Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2976
Nå er det tredje gang jeg er blitt svindlet på Finn.no i løpet av 1 mnd.
Jeg kjøper opp ett bestemt produkt som har ytre skader, som det finnes en god del av der ute.

Jeg kontakter Finn.no for og få frem opplysninger om vedkommende, men hver gang får jeg opplyst at det kan de ikke grunnet personvern.
Loven beskytter dermed de kriminelle, og vi som selger blir sittene igjen som Svarte-Per... Finn.no sier bare at de kan legge inn en klage på vedkommende, ikke noe mer???

AV FInn.no for jeg bare beskjed om og anmelde forholdet til Politi og kontakte Forliksrådet. Med andre ord, ganske så dødfødt:-(

Er ikke snakk om de store summene, mellom 1000-2000 kroner, men allikevel forbanna irriterende. Vet rett og slett ikke om jeg gidder og reise ned til Politikammeret og legge inn an anmeldelse.

Er det virkelig "svindlerenes marked" på Finn.no???
Så lenge folk ikke anmelder så er det fritt frem for svindlere....
Jeg har kjøpt og solgt på finn i over 10 år uten å ha blitt lurt som selger eller kjøper, så keg tror kanskje du burde ta en titt på hvem du selger til/hvordan betaling foregår.

Uansett så har det skjedd, du taper ingenting på å anmelde.
Trådstarter
4 0
Jeg kjøper produketer, selger sender meg bilder etc. Betaler med Vipps.
Sitat av dagling Vis innlegg
Jeg kjøper produketer, selger sender meg bilder etc. Betaler med Vipps.
Vis hele sitatet...
Om du betaler med vipps har du navn og nr til han/hun du kjøper av da.

Enkelt å finne de da.

Hva skal du ha hjelp av finn til?
Trådstarter
4 0
Sitat av labanfun Vis innlegg
Om du betaler med vipps har du navn og nr til han/hun du kjøper av da.

Enkelt å finne de da.

Hva skal du ha hjelp av finn til?
Vis hele sitatet...
Fordi om jeg har telefon nummeret fra Vipps, så får jeg ingen adresse da vedkommende har skjult nummer.

Men, fra av i dag så kommer jeg ikke til og forhandle med noen som opererer med hemmelig nummer og adresse.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Kontakt politiet.
Hva mener du med ytre skader? Grov skade eller som gjør varen defekt? Finn er jo et bruktmarked så noe slitasje og merker må man regne med.
Hadde en forbanna idiot her om dagen som kjøpte en brukt tørketrommel i høy kvalitet som fungerte knall. Vi fikk bare ny vaskemaskin og tørketrommel som var samme merke og passet oppå hverandre og kvittet oss med den gamle til veldig lav pris INKLUDERT levering til døren foran huset, siden vi hadde varebil i par dager.

Så ble det endringer, mannen ville at vi skulle levere mens kona var hjemme alene, og spurte om vi vær så snill kunne bære opp "bare 2 trapper" - viste seg å være 4 trange, lange, bratte og jævlige trapper - så bære den laaaaaaaaaaaaaaangt innover i en smal ekkel gang.

Tok med far som hjalp meg, og gjorde alt med et smil. Viste damen hvordan man brukte den, hvordan rense filteret osv og mottok betaling på Vipps etter arbeid var fullført.

Dagen etter får jeg ekleste wannabe truende meldingen fra en ekte beta male som prøvde hersketeknikk han har lært på kvinneguiden.

Truet med at han skulle ringe politi og anmelde oss til forbrukerrådet og var super aggressiv fra melding nummer én.

Første smsen var noe sånt som: "jeg er FLY FORBANNA. VI SKAL HEVE KJØPET ELLERS TAR DETTE TIL FORBRUKERRÅDET, DU HAR HELGEN PÅ DEG."

