeit kan man vel si. Men når jeg drikker øl eller cider, så føler jeg meg noe oppblåst og feitere?

Kanskje jeg bør bytte over til annen alkohol?
Vis hele sitatet...
Samme her. Er også vanlig bygd, men litt fett her og der. Merker også at jeg blir "oppblåst" når jeg drikker øl, skal ikke så mange halvlitete til. Det vises til og med i speilet at magen blir større. Dette er nok veldig vanlig for mange når de drikker øl. En sjelden gang kjøper jeg cider, Grevens, uten tilsatt sukker og da blir jeg ikke like "oppblåst" som med øl. Kanskje det kan være et alternativ for deg. Eller "Lite" øl med mindre kalorier muligens. Sistnevnte har jeg faktiskt ikke prøvd selv.