Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5851
Vet noen om noen bra fly simolator spill, og det er det samme om det koster penger eller ikke
x-plane 10 er vel det nyeste såvidt jeg vet. Er det og Flight Simulator X som "slåss" om å være det beste. X-plane 10 er relativt nytt såvidt jeg vet mens FSX er fra 2006.

Du får se på youtube og sammenlikne de to der. Jeg ville nok gått for x-plane 10 da det er 64bit mens FSX bare er 32bit, så det kjører dårligere selv på gode pc-er. Hvertfall det jeg har lest på diverse forum.
Sist endret av TroNnY; 11. april 2014 kl. 21:14.
Takk for tipset TroNny
Jeg foretrekker FSX. Da kan du modifisere det til du blir grønn. :-D

Du kan legge til nye pakker med mer realistiske flyplasser, nye og bedre texturer og andre fly +++
Kjøp flight simulator 2004. Veldig bra, beste i fs serien.
Går det helt sikkert billig. Og du trenger ikke en monster pc
Takk for tipsene Fuzzy og Dasset.
Jeg har spilt en del flysimulator opp igjennom og det som utmerker seg mest er uten tvil FSX. På lik linje med 2004-utgaven finnes det et uendelig stort utvalg av add-ons og materiale. Jeg synes at FSX er flottere både på grafikk og utforming av fly og tilhørende menyer. Det inneholder også en god del gode missions og verktøy for planlegging. En annen faktor er selvsagt specsa på pcen du kjører. Dersom de er relativt lave kan det lønne seg å velge MAX oppløsning i 2004 enn LOW i FSX.

FSX gold-edition koster ikke mer enn 169kr på Game Stop sist jeg var innom. Dessuten har de også greie priser på "offisielle" FSX-addons.

Jeg har for øvrig også prøvd X Plane, men som FSX-frelst ble jeg aldri helt tilfreds med utformingen av det spillet. Kanskje som overnevnte her nevner angående 64-bits kan være en fordel. Hvis ikke får du prøve fortsettelsen av FSX etter at det ble solgt - Prepar3d. Det er det Lockheed Martin som utvikler og prisene ligger fra 60kr i måneden som utvikler, 360kr i engangssum for academic edition og 14000kr for military combat edition som inneholder realistiske combat scenarioer.

Lykke til! Skaff deg også en TrackIR og Saitek Pro Flight Yoke! :-)
Da får jeg bare takke i gjen.
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Vet noen om noen bra fly simolator spill, og det er det samme om det koster penger eller ikke
Vis hele sitatet...
Om du liker 100% realisme og fighter jets så kan du jo prøve

DCS World (A10C, F15, P51, KA50, HUEY etc...)

DCS er nesten som PMDG, Du lærer ikke flyet over natta Fks, jeg elsker å fly A10c og F15 på DCS

Kode

http://www.digitalcombatsimulator.com/en/world/

Kode

DCS World
[DCS World] Digital Combat Simulator World (DCS World) is a free-to-play digital battlefield game, focusing on a military aircraft simulation. It includes a FREE Su-25T and TF-51D aircrafts and it is extensible through additional DCS modules as well as user-made add-ons and mods.

DCS World includes a vast mission area of the Caucasus region that encompasses much of Georgia - the location of the Russian invasion of Georgia in 2008. Additionally, DCS World includes:

    Powerful mission and campaign editors
    Multiplayer
    Massive inventory of air, land and sea combat units and weapons
    Advanced AI
    Fast mission generator
    Dynamic weather and seasons
    Training missions
    Mission replay system
    Pilot log book

This all allows the creation of engaging, real-world combat missions in this flashpoint region. DCS is a true "sandbox" simulation that can and will cover multiple time periods covering many types of combat and civilian units. DCS World allows both realistic game play and more relaxed game play to suit the player.

DCS modules that can plug into DCS World can include aircraft, maps, ground units, campaigns, etc. Not only can DCS World include modules developed internally by Eagle Dynamics, but it can also include those by certified third party developers.  

DCS World includes a FREE Su-25T "Frogfoot" and non-armed TF-51D Mustang aircrafts!

Other modules that can be purchased for DCS World include:

DCS: A-10C Warthog. Warthog brings the most realistic PC simulation of a modern fixed wing combat aircraft in regards to flight dynamics, avionics, sensors, and weapon systems. Warthog is considered by many to be the current bench mark of PC flight simulation.

DCS: Ka-50 Black Shark 2. The Ka-50 "Black Shark" is a unique and deadly single-seat, Russian attack helicopter that has seen combat in the Northern Caucasus. It combines a high performance dual rotor system with a deadly weapons payload of guided missiles, rockets, bombs, and a 30mm cannon.

DCS: P-51D Mustang. The most realistic simulation ever done of this legendary World War 2 ear fighter.

DCS: Combined Arms. DCS: Combined Arms gives you control of ground forces during the battle. Use the Command Map to move ground forces, set artillery fire missions, and control the ground battle. Assume the role of a Joint Terminal Attack Controller (JTAC) in multiplayer and designate targets for player-controlled close air support aircraft, or directly control armor vehicles or air defense weapons and engage the enemy. 

DCS UH-1H Huey and Mi-8MTV2 helicopters by Belsimtek.
Sist endret av Pyromannn; 12. april 2014 kl. 01:04.
www.flightsim.no

Forum for norske fs entusiaster. Her finner du tips om fly, flyplasser og hvordan du kan tweeke simulatoren til å bli akkurat som du ønsker.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
War Thunder er en free-to-play MMO kampsimulator dedikert til midten av det 20. århundre militær luftfart, pansrede kjøretøyer, og sjøslag fartøy. Du vil ta del i alle de store strids kamper, slåss med ekte spillere over hele verden.
Du burde sjekke ut Warthunder!
http://warthunder.com
War Thunder er ett ganske bra spill, har spillt det ganske lenge, men takk uansett.
▼ ... over en måned senere ... ▼
FSX har veldig mange bra mods. Du kan jo alltids sjekke ut Deluxia, søk på twitch. Han liverstreamer ofte og har veldig bra peiling på dette med flysimulatorer. Ta og spør han så får du i allefall et skikkelig svar det er sikkert!
takk for svaret