Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 7058
Palcohol er visst et alkoholpulver man bare trenger å blande med vann/veske og så drikke. Det er lite informasjon og oppdrive, men det skal vist komme ut denne høsten.

Noen som har testet det ut eller vet noe mer om dette stoffet?
Sitat av Picard Vis innlegg
Palcohol er visst et alkoholpulver man bare trenger å blande med vann/veske og så drikke. Det er lite informasjon og oppdrive, men det skal vist komme ut denne høsten.

Noen som har testet det ut eller vet noe mer om dette stoffet?
Vis hele sitatet...

Aldri hørt om det nei. Men er det ikke enklere å lage alkohol selv da?
Du kan lage ditt eget øl, eller sprit om du foretrekker det. Finnes jo mange som også lager sin egen vin, og alle sorter of krydderdram eller snaps. Og det er jo haugevis av oppskrifter på likører du lage. Du kan jo bruke HB som basis og det vil nok bli langt billigere enn pulver sprit.
Sist endret av frtoretang; 29. mai 2014 kl. 18:52.
"men det skal vist komme ut denne høsten."


Og du lurer på om noen har testet det? ehm?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
"men det skal vist komme ut denne høsten."


Og du lurer på om noen har testet det? ehm?
Vis hele sitatet...
Det meste har vel en beta-test eller lignende, så om det skulle være en (heldig?) sjel en eller annen plass skal man ikke se bort i fra.

Idiotinnlegg kan du droppe - det hjelper ikke TS eller tråden som sådan.
Alkohol er en form for gass.. Det her kan aldri være sunt, siden det isåfall er en form for Syntetisk Etanol. Faktisk, så vil dette gå under narkotika, om det blir fremstilt, så vi i norge vil aldri få tak i det, ved mindre det er et form for pulver, som man har i vann, brus etc, og lar stå i et par uker.

Altså, at det skjer en kjemisk reaksjon når man blander det med vann, ikke at selve pulveret er rusgivende.
Sist endret av Relevant; 29. mai 2014 kl. 19:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kjedelig streiting
Sitat av Relevant Vis innlegg
Alkohol er en form for gass.. Det her kan aldri være sunt, siden det isåfall er en form for Syntetisk Etanol. Faktisk, så vil dette gå under narkotika, om det blir fremstilt, så vi i norge vil aldri få tak i det, ved mindre det er et form for pulver, som man har i vann, brus etc, og lar stå i et par uker.

Altså, at det skjer en kjemisk reaksjon når man blander det med vann, ikke at selve pulveret er rusgivende.
Vis hele sitatet...
Etanol er ingen gass, men flytende ved romtemperatur. "Alkoholpulver" går ut på at man absorberer etanolen i syklodekstriner, som kan holde på mye Etanol i pulverform.
Sist endret av legalize_it; 29. mai 2014 kl. 19:48.
Om dette finnes vil det mest sannsynlig bli klassifisert som narkotika.
M.o ulovelig men det spiller ingen rolle. Å prøve noe slikt vil være intressant.

Etter at jeg har testet for giftighet og methanol.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Vedder på at det blir mange OD's med det pulveret i statene på lanseringen.
http://www.vice.com/read/powdered-al...t-way-possible


Her er det en ganske nylig "triprapport" om pulveralkohol.
Lanseringen til firma fra Arizona ble utsatt.

En kan like godt lage sprit selv eller "rense" konsentrert spylevæske.
Uansett bør en test for gift og methanol med mindre en holder
seg varer fra Polet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Relevant Vis innlegg
Alkohol er en form for gass.. Det her kan aldri være sunt, siden det isåfall er en form for Syntetisk Etanol. Faktisk, så vil dette gå under narkotika, om det blir fremstilt, så vi i norge vil aldri få tak i det, ved mindre det er et form for pulver, som man har i vann, brus etc, og lar stå i et par uker.

Altså, at det skjer en kjemisk reaksjon når man blander det med vann, ikke at selve pulveret er rusgivende.
Vis hele sitatet...
Alkohol er ikkje ein gass ved STP. Det er ei væske. Etanol er i utgangspunktet ikkje sunt uansett, så at ei pulverutgave heller ikkje vil vere sunn? Sure. Narkotika? Nei. Etanol er lovleg handelsvare, og ikkje narkotika. Det er rett nok visse restriksjoner på sal og bruk av etanol. Og syntetisk etanol. Kva bruker du for å merke etanolmolekyla dine?

