Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4888
Hei jeg har røyka hasj jevnlig i ca 2 år nå, Jeg trappa det ned og slutta fullstendig litt over 14 dager før nyttår. Deretter hadde jeg en liten sprekk 17 dager etter nyttår, der jeg kun røyka 1 joint. Altså ingen røyking på 1 mnd før 17.01.2017 (kun 1 joint)

Idag tok jeg å testa meg selv, med engangsprøve og den slo kraftig ut på THC.
Pissa med en gang jeg sto opp (morgenpiss)

Så er det egentlig normalt? Posetiv 3 måneder etter engangstilfelle? Eller 4 mnd med 1 engangstilfelle?
Vet THC sitter lenge, men dette er jo helt feil imotsetning til hva som kommer opp om man google hvor lenge THC sitter.

Skal ordne en ny test idag så jeg får testa om jeg slår posetiv ut lengre ut på dag. (ikke morgenpiss)
Har tid til å drikke litt vann før den ekte prøven skal tas, bare kjipt å må utsette det i nesten ett halvår før jeg kan begynne å ta tester iht lappen.

En ting til, jeg er IKKE overvektig, heller ikke tynn, og nei trener ikke, utenom daglige gåturer.

Så har dere opplevd dette?
Er det mulighet at det kan ha kommet noe små partikler fra klær ol. i prøven? Eller er det umulig siden det er metabolitter prøven ser etter?

Sleng gjerne med hvor lenge DU har pisset posetivt. Setter pris på alle svar.
Så kan jo kanskje daglige røykere se på dette som en advarsel iforhold til prøver.
Jeg har røyka hasj én gang og det var i august i fjor. Jeg pissa allikevel positivt på urinprøve når jeg var inne til førstegangstjeneste i januar i år. Så ja, det er mulig.
Sitat av Parlos Vis innlegg
Jeg har røyka hasj én gang og det var i august i fjor. Jeg pissa allikevel positivt på urinprøve når jeg var inne til førstegangstjeneste i januar i år. Så ja, det er mulig.
Vis hele sitatet...
Det har jeg faktisk vanskeligheter for å tro. Hørt det kan sitte opptil flere måneder ved stort, jevnlig bruk. Men så lenge, etter kun 1 gang og så bli sporet 3-4 mnd senere
Engangsbruk av hasj kan påvises i urinen i opp til én uke. THC (det viktigste virkestoffet i hasj) er imidlertid fettløslig, og lagres i fettvevet. Røyker man oftere enn én gang i uken vil man derfor få en opphopning av THC i kroppen, og det vil være mulig å påvise hasjbruk 6-10 uker etter siste inntak.
Det er forskjellig fra person til person (bl.a. ut i fra hvor mye fettvev du har), og avhenger av hvor ofte og hvor mye man har røyket og hvor sterk cannabisen er (THC-innholdet)
En annen ting som kan være greit å vite, er at i sluttfasen av utskillelsen vil prøveresultatet kunne veksle mellom positivt og negativt. Et positivt resultat etter et negativt trenger altså ikke alltid å bety at man har brukt stoffet igjen (dette kan bl.a. skyldes utskilling av THC lagret i fettvevet).
Trådstarter
Parlos: Det høres helt absurd ut. Klagde du på prøven og fikk ta en ny? Ifølge mesteparten av google treffa mine er 10 uker vanelig ved jevnlig bruk og 2 uker med et engangsbruk. Det er vel ca 12 uker med deg så har nesten vanskelig for å tru deg. Er du en stor kar (mye kroppsfett) ?

Slæsken: du nevner sluttfasen ja. Kanskje jeg skal steppe opp gamet mitt da, begynne med joggeturer hver dag og muligens spise hvitløk, grønn te osv? Jeg tror det vil fungere. Skulle egentlig begynne med prøver idag, men utsetter det til neste uke. Ivertfall kjipt å måtte bruke 321kr for 1 test til fra apoteket.
Sist endret av fjellape; 16. mars 2017 kl. 11:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Det har jeg faktisk vanskeligheter for å tro. Hørt det kan sitte opptil flere måneder ved stort, jevnlig bruk. Men så lenge, etter kun 1 gang og så bli sporet 3-4 mnd senere
Vis hele sitatet...
Jeg skulle ønske det var kødd men det er ikke det altså. Ble mildt sagt sjokkert når dem sa at de fant THC i pisset. Jeg var på fest ett par uker før jeg reiste inn, så det kan jo selvsagt hende at jeg trakk inn hasjrøyk fra noen andre. Den eneste gangen jeg har holdt i en joint og trukket inn var i august da, det er jeg helt sikker på.

