Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6295
Hei

Lurte egentlig på hva folk flest synes om Hadja Tajik? Er nemlig veldig, veldig delt på hva jeg skal synes selv.

Jeg skjønner jo at hun blir trukket fram av arbeiderpartiet, hun er som Obama; 'kritt hvit med annen hudfarge' og dermed gull verdt for de som ønsker å verne om det hvite politiske hegenomiet, altså framstå som multikulturelle og åpne; uten å være noe som helst i nærheten... utenom at hun er enda bedre; fordi hun har ikke bare riktig kjønn, men er også bra å se på. Hun er i det hele tatt den perfekte politiske broileren og dermed symptomatisk for et, på lengre sikt, veldig desktruktivt fenomen jeg er særdeles sterkt imot. Til gjengjeld er det fortsatt vanskelig å mislike hun...

.. fordi i skarp motsetning til Trond Giske, Jan Tore Sanner og andre noksagter som har kommet seg fram i det politiske systemet virker det faktisk som om det er andre som har trukket hun fram.. og i skarp motsetning til disse to har jeg heller enda ikke tatt henne i å si noe fullstendig åndsfraværende. Har ikke tatt henne i å si noe interessant heller, men siden jeg ikke kan huske å ha hørt noe jeg syntes var interessant fra noen kulturminister noensinne blir det litt feil å holde mot henne.

Forøvrig, ikke at det er viktig, men ble nysgjerrig:
Noen som vet om familien hennes er Pakistanske eller Tajik'er fra Pakistan?
Sist endret av DumDiDum; 14. oktober 2013 kl. 00:32.
Hun virket som er veldig kvikk jente som sikkert kommer til å gjøre det bra i politikken, men jeg synes virkelig ikke hun har noe å gjøre der etter at hun igjennom forslaget å la private aktører overvåke datatrafikk, det hører virkelig ikke til i det jeg tenker på som kultur. Det burde heller konsentreres på å få et litt større budsjett til norsk film som nå ligger på ca 300 mill og det er ikke en dritt.
Sist endret av Exlr8; 14. oktober 2013 kl. 00:50.
Jeg er skeptisk til henne bla fordi hun støtter arrangerte ekteskap og fordi hun var en av initiativtakerne til hijab på politiuniformen, så hun er nok ikke så krittvit inni som du påstår.

Hun bærer med seg en kulturarv som går på tvert av det norske samfunnets normer, så hvilken agenda denne dama egentlig har er det nok bare hun selv som vet.
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Sitat av belisarius Vis innlegg
Jeg er skeptisk til henne bla fordi hun støtter arrangerte ekteskap og fordi hun var en av initiativtakerne til hijab på politiuniformen, så hun er nok ikke så krittvit inni som du påstår.

Hun bærer med seg en kulturarv som går på tvert av det norske samfunnets normer, så hvilken agenda denne dama egentlig har er det nok bare hun selv som vet.
Vis hele sitatet...
Tipper agendaen hennes er å snik-islamisere Norge, og på sikt endre hele den norske kultur.

Du vet, derfor hun er kulturminister.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Jeg er skeptisk til henne bla fordi hun støtter arrangerte ekteskap og fordi hun var en av initiativtakerne til hijab på politiuniformen, så hun er nok ikke så krittvit inni som du påstår.

Hun bærer med seg en kulturarv som går på tvert av det norske samfunnets normer, så hvilken agenda denne dama egentlig har er det nok bare hun selv som vet.
Vis hele sitatet...
Først, hvilken kulturarv? Jeg er villig til å vedde litt, men ikke mye, på at hun er Tajik nemlig (sentral-asia).I Pakistan brukes etternavn for å vise hvilken kaste man er fra (se lista her). Folk utenfor får da som regel kun etnisiteten sin som etternavn, så når hun heter "Nadia Tajik" er dette bokstavelig talt som å hete "Ola Nordmann".

Når det gjelder arrangerte ekteskap tror jeg virkelig, virkelig du bør skille mellom Pakistanske/Indiske tradisjonen hvor familier møtes og de to vordende faktisk får lov til å bli kjent, unner oppsyn... og arabiske (samt deler av Afrika) tradisjonen hvor damene mer eller mindre blir solgt og avhentet. Førstnevnte fungerer nemlig, og er ikke spesielt langt unna hvordan besteforeldrene våre gjorde ting. Det er ikke uten grunn at "anstand" faktisk er et norsk ord
Sitat av belisarius Vis innlegg
Jeg er skeptisk til henne bla fordi hun støtter arrangerte ekteskap og fordi hun var en av initiativtakerne til hijab på politiuniformen, så hun er nok ikke så krittvit inni som du påstår.

