Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1056
Hvor får man solgt gull til høyeste pris nå for tiden? Jeg bor i Sandviken utenfor Bergen. Bør jeg gå til en lokal gullsmed eller sende til noen av dem som annonserer på nett?
Sist endret av Lauritz; 15. juli 2021 kl. 11:31.
Er vel ganske dorlige priser om du går til en av alle de stedene som reklamerer for at de kjøpre gull, husker en reklame for noen år siden der de sa at å ha gull liggende i skuffen er en dum ting når man kan levere det inn og "resirkulere" eller hva de sa og sitte igjen med gode penger. Spar miljøet, resirkuler ditt gull. Bullshitt altså, gull er en god invistering.

Hvor mange karat er gullet ditt og er det i mynter eller smykker? Har en kompis som driver å kjøper gull og sølvmynter, om det er 24 karat og i mynt kan det hende han er interisert, og da får du iallefall en litt bedre pris en du gjør hos gullbrev eller lignende sider. Han bor i Bergen han å.

Nå tok jeg ett kjapt søk så ikke sikkert det er 100% korekt, men skal man kjøpe en gullmynt på 30g koster det ca 17.000,- (https://tavex.no/gull/30-g-chinese-p...021-gold-coin/)

Skal man selge 30g 24 karat gull hos gullbrev.no får man ca 14.000,-
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Selg til privatpersoner.

Metallbørsen er en norsk facebook gruppe som handler i edle metaller. Der får du solgt det meste til markedspriser.

Forhandlere holder du deg langt unna med mindre du vil selge billig.
Sist endret av Bombasa; 15. juli 2021 kl. 20:11.
Har du mye verdifullt gull behold det og selg om 25 år