Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 803
Yess!

Fruktene står i growkittet og det er snart på tide å knipe første flush.

Jeg har tenkt å fortsette kultiveringen og høste ut sporer fra growkittet.

Kjenner til fremgangsmåten for å lage sporeprint på folie, men er litt usikker på hvordan jeg går fra print til sprøyte. Jeg lurer også på om det er noen gode tips for å lagre sporer. Noen som har noe å gi?
Sporer bør lagres luft og lystett.

Kok opp vann i en kjele og la det koke godt i minst 10 minutter. Sug opp vannet, unngå bobler. Har du brukt sprøyten før bør du trekke opp 3 ganger å la det ligge 1 min i sprøyten for hver gang du trekker opp. La vannet kjøle seg ned. Legg sprøytene i glovebox med folien, lighter, noe å skrape med(flatskrujern funker greit) og ett shotglass eller lignende. Vask esken med antibac, inkludert det som ligger inni. La luften i boksen falle til ro, ett par minutt holder. Med rolige bevegelser sett hendene i esken. Brenn spissen på sprøyten. Sprut vannet i glasset. Åpne opp folien og skrap av over glasset slik at detter ned i. Brenn spissen. Trekk opp sporene og spyl det ut igjen ett par ganger. Dette for å blande det godt. Trekk så opp, ferdig. Husk at alt burde gjøres fort men med rolige bevegelser. Prøv å ikke pisk opp luften for mye. Legg en plan før du begynner, slik at du loker minst mulig. Spør deg selv «hvordan kan jeg gjøre dette så sterilt som overhodet mulig?» Igjen, legg en plan.
Her er det en demonstrasjon av det han over skriver;

https://www.youtube.com/watch?v=eXO6vdpYkM8

Du burde selvsagt ha en glovebox eller lage en flowhood. Begge deler kan du finne guider på hvordan du lager på google.
Takker for tipsene Er det best å lagre og distibuere sporer på print eller i vann? Hva er erfaringene der?

Og, ta sporer vil ikke påvirke soppens psilocybine evner?
I romtemperatur holder prints i minst 6 måneder før de kan begynne å bli dårlige. Litt usikker, folk sier mye forskjellig. Men gjerne flere år før det er helt dødt. I vann mener jeg det er ca ett par måneder, betydelig lenger visst det oppbevares i kjøleskapet f.eks. Visst du skal distribuere sporer så er prints definitivt det beste. Det er mer kompakt, mer diskre og holder lenger.

Nja. Den blir litt mindre potent når den begynner å slippe sporer. Litt. Det er derfor folk prøver å plukke rett før eller akkurat når veilen(sløret?) går i stykker. Altså, når hatten åpner seg.
Sitat av feitsomfaen Vis innlegg
I romtemperatur holder prints i minst 6 måneder før de kan begynne å bli dårlige. Litt usikker, folk sier mye forskjellig. Men gjerne flere år før det er helt dødt. I vann mener jeg det er ca ett par måneder, betydelig lenger visst det oppbevares i kjøleskapet f.eks. Visst du skal distribuere sporer så er prints definitivt det beste. Det er mer kompakt, mer diskre og holder lenger.

Nja. Den blir litt mindre potent når den begynner å slippe sporer. Litt. Det er derfor folk prøver å plukke rett før eller akkurat når veilen(sløret?) går i stykker. Altså, når hatten åpner seg.
Vis hele sitatet...
Okei, godt poeng ang distribusjon der ja. Takk for svar