Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 11807
Tok toget fra x plass i Norge til x plass i Norge, idet jeg går av toget å tar meg en vanlig sigarett, kommer det en forbanna sivil snut bort til meg og begynner å grave om reiseruten min etc. Jeg skjønner med engang at jeg er fucked. Å ikke sjanse i havet at han så på meg at jeg drev på med noe kriminelt, gikk i en tight levis bukse å hadde en ny jakke. Jeg synes det virker mere å mere som at det er noen som har tipset politiet .... dreier seg om såpass mye cannabis at det blir fengsel noen måneder.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Høres ut som de hadde iallefall mistanke om at du drev på med noe snuskerier.
Det er ikke normalt at sivilpurken tramper bort til den første og beste passasjeren som forlater et tog og begynner å grave om reiseruter og lignende.
Er sikkert noen som har meldt inn tips.Om noen du kjenner visste om hva du dreiv på med så kan det jo være en av dem som har tysta.Hold alltid kjeft om sånne ting,veit aldri hvem du kan stole på.
Dette skjedde ganske nylig. Det blir mest sannsynlig en tilståelse sak i tingretten, men om det viser seg at noen har tystet til snuten. kommer denne personen til å befinne seg inni tingretten? Spurte han politisjefen som avhørte meg om det var ren tilfeldighet eller tipset til politiet i forkant. Det nølte han med å svare på, derfor så synes jeg det bikker mere mot en muldvarp enn en tilfeldig kontroll som jeg av 50-100 personer ble stoppet i å det var kun meg. Finnes det noen mulighet å få navnet på denne personen? : p Kan legge til at jeg er Norsk.
Sist endret av uflaks-1000; 7. juni 2014 kl. 21:21.
Sitat av uflaks-1000 Vis innlegg
Dette skjedde ganske nylig. Det blir mest sannsynlig en tilståelse sak i tingretten, men om det viser seg at noen har tystet til snuten. kommer denne personen til å befinne seg inni tingretten? Spurte han politisjefen som avhørte meg om det var ren tilfeldighet eller tipset til politiet i forkant. Det nølte han med å svare på, derfor så synes jeg det bikker mere mot en muldvarp enn en tilfeldig kontroll som jeg av 50-100 personer ble stoppet i å det var kun meg. Finnes det noen mulighet å få navnet på denne personen? : p Kan legge til at jeg er Norsk.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er mulig å få vite navnet på han som tystet, da hadde politiet fått inn lite tips
Sist endret av EyesWideShut; 7. juni 2014 kl. 21:36.
Kanskje du så jævla stressa ut? Har selv sett sivilsnut på perrongen mange ganger. Og noen ganger med hunder også.
De er noen jævler til å lese folk, husk det er jobben dems. Så det kan like gjerne være at du hadde et kroppsspråk som tilsa at de skulle ta en prat med deg. Og kanskje freaka du ut når de kom bort, eller oppførte deg på en måte som gjorde at de valgte å kjøre hardt.

