Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4512
Har prøvd flere rusmidler gjennom mitt liv, men aldri cannabis faktisk! Så tenkte dette må jeg jo få prøvd snart, er jo tia nå liksom Så fikk takk it par gram. Sitter nå etter 4 ganger i cannabisrus ganske skuffa. Blei bare slapp og sulten egentlig. Korttidshukommelsen forsvant, og etter å ha røkt hele jointen så lå jeg i senga å lurte på hvor jeg va henne og hvem jeg var? Haha tror jeg røkte for mye. Men har aldri følt noen slags godfølelse eller lykkerus. Er dette normalt, føler jeg meg litt skuffa nå. Er totalt stein nå så døler sjef meg bare helt tullerusk dor øyeblikket. Hva synes dere ?
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje du har fått noe dårlige varer, ville uansett anbefalt å prøve flere ganger, var slik for meg at jeg ikke merket så mye de første gangene. Opplever absolutt en slags eufori/glede over hverdagslige ting mens jeg er påvirket av cannabis
Ser ikke for meg at noen liker
Å sitte slik hver dag. Ser egentlig ikke misbrukspotensiale med cannabis. Tenker at det er sikkert koselig en gang i blant men da ute på fisketur eller på fjelltur. Den ser jeg men å sidde inne å kikke løst i luften er ikke noe for meg
Prøv å finn på noe å gjøre mens du er påvirket

Sjekk ut et nytt album
Podcasts, lydbøker og dokumentarer pleier aldri å slå feil.

Utenom det gå deg en tur, gjerne vente til bedre vær

Rusen i seg selv gjør ikke at alt plutselig blir gøyt og interessant, du må nesten finne noe du liker å gjøre.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen liker cannabis, andre liker det ikke. Noen blir glad, avslappet, filosofisk og forelsker seg i det. Andre får noia, angst og vrangforestillinger og hater det. Også er det noen som ikke finner det interessant i det hele tatt. Cannabis er ikke oppskrytt, det er smak og behag + individuell hjernekjemi og bakgrunn.
Det er ofte vanskelig å «finne formen» de første gangene man røyker. Men du sier jo at du er stein og sulten, så effekt har du jo.

Kan høres ut som pm du har fått mye cannabioder og lite THC (typisk god hasj, mens god weed er motsatt). THC er det artigste ifht refleksjoner, knis og abstrakte diskusjoner. Cannabioder er bedre for appetitt, søvn og steining. Stonere har feks en tendens til å like god hasj, mens folk som vil «utforske», oftest får mer ut av weed.

Samme variasjon finnes på tvers av weed og hasj, men det er generelt sett dette som er trenden å forholde seg til
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er ofte vanskelig å «finne formen» de første gangene man røyker. Men du sier jo at du er stein og sulten, så effekt har du jo.

Kan høres ut som pm du har fått mye cannabioder og lite THC (typisk god hasj, mens god weed er motsatt). THC er det artigste ifht refleksjoner, knis og abstrakte diskusjoner. Cannabioder er bedre for appetitt, søvn og steining. Stonere har feks en tendens til å like god hasj, mens folk som vil «utforske», oftest får mer ut av weed.

Samme variasjon finnes på tvers av weed og hasj, men det er generelt sett dette som er trenden å forholde seg til
Vis hele sitatet...
Men THC er jo en cannabinoid. Og hasj er som regel mer THC-tung enn weed (nå mener jeg i gjennomsnittet).
For min del gir cannabis lite ifht ren nytelse/rusopplevelse

Det som er gøy, imo, er den fantastiske katalysatoren cannabis er for objektiv introspeksjon.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er ofte vanskelig å «finne formen» de første gangene man røyker. Men du sier jo at du er stein og sulten, så effekt har du jo.

Kan høres ut som pm du har fått mye cannabioder og lite THC (typisk god hasj, mens god weed er motsatt). THC er det artigste ifht refleksjoner, knis og abstrakte diskusjoner. Cannabioder er bedre for appetitt, søvn og steining. Stonere har feks en tendens til å like god hasj, mens folk som vil «utforske», oftest får mer ut av weed.