Kort oppsummert: alt i innlegget ditt var feil.
Du kan jo prøve å lage det hjemme. Etter å ha lest "triprappoten" over, så fant jeg denne lenken til hvordan man lager alkohol i pulverform
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Manetland Vis innlegg
Du kan jo prøve å lage det hjemme. Etter å ha lest "triprappoten" over, så fant jeg denne lenken til hvordan man lager alkohol i pulverform
Vis hele sitatet...
Hva er N-Zorbit M og hvor får man eventuelt kjøpt det i Norge? Har prøvd å google litt men finner ikke noen klare svar.
Ikke for å drive markedsføring, men her er hjemmesiden deres - http://www.palcohol.com/.
Sitat av Picard Vis innlegg
Ikke for å drive markedsføring, men her er hjemmesiden deres - http://www.palcohol.com/.
Vis hele sitatet...
Når jeg så hjemmesiden deres så skjønner jeg bedre vitsen med Palcohol.
Greit å slenge noen poser med ferdige drinker i sekken når en skal på tur, veier lite og tar opp lite plass. Men det gjør forsvidt niseks også. Men da trenger en jo noe å blande med.
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvorvidt jeg syntes dette hørtes mer praktisk ut en vanlig alkohol?
Etter hva jeg har forstått er palcohol, alkohol bundet til pulver. Alkoholen bindes til maltodextrin,(vet ikke hva det heter på Norsk) som løses opp i vann og gir vannet den gitte alkoholprosenten som er i pakken.
Altså den eneste kjemiske reaksjonen meg bekjent er at maltodekxtrinen løses opp og leverer fra seg alkoholen den bærer. Altså du kan ikke jukse med lite vann og få høyere alkoholprosent?

Noe som leder meg videre til ett litt OT spørsmål jeg lenge har fundert på. Dette med alkoholprosent.
Dersom jeg har to shots med 2cl 40% ren vodka, å heller disse to i ett glass, har jeg 4cl med 40% alkohol.
Men dersom jeg dobler volumet, men halverer alkoholprosenten?
Med fire shots med 2cl 20% ren vodka, å heller disse fire i ett glass har jeg 8cl med 20% alkohol.
Ville jeg blitt like full på begge alternativene så lenge jeg drakk dobbelt så mye 20% som 40%? (Jeg klarte faktisk ikke å skrive det avsnittet over mer ryddig )

La oss si at en pakke med palcohol inneholder 40% beregnet til 2cl. Da ville jeg måtte ha med meg 6-10poser med palcohol istede for en vanlig flaske sprit når jeg skulle på hytta? Praktisk? Nei.
Den eneste fordelen jeg ser, er vekta?

Palcohol vs Alkohol? Alkohol Beklager rotet
Ja så lenge du drikker dobbelt opp med 20% ville du blitt like full som om du drakk 40%.
Som sagt så om en ikke trenger fancy drinker og feks drikker sprit i kaffe så er jo en flaske med niseks like greit å ta med seg på tur. Men skal du ha miksedrinker er det nok enklere med Palcohol. For da kan du ta med deg akkurat de drinkene du ønsker også bare tilsette vann. Skal en fylle sekken med masse blandevann, forskjellige bar mix og greier blir det fort både tungt og tar mye plass.

Stemmer fro niseks som default tur drikk, og pulver for de som ønsker større drink utvalg.
Sist endret av frtoretang; 30. mai 2014 kl. 14:19.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hva er N-Zorbit M og hvor får man eventuelt kjøpt det i Norge? Har prøvd å google litt men finner ikke noen klare svar.
Vis hele sitatet...
N-zorbit er maltodextrin, en type karbohydrat/stivelse. Hvitt klinete pulver.
Tar til seg smak/farge/fuktighet veldig lett.
Du kan du kjøpe dette av diverse importører av gourmet-varer. Tenker at feks Gastro Import eller Køltzow har det på lager. Sikkert latterlig dyrt derfra og amazon er nok et billigere sted å handle fra.
Sist endret av moret; 30. mai 2014 kl. 14:44.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ja så lenge du drikker dobbelt opp med 20% ville du blitt like full som om du drakk 40%.
Som sagt så om en ikke trenger fancy drinker og feks drikker sprit i kaffe så er jo en flaske med niseks like greit å ta med seg på tur. Men skal du ha miksedrinker er det nok enklere med Palcohol. For da kan du ta med deg akkurat de drinkene du ønsker også bare tilsette vann. Skal en fylle sekken med masse blandevann, forskjellige bar mix og greier blir det fort både tungt og tar mye plass.