Kan aldri tenke meg at de avslører sine kilder om det virkelig er noen som har tysta. Uansett ta det som en lærepenge. Neste gang du er ute i et slikt ærend så hold helt kjeft i forkant slik at ingen vet noe.
nei jeg var ikke stresset. Var bare en smule trøtt. Jeg er jo en forholdsvis noob i dette gamet, å ser jo i ettertid at det er mye som kunnet blitt gjort annerledes for å ha unngått denne dritten her. Learning by doing ; ) takk til dere som gir meg gode svar ; )
King of Spooning
Acidous's Avatar
Der jeg kommer fra er jakke og stramme bukser et klart narkistegn. I shit you not.
Narkisene har av en eller annen grunn funnet ut at å dra på seg trange bukser som virkelig definerer de tynne kyllingbeina deres er en god ide.
Sist endret av Acidous; 7. juni 2014 kl. 22:18.
heehe, nå veit jeg ikke hvor i landet du kommer ifra, men det hørtes veldig merkelig ut! : ) skjer ikke ut som en junkie, har ikke ansiktet sprengt av kviser. Har ett utsende jeg vil kalle helt ok. å Langt unna nå junkie utseende. Har aldri brukt noe annet rusmiddel en cannabis, bortsett ifra bitte litt alkohol.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Acidous Vis innlegg
Der jeg kommer fra er jakke og stramme bukser et klart narkistegn. I shit you not.
Narkisene har av en eller annen grunn funnet ut at å dra på seg trange bukser som virkelig definerer de tynne kyllingbeina deres er en god ide.
Vis hele sitatet...
Jakke og trange bukser er vell standar issue "gutteklær" nå til dags, så ser ikke hvordan det kan være noe som avslørte han.
Har du preika i øst og vest på facebook, via sms, telefonsamtaler e.l? Vi lever i en overvåkningsstat/overvåkningsverden. Mulig de reagerte på tips, men de sier nok ikke hvem det er.
Sist endret av Beis; 7. juni 2014 kl. 23:58.
Hvis ingen har blitt tatt i "andre enden", så er det mest sannsynlig at noen har tystet. Høres jo ut som de bare sto og ventet på deg..
Når du er i sånne ferd er det greit å være på en lav dose xanor. Ser ikke ruset ut men totalt avslappet. Purken vil ikke mistenke deg for noe
Sitat av Beis Vis innlegg
Har du preika i øst og vest på facebook, via sms, telefonsamtaler e.l? Vi lever i en overvåkningsstat/overvåkningsverden.
Vis hele sitatet...
Men for at slik overvåkning skal kunne skje må det foreligge mistanke først. Jeg tror i alle fall ikke at myndigheten avlytter tilfeldige telefonsamtaler(enda).
Sitat av Judaz Vis innlegg
Men for at slik overvåkning skal kunne skje må det foreligge mistanke først. Jeg tror i alle fall ikke at myndigheten avlytter tilfeldige telefonsamtaler(enda).
Vis hele sitatet...

Jeg ville ikke snakket om ulovligheter over telefon eller skrevet konkret om tidspunkt eller sted eller noe slikt etter alt fra Snowden
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Jeg ville ikke snakket om ulovligheter over telefon eller skrevet konkret om tidspunkt eller sted eller noe slikt etter alt fra Snowden
Vis hele sitatet...
med så mye data de evt. skulle sitte på er det et under at de klarer å sile ut de enkelte som faktisk kan bli sett i sammenheng med lovbrudd.
Sitat av uflaks-1000 Vis innlegg
nei jeg var ikke stresset. Var bare en smule trøtt. Jeg er jo en forholdsvis noob i dette gamet, å ser jo i ettertid at det er mye som kunnet blitt gjort annerledes for å ha unngått denne dritten her. Learning by doing ; ) takk til dere som gir meg gode svar ; )
Vis hele sitatet...
Du har jo tydligvis fortallt noen om din reiserute og aktiviteter.. du kan ikke stole på noen i det yrke.
Hvordan hadde du pakket det? Det kan jo være at noen har reagert på lukt.
Helt umulig for ett menneske å kjenne lukten av det, det var pakket inn bra!
Sitat av uflaks-1000 Vis innlegg
Helt umulig for ett menneske å kjenne lukten av det, det var pakket inn bra!
Vis hele sitatet...
Vel da er det 2 muligheter. Enten så var kroppspråket ditt avslørende selv om du følte/trodde noe annet. Eller så har noen tipsa.

Uansett lærdommen er jo å holde kjeft pluss å ta noe som roer nervene uten at det gjør at du virker rusa.
Første innskytelse sier meg at de har spanet utfra et tips eller evt.
tysting fra andre i "nettverket" som er blitt tatt. Som du sier virker
det lite trolig at du blant 50-100 har blitt helt tilfeldig plukket ut.

Jeg forestiller meg at den/de du mottok stoffet fra allerede kan
ha vært i politiets søkelys. Det er, slik jeg forstår det, ikke vanlig
at politiet stopper tilfeldige togpassasjerer på innenlandsruter.

Men, slik du legger frem saken er det jo et par såkalte "x-faktorer" her.

Viktigst er hvordan det kom på det rene at du faktisk var i besittelse
av cannabisen. Ble du spurt konkret om du var i besittelse? Eller var
du såpass psyket ut av å bli konfrontert at du la kortene på bordet?

