Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2064
Anonym bruker
"Opptatt Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla. Har vert gjennom urinprøver 6 mnd for å ta igjen lappen 2 ganger nå, røyka en J ila 3 mnd og ble kalt inn 3 dager etter, fikk positiv, måtte ta 6 mnd på nytt.

Nå er jeg faen meg lei. Dama mi har lege i nabokommunen og hu må ikke ta kvartalvise prøver etter 6 mnd. Kan jeg bytte legekontor og prøve meg hos samme lege etter 6 mnd dokumentert rusfrihet og slippe sånn som hu tro? Jeg kjører ikke rusa og sånt, aldri, men jeg vil faen meg kunne ta meg en J i sommerkos som andre tar seg en pils. Bruker heller ikke annet enn thc...
det er sinnsykt urettferdig at det skal gå utover FK når jeg aldri har kjørt rusa engang.... takker for innspill!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Halla. Har vert gjennom urinprøver 6 mnd for å ta igjen lappen 2 ganger nå, røyka en J ila 3 mnd og ble kalt inn 3 dager etter, fikk positiv, måtte ta 6 mnd på nytt.

Nå er jeg faen meg lei. Dama mi har lege i nabokommunen og hu må ikke ta kvartalvise prøver etter 6 mnd. Kan jeg bytte legekontor og prøve meg hos samme lege etter 6 mnd dokumentert rusfrihet og slippe sånn som hu tro? Jeg kjører ikke rusa og sånt, aldri, men jeg vil faen meg kunne ta meg en J i sommerkos som andre tar seg en pils. Bruker heller ikke annet enn thc...
det er sinnsykt urettferdig at det skal gå utover FK når jeg aldri har kjørt rusa engang.... takker for innspill!
Vis hele sitatet...
Bruk advokat
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Halla. Har vert gjennom urinprøver 6 mnd for å ta igjen lappen 2 ganger nå, røyka en J ila 3 mnd og ble kalt inn 3 dager etter, fikk positiv, måtte ta 6 mnd på nytt.

Nå er jeg faen meg lei. Dama mi har lege i nabokommunen og hu må ikke ta kvartalvise prøver etter 6 mnd. Kan jeg bytte legekontor og prøve meg hos samme lege etter 6 mnd dokumentert rusfrihet og slippe sånn som hu tro? Jeg kjører ikke rusa og sånt, aldri, men jeg vil faen meg kunne ta meg en J i sommerkos som andre tar seg en pils. Bruker heller ikke annet enn thc...
det er sinnsykt urettferdig at det skal gå utover FK når jeg aldri har kjørt rusa engang.... takker for innspill!
Vis hele sitatet...

Er det mulig å forklare hvordan dama di er av relevans? Blei dere stoppa i samme bil, og begge mista lappen fordi den andre var synlig rusa? I så fall kan jo det være noe av grunnen?

Eller har dere begge blitt tatt hver for dere på forskjellige tidspunkt?
Sist endret av knert1; 3. juni 2021 kl. 16:55.
Anonym bruker
"Opptatt Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Er det mulig å forklare hvordan dama di er av relevans? Blei dere stoppa i samme bil, og begge mista lappen fordi den andre var synlig rusa? I så fall kan jo det være noe av grunnen?

Eller har dere begge blitt tatt hver for dere på forskjellige tidspunkt?
Vis hele sitatet...
Helt irrelevant at vi er på samme prøve-opplegg, hun ble lagt inn på sykehus etter vi snorta for mye oxy i stua her, og da slo det ut på ett par andre substanser også. Så var hun uten FK da det hendte pga fk-tap fra før
Bruker heller ikke annet enn thc...
hun ble lagt inn på sykehus etter vi snorta for mye oxy i stua her, og da slo det ut på ett par andre substanser også

Her har du grunnen kanskje?
Anonym bruker
"Opptatt Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Bruker heller ikke annet enn thc...
hun ble lagt inn på sykehus etter vi snorta for mye oxy i stua her, og da slo det ut på ett par andre substanser også

Her har du grunnen kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja, det er hennes grunnlag, ikke mitt, de spurte ikke hva jeg het engang før de stormet ut av stuen og inn i helikopteret...
Jeg snakker om meg, ikke henne
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Godt å se at det fungerer.
Du må nesten velge hva som er viktigst, lappen eller røyk.
1 sommer uten røyk må vell gå fint for å beholde lappen.
Ser jo at du skriver at du ikke klarte det men..

Går selv på urinprøver for lappen, går helt fint for mindel. Lappen er en gode ikke noe man har krav på.
New generation
colakork's Avatar
Dette er veldig inviduelt. Tror nok navnet ditt dukket opp når dem hentet damen din.

Har opplevd at folk slipper unna urinprøver etter fyllekjøring og narko beslag.

