Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 6310
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
openTTD romjulscompo

I samarbeid med Host1.no vil vi gjennomføre openttd-compo frå 25. til 27. desember.

Kartet vert på 4096x4096 - så massivt med plass for alle. OpenTTD har ei begrensing på 15 firma per kart, og vi må difor ha ei påmelding. Vert det mange spelarar så må vi splitte det på fleire maps.

Regler?
*Don't be an ass.
*Den med mest cash vinn webhotell av modell pro frå Host1.no.
*Samarbeid om eit firma er lov. Eventuell krangel om webhotell er i så fall di sak.
*Vi har stort kart. Det er ikkje behov for å øydelegge for andre her! Sats på eigen suksess, ikkje andres død.
*Fly er ikkje tilgjengelig.
*Juryen tar seg rett til å premiere kreative nettverk i tillegg til den som har størst pengebinge.
*Versjon: 1.4.4 - nyaste stabile.

Takk til Forconin (som skyter openTTD intravenøst) og host1 for servere og premier!

Så meld deg på og delta på morroa!

For dei som vil diskutere strategi, lag og alt mulig anna dilldall, så kan vi varmt anbefale #nff @ efnet.
Sist endret av vidarlo; 22. desember 2014 kl. 17:26.
Er ingen påmeldt? Jeg blir gjerne med, skal være med familien og de er gørrkjedelige.
Er med selv, kan naturlig nok ikke vinne, men må jo bli med på morroa.
Jeg prøver!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Oppvarmingsrunde er tilgjengelig om folk har lyst til å sosialisere litt i forkant:
91.247.228.141:3979 - passordet er Freak2014

Det er eit 1024x1024 map der no, som bør holde litt.

Oppvarmingsrunde er tilgjengelig om folk har lyst til å sosialisere litt i forkant:
91.247.228.141:3979 - passordet er Freak2014

Det er eit 1024x1024 map der no, som bør holde litt.
Sist endret av vidarlo; 23. desember 2014 kl. 14:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har spillt litt på oppvarmingsbrettet i kveld, men kan ikke garantere jeg har tid i romjula. Uansett veldig gøy å spille litt igjen
Jeg er med! Håper det ikke er for seint å melde seg på. Når på dagen starter vi opp?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Tenkte å starte 16:00 om folk ikkje har seriøse grunner til å ta det før eller etter

Det ser ut til at det vert sju personer, så 4096x4096 er gjerne litt vel massivt. Trur vi går ned på 2048x2048 om det ikkje kjem alvorlige klager - så går det kjappare å joine og. Eller kanskje 1024x1024? Begge deler vil ha rimeleg bra med plass til kvar spelar.

Tenkte å starte 16:00 om folk ikkje har seriøse grunner til å ta det før eller etter

Det ser ut til at det vert sju personer, så 4096x4096 er gjerne litt vel massivt. Trur vi går ned på 2048x2048 om det ikkje kjem alvorlige klager - så går det kjappare å joine og. Eller kanskje 1024x1024? Begge deler vil ha rimeleg bra med plass til kvar spelar.
Sist endret av vidarlo; 25. desember 2014 kl. 12:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
1024x1024 holder lenge for min del, bare dere holder de skitne jernbanene deres langt unna megafabrikkene mine, så :-)
Så ikke denne før nå! Er det for sent å melde seg på?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Så ikke denne før nå! Er det for sent å melde seg på?
Vis hele sitatet...
Neida, kjør på
Jeg er også med!
Blir fort 15 personer så bare å kjøre på med det største kartet

Er også med!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Eg e med!
Men er det noen her som vet hvorfor jeg mangler en "connect" knapp i multiplayer-menyen? Før måtte jeg velge internett fra en meny, men nå ser jeg bare "player name."

http://imgur.com/g09Y42X
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Sio Vis innlegg
Eg e med!
Men er det noen her som vet hvorfor jeg mangler en "connect" knapp i multiplayer-menyen? Før måtte jeg velge internett fra en meny, men nå ser jeg bare "player name."

http://imgur.com/g09Y42X
Vis hele sitatet...
Du må legge til serveren manuelt.

91.247.228.141 har sikkert litt folk no.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du må legge til serveren manuelt.

91.247.228.141 har sikkert litt folk no.
Vis hele sitatet...
Gull og grønne skoger, fant serveren.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Server: ttd.poopr.ru
Passord: FreakCompo

Husk å sette company password så du ikkje våkner til flatt land og null tog!

Det er og direkte coverage på #nFF av hendinga, og forwarding mellom irc og in game chat. Stor takk til frenor som gadd sette opp det!
Sist endret av vidarlo; 25. desember 2014 kl. 16:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
PC-en min og hjemmenettverket til foreldrene mine er ikke helt kompiser, så det ser ikke ut som om jeg får vært med. Fiber til folket ffs!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Da avslutter vi compoen i kveld, 18:30 Feilberegna tida litt, og er alt komt til 2040, så på tide å sette strek snart

Etterpå vil det nok komme opp nytt map, så folk kan gjerne fortsettje openttd
Sist endret av vidarlo; 26. desember 2014 kl. 15:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Learning by doing
Undef's Avatar
Jeg har vært for sein med å delta, deltok på polar party og vant førsteplassen
Personlig syntes jeg at 2 døgn er for lite, 14 dager hadde laget en kjempe comp!
Vi er igang med nytt game. "Freak2014" er passordet nå
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvem vant? Screens?