Sitat av fjellape Vis innlegg
Parlos: Det høres helt absurd ut. Klagde du på prøven og fikk ta en ny? Ifølge mesteparten av google treffa mine er 10 uker vanelig ved jevnlig bruk og 2 uker med et engangsbruk. Det er vel ca 12 uker med deg så har nesten vanskelig for å tru deg. Er du en stor kar (mye kroppsfett) ?
Vis hele sitatet...
Jeg sendte inn klage ett par dager etter at jeg kom hjem. Har ikke hørt en dritt siden så de kjørte sikkert klagen i makuleringsmaskinen og ga faen.

Jeg veier forresten litt over 60 kg så jeg er langt ifra no tjukkas.
Trådstarter
Parlos: Røyker du? Jeg tenkte bare at sannsyneligheten er større om du røyker rulletobakk. Da mange enkelte velger å lage en "liten en" som ofte ikke smaker så mye hasj engang.
Får du tilbudt slutten på en røyk på en fest, der enkelte spliffer så er sannsyneligheten mye større. Passiv røyking er også noe, spesielt om det er et lite rom med flere i. Jeg tror ikke det slår så ofte ut på hurtigprøver da, som de bruker i militæret.
Så tror rett og slett du kanskje har vært offer for passiv røyking itilleg og havna i den sluttfasen av halveringstiden, sann som meg.
Jaja, kjipt dette da, om du ville i militæret.
Jeg røyker sigaretter, men kun mine egne, så da må det være enten noen andres røyk eller den sluttfasen ja. Ganske synd egentlig for jeg ville avtjene verneplikten, men pytt pytt.
En venn av meg fikk skriftlig utsagn fra sin lege om at det kunne ligge i blod/urin i opptil 80 dager, dersom man bruker daglig over lengre tid. Så det henger lenge igjen ja
ArbeidsledigProletar
Sitat av Parlos Vis innlegg
Jeg skulle ønske det var kødd men det er ikke det altså. Ble mildt sagt sjokkert når dem sa at de fant THC i pisset. Jeg var på fest ett par uker før jeg reiste inn, så det kan jo selvsagt hende at jeg trakk inn hasjrøyk fra noen andre. Den eneste gangen jeg har holdt i en joint og trukket inn var i august da, det er jeg helt sikker på.



Jeg sendte inn klage ett par dager etter at jeg kom hjem. Har ikke hørt en dritt siden så de kjørte sikkert klagen i makuleringsmaskinen og ga faen.

Jeg veier forresten litt over 60 kg så jeg er langt ifra no tjukkas.
Vis hele sitatet...
Falsk positiv og klagen er gyldig. Finner saken vanskelig å tro på.
Hvis du pissa positivt og det fikk konsekvenser, så er det klart klagen ikke hadde bare blitt makulert.

Hvorfor måtte du tisse om du bare har røyka én gang? Kan umulig da være snakk om en ruskontrakt med mindre du ble busta i august. Da er det lettere pussig om du måtte pisse typ seks måneder senere.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Parlos Vis innlegg
Jeg har røyka hasj én gang og det var i august i fjor. Jeg pissa allikevel positivt på urinprøve når jeg var inne til førstegangstjeneste i januar i år. Så ja, det er mulig.
Vis hele sitatet...
Eh... urinprøvene du tar på sesjon er for å sjekke etter sukker i urinen(Diabetes). Først når du møter opp til tjeneste de sjekker(da som regel med bikkje).
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Falsk positiv og klagen er gyldig. Finner saken vanskelig å tro på.
Hvis du pissa positivt og det fikk konsekvenser, så er det klart klagen ikke hadde bare blitt makulert.