Hun bærer med seg en kulturarv som går på tvert av det norske samfunnets normer, så hvilken agenda denne dama egentlig har er det nok bare hun selv som vet.
Vis hele sitatet...
Var hun en av initiativtakerne? Det tror jeg ikke stemmer. Hvor har du dette fra? Jeg forstår det slik at hun var en av de som sablet ned forslaget.

Arrangerte ekteskap er ikke nødvendigvis det samme som tvangsekteskap. Førstnevnte skjer allerede i stor skala blandt nordmenn, og kanskje særlig på landet. Hadia Tajik har tidligere presisert hva hun mener om dette.

Selv om jeg ikke har fulgt så mye med, så har jeg tatt meg selv i å flere ganger bli imponert over denne kvinnen. Hun fremstår som ærlig, reflektert og engasjert, og jeg syntes hun gjør en god jobb som kulturminister, både her hjemme, og ved å promotere norsk kultur og næringsliv i utlandet.
Sist endret av caperno; 14. oktober 2013 kl. 01:35.
Hun har jo ganske så solid med utdannelse.. Bachelor i Journalistiskk , Master i Rettsvitenskap og Master i Menneskerettigheter , hun ble hyret som rådgiver for AP , hvor hun etterhvert ble tilbudt en post som kulturminister.

Ryktene sier at hun nå blir leder for justiskomiteen, noe jeg tror kan bli veldig bra!
Subjektive plussider: a) Hun er ganske pen egentlig, vet ikke om det har så mye å si.., b) er en ellers god representant for AP på et generelt plan, c) særdeles god representant for innvandrere og især (muslimske) innvandrerkvinner, d) kunnskapsrik og har tyngde innen virket sitt, e) er kjæresten/samboeren til Stefan Heggelund i Unge Høyre (jeg hvertfall) synes dette er en veldig kul ting),

Subjektive minussider: a) virker noe nerdete, b) dessverre har hun vært gjenstand for hån og mobbing på nettet _både_ av div. hvite freppere og nettmobbere samt også div. kukkhuer fra moské-miljøene i østOslo, c) litt småraddis virker det som, d) altfor "flinkis-jente" i framtoning og kommunikasjon, som det av og til er vanskelig å ha et nøytralt forhold til.., noen (særlig eldre dritsure menn) liker dét ikke, e) har ikke hun byttet jobber eller departement imens hun har vært med under 8 år med de rødgrønne - poenget er hva som egentlig gjør henne mer kvalifisert enn mange andre tilsvarende eller enda mer dyktige unge statsvitere, enten de har minoritetsbakgrunn eller ikke...???

...........

(til info; jeg har ikke dybdekunnskap i og rundt Hadia Tajik, men altså dette over er det subjektive inntrykket jeg har fått av dama. Oppsummert; litt kul, kunnskapsrik og god representant, litt rar og ikke altfor populær eller folkelig nok.. )

............

@DumDiDum; lurer bare bomma du ikke litt på tastinga? Hun heter vel Tajik og ikke Tarek? (lurte siden det virket smått forvirrende, trodde etter at jeg leste overskriften at Tarek var hennes egentlige etternavn.)
Sist endret av aeon_illuminate; 14. oktober 2013 kl. 02:35.
Er det ikke ho dama som stelte i stand denne loggføringen/overåkning det var så stort hystery om for en liten stund siden?

EDIT: var en av disse sakene.

Hva har en kultur minister med dette å gjøre? er ikke denne noe mer finansminister lignende greier?

semi tråd hijack når vi først diskuterer denne dama :P
Sist endret av WhiteHat; 14. oktober 2013 kl. 03:03.
Synes hun er for ung og uerfaren til å ha en ministerpost. De dro inn henne fordi de ville sikre Anniken Huitfeldt plass som arbeidsminister nå før valget.
Sitat av caperno Vis innlegg
Var hun en av initiativtakerne? Det tror jeg ikke stemmer. Hvor har du dette fra? Jeg forstår det slik at hun var en av de som sablet ned forslaget.