Du skriver at du "skjønte med en gang at du var fucked" - men dette
trengte jo ikke bety at du faktisk var det - vel å merke basert på den
informasjonen du legger frem her. Ble du kanskje ransaket - og i det
tilfelle - hvordan ble den igangsatt?
Sist endret av PVestlandia; 8. juni 2014 kl. 16:12.
"spaner" hvilken plass kommer du ifra. "JEG" kommer ifra x plass i norge. "spaner" hva gjorde du der etc og sier det bare er å ta av seg ryggsekken så han får sjekket den. Jeg blånekter helt til han åpner sekken og sier det minner om cannabis. blir så satt på håndjern.
Tenk deg om. Klart du har blitt tipset på!

Hvis ingenting i ryggsekken kunne lenkes til deg; du fant den nettopp på toget. Skulle levere til hittegods blabla xx.
Du hadde selvsagt ikke sett i ryggsekken, da du ikke bryter privatlivets rett og det ikke var opp til deg : )

Ta opp tlf, film fra første sek. Dra fram gyldig togbillett og lek dum, du er tross alt ikke kriminell. Om politiet hadde dratt opp håndjern, også for å bli kvitt filmingen, spør hvilke evt lovbrudd du har begått. Skjellig grunn for hva?
Dette gir deg rett til å filme og ikke bli satt i autohåndjern om politiet ikke kan gi deg ordentlig grunn for evt mistanke. Skjellig grunn muntlig holder fra politiets side om du er alene, ikke filmer og ikke vet rettighetene dine!
Det er her filmen redder deg. Er det tips derimot, er du fucked uansett dessv.

Hvorfor blånekte når du ikke har gjort noe ulovlig der og da?
Ta av deg sekken, men ikke gi den fra deg før du spør pent og ordentlig hvorfor nettopp du er blitt stoppet. Skjellig grunn for hva, sier du? Hehe.
Du er jo tross alt en normal fyr som jobber der og der fra 9 om morran til 17 på kvelden og har kone/barn/kjæreste/nabo/samboer/kollektivfaenskap som plager vettet av deg og nå kommer og trakasserer meg, ola nordmann, midt på dagen (eller fridag, om dette var midt på dagen og du normalt sett skulle vært på jobb)




EDIT: Du gjorde det motsatte og ble tatt øyeblikkelig, tips eller ei
Sist endret av CH0KE; 8. juni 2014 kl. 19:53.
Mulighet 3, stedet du kjøpte cannabisen blir holdt under oppsikt. Og på bakgrunn av et slikt tips vurderte ditt lokale politi det slik at de syns det var greit å holde det du kom med borte fra gatene der du bor.

Nå har du ikke skrevet noe om hvor du reise til, men et lite eller mellomstort sted vil aksjonere fortere enn om du hadde kommet til et større sted. Er du i tillegg på radaren til ditt lokale politi fra før... badabing.

Mulighet 4: vedkommende som solgte deg dette her tenkte "wtf, n00bie, selge han noe dritt, "hjelpe" ham å pakke det godt også blåse ham slik at han ikke finner ut at det var dritt"

Sørg for å få dem til å ta en analyse for å måle konsentrasjonen av THC, sørg for å ikke bli dømt for utørka vekt og "blader".

Det mest sannsynlige er #6

Spaner Y er på stasjonen. Ser 'nyrekruttert' hasjrøyker X gå ut av toget og famle opp en sigg. Lurer på hvorfor hasjrøyker X kommer med dette toget og tenker han skal stille noen spørsmål: "hvor har du vært?" Hasjrøyker X skjønner at "nå blir han tatt" og bekrefter det som i utgangspunktet var en tilfeldig tanke hos spaner Y.

