Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 8538
Ja, du leste riktig.
Jeg har akuratt begynt som telefonselger og tenkte å bli ringt opp av andre telefonselgere så jeg kunne øvd meg/argumentert med de.

Så nå som jeg har så mange triks å teste ut på dem, hadde det vært kult om de kunne ringe meg oftere. Hvor registrerer jeg meg?

Vil helst bli ringt opp av telenor, rikstv, og så videre.
Akkurat hvordan du skal få dem til å ringe deg, vet jeg ikkje. Men på telefonen har jeg en blokkerings liste på 15-20 nummer som bruker i forbindelse med telefonsalg, og i gjennomsnitt så legger jeg til et nytt nr der hver uke. I loggene så ser jeg at det blokkeres 2-3 samtaler om dagen fra telefonselgere som ringer fra de blokkerte nummeran.

Så at noen ønsker å bli oppringt av disse kan jeg ikkje forstå. Men hvis du ønsker, så kan du sende meg nummeret ditt, så skal jeg be dem ringe deg.
Meld deg opp på alle mulige lugubre tjenester du finner på nettet, bakerst i magasiner, på gata, etc. Da bør du bli bombadert på både e-post, dør og telefon.
Sitat av Amida Vis innlegg
Meld deg opp på alle mulige lugubre tjenester du finner på nettet, bakerst i magasiner, på gata, etc. Da bør du bli bombadert på både e-post, dør og telefon.
Vis hele sitatet...
I såfall så burde man gå til innkjøp av f.eks et kontantkort så man slipper å leve med driten i etterkant
Med firmalisten til telefonterror.no så skulle du nok finne masse å kose(?) deg med
http://www.telefonterror.no/firmaer
det er jo de som må ringe meg ikke omvendt. jeg har ikke reservert meg på 1881 eller noe som helst og jeg blir aldri ringt opp.

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Så at noen ønsker å bli oppringt av disse kan jeg ikkje forstå. Men hvis du ønsker, så kan du sende meg nummeret ditt, så skal jeg be dem ringe deg.
Vis hele sitatet...
Øve, høre på hvordan de gjør samtalene sine osv.
Sist endret av VitoScaletta; 28. oktober 2015 kl. 23:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå kan sikkert dette bli irriterende for deg selv i lengda, men mange selskap kjører "holdback" på kunder som går over til en annen leverandør. Jobbet med drift av servere for et callsenter, og det var egne prosjektgrupper som hadde i oppgave å snakke med kunder som hadde sagt ja til et konkurrerende selskap. Du kan kanskje få en samtale eller to av dette?
Meh, har mobilen på lydløs 24/7 så blir ikke irriterende for meg.
Litt off-topic, men hvem i huleste kjøper noe pga. en telefonselger? Jeg kan ikke skjønne at det lønner seg å ansette telefonselgere. Er det pensjonister man har som målgruppe?.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Litt off-topic, men hvem i huleste kjøper noe pga. en telefonselger? Jeg kan ikke skjønne at det lønner seg å ansette telefonselgere. Er det pensjonister man har som målgruppe?.
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, er 21 år, jobber 09-16 har en timelønn på 350kr timen og null utdanning.

For eksempel mobil abonoment er genialt, her treffer vi ungdommer med store mobilpakker til en billig penge.

Du kan få ganske gode tilbud av telefonselgere.
Du hadde blitt overrasket over hvor mange som kjøper ting over telefon. Jobbet med dette i et halvt år, men alltid produkter jeg hadde troen på. Det er stor kamp om kunder i mange pressede markeder, så man får ofte litt bedre tilbud enn på nettsidene også.
Sist endret av Spirituell; 28. oktober 2015 kl. 23:15.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Du hadde blitt overrasket over hvor mange som kjøper ting over telefon. Jobbet med dette i et halvt år, men alltid produkter jeg hadde troen på.
Vis hele sitatet...
Viktig å drive med produkter man har troa på hvis ikke selger man ikke.

Folk kjøper alt fra omega3 til tannbørster.
Jobbet selv som telefonselger i en periode noen år tilbake, og min erfaring er at jeg fikk MYE telefoner etter jeg sluttet der, jævla drittfirmaet solgte nummeret mitt videre, men var morro a argumentere med tidligere kollegaer over telefon hvorfor canal digital var så ufattelig mye bedre enn altibox..! Jeg gjorde det faktisk ganske bra, men fy faen å mye gamle folk jeg lurte til å gå med på avtaler med omega 3 osv som er umulig å få sagt opp omtrent!