Arrangerte ekteskap er ikke nødvendigvis det samme som tvangsekteskap. Førstnevnte skjer allerede i stor skala blandt nordmenn, og kanskje særlig på landet. Hadia Tajik har tidligere presisert hva hun mener om dette.

Selv om jeg ikke har fulgt så mye med, så har jeg tatt meg selv i å flere ganger bli imponert over denne kvinnen. Hun fremstår som ærlig, reflektert og engasjert, og jeg syntes hun gjør en god jobb som kulturminister, både her hjemme, og ved å promotere norsk kultur og næringsliv i utlandet.
Vis hele sitatet...
NRK mener hun var en av pådriverne.

Etter det NRK erfarer var Storbergets nærmeste medarbeidere stassekretær Astri Aas-Hansen og politisk rådgiver Hadia Tajik pådrivere for å få saken gjennom.
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/1.6487571
Hva jeg syns om dama? Nei det er ikke mye.. Man kan jo lure på hva som skjer når man f.eks fjerner politiet som et "myndig" mellom ledd i "jakten på de som bryter opphavsretten".

Hva med å fjerne politiet som ledd under etterforsking av voldtektssaker.

Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Er det ikke ho dama som stelte i stand denne loggføringen/overåkning det var så stort hystery om for en liten stund siden?

EDIT: var en av disse sakene.

Hva har en kultur minister med dette å gjøre? er ikke denne noe mer finansminister lignende greier?

semi tråd hijack når vi først diskuterer denne dama :P
Vis hele sitatet...
Er vel kulturministeren pga. film, musikk og lignende underholdning er kultur.
Kan vel si at jeg ikke liker denne dama, i det hele tatt.

Grunnen til dette er endringene hun/dem gjorde med den nye åndsverkloven. (Fjernet konsesjonskravet for det første).
Hun er en av dem jeg kan se for meg vil sensurere nettet som et tiltak for å opprettholde åndsverkloven, kan selvfølgelig ikke vise konkret til at dette er faktisk noe hun vil gjøre men i mitt hodet kan jeg lett se for meg at hun vil være en av pådriverne for sensurert Internett.

I tillegg virker det som hun har en islamistisk agenda jeg ikke synes noe om i det norske samfunn [merk Hijab].
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Subjektive plussider: a) Hun er ganske pen egentlig, vet ikke om det har så mye å si.., b) er en ellers god representant for AP på et generelt plan, c) særdeles god representant for innvandrere og især (muslimske) innvandrerkvinner, d) kunnskapsrik og har tyngde innen virket sitt, e) er kjæresten/samboeren til Stefan Heggelund i Unge Høyre (jeg hvertfall) synes dette er en veldig kul ting),

Subjektive minussider: a) virker noe nerdete, b) dessverre har hun vært gjenstand for hån og mobbing på nettet _både_ av div. hvite freppere og nettmobbere samt også div. kukkhuer fra moské-miljøene i østOslo, c) litt småraddis virker det som, d) altfor "flinkis-jente" i framtoning og kommunikasjon, som det av og til er vanskelig å ha et nøytralt forhold til.., noen (særlig eldre dritsure menn) liker dét ikke, e) har ikke hun byttet jobber eller departement imens hun har vært med under 8 år med de rødgrønne - poenget er hva som egentlig gjør henne mer kvalifisert enn mange andre tilsvarende eller enda mer dyktige unge statsvitere, enten de har minoritetsbakgrunn eller ikke...???

...........

(til info; jeg har ikke dybdekunnskap i og rundt Hadia Tajik, men altså dette over er det subjektive inntrykket jeg har fått av dama. Oppsummert; litt kul, kunnskapsrik og god representant, litt rar og ikke altfor populær eller folkelig nok.. )

............

@DumDiDum; lurer bare bomma du ikke litt på tastinga? Hun heter vel Tajik og ikke Tarek? (lurte siden det virket smått forvirrende, trodde etter at jeg leste overskriften at Tarek var hennes egentlige etternavn.)
Vis hele sitatet...
Jeg lsiter litt med å se hvordan du kan oppfatte "noe nerdete" som negativt, spesielt fra en kulturminister. At hun har gjort jkobben sin såpass bra at hun, i motsetning til resten an hønseflokken *ikke* har måtet bytte jobb underveis, er heller ikke spesielt negativt imho.