Samme variasjon finnes på tvers av weed og hasj, men det er generelt sett dette som er trenden å forholde seg til
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen liker cannabis, andre liker det ikke. Noen blir glad, avslappet, filosofisk og forelsker seg i det. Andre får noia, angst og vrangforestillinger og hater det. Også er det noen som ikke finner det interessant i det hele tatt. Cannabis er ikke oppskrytt, det er smak og behag + individuell hjernekjemi og bakgrunn.
Vis hele sitatet...
Hasjen jeg fikk var bra kvalitet tror jeg, lysebrun å myk. Føler meg helt kakemann nå da. Så effekt har det. Hehe
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men THC er jo en cannabinoid. Og hasj er som regel mer THC-tung enn weed (nå mener jeg i gjennomsnittet).
Vis hele sitatet...
Samme molekyl, ikke samme isomer. THC er normalt anerkjent for å få deg høy mens cbd gjør deg stein.

Det du sier om hasj vs weed og relativ fordeling mellom thc og cannabioder er et meningsløst utgangspunkt for diskusjon.

Ser du på Kripos sin statistikk, ser du at den generelle regelen er motsatt av hva du hevder. Samtidig så er det slik at det aller sterkeste, alltid er hasj/olje. Simpelthen fordi det ene er ekstrakt og det andre råvare.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er vel langt fler aktive ingredienser enn THC og CBD. CBD gjør deg forøvrig ikke stein, den har null ruseffekt (kjøp olje i Sverige og prøv selv). Den kan etter sigende redusere noia, en teori er at økningen i cannabis-indusert psykose er forårsaket av strains med lite CBD.
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Ser ikke for meg at noen liker
Å sitte slik hver dag. Ser egentlig ikke misbrukspotensiale med cannabis. Tenker at det er sikkert koselig en gang i blant men da ute på fisketur eller på fjelltur. Den ser jeg men å sidde inne å kikke løst i luften er ikke noe for meg
Vis hele sitatet...
Vi får nå se, tenker jeg.
Jeg opprettet en tilnærmet identisk tråd i 2009(?), men til tross for dette endte jeg opp med å bli periodevis søppelstoner med et meget godt øye til dette stoffet likevel.
Og akkurat dette er ikke helt uvanlig når det gjelder cannabis.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Samme molekyl, ikke samme isomer. THC er normalt anerkjent for å få deg høy mens cbd gjør deg stein.

Det du sier om hasj vs weed og relativ fordeling mellom thc og cannabioder er et meningsløst utgangspunkt for diskusjon.

Ser du på Kripos sin statistikk, ser du at den generelle regelen er motsatt av hva du hevder. Samtidig så er det slik at det aller sterkeste, alltid er hasj/olje. Simpelthen fordi det ene er ekstrakt og det andre råvare.
Vis hele sitatet...
Cannabinoider er stoffer i cannabis: https://en.wikipedia.org/wiki/Cannabinoid

CBD gjør deg ikke stein nei, CBD er ikke rusgivende, den balanserer ut THC. CBN er kjent for å gjøre en stein, men det er ganske små mengder av CBN i cannabis, selvom hasj har mer CBN enn weed. Hasj har fortsatt i gjennomsnittet mer THC enn weed, nettopp fordi det er en mer konsentrert.

Isomer? Hva snakker du om? Tror nok du er in over your head her.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Isomer? Hva snakker du om? Tror nok du er in over your head her.
Vis hele sitatet...
THC og CBD har samme molekylær form men speilvendt av hverandre altså isomere
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
THC og CBD har samme molekylær form men speilvendt av hverandre altså isomere
Vis hele sitatet...
Alt du sier her er feil...

THC og CBD har omtrent lik struktur, men de har forskjellige atomer i den strukturen, se her:




CBD har en HO gruppe der THC bare har et oksygen, i tillegg har CBD et ekstra karbonmolekyl på enden til venstre.

Isomerer er stoffer som har akkurat samme ingredienser (akkurat samme antall og type atomer i seg) men forskjellig struktur. Det du tenker på er kiralitet, der stoffer som har speilvendt versjoner av seg kalles enantiomerer.
Sist endret av Dodecha; 23. februar 2021 kl. 21:05.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
THC og CBD har samme molekylær form men speilvendt av hverandre altså isomere
Vis hele sitatet...
Google THC-molekyl og CBD-molekyl og se om de er speilvendte bilder av samme molekyl, for det er de ikke. Det er to molekyler som er like, men ikke så like at de kan kaller enantiomerer.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
THC og CBD har samme kjemiske sammensetning, så de er strukturelle isomerer. Problemet er at det sier ingenting om funksjon, innen farmakologi er struktur og funksjonelle grupper langt viktigere. Selv små forskjeller der kan gi enorme utslag.