Hvorfor måtte du tisse om du bare har røyka én gang? Kan umulig da være snakk om en ruskontrakt med mindre du ble busta i august. Da er det lettere pussig om du måtte pisse typ seks måneder senere.
Vis hele sitatet...
Det med at de har makulert klagen var bare kødd altså. Jeg fikk beskjed om at jeg ville få svar innen 5-6 uker men jeg har fortsatt ikke hørt en dritt.

Jeg måtte pisse fordi bikkja markerte meg under sjekken som ble gjort når jeg ankom basen nå i januar.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eh... urinprøvene du tar på sesjon er for å sjekke etter sukker i urinen(Diabetes). Først når du møter opp til tjeneste de sjekker(da som regel med bikkje).
Vis hele sitatet...
På sesjon 2 så måtte jeg ikke ta pisseprøve. Det var ikke før jeg møtte opp til tjeneste og ble markert at de tok pisseprøve.

Syntes også det er verdt å nevne at de også fant spor av morfin i urinen, så den prøven der må noen ha kødda med. Jeg har aldri rørt morfin.
Selvom du ikke har rørt morfin så er det diverse medikamenter som inneholder små mengder morfin som vil slå ut.
slik som Paralgin forte, Pinex forte m.fl.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røykte jevnlig før. Slutta. Tok 16 uker før testene var negative. Då skulle eg avlevere prøver hver 14 dag. Tenke eg kunne røyke ein joint etter å ha levert prøven.. fungerte dårlig Det.. ein joint og testa positivt 14 og 30 dager etterpå.. så Det er forskjell på folk..
Trådstarter
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Falsk positiv og klagen er gyldig. Finner saken vanskelig å tro på.
Hvis du pissa positivt og det fikk konsekvenser, så er det klart klagen ikke hadde bare blitt makulert.

Hvorfor måtte du tisse om du bare har røyka én gang? Kan umulig da være snakk om en ruskontrakt med mindre du ble busta i august. Da er det lettere pussig om du måtte pisse typ seks måneder senere.
Vis hele sitatet...
Jeg så feil på det han skreiv anngående, det høres fortsatt helt fjernt ut. Må være noe passiv røyking eller lignende bildet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røykte jevnlig før. Slutta. Tok 16 uker før testene var negative. Då skulle eg avlevere prøver hver 14 dag. Tenke eg kunne røyke ein joint etter å ha levert prøven.. fungerte dårlig Det.. ein joint og testa positivt 14 og 30 dager etterpå.. så Det er forskjell på folk..
Vis hele sitatet...
Hvor mange år røyka du før du slutta? Har vært borti det samme men bare litt over 2 mnd. Trodde aldri det skulle ta så lang tid nei :P
Får jeg lov å spør, om du også er

Edit: Anonym bruker, det skulle stå: Hvor mange år røyka du før du slutta? Har vært borti det samme men bare litt over 2 mnd. Trodde aldri det skulle ta så lang tid nei, over 4 mnd :P
Får jeg lov å spør deg også, om du har høy fettprosent eller er mye aktiv?
Ser det blir nevnt hvor sterk hasjen er. Så dette er helt sikkert fordi jeg kun har hatt god hasj.
Sist endret av fjellape; 17. mars 2017 kl. 06:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde røykt i mer enn 20 år når eg slutta.. Det store internettet sa påvistbart i 3-10 dager etter siste inntak, men Det gjelder tydeligvis ikkje meg..
Har nok for høy fettprosent.. 174,2 høg og nesten 90 kilo. For mange munchies på sene kvelder. Og nei, eg e ikkje aktiv nok..
Normalt. Akkurat det samme til meg også den tiden jeg røykte cannabis.
Trådstarter
Okey, takk for svar forresten. Jeg er ca 1.85 høy og veier 90kg. Er ikke så veldig aktiv selv.
Jeg skal komme med en update når jeg endelig pisser negativt på hurtigtest og kan begynne.
Neste selv-testen jeg skal ta, blir nok på onsdag eller torsdag, viss ikke jeg utsetter det en uke til for å slippe å kjøpe ny.

Synest ikke dere 321;- er litt i drøyeste laget for 1 test? Noen andre alternativer enn de på apoteket? Bestille i posten er ingen alternativ her.
Sist endret av fjellape; 18. mars 2017 kl. 10:37.