@DumDiDum: du har, utallige ganger, påpekt at samfunnsendringer tar lang tid. Og der har du selvsagt helt rett. Her i Norge har vi ennå ikke helt kommet oss ut av tankegangen om at andre hudfarger er skumle. Vi er på vei, men det er et gidt stykke igjen. Når det stadiet er tilbakelagt, da vil vi nok etterhvert også begynne å innse at andre kulturer ikke nødvendigvis er så skumle de heller, men det sitter veldig mye lengre inne. Så, Tajik er kanskje hvit på alle andre måter enn i huden. Og kanskje opptar hun en plass som ellers skulle ha vært tiltenkt en enda mer, tja, eksotisk personlighet. Men jeg vil påstå at en slik person ville enten ha blitt vingestekket eller kastet ut innen kort tid, så effekten ville bortfalt. Da får man ta til takke med det man har.

Og Tajik har i alle fall en annen hudfarge, hvilket ennå er nok til å provosere en del xenofober. Det alene er dessverre grunn nok til å ha henne i politikken. Videre, om hun så oppfører seg som en hvit kvinne fra Norge, så har hun i det minste litt mer førstehåndskunnskap om andre deler av verden. Hva hun bruker kunnskapen til får bli en annen diskusjon, men hun har den i alle fall. Også det er temmelig unikt. Og igjen, hun har ikke gjort noe veldig sinnsvakt. Ja, hun ga opphavsrettsmafiaen en skitten julegave, men det hadde de fått uansett. Dette er uansett noe som står i partiboka hennes; hun har dessverre valgt å representere et av de mer overvåkningskåte partiene vi har. Jeg misliker henne fordi hun velger å hjelpe dette partiet fremover, men dette er en generell kritikk som råker alle medlemmer i Ap. Det er, som du korrekt påpeker, vanskelig å finne noe konkret negativt som hun personlig er ansvarlig for. Slike politikere skulle jeg gjerne hatt mer av.

I seg selv har hun ikke gjort mye skade, og når jeg ser henne på skjermen så gremmes jeg ikke over å tilhøre samme art. Alt i alt kunne det vært veldig mye verre. Det eneste aberet som trekkes frem med henne er at hun er litt kjedelig. Men vanlige, jordnære folk som heller konsentrerer seg om jobben fremfor å overgå hverandre med eksplosive medieutsagn for å skille seg ut, det er jo sjelden vare på tinget.

Don't fix what ain't broken.
Nå følger jeg ikke så veldig mye med på norsk politikk da det blir altfor virkelighetsfjernt for meg å skulle ta stilling til forskjellige synspunkter som bryter med mine grunnleggende holdninger til verden. Likevel kunne jeg ikke unngå å se navnet til Tajik trukket frem i ihvertfall to saker som jeg reagerte på, bokloven (lar bokleverandører bestemme fast salgspris til forbrukerne) og åndsverksloven (innhenting og oppbevaring av IP-adresser skal kunne gjøres av private.)

Virker på meg som om lobbyinteresser har tatt godt tak i dama...
Sitat av Larix Vis innlegg
Virker på meg som om lobbyinteresser har tatt godt tak i dama...
Vis hele sitatet...
Men i realiteten så er det omvendt, siden den åndsverksloven vi fikk er så moderat i forhold til det bransjen ønsket seg at du heller burde takke dama. Bokloven har ikke trådt i kraft og kommer antageligvis ikke til å gjøre det heller.
Personlig synes jeg det virker som om AP satte henne der for å fylle en eller annen kvinnekvote, minner dessverre litt for mye om en troppsjef jeg kjente en gang i tiden som virket som det var på samme måte. Så for min del kunne hun godt ha fått noen år til på baken før hun ble satt i en posisjon hvor man kan bestemme mange viktige ting for hele landet.

Og selv om hun kanskje ikke innførte den strengeste utgaven av åndverksloven virker den som ble innført ille nok og kunne godt ha vært mildere. Er selv for åndverksbeskyttelse men ikke i den grad som hun innførte eller medieselskapene vil ha.
Sitat av Mith Vis innlegg
Men i realiteten så er det omvendt, siden den åndsverksloven vi fikk er så moderat i forhold til det bransjen ønsket seg at du heller burde takke dama.
Vis hele sitatet...
Satt på spissen burde jeg like henne fordi hun pusher et lovforslag jeg er uenig i, men som kunne vært verre? Jeg foretrekker hverken pest eller kolera, douche eller turd.

