Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4366
Åkei, det er fredag. Tacoen står klar til å lages, filmen er ferdig nedlastet, dama er borte. Det er du, taco, film og reven din. Du har tid i massevis og skal perfeksjonere hvert eneste element av denna kvelden. Du har alt du trenger.

Hvordan mekker du og hvordan røyker du reven din?


Meningen er å samle litt diverse erfaringer, personlige preferanser og kanskje hva "fasiten" sier er best med tanke på de smarte hodene som eksisterer her.

Personlig, så er jeg litt old classic.. Jeg tørkesvir en Orginal Lucky Strike, knuser den mellom fingrene. Flater en passe stor bønne og griller den med lighter på toppen av tobakken og gnir det inn. Detta trekkes i gjennom en maise med rist via en avisbong. Denna varianten har vært støkk med meg i maaange år.

So, whats yours?
Anonym bruker
"Lett Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar en liten ball med brunt (0.1g eller mindre), fester den på tuppen av en utbøyd binders, fyrer den me lighteren til det er flammer på ballen (ikke på hele ballen), blåser ut flammen ganske fort, og gjør det samme om igjen og om igjen til ballen har en rød gnist, som betyr at den slipper røyk av seg selv. Jeg putter denne under en halv flaske som er skjært opp, og samler røyk inni der mens jeg holder på flasketuten, og trekker ned.

Mest effektive måten å røyke brunt på, uten å måtte blande med tobakk.
En liten bit brunt gnis ut i en liten mengde tørket persille (det var en gang jeg var tom for tobakk, og det ble en nødløsning. Siden har jeg ikke brukt annet). Selvfølgelig har jeg på forhånd toastet persillen for å forbedre smak (150°C i en time). Man trenger ikke å varme på hasjen lenger. Bare å smule opp og gni inn. Så fyller jeg mekket på den nyrensa bongen min med isbiter i choken.

Det var i mange år jeg óg brukte maiser/chillum og - vi kalte det sjobang (for det er jo bare sjo (si det på innpust), også sier det bang!) Sånn sammenrullet avis, altså. Men vannpipe er mindre hardt for lungene, synes jeg, og mer økonomisk (sånn som jeg trekker går ALL røyk innom lungene. Får ikke det til med lum og sjobb).
Men neste gang skal jeg prøve som anonym over meg foreslår!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Mest effektive måten å røyke brunt på, uten å måtte blande med tobakk.
Vis hele sitatet...
Interessant metode, jeg husker for flere år siden en kompis av meg fortalte om en utenlandsk familie han kjenner her i Norge som gjorde noe lignende bare at de laget en form for alufolie bong hvor de grillla hasjen inni også åpna den og trakk. Jeg avblåste det som vissvass den gang da, men med et mer åpent sinn og ny kunnskap så skal jeg tygge på det
Æsj så ødela du alt med maise og avis... Kjøp deg en ordentlig glassbong.
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
En liten bit brunt gnis ut i en liten mengde tørket persille (det var en gang jeg var tom for tobakk, og det ble en nødløsning. Siden har jeg ikke brukt annet). Selvfølgelig har jeg på forhånd toastet persillen for å forbedre smak (150°C i en time). Man trenger ikke å varme på hasjen lenger. Bare å smule opp og gni inn. Så fyller jeg mekket på den nyrensa bongen min med isbiter i choken.

Det var i mange år jeg óg brukte maiser/chillum og - vi kalte det sjobang (for det er jo bare sjo (si det på innpust), også sier det bang!) Sånn sammenrullet avis, altså. Men vannpipe er mindre hardt for lungene, synes jeg, og mer økonomisk (sånn som jeg trekker går ALL røyk innom lungene. Får ikke det til med lum og sjobb).
Men neste gang skal jeg prøve som anonym over meg foreslår!
Vis hele sitatet...
Jeg får alltid, nesten uansett type vannbong jeg har prøvd en sånn vond ettersmak bak i halsen.. Har ikke prøvd det igjen på flere 10talls år
Anonym bruker
"Imponert Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg pleide å fyre opp megafeite sterke joints så jeg ble blåst i hodet etter en spliff, og fortsatte å røyke feite ut kvelden uten å egentlig bli no særlig høyere og fjernere.

Etter en god del år med bortkasta hasj og lungekapasitet har jeg funnet ut at jeg koser og gosser meg mye bedre med en mild, lang, tynn joint som jeg legger å hviler og veksler på å spise og puffe. Den milde rusen er mer feelgood, og at rusen stiger sakte eller opprettholdes over tid er mye bedre enn å bli blæst med en gang og kjede seg resten av rustimene fordi ikke noe "mer" skjer.