Men de slapp unna fordi det er ikke en gjentakende atferd, rus er ikke fokus i livets dem og det var/er åpenbart.

Vet om en så ble tatt 4ganger ilø året for narkotika.

Han fikk krav om å bevise edruelighet i 1år etter å ha blitt tatt 4.gangen.
Sist endret av colakork; 3. juni 2021 kl. 19:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Stum Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir ikke den viktige forskjellen her at du ble busta i å røyke etter tre mnd mens dama di fullførte de seks mnd uten å få utslag på test? Hjelper ikke bytte fastlege da. Kan ikke se noen urettferd skjedd heller?
Blir du tatt med positiv prøve i måned 3 når du skal pisse reint i 6 mnd er det helt vanlig å måtte starte på nytt og bli kontrollert oftere. Dine 6 mnd er jo ikke over når du måtte starte på nytt etter 3?
Anonym bruker
"Opptatt Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Godt å se at det fungerer.
Du må nesten velge hva som er viktigst, lappen eller røyk.
1 sommer uten røyk må vell gå fint for å beholde lappen.
Ser jo at du skriver at du ikke klarte det men..

Går selv på urinprøver for lappen, går helt fint for mindel. Lappen er en gode ikke noe man har krav på.
Vis hele sitatet...

Sug meg, skal få tak i screenyweeny og kjørw rusa hver dag takk for hjelpen!
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av ren nysgjerrighet, fikk denne episoden med dama di noen konsekvenser for jobben som lege ? Tenker på foreskriving av resepter, tilsynssak ? Var rusprøver iforhold til yrket hennes eller førerkortet?
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sug meg, skal få tak i screenyweeny og kjørw rusa hver dag takk for hjelpen!
Vis hele sitatet...
Holdninga de viser helt klart at du ikke er klar for ansvaret lappen medfører..
Å ja jeg skjønner det var ironi i svaret ditt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet, fikk denne episoden med dama di noen konsekvenser for jobben som lege ? Tenker på foreskriving av resepter, tilsynssak ? Var rusprøver iforhold til yrket hennes eller førerkortet?
Vis hele sitatet...
Hvor leser du at hun jobber som lege? Hun HAR lege i nabokommunen som jeg kan lese
Dette virker helt tullete spør du meg. Først vil jeg si; jeg er i akkurat samme situasjon selv! Tok urinprøver i 6 mnd og fikk tilbake førerkortet etter å ha fått det inndratt grunnet vandel. Aldri kjørt ruset, men hadde flere saker på meg som omhandlet narkotika.

Så fortsatte jeg i 6 mnd til (også grunnet jobb), før legen sa at h*n ønsker kvartalsvis stikkprøver en stund fremover. Jeg elsker selv å sitte ute i sola, grille, ta et par kalde og en jonas. På et tidspunkt måtte jeg bare innfinne meg i at det går ikke denne sommeren, og det bør du også. Vi snakker om én liten sommer ila. din livstid, det er som en dråpe i havet. Skjønner at det suger, men tenk nøye over hvilken verdi førerkortet har i livet ditt. Nå kjenner ikke jeg deg, men jeg antar at den verdien er stor hos de aller fleste.

Livet er tidvis ubehagelig og kjipt, og helt fra vi er små blir vi lært at vi må gjøre ting vi egentlig ikke ønsker - sånn er det bare. Suck it in og kos deg hele sommeren uten angsten for å teste positivt. Ønsker å poengtere at jeg er helt enig i at dette er urettferdig! Mistet som sagt selv førerkortet uten å ha kjørt ruset, jeg lot alltid bilen stå i minst to dager etter inntak. Men det er situasjonen du har havnet i, nå må du bare løse den på måten som gir best utfall for deg selv.

Litt OT, men har du prød rødvinsfylla? Det testa jeg første gang etter jeg slutta med hasj, og jeg fikk faktisk følelsen av å være fjern etter noen glass. Det holder for meg hvertfall, verdt å prøve!
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Hvor leser du at hun jobber som lege? Hun HAR lege i nabokommunen som jeg kan lese
Vis hele sitatet...

Åhh... beklager, leste feil !
Stortinget ber også regjeringen sørge for at samfunnets reaksjoner i forbindelse med rusbruk er «forholdsmessige og kan knyttes til selve bruken».

Dette gjelder særlig praksisen med å frata rusbrukere førerkortet, også når det ikke er noen sammenheng mellom rusbruk og bilkjøring.
Vis hele sitatet...
Det kan jo være håp i sikte mtp førerkort og rusprøver etter avkriminaliseringsdebatten var oppe.

https://www.nrk.no/norge/punktert-ru...lse-1.15520772
Anonym bruker
"Opptatt Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Izeeyou Vis innlegg
Dette virker helt tullete spør du meg. Først vil jeg si; jeg er i akkurat samme situasjon selv! Tok urinprøver i 6 mnd og fikk tilbake førerkortet etter å ha fått det inndratt grunnet vandel. Aldri kjørt ruset, men hadde flere saker på meg som omhandlet narkotika.