Sitat av Mith Vis innlegg
Bokloven har ikke trådt i kraft og kommer antageligvis ikke til å gjøre det heller.
Vis hele sitatet...
Hva har det med Tajik å gjøre?
Trangsynhet er en fin ting som vokser på trær..
Sitat av Larix Vis innlegg
Satt på spissen burde jeg like henne fordi hun pusher et lovforslag jeg er uenig i, men som kunne vært verre? Jeg foretrekker hverken pest eller kolera, douche eller turd.
Vis hele sitatet...
Nei, det jeg sier er at du har rett når du sier du ikke følger veldig godt med i norsk politikk og at du ikke bør komme med beskyldninger som du gjør på så dårlig grunnlag.
Sitat av Mith Vis innlegg
Men i realiteten så er det omvendt, siden den åndsverksloven vi fikk er så moderat i forhold til det bransjen ønsket seg at du heller burde takke dama. Bokloven har ikke trådt i kraft og kommer antageligvis ikke til å gjøre det heller.
Vis hele sitatet...
Den første setningen din er jeg forsåvidt ikke uenig i; de fikk ikke alt de ønsket seg. Hun kunne likevel ha gjort mer for å gi dem mindre. Den andre setningen derimot... der faller jeg litt av lasset: hva så om bokloven ikke går gjennom? Det er en dårlig lov, så det er bra om den blir kassert, men det er vel ikke en indikasjon på at Hadjia er en god politiker? At andre eventuelt rydder opp i kaoset og underkjenner loven hun har velsignet, det er vel ikke hennes fortjeneste?
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
At andre eventuelt rydder opp i kaoset og underkjenner loven hun har velsignet, det er vel ikke hennes fortjeneste?
Vis hele sitatet...
Nei, men de borgerlige hadde veldig klart flertall på målingene i lang tid før valget, så når man vet at noe alikevel etter all sannsynlighet kommer til å forkastes er det ikke verdt det å brenne bruer for å nedkjempe det. Det er fair nok.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Det er fair nok.
Vis hele sitatet...
To alternativer:
1) Hun likte bokloven i sin nåværende forfatning - da er hun Gyldendals og Cappelens lydige kjøter og totalt blotta for sunn fornuft og moralsk integritet.
2) Hun likte ikke bokloven i sin nåværende forfatning, men lot den passere slik den var fordi hun gamblet på at de ville tape valget og at neste regjering ville underkjenne loven hennes. Det er sistnevnte vi her antar er tilfellet, aigh?

Jeg kan gå med på at man sikkert ikke trenger å brenne alle broer for noe man vet vil bli rasert uansett. Det er imidlertid den politiske ekvivalenten til russisk rullett, og ikke akkurat forsvarlig. Men som kjent - man vil helst ikke vite hvordan lover og pølser blir laget. Uansett må vi se på motivene hennes: hun lagde en lov som var skreddersydd for forlagene. Når den blir underkjent, og forlagene syter i media, så kan hun gå ut og si "Vi i Ap støttet dette nødvendige rammeverket for norsk kulturpolitikk, men så kom de blå og...". Hun ønsker altså å tekkes forlagene. Hun kunne ha laget en skikkelig raddislov motsatt vei og så i ettertid heller forsvart seg med at de prøvde å ta vår kulturarv alvorlig og begrense mafiaens innflytelse, men dessverre ble de overkjørt. Så uansett, så peker vel ting mot at hun enten liker bokloven, eller så mener hun det er viktigere å være på godfot med forlagene enn å gjøre det som er moralsk riktig. Hun får derfor ikke stjerne i min bok.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, det jeg sier er at du har rett når du sier du ikke følger veldig godt med i norsk politikk og at du ikke bør komme med beskyldninger som du gjør på så dårlig grunnlag.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skal innrømme at den siste setningen var satt på spissen - sett ifra et allment perspektiv. Om jeg skal begynne å argumentere for hva jeg finner frustrerende med Tajik ser jeg at det raskt kan utvikle seg til et rant om nokså grunnleggende styreform og hvordan vedtak blir fattet, så skal holde meg for god for det. Når det er sagt, må jeg forklare at jeg synes profesjonell lobyisme har ingenting i et styresett å gjøre, derfor jeg kanskje uttrykte meg sterkere enn de fleste ville ha gjort.