At det skulle være noen reell forskjell på hasj og grønt når det gjelder sammensetning er nytt for meg. Hasj er jo bare en foredlet variant, så det ligger nok i strain. Kan seff være trender i hva som vanligvis er tilgjengelig på markedet, kjenner nada til det. Med ekstrakter kan en i teorien møte på varierende løselighet, men jeg tror ikke det er tilfelle med de vanlige løsemidlene i bruk heller.
Alle reagerer forskjellig; når det er sagt så bør du prøve å røyke mindre, eller en sativa-type som gir mer energi. Noen liker en mer avslappende og rolig, men nummende og lat indica-rus, mens andre en inspirerende og kvikkende, men ustabil og forvirrende sativa. Ikke at du kommer til å oppleve disse symptomene, men det er kjente positive og negative sider ved hovedtypene.
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Ser ikke for meg at noen liker
Å sitte slik hver dag. Ser egentlig ikke misbrukspotensiale med cannabis. Tenker at det er sikkert koselig en gang i blant men da ute på fisketur eller på fjelltur. Den ser jeg men å sidde inne å kikke løst i luften er ikke noe for meg
Vis hele sitatet...
Røyker jeg cannabis daglig så går jeg lei tilslutt og bare slutter for en god stund.
Jeg opplever sjelden noe lykkefølelse eller generelt noe god følelse av cannabis. Det jeg derimot opplever som jeg elsker med det er at det gjør ting litt mere interessant og når jeg ser film, serie etc så er det som om jeg er der i filmen og hele filmopplevelsen blir til tider ganske intens.
Men folk er forskjellige, enkelte blir minimalt påvirket av cannabis mens andre friker ut dog sistnevnte er kanskje litt mere sjeldent?
Jeg kan si litt av egen erfaring.

Hvis jeg røyket periodevis (1-2j hver kveld) så bygget toleransen seg fort opp. Det ble primært brukt som sovemedisin. Det var 'kjedelig', men man ble avslappet og fin i formen.

Hvis jeg røyker en sjelden gang, så synes jeg THC rusen har blitt mer morsom den senere tiden. Ting blir mer rart, magisk og morsomt.
Sist endret av Superspurv; 23. februar 2021 kl. 21:44.
Dårlig kilde da?

Spiller strengt tatt liten rolle hvordan vitenskapen bak det er. Poenget er at det finnes mange forskjellige rusopplevelser, utover den TS har opplevd.

Vii ikke at TS skal miste håpet og tro at hasjnarkoman ikke er en fullverdig retning å ta i livet.

CBD vs. THC: Chemical structure

Both CBD and THC have the exact same molecular structure: 21 carbon atoms, 30 hydrogen atoms, and 2 oxygen atoms. A slight difference in how the atoms are arranged accounts for the differing effects on your body.

Both CBD and THC are chemically similar to your body’s endocannabinoids. This allows them to interact with your cannabinoid receptors.

The interaction affects the release of neurotransmitters in your brain. Neurotransmitters are chemicals responsible for relaying messages between cells and have roles in pain, immune function, stress, and sleep, to name a few.


CBD vs. THC: Psychoactive components

Despite their similar chemical structures, CBD and THC don’t have the same psychoactive effects. CBD is psychoactive, just not in the same manner as THC. It doesn’t produce the high associated with THC. CBD is shown to help with anxiety, depression, and seizures.

THC binds with the cannabinoid 1 (CB1) receptors in the brain. It produces a high or sense of euphoria.

CBD binds very weakly, if at all, to CB1 receptors. CBD needs THC to bind to the CB1 receptor and, in turn, can help reduce some of the unwanted psychoactive effects of THC, such as euphoria or sedation.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Samme molekyl, ikke samme isomer. THC er normalt anerkjent for å få deg høy mens cbd gjør deg stein.

Det du sier om hasj vs weed og relativ fordeling mellom thc og cannabioder er et meningsløst utgangspunkt for diskusjon.

Ser du på Kripos sin statistikk, ser du at den generelle regelen er motsatt av hva du hevder. Samtidig så er det slik at det aller sterkeste, alltid er hasj/olje. Simpelthen fordi det ene er ekstrakt og det andre råvare.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at du ikke blander "sativa" og "indica"? Eller er det jeg som surrer nå(?)
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Er du sikker på at du ikke blander "sativa" og "indica"? Eller er det jeg som surrer nå(?)
Vis hele sitatet...
Du har nok helt rett. Jeg surrer.