mer kynisk bransje skal man vel lete lenge etter imo!
Sist endret av susiserken; 28. oktober 2015 kl. 23:20.
Skaff gratis prøveperiode på Aftenposten-abonnement, de ringer deg når perioden går mot slutten for å prøve å få deg til å kjøpe abonnement.
Sist endret av KultNick; 28. oktober 2015 kl. 23:25.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Skaff gratis prøveperiode på Aftenposten-abonnement, de ringer deg når perioden går mot slutten for å prøve å få deg til å kjøpe abonnement.
Vis hele sitatet...
hvor?

og hvordan får jeg for eksempel telenor til å ringe meg?
djuice, talkmore osv?
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
hvor?

og hvordan får jeg for eksempel telenor til å ringe meg?
djuice, talkmore osv?
Vis hele sitatet...
som telefonseger så burde du vite det at telenor, djuice å talkmore leier inn selskaper for akkurat dette
Sitat av susiserken Vis innlegg
som telefonseger så burde du vite det at telenor, djuice å talkmore leier inn selskaper for akkurat dette
Vis hele sitatet...
Det vet jeg, men nummeret mitt er ikke reservert og jeg blir aldri oppringt.

Jeg vill bli oppringt jeg ringer jo ikke selv, jeg ringer jo fra en liste jeg vil ha nummeret mitt på DEN lista.
Kan ringe deg jeg! ;-) Jobber med det!
Crimea River
Alec's Avatar
Jeg opplevde det mest irriterende med DNB en gang.
Få timer etter at jeg hadde lagt et forsikringsprodukt i handlekurven uten å fullføre ble jeg ringt opp av en selger som skulle få meg ferdig i prosessen og selge meg enda flere tjenester samtidig.

Så legg ting i handkurven over alt på internett, spesielt forsikringer
Sjekk pris på forsikring på nett hos gjensidige, så ringer de dessverre påfølgende dag...
Det er jo stadig konkurranser på facebook, "VINN EN IPAD AIR" blablabla. Der står det i vilkårene at infoen din kan bli solgt.. Så hvorfor ikke melde seg på slikt?
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
hvor?

og hvordan får jeg for eksempel telenor til å ringe meg?
djuice, talkmore osv?
Vis hele sitatet...

Er du så sikker på at du skal øve deg, og ikke bare få rabatt fra forskjellige levrandører? Talkmore ringte meg her om dagen og sa jeg kunne få fri tale, sms og mms + 3GB for 169 i mnd. Så registrerte de samboerns nummer, og forklarte de at hun ikke ville vær kunde. Endte opp med samme tilbud og 3 mnd gratis for oss begge. Prima det
Jeg har aldri reservert meg, og aldri blitt ringt opp av telefonselgere før. Ikke en eneste gang. Telefunmummeret mitt er på 1881 med fult navn, og har ikke bestilt noen andre tjenester. Begynner å lure på hvorfor når jeg leser over om noen som blir ringt hver uke.
Du kan jo forsøke å ringe et av selskapene som driver med telefonsalg og be om å få bli lagt inn i deres ringelister. Televita, Max Marketing Gruppen, Profundo...
Sitat av caperno Vis innlegg
Du kan jo forsøke å ringe et av selskapene som driver med telefonsalg og be om å få bli lagt inn i deres ringelister. Televita, Max Marketing Gruppen, Profundo...
Vis hele sitatet...
Jobber for MMG xD

Sitat av ezyy Vis innlegg
Er du så sikker på at du skal øve deg, og ikke bare få rabatt fra forskjellige levrandører? Talkmore ringte meg her om dagen og sa jeg kunne få fri tale, sms og mms + 3GB for 169 i mnd. Så registrerte de samboerns nummer, og forklarte de at hun ikke ville vær kunde. Endte opp med samme tilbud og 3 mnd gratis for oss begge. Prima det
Vis hele sitatet...
Har gode tilbud fra netcom fra før, så det går bra.

6 gb data, fri spotify premium i 12 måneder til 149
Sist endret av VitoScaletta; 29. oktober 2015 kl. 12:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Opprett et enkeltmannsforetak. Det koster derimot noen kroner, men du vil bli nedringt av telefonselgere de første ukene.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Enkeltpersonforetak koster ingenting å opprette, der som koster er om du skal oppføres i enhetsregisteret.

EDIT: Enhetsregisteret er visst gratis det også, det er foretaksregisteret som har et gebyr
Sist endret av Dodecha; 29. oktober 2015 kl. 19:37.
Massevis av leads tjenester der ute ala https://tjenestetorget.no/

De samler inn dataene du sender de, og selger det videre til folk som ringer og mailer deg.
Sitat av nikita Vis innlegg
Massevis av leads tjenester der ute ala https://tjenestetorget.no/

De samler inn dataene du sender de, og selger det videre til folk som ringer og mailer deg.
Vis hele sitatet...
Takk for den, nå motar jeg vell en tlf fra Talkmore ettervært, sammen med mange andre tlf levrandører.