Du har likevel en nedlatende holdning, hadde ønsket du prøvde å overbevise meg - om hva du enn måtte mene - isteden og du har også gjort det klart at jeg ikke er verdt tiden din, noe som er fair nok. Beklager at jeg dro denne så langt TS.
Jeg må si meg enig med Eucaa: Dama har gjort en real innsats for Norge! Godt å se at innvandre også kan bidra til norsk kultur, og ikke bare er opptatt med å beskytte sin egen!
Sitat av EoT Vis innlegg
Jeg må si meg enig med Eucaa: Dama har gjort en real innsats for Norge! Godt å se at innvandre også kan bidra til norsk kultur, og ikke bare er opptatt med å beskytte sin egen!
Vis hele sitatet...
Så godt å se at vi endelig er enige!
Eucaa: Er du enig i at grunnen til at vi (eller egentlig alle de ikke-integrerte innvandrerne) i utgangspunktet har sånne forbilder i politikken utelukkende er pga. våre vestlige demokratiske tradisjoner?
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 14. oktober 2013 kl. 23:38.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg lsiter litt med å se hvordan du kan oppfatte "noe nerdete" som negativt, spesielt fra en kulturminister. At hun har gjort jkobben sin såpass bra at hun, i motsetning til resten an hønseflokken *ikke* har måtet bytte jobb underveis, er heller ikke spesielt negativt imho.
Vis hele sitatet...

Skal vi se; igjen, som jeg påpekte flere ganger i innlegget så var dette rent subjektive meninger, og uten altfor stor dybdekunnskap om Hadia og hennes virke i Arbeiderpartiet og i regjeringen forøvrig.

Mitt inntrykk var at hun har et altfor stort "flinkis-stempel" ved seg, slik at i mange 'nedre' deler av samfunnet er dette direkte upopulært. Hadia har (antageligvis, dette vet jeg ikke) vært for det meste innom akademiske kretser, og i hele denne "øvre delen" av AP er det stort sett folk med noe slags form for høyere utdannelse eller formue. Dermed så er hun vant med en omgangsform, kommunikasjon og fremtoning som tilfaller først og fremst oss/de i samfunnet som holder på med eller har hatt høyere utdannelse.

...Sagt på en annen måte, Hadia er ikke folkelig, hun er som Dumdidum sa en 'norsk Obama bare i kvinnelig utgave'. (el no slikt)
Og - appellerer hun *egentlig* til den muslimske husmoren på Furuset?? Og - appellerer hun *egentlig* til den store andelen av nordmenn som ikke har høyere utdannelse og driter i fisefinheten som Hadia og resten av direktørdelen av Arbeiderpartiet forfekter??

..Og - ja, hun virker litt *for* nerdete. Det *kan* selvfølgelig være positivt for en kulturminister, men det trenger det ikke å være. Apropos hun er ikke nerdete for min del - dét har jeg aldri følt, men heller for de mange "andre" nordmenn og for mange "andre" innvandrer-nordmenn/2./3.generasjons -- dessa der som kjører BMW, eller Chevrolet, eller eier mange jaktrifler, eller går til moskeen på fredager. Kulturinteressert, flere akademiske grader, til en viss grad en slags "lesehest-utseende", snakker på en måte som hverken appellerre til mange nordmenn eller innvandrere (kav siddis-nynorsk av ei litt brun dame med briller som er appåtil ganske smart..).
You get the gist..
Ellers var innlegget ditt litt rart, fullt av skriveleifer, så jeg trodde først du hadde tatt en dram eller ti før du lagde det.

...............

Meeeen, når alt det over er sagt om hun at neimen ikke appellerer til alle, så er hun objektivt sett dyktig som pokker og kommer til å være en stjerne som AP mer og mer kommer til å benytte seg av. Mon tro, hun er svært ung til å være stortingspolitiker fremdeles og har allerede massevis av erfaring, er hun en statsministerkandidat i post-2021 tror dere??

Jeg vet ikke, men hvis AP sløyfer Eskil Pedersen så er hun en av få kandidater AP har igjen som er kompetente nok til statsministerposten. Lange, drøye spekulasjoner, og en diskusjon/sak som kanskje ikke burde være i denne tråden...

[COLOR="Silver"][COLOR="silver"][COLOR="Silver"][COLOR="silver"]**edit; få kandidater igjen av Hadias og Eskil Pedersens generasjon[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR]
Sist endret av aeon_illuminate; 15. oktober 2013 kl. 01:25.