Gjør som deg toaster en lucky strike. Har jeg ikke longpaper bruker jeg pipe
R.i.p 23.04.2021
Når jeg røyka så var det en lum i en halviterflaske med stor sjåk. Funka hver gang og røyka ikke noe annet en bong da joint osv ikke smalt.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Maiser og avis er gull! Mekker forsåvidt helt likt som ts, men kun joint disse dager
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bong bong og atter bong
Anonym bruker
"Hjemmelaget Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjør litt det samme som han over. Legger en liten ball med brunt på en mynt, og så tenner jeg på den. Når den begynner å brenne så blåser jeg ut, men jeg blåser ut ved å suge mot meg isteden, og dermed får jeg med den lille røykebiten som kommer rett etter man har blåst ut flammene. Etter kanskje 3-4 utblåsinger så vil ballen gløde av seg selv. Da legger jeg bare et glass oppå, lar det fylles opp og vipper på glasset for å trekke all røyken. Begynner å suge rett før jeg vipper glasset så ingenting går tapt her heller.
Å røyke en rolig joint er en ganske solid nr2. Ihvertfall om det er dagtidspuffing og andre ting skal skje senere osv. Da pleier jeg stort sett bare å varme hasjen forsiktig og smuldre den i tobakken.

En ting som falt innpå meg her om dagen. Hvordan funker decarb prosessen iht. røyking? Er det umiddelbar reaksjon når den fyres?
Lager meg en mega joint ��
Protector of Tellus
Texas's Avatar
Har vært innom det meste i min mekke/fyre historie: flaske, lum og bøtte i fantastisk mange kombinasjoner, avis m/pipe, bonger i alle varianter. Har landet på joint med ca 70/30 grønt/lucky. Fant ut litt seint at det "rushet" en fikk av hurtig inntak av massive trekk, i grunnen bare er lungen som blir overfylt av alt annet enn oksygen og hjernen får i en kort periode oksygenmangel, og det oppleves ofte som et "konge-trekk". Etterhvert som hjernen får nok ogsygen igjen vil det føles som om en trenger ett kick til, også har en det gående.. Don`t be fooled
Sist endret av Texas; 14. september 2019 kl. 03:21.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tømmer en sigarett og renser den før jeg blander den inn med 0.1 - 0.4 hasj, alt ettersom hvordan typen er så varmer jeg den først lett med en lighter eller river den opp/gnir den rett inn i mekket.
Så er det bare å rulle opp og fyre opp.
Hender jeg erstatter sigaretter med urteblandinger eller rulletobakk.

Synes joint er best, du kan liksom sitte/stå/gå og kose deg samtidig som du røyker.
Bong fra tid til annen, men det være glassbong, helst med isbiter.
Det smeller mer med bong, men synes effekten avtar fortere av bong enn med joint.

Har også testet ut hot knives og metoden "Lett Jette" beskriver, men synes det blir for mye styr og for lite bang for the buck.
Da lager jeg heller en simpel flaskebong/flaskepipe og røyker på den istedenfor.

Edibles kan også være digg, men synes det blir en litt for slapp high for min del, har stort sett bare blitt søvnig når jeg har prøvd det ut.
Anonym bruker
"Lett Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har også testet ut hot knives og metoden "Lett Jette" beskriver, men synes det blir for mye styr og for lite bang for the buck.
Da lager jeg heller en simpel flaskebong/flaskepipe og røyker på den istedenfor.
Vis hele sitatet...
Hvis du syns metoden blir for mye stor og lite bang for le buck, så gjør du ikke samme metode.

Den metoden er nemlig den mest effektive, hvor du kun trenger max 0.1g som fyller 0.5 flaska opptil 10 ganger med thick smoke og hvor kun 3-4% av hasjen går til waste når du gjør flammegreiene. enda mer går til waste når du fyrer joint eller bong, og da må du også blande med gross as fuck tobakk

Trust me.
Anonym bruker
"Avhengig Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
enda mer går til waste når du fyrer joint eller bong, og da må du også blande med gross as fuck tobakk

Trust me.
Vis hele sitatet...

Du kan røyke hasj rent i bong, samme med grønt.
1.5-2sigg, 0.6-0.7 bønne.
Bare jays, har ødelagt lungene etter flere års konstant røyking på bøtte & bong.
Spiser 3 kapsler med knallgod mørk seig bruning noen timer før middag. 0,1g pr kapsel. Effekten i seg selv sitter i det meste av dagen. Spesielt de første 5 timene.