Takker, hehe.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig digga jeg å sitte stein i sofaen å spise potetgull og digg mat å se på hjernedøde ting på tv skjermen som man glemte en halvtime seinere

Men jeg skriver digga fordi det er ikke digg i lengden ødelegger huet og får ikke gjort særlig mye xD

Det er forskjellig typer hasj og pot hvis du vil kjenne deg mer rusa og glad så prøv noe godt pot og røyk i festsammenheng, ute i parken eller skogen på sommern. Vintertid og inne aleine er ikke beste viben for å få følinga av hva cannabisrusen har å by på! Det sagt cannabis er ikke for alle så ikke press deg til å røyke masse om du ikke liker det
Sativa og indica er natt og dag i forskjell. Noen strains scorer høyt på happy og euphoria følelse. Prøv en sativa med høy score på happy, enormt mye å si.
Det er en relativt stor forskjell på forskjellige strains og hvilke måter det er behandlet på. De første gangene var litt kjedelig for meg også, men plutselig så fant jeg en strain jeg elsket og etter det er hasj/weed det jeg liker best når det kommer til rus. Jeg drikker ikke alkohol og jeg bruker stort sett aldri noe annet lengre.

Etter min erfaring så er hasj best til sovemedisin stort sett, eller hvis man virkelig trenger å koble helt ut. Weed er mer det du er ute etter tror jeg, det er mindre sovarus og ikke like bedøvende så det går an å finne på noe som for eksempel å game eller se på film. Dette er bare en generalisering forresten, ulike strains osv osv kan gi litt forskjellige virkninger.

Jeg synes weed er best når jeg gjør noe jeg liker, om det så er på fisketur, skru på bil, game, se på film, høre på musikk eller på en skogstur. Det er liksom toppen av kransekaka når jeg allerede har det moro/godt.
Vi er alle skrudd sammen forskjellig og man liker forskjellige ting. Jeg har inntrykk av at folk henter ut forskjellige ting de liker av cannsbisrusen, noen liker det introverte med den mens andre liker å ta det på fest. Jeg personlig personlig har gjennom mange år funnet ut at jeg klarer meg fint uten alene. Har en tendens til å bli rastløs og passiv på samme tid.

Det er forøvrig lite som gir meg mer glede enn en joint kombinert med noen kalde øl på en solskinnsdag med mine nærmeste venner. Det er som en katalysator for å komme inn i "sonen" sammen. Vanskelig å forklare, men de som vet de vet.
Sist endret av Cheese; 23. februar 2021 kl. 22:25.
Jeg tror det er individuelt, men tatt ut i fra hukommelsen fra den tid jeg røykte, så var cannabis for meg bedre jo oftere jeg gjorde det. At på en måte reseptorne måtte holdes varme. Da forsvant nerver jeg ellers ville hatt for å gå i butikken superfjern.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig synes jeg cannabis er kjedelig alene, men hvis jeg er stein med venner så er det utrolig hyggelig og gøy
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer an på, hvis du bare har tilgang til visse strains som du muligens ikke engang selv vet hva er (typ gatemarokk) så ja, da vil jeg si det fort kan være oppskrytt. Men er du heldig nok og har tilgang til et bredt utvalg av forskjellige strains og kan finne ut hva du liker best, så vil jeg si det er verdt det. Cannabis kan oppleves ekstremt forskjellig fra strain til strain, fra måten du inntar det på, eller hvor du er og hva du gjør på det.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Strains schmains. Har vært flere steder med lovlig meny og det er komisk hvor overdrevent de forskjellige effektene markedsføres. Litt forenklet blir det som man skulle velge alkoholprodukter i samme klasse etter humøret, altså ganske meningsløst med de minimale forskjellene fra type til type. Dyrkemetode, næringsbruk, erfaring, raffinering (ifbm. hasj/olje) og oppbevaring har ofte mye mer å si enn hvilken strain du tror du får på det svarte markedet. Den eneste parameteren jeg bryr meg om er hvor lang tid det tar å bli innrøyka på en type - her har jeg opplevd tildels store forskjeller, hvor en svak type funker greit i ukesvis mens en sterkere variant omtrent ikke virker etter jay nummer to.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det jeg egentlig skulle fram til var at om du ikke får funk eller liker rusen etter fire forsøk, så er dette sannsynligvis ikke rusmiddelet for deg.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg egentlig skulle fram til var at om du ikke får funk eller liker rusen etter fire forsøk, så er dette sannsynligvis ikke rusmiddelet for deg.
Vis hele sitatet...
Med forskjellige hasj og weed typer da. Hjelper jo ikke med fire forsøk av samme hasj klumpen og strainen
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med forskjellige hasj og weed typer da. Hjelper jo ikke med fire forsøk av samme hasj klumpen og strainen
Vis hele sitatet...
Leste du hva jeg skrev egentlig? Forskjellene er ikke SÅ store selv om dealeren din gjerne liker å reklamere med SuperSilverHaze Critical Über. Enten liker man rusen eller ikke. Omtrent alt på markedet er hybrider med en sterk overvekt av THC som virkestoff. Den mest forskjellige rusen innen cannabisspekteret, om den kan kalles det, har jeg fått fra ren CBD eller ved oralt inntak. Det er to alternativer om man absolutt må kjøre 420 og ikke får funk av å røyke. Kan jo også være drittbønne det er snakk om.
Å fy faaaaen ja. Der satt sen herregud! Total lamm og nummen inhele kroppen sjukt.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Weed er ikke bra sovemedisin fordi det blokkerer dyp søvn og det er skadelig å gjøre.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er nok ikke for alle men for min egen del elsker jeg cannabis,gjerne med høyt innhold av CBD og en liten dæsj med THC
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Weed er ikke bra sovemedisin fordi det blokkerer dyp søvn og det er skadelig å gjøre.
Vis hele sitatet...
Det forlenger dyp søvn, men blokkerer REM-søvn.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Tapet av korttidshukommelse er det som har plaget meg mest og vært merkbart som stoner
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Personlig synes jeg cannabis er kjedelig alene, men hvis jeg er stein med venner så er det utrolig hyggelig og gøy
Vis hele sitatet...
Samme her, røyker omtrent aldri alene lenger. Enten kjeder jeg meg, eller hvis jeg skal gjøre noe fornuftig blir jeg plutselig sittende å cam-runke på Nakenprat i stedet haha!