Så fortsatte jeg i 6 mnd til (også grunnet jobb), før legen sa at h*n ønsker kvartalsvis stikkprøver en stund fremover. Jeg elsker selv å sitte ute i sola, grille, ta et par kalde og en jonas. På et tidspunkt måtte jeg bare innfinne meg i at det går ikke denne sommeren, og det bør du også. Vi snakker om én liten sommer ila. din livstid, det er som en dråpe i havet. Skjønner at det suger, men tenk nøye over hvilken verdi førerkortet har i livet ditt. Nå kjenner ikke jeg deg, men jeg antar at den verdien er stor hos de aller fleste.

Livet er tidvis ubehagelig og kjipt, og helt fra vi er små blir vi lært at vi må gjøre ting vi egentlig ikke ønsker - sånn er det bare. Suck it in og kos deg hele sommeren uten angsten for å teste positivt. Ønsker å poengtere at jeg er helt enig i at dette er urettferdig! Mistet som sagt selv førerkortet uten å ha kjørt ruset, jeg lot alltid bilen stå i minst to dager etter inntak. Men det er situasjonen du har havnet i, nå må du bare løse den på måten som gir best utfall for deg selv.

Litt OT, men har du prød rødvinsfylla? Det testa jeg første gang etter jeg slutta med hasj, og jeg fikk faktisk følelsen av å være fjern etter noen glass. Det holder for meg hvertfall, verdt å prøve!
Vis hele sitatet...
Hei og takk for svar. Hehe skal teste rødvin selvom jeg brekker meg at smaken haha.

Du sier at det er en sommer ila livet, joda, de 6 mndene går egentlig helt fint! Du sier det er snakk om en sommer ila livet mitt men det er her det skjærer seg, for når de krever stikkprøver i 3 år etter de 6 mndene blir det jo «4 sommere» det er det pisset etterpå som plager meg, med de stikkprøvene i 3 år :/
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei og takk for svar. Hehe skal teste rødvin selvom jeg brekker meg at smaken haha.

Du sier at det er en sommer ila livet, joda, de 6 mndene går egentlig helt fint! Du sier det er snakk om en sommer ila livet mitt men det er her det skjærer seg, for når de krever stikkprøver i 3 år etter de 6 mndene blir det jo «4 sommere» det er det pisset etterpå som plager meg, med de stikkprøvene i 3 år :/
Vis hele sitatet...
Likte ikke rødvin selv før i fjor sommer. Smakt det flere ganger og nærmest spydd, men smaken har vokst litt på meg. Anbefaler å teste!

I 3 år?! Åja beklager, det fikk jeg ikke med meg. Skjønner at den er kjip! Syns jeg leste noe en gang om at dette med varighet på rustesting var veldig omstridt, og at statsadvokaten hadde gjort noen innsigelser. Husker ikke hvor jeg leste det, så kan ikke oppgi kilde. Anbefaler deg å ta kontakt med en god advokat, for det kan hende h*n har noen hjemler å smelle i bordet for å forkorte tiden.

Likevel, la oss se for oss at det ikke går og det ikke er noen vei utenom de rusprøvene. Menn lever i gjennomsnittet i 81 år i Norge og du tar rusprøver i avrundet til 4 år. Det er faktisk ikke 5% av livet ditt engang. Vet ikke hvor gammel du er, men etter disse 3 årene med testing har du x antall sommere foran deg hvor du kan røyke og kose deg så mye du vil. Akkurat nå kan du ikke det, sånn er det liksom bare.. Prisen er for høy, førerkortet er stort sett jævla viktig for de aller fleste.

Jeg selv har sluttet helt og holdent med hasj og er inneforstått med å holde meg unna det resten av livet. Likevel må du tro meg, jeg skjønner veldig godt at du har lyst å sitte ute i sola og røyke deg en feit en, de beste sommerminnene mine har skjedd på sånne dager. Så forstår at det er kjipt, men som jeg skrev tidligere - her i livet må vi av og til gjøre ting vi ikke ønsker i det hele tatt.

For å kanskje pensle deg over på andre tanker; Har du noe kjennskap til psilocybin sopp eller lsd? Vet om folk som har sluttet med hasj og byttet ut alle rusmidler med psykadelika. Rusen kan tidvis sammenlignes noe, men ift. andre rusmidler får man ofte veldig mye igjen av en slik trip. Utrolig behagelig og givende rusopplevelse og det vises ikke på standard urinprøver.