Stemmer fro niseks som default tur drikk, og pulver for de som ønsker større drink utvalg.
Vis hele sitatet...
Nja... Du har fått i deg den samme mengden alkohol, men samtidig en større mengde væske. For shots vil forskjellen være liten, men ser vi i stedet på f.eks. øl og whisky får væskemengden og tidsforbruket betydning. Om du drikker 2 liter 5% øl har du fått i deg samme alkoholmengde som av 2 dl 50% whisky, men er sannsynligvis langt mindre full...

Forenklet kan man si at promille er et resultat av alkoholmengde og tid. Samme mengde alkohol på lengre tid medfører lavere promille.
Joda det er riktig det, men her snakket han om shots. Og det tar ikke særlig lang tid å knekke 8 shots med 20%. :-)
Så tidsaspektet vil nok ikke gjelde for shots.
Sitat av doseren Vis innlegg
Nja... Du har fått i deg den samme mengden alkohol, men samtidig en større mengde væske. For shots vil forskjellen være liten, men ser vi i stedet på f.eks. øl og whisky får væskemengden og tidsforbruket betydning. Om du drikker 2 liter 5% øl har du fått i deg samme alkoholmengde som av 2 dl 50% whisky, men er sannsynligvis langt mindre full...

Forenklet kan man si at promille er et resultat av alkoholmengde og tid. Samme mengde alkohol på lengre tid medfører lavere promille.
Vis hele sitatet...
Hvis man drikker disse to literene med øl over samme tidsperiode som whiskeyen, la oss si en time. Vil man da bli like full, eller vil man grunnet mye væske fra ølet tisse ut noe av akoholen før man rekker å ta den opp?
Må også tenke på at i øl er det kullsyre som gjør at man kan føle seg fullere fortere.
narsissist-nihilist
Denne videoen forklarer greia... Ingen fare for overdoser.
Sist endret av nigger; 30. mai 2014 kl. 22:39.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Må også tenke på at i øl er det kullsyre som gjør at man kan føle seg fullere fortere.
Vis hele sitatet...

Full i magen ja, men ikke fullere i promille

Kullsyre gir ingen rus og forsterker heller ikke rus.
Der tar du feil. Kullsyra øker opptaket av alkoholen i blodet.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Der tar du feil. Kullsyra øker opptaket av alkoholen i blodet.
Vis hele sitatet...

Det viste jeg ikke. Alltid trodd at det var en jenteting å bli så fniseste av Champagne. Men da er boblene årsaken.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Full i magen ja, men ikke fullere i promille

Kullsyre gir ingen rus og forsterker heller ikke rus.
Vis hele sitatet...
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Der tar du feil. Kullsyra øker opptaket av alkoholen i blodet.
Vis hele sitatet...
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det viste jeg ikke. Alltid trodd at det var en jenteting å bli så fniseste av Champagne. Men da er boblene årsaken.
Vis hele sitatet...
Vel her er påstandene:
1. Kullsyre gir ingen rus.
2. Kullsyre forsterker ikke rus.
3. Du blir ikke fullere i promille.
4. Du blir fullere i magen.

1. Riktig, kullsyre gir ingen rus.
2. Riktig, kullsyre forsteker ikke alkohol rusen.
3. Denne er litt dårlig formelert, det kommer ann på hva du mener med "fullere i promille", gjennomsnitts promillen vil være den samme men du vil ta opp alkoholen i bloden raskere ved hjelp av kullsyren. Så måler du promillen din raskt etter du har styrta en halvliter så vil du antagelig ha litt høyere promille.
4. Riktig, du blir fullere i magen av kullsyre.

Kullsyren blåser opp magesekken og presser alkholen gjennom mageslimhinnen og inn i blodet raskere.

Med andre ord du blir like full av 6 kullsyreholdige øl som 6 tamme øl, men du kan oppleve å få effekten raskere av de med kullsyre.

"The carbon dioxide of carbonated drinks, like beer and soda, increases the pressure in your stomach, forcing alcohol out through the lining of your stomach into the bloodstream."