Resten er historie..
Sist endret av BareMartin; 11. juni 2014 kl. 19:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Virker som det var tipsa, med mindre (som de over meg sa) at det var lukten som "tipsa" sivilen, men man vet aldri.
Husk at dersom du har status som mistenkt eller siktet har du krav på å få se saksdokumenter og beviser som foreligger mot deg. Ut fra disse skjønner man ofte hvor landet ligger. I et konkret eksempel ba jeg om å få se disse dokumentene, hvorpå snuten klausulerte enkelte avsnitt. Bla.a vitneutsagn. Vel, de glemte å klausulere adressen hans, som var på et annet dokument. Lett match. Vedkomne ombestemte seg og ville ikke tyste i rettssak. Hehe.
Sist endret av NorwayBM; 12. juni 2014 kl. 21:37.
ArbeidsledigProletar
Har opp til flere ganger blitt stoppet etter togturer både med og uten ting i sokken. Aldri blitt tatt.
AKA neida, du har sikkert ikke blitt tysta på, du hadde bare uflaks og sprakk...
Sist endret av Batabusa; 13. juni 2014 kl. 13:59.
Purk og tollere som har jobbet en stund får utviklet en veldig god teft for hvem de skal
sjekke.. Som om indre stemme forteller hvem de skal ta i mengden. Det var svaret
jeg fikk av fra ett par jeg har snakket med.
Profilering kalles det. Dersom du er småkriminell og ønsker å komme unna med det er det lett å ta hensyn til. Kle seg friskt, ha en CV. Har du leilighet, ille la det se ut som en "brukerbolig" dersom snuten kommer på besøk. Ordlegg deg rett. Opptré ydmykt i møte med snuten. Vet man at de har noe konkret på en, nekt forklaring eller undergrav Fri Forklarings-modellen ved å svare i enkeltstavelser og Ja/nei. Vit hva du har krav på i et hvert trinn av en sak, fra etterforskning og avhør til domstol og rettssak.
Sitat av NorwayBM Vis innlegg
Profilering kalles det. Dersom du er småkriminell og ønsker å komme unna med det er det lett å ta hensyn til. Kle seg friskt, ha en CV. Har du leilighet, ille la det se ut som en "brukerbolig" dersom snuten kommer på besøk. Ordlegg deg rett. Opptré ydmykt i møte med snuten. Vet man at de har noe konkret på en, nekt forklaring eller undergrav Fri Forklarings-modellen ved å svare i enkeltstavelser og Ja/nei. Vit hva du har krav på i et hvert trinn av en sak, fra etterforskning og avhør til domstol og rettssak.
Vis hele sitatet...
Eller bare nekt å la deg avhøre. Det har jeg gjort flere ganger, resultatet er det samme: henlagt.
Ja, men da vil de internlogge at du er en motvillig type. Noe som kan være ugunstig. Beste er å spille dum, svare ja/nei (selvsagt lyve, det er lov) og late som man samarbeider
Har du sendt noen sms eller snakket med noen på telefonen angående weeden?
Sitat av BareMartin Vis innlegg
blablabla...

Sørg for å få dem til å ta en analyse for å måle konsentrasjonen av THC, sørg for å ikke bli dømt for utørka vekt og "blader".
Vis hele sitatet...
Kommer nok ingen vei med det. Har du kjøpt/hentet noe i den tro at det er cannabis, så nytter det ikke hvor mye du evnt har blitt bøffa, du blir dømt for cannabis like forbannet..
pleide å bli konfrontert med tilståelsen til personer som snakket på meg i avhørene. Men om det er snakk om Mengder med cannabis kan det vel hende de operer noe anderledes.. håpe du finner ut av det
Sitat av uflaks-1000 Vis innlegg
Tok toget fra x plass i Norge til x plass i Norge, idet jeg går av toget å tar meg en vanlig sigarett, kommer det en forbanna sivil snut bort til meg og begynner å grave om reiseruten min etc. Jeg skjønner med engang at jeg er fucked. Å ikke sjanse i havet at han så på meg at jeg drev på med noe kriminelt, gikk i en tight levis bukse å hadde en ny jakke. Jeg synes det virker mere å mere som at det er noen som har tipset politiet .... dreier seg om såpass mye cannabis at det blir fengsel noen måneder.
Vis hele sitatet...
Politiet kan ikke ransake deg uten grunnlag. Så enten var du ruset eller han visste at du fraktet narkotika, uansett burde du klare selv og forstå hva som er grunnen til at politiet ransaket deg. I en tilståelse-sak er ikke politiet pålagt å informere deg om hvorfor du ble stanset. Men om det er snakk om noen måneder i fengsel og et solid kvantum hadde du aldri blitt stoppet av en singel sivilpoliti om de visste at du fraktet narkotikum.
Sikkert nevnt men det første jeg tenkte på var at du har blitt tystet på. Mest sannsynlig fordi kontakten din vil slippe unna en dom eller to. Om dette foregår i stor grad i Norge har jeg ikke peiling på.