Koser meg meg real leaf og Kush rev resten av dagen/kvelden.

Geniale med Real Leaf, er at det har gjort det mye bedre for lungene på vannbong. Slipper knote med mekke tobakken i samme slengen. Er klart til gnuing rett fra pakken.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 14. september 2019 kl. 20:52.
Bruker stort sett en liten bong som jeg fyrer jevnt og trutt gjennom kvelden. Sitter stort sett og ser på Youtube eller en god film, og spiser alt mulig rart.

pleide å røyke joints, men tobakken dreper lungene mine.
De siste åra har det gått mest i spliffs. Men hvis jeg skal ha et skikkelig trekk, så fukter jeg først siggen. Så brenner jeg den uten at den tar fyr. Blåser ut fordammet veske, for så å åpne siggen. Deretter knuser jeg tobakken med hendene for så å kvitte meg med "kvistene": alle harde og store biter. Bruker gjerne et ark eller blad. til å vippe tobakken slik at tyngdekraften skiller pulveret og bitene. Jeg kaster alle bitene og legger så en passelig bit med hasj som jeg klemmer flat og brenner før jeg gnir den inn i tobakkspulveret. Dette gir en veldig mild opplevelse for lungene mine føler jeg. Jeg har en liten glasspipe, om jeg trenger et skikkeskikkelig hitt, så henter jeg bare ei avis og bruker en annen pipe for så å røyke sjobb.

@Sondre Jeg røyker heller av en ny avis og maiser enn en skitten vannbong ��
Hvis jeg har bløt hasj klemmer jeg den helt flat (ca 0.5-1g) og ruller den til ei pølse og røyker den tom, utrolig long burn, varer i ca en time. Litt tørrere så bryter jeg opp i små biter og klipper inn i tobakken
Grønt eller brunt blandet med myk/fuktig tobakk. Gjerne pipetobakk. Blande tobakken og weeden sammen i en liten bolle også rulle det i så tynt papir som mulig. Roaster ikke tobakken, med mindre det er veldig sterk tobakk.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du syns metoden blir for mye stor og lite bang for le buck, så gjør du ikke samme metode.
Vis hele sitatet...
Jeg har nå testet ut den metoden på alle måter den er blitt beskrevet rundt omkring på nettet.
Din er 1 av sikkert 10 måter, men det funker sikkert for deg, så du kan for all del fortsette å røyke sånn.
Stonere som ikke har rullepapir blir kreative for å røyke vet du

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den metoden er nemlig den mest effektive, hvor du kun trenger max 0.1g som fyller 0.5 flaska opptil 10 ganger med thick smoke og hvor kun 3-4% av hasjen går til waste når du gjør flammegreiene.
enda mer går til waste når du fyrer joint eller bong,
og da må du også blande med gross as fuck tobakk
Vis hele sitatet...
Mest effektive ifølge hvem? Deg selv?
0.1g nok til å fylle en 0.5l flaske 10 ganger med tykk røyk? Bullshit!
Hvordan vet du at det kun er 3-4% av hasjen som er waste?
Pipe og bong er da bedre på alle mulige måter, mye mer effektivt også.
Mange andre røykemetoder er faktisk mer effektive.
Hvem sier at du MÅ bruke tobakk i joint eller bong? Det finnes ingen regel på det og folk verden over klarer da fint å røyke shitten sin uten tobakk.

De aller fleste urteblandinger inneholder 0% tobakk, du får også en hel haug andre alternativer med røykbare urter som ikke har noe som helst med "gross as fuck" tobakk å gjøre.
Real Leaf for eksempel.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trust me.
Vis hele sitatet...
Sååe, hva med nei?
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.vaposhop.com/vaporizer-b...man-vaporizer/

0.2-0,4 pr hit samt minimalt med lukt
Må vel bli god svarting og nettop hjem fra lang dag på jobb og fyre ett par trekk bong ass
bruning eller svarting, sammen med 1 sobril eller 2, synes de er fine sammen med hasjen, lager ganske sterkt mekk og røyker fra avisbongen, mat skal allerede være handlet inn i tilfelle munchies, alt dette foran TV.
Blir et russertrekk i badekaret ass.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kjøkkenpapir-rull, alufolie to strikk eller teip den fast, lag en bowl. Hold for ene enden når du fyrer, Får de SJUKESTE trekkene. har høy toleranse nå men har ikke blitt så stein på lenge, samme shit og.. wow