Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 903
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fant flere ubuntu tråder om emnet her og installerte driveren med ndiswrapper fra denne ubuntuforumtråden der en fyr har vedlagt en broadcom driver, jeg finner ikke denne driveren om jeg prøver å søke på den ellers.

Driveren kjører og ndiswrapper -l rapporterer at alt er fint, jeg fyrer opp wpa_supplicant -B -iwlan0 -Dwext -c/etc/wpa_supplicant.conf
Men når jeg skal koble til trådløsnettet mitt får jeg beskjed om at jeg er assosiert, får en beskjed om 4-way handshake og så kobles det fra igjen.

Nettet er WPA2 Personal CCMP, prøve å koble meg på wifi hotspot til telefonen, der kommer jeg ett hakk videre, er assosiert med accesspunkt men får ingen IP, ender opp med å få temp ip 169.xxx.xxx.xxx

Virker som om folk har hatt varierende hell med kortet, så er det noen her som har noen tips jeg kanskje har gått glipp av?
Det er en del år siden jeg brukt Broadcom kort i linux, for det er bare en lang rekke med problemer.

Du kan prøve denne: http://askubuntu.com/questions/55868...=votes#tab-top

Eller så gå til anskaffelse av et Intel, atheros eller hva som helst annet enn broadcom.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Takk for forslaget, om dette ikke funker blir det nok en ny WiFi-adapter.