Men det høres alt for tilfeldig ut at han bare plukket deg ut med så mange andre reisende rundt deg. Si til advokaten din at du ønsker mest mulig info om etterforskningen/arrestasjonen. Kan hende du iallefall kan få en bekreftelse etterhvert på om du har blitt tipset på.

Lykke til. Og sist men ikke minst, på tide å legalisere! Blir lei meg når jeg leser slike saker.
Sist endret av ZionRoad; 16. juni 2014 kl. 00:21.
På tide og legalisere så personer som transporterer narkotika med profittmotiv ikke blir straffet? :-)
Sitat av hideout Vis innlegg
På tide og legalisere så personer som transporterer narkotika med profittmotiv ikke blir straffet? :-)
Vis hele sitatet...
Nei! På tide å legalisere så personer som transporter narkotika med profittmotiv ikke klarer å fortsette fordi de ikke kommer til å tjene en krone når staten legaliserer. Det er ingen som kjøper "ulovlige drugs" om staten selger et lovlig produkt som i tillegg er tryggere til samme pris.
Sist endret av mathiasxx94; 16. juni 2014 kl. 01:21.
Forsåvidt greit det. Antar du forstår at det du sier er at alle stoffer må legaliserest.
Sitat av hideout Vis innlegg
Forsåvidt greit det. Antar du forstår at det du sier er at alle stoffer må legaliserest.
Vis hele sitatet...
Enig der, men jeg ser forsåvidt ikke noe problem med det i forhold til hvordan situasjonen er i dag. Jeg tror allikevel det ville hjulpet mye å legalisere cannabis i første omgang, da det er her etterspørselen er desidert størst. "fordi de ikke kommer til å tjene en krone når staten legaliserer" var en liten overdrivelse for å få fram et poeng
Forsvidt mange som gror/selger med profitt i Amsterdam f.eks.
Men mye av det som høstes går til legale utsalgssteder tenker jeg, og resten til "eksport"
Kan vel ikke være et enormt stort illegalt marked for brunt/grønt når en får det legalt overalt?
Sist endret av frtoretang; 17. juni 2014 kl. 18:41.
Trådstarter
9 2
Sitat av hideout Vis innlegg
Politiet kan ikke ransake deg uten grunnlag. Så enten var du ruset eller han visste at du fraktet narkotika, uansett burde du klare selv og forstå hva som er grunnen til at politiet ransaket deg. I en tilståelse-sak er ikke politiet pålagt å informere deg om hvorfor du ble stanset. Men om det er snakk om noen måneder i fengsel og et solid kvantum hadde du aldri blitt stoppet av en singel sivilpoliti om de visste at du fraktet narkotikum.
Vis hele sitatet...

Det er ikke snakk om noe gigant beslag nei! mn mistet tross alt 70 000 som jeg hadde investert i 1.4 kg med cannabis . Har ikke fått noe videre beskjed, men jeg blir rimelig overraska om dommerne gir meg samfunnsstraff. Nå var det 2 spanere som pågrep meg, som begge var rimelig muskuløse.
Sitat av uflaks-1000 Vis innlegg
Det er ikke snakk om noe gigant beslag nei! mn mistet tross alt 70 000 som jeg hadde investert i 1.4 kg med cannabis . Har ikke fått noe videre beskjed, men jeg blir rimelig overraska om dommerne gir meg samfunnsstraff. Nå var det 2 spanere som pågrep meg, som begge var rimelig muskuløse.
Vis hele sitatet...
Om du er ustraffa burde ennhver god advokat klare å skaffe deg samfunnstjeneste på 1.4 kilo. Finnest utallige dommer man kan legge frem i retten som vil støtte det. Høres rart ut at du ikke klarer å forstå selv om det var tilfeldig eller ei. Men når du tilstår så får du aldri vite om det ligger kommunikasjonskontroll eller lignende bak.