Han mente maskinen så gul ut og at det var støv i støvfilteret.

jeg bare lo inni meg og tenkte fy faen for en jævla uforskammet taper. Han ga seg etter ørten Vipps-krav og en million anrop ved alle døgnets tider. Hadde jeg vært en vanlig, nervøs alenemor e.l hadde jeg sikkert fått mentale plager av hvor mye press han prøvde å legge på meg.

Truet meg 20 ganger om dagen i en uke. Bare ignorerte idioten. Han prøvde bare å leke offer for å få oss til å hente den trommelen igjen sikkert. Ekleste menneskene jeg har vært borti.



*Merk: Alle bildene av tørketrommelen ble tatt nærmest samme minutt som bildene ble lagt ut.
Hvilke type produkt er dette?
Jeg er i gang med å kjøpe noe på finn som kan beskrives på samme måte som det du beskriver, og jeg ønsker ikke å bli svindlet.
Noe spesiellt jeg må være obs på, annet en å ikke betale folk med skjult nummer?
Sitat av Automatiker Vis innlegg
Hvilke type produkt er dette?
Jeg er i gang med å kjøpe noe på finn som kan beskrives på samme måte som det du beskriver, og jeg ønsker ikke å bli svindlet.
Noe spesiellt jeg må være obs på, annet en å ikke betale folk med skjult nummer?
Vis hele sitatet...
Betal via FINN og få FINN sin sikkerhet og betalingsgaranti. Terskelen for svindel blir høyere ved bruk av en slik løsning. Gjennomgående for mange som svindler er at de ikke vil bruke FINN sin løsning. Dere som blir svindlet gjør det jo ikke akkurat vanskelig når dere betaler via Vipps. Skjerp dere
Sist endret av Jurgen1337; 8. mars 2019 kl. 15:32.
Sitat av Automatiker Vis innlegg
Hvilke type produkt er dette?
Jeg er i gang med å kjøpe noe på finn som kan beskrives på samme måte som det du beskriver, og jeg ønsker ikke å bli svindlet.
Noe spesiellt jeg må være obs på, annet en å ikke betale folk med skjult nummer?
Vis hele sitatet...
Ikke betale på forskudd?
Betal når du henter / får levert varen. Enklere er det faktisk ikke.

Betaler man på forskudd øker risikoen.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Betal via FINN og få FINN sin sikkerhet og betalingsgaranti. Terskelen for svindel blir høyere ved bruk av en slik løsning. Gjennomgående for mange som svindler er at de ikke vil bruke FINN sin løsning. Dere som blir svindlet gjør det jo ikke akkurat vanskelig når dere betaler via Vipps. Skjerp dere
Vis hele sitatet...
Finn har ikke denne løsningen lenger.
Sitat av CoUMa Vis innlegg
Finn har ikke denne løsningen lenger.
Vis hele sitatet...
Æsj. Ser nå at den er kuttet ut, men fikk inntrykk av at de ser etter nye løsninger. Da er det jo i dag litt enklere for svindlere, men forskuddsbetaling er dumt. 50% før og etter mottak kan være litt bedre, eller postoppkrav kanskje? Generelt er vi nordmenn sykt naive. Når jeg handler på FINN tar jeg utgangspunkt i at jeg alltid blir svindlet, og trår derfor sykt varsomt. Kjedelig å bli svindlet for en gitar til 15.000.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Æsj. Ser nå at den er kuttet ut, men fikk inntrykk av at de ser etter nye løsninger. Da er det jo i dag litt enklere for svindlere, men forskuddsbetaling er dumt. 50% før og etter mottak kan være litt bedre, eller postoppkrav kanskje? Generelt er vi nordmenn sykt naive. Når jeg handler på FINN tar jeg utgangspunkt i at jeg alltid blir svindlet, og trår derfor sykt varsomt. Kjedelig å bli svindlet for en gitar til 15.000.
Vis hele sitatet...
Problemet med postoppkrav for kjøperen er vel at man ikke kan åpne pakken før man har betalt (eller husker jeg feil?), så det blir ikke noe særlig tryggere enn forhåndsbetaling.
God grunn til å ikke benytte finn.no til slikt mer