Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3944
Hei. Jeg jobber i et firma som bruker ipad utendørs gjennom vinteren. Vi sliter med kort batterilevetid, da batteriet blir utsatt for kulde i flere timer av gangen. Jeg har nå et ønske om å lage en løsning ved hjelp av en booster fra f.eks Biltema (ingen tilgang til strøm) og få til lading og varme på ipaden. Jeg er derfor ute etter tips til hvordan dette enkelt kan løses.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det finnast kombinasjonsapparat av typen du beskriver, batteri og handvarmer i same boks. Her er ein.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva om du kjøper 1 (eller 2) usb varmematter som er på størrelse med ipaden, og klistrer disse på baksiden av ipaden, evt legger de imellom en case m litt isolerende materiale imellom.
Så tar du med deg en powerbank som du kobler mattene på.

Batteriene dekker jo hele baksiden nesten, og jeg vil ikke tro det er så veldig mye varme som skal til når det er såpass nærme.

Edit: 1 sett av disse pluss en valgfri powerbank
Sist endret av Fleff; 29. oktober 2016 kl. 14:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Forsvaret bruker jo disse ute i feltet, regner med dem har løst eventuelle problemer. Vet dem har et iPad cover/deksel som skal tåle rimelig røff behandling.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fleff: Godt forslag. Jeg har bestilt 3 sett med slike. Tenker på å kjøpe en billig booster på Biltema eller noe for å ha nok strøm gjennom en hel arbeidsdag. Da har vi også mulighet for å lade iPaden og annet utstyr, og kan lade boosteren om natta.