Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1127
Halla.
Nå sitter jeg på avrusning fra Benzo og Heroin.
Vet noen om det anbefales/at jeg får samme medisiner som jeg gjør her nå? Når jeg kommer ut.
Er over den versre kneika og vil si jeg har fått god hjelp. Utskrivelse er ca om en ukes tid. Legen min er ganske kald og har lite sympati for rusavhengige, får egt lyst til å spytte henne i fheseg hvdr gang jeg snakker med hun Så skifte lege er noe jeg nok skal. Vet noen om jeg blir satt på samme meds når jef kommer ut? Får snakke med ruskonsulenten min som kommer om noen dager
H*n har vel peiling på det her. Men kanskje noen her inne har det?
Anonym bruker
"Opptatt Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis jeg forstår deg riktig, så spør du om legen din kommer til å få deg til å begynne med de drugsene som du har vært på avrusning for å slutte med?
Ts spør om h*n får samme medisin på resept etter avrusingsleir er over.

Du vil få oppfølging fra lege selvfølgelig. Hvis du og legen ikke kommer overens er det nok best å bytte men det optimale er at du holder til hos samme lege.

Men hvis du ikke liker tanken på å måtte møte henne imorgen så bytter du ass. Legen er der for å hjelpe deg og veilede deg, ikke gi deg vond mage. Men.

-Legen her har et ansvar på å pushe deg av drugs. Målet er å bli rusfri? Da vil legen pushe deg mot det målet så lenge det kan gjøres forsvarlig. Om du blir litt fornærmet av det skal ikke tas i betraktning.

Legens eneste bekymring er at du får en mest mulig smertefri nedtrapping. Og da prater vi fysiske symptomer. Ikke psykiske.
Anonym bruker
"Troende Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei mest sannsynlig vil du ikke få noen av de medisinene du får nå. Iallefall ikke benzo, ønsker du oppstart i LAR må du søke om det, men tviler på at det er aktuelt. Var det ikke du som har brukt heroin i en mnds tid?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei mest sannsynlig vil du ikke få noen av de medisinene du får nå. Iallefall ikke benzo, ønsker du oppstart i LAR må du søke om det, men tviler på at det er aktuelt. Var det ikke du som har brukt heroin i en mnds tid?
Vis hele sitatet...
Jo i en måneds tid. Da må jeg trappe ned gjennom svarte markeder mest sanbsynlig da
Tviler på at du greier det. Lykke til
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nedtrapping gjør du vel på avrusinga. Det man gjør etter avrusning og når man kommer hjem er den viktigste og mest avgjørende oppgaven og å begynne å oppsøke gata for å fikse rusmidler igjen gjør bare at avrusninga var bortkasta. Snakk med legen der og følg planen de lager der, be om å få snakke med sosionom også som kan hjelpe deg med praktiske ting som nav, lar, søke langtidsbehandling osv
Det er forskjell på avrusning å rusbehandling.
Avrusning er f. eks blåkors der man er til man er fri for rusmidler, deretter blir man sendt på rusbehandling (der er det krav om å være rusfri og varer ofte min 3 mnd).
Har du kun vært på avrusing skal ikke rett videre på rusbehandling?
Har vært i Rusbehandling og vet veldig godt forskjell på disse to. Enig med han over her, tviler på at jeg klarer det.