Mens når jeg er med kompiser skravler vi og har det gøy, og da får jeg mer ut av det. Om jeg skal røyke alene nå om dagen foretrekker jeg å gå en skogstur eller noe annet aktivt. Sofaen blir bare kjedelig for meg.
Hvis du er innrøyka på samme bønna er det drit kjedelig. Hvertfall når det er illegalt er det vanskelig å bare skifte til en annen type.

Men det beste er å gå en fjelltur, så røyker du en spliff på toppen, fy faen da er det verdt det.
Anonym bruker
"Klar Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har enda ikke lært meg forskjell mellom hasj, weed osv.. Men har vapet brunt grønt og røykt grønt.

De få gangene jeg har ikke blitt paranoid og stresset har jeg uansett ikke likt tilstanden. Det er som å være megahandicappet, bare ikke like spyete og selv-destruktivt som det å være dritings.

Nei ikke noe for meg......... Koser meg heller med sopp eller syre!
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Tror det har en del å gjøre med hva du selv ser etter i rus. For deg så funker det kanskje ikke, men for noen andre så fungerer det å bare sitte og se løst i luften.

Personlig så hjelper hasj meg med masse. Har en god del sosial angst, men etter et par trekk så fjernes masse av angsten og det er endelig mulig for meg å ha en samtale gående med folk jeg nødvendigvis ikke kjenner så godt.
Røyker hasj hver eneste dag, men ALDRI alene. Rart nok, så får jeg bare mer angst av å røyke alene.
Forskjellige mennesker opplever rus forskjellig. Personlig synes jeg cannabis er oppskrytt. Jeg har lite utbytte av den rusen. Andre opplever det selvsagt annerledes.
Jeg er veldig fan av cannabis. Nå har jeg hatt et forhold til det i en del år og vet hvilke underarter som passer forskjellige sammenhenger eller humør. For min del da.

Mitt inntrykk er at noen har bare prøvd sativa, eller bare indica og synes ikke om den typen rus det gir. Andre har kun røyket og liker ikke hele seansen mange stonere gjør utav en kveld når det skal nytes til tusen.
Er enig i at mange snakker opp cannabis som den hellige gral, blir det for ofte og for mye blir jeg til slutt døsig og tung i kroppen. En helg ellet to i måneden er passelig for min del. Som regel sparer jeg det til en ferie slik at jeg kan kose meg uten å måtte stresse ;}
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Tapet av korttidshukommelse er det som har plaget meg mest og vært merkbart som stoner
Vis hele sitatet...
Ja. Sliter enda med det, etter 4 år nykter. Detter svært ofte ut av samtaler på jobb, sliter ekstremt med å finne riktig ord i ulike settinger så det bare blir kleint, og slikt.

Det med å slite med å finne ord er verst for meg. Kan ha en fin setning i hodet, men når jeg skal si den, så kan det ta ca 4-5 sekund før jeg får sagt ordet. Godt mulig det er normalt å lete etter ord, men at det er sånn nærmest daglig, det er pinlig på jobben.