Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 941
http://www.youtube.com/watch?v=ZUa4sXaqbEU

mitt første forsøk på å mekke film , jeg måtte se en del YT for å lære meg adobe premier

første gang jeg testet action cam også =)

filmet med Gopro hero 3 black 1080p 50fps kun klippet og limt ikke noe justeringer ellers , dte var alt jeg rakk å lære .. blir nok bedre kvalitet på neste produksjon ..

hva syntes dere ?

gjør seg seff best sett i 1080p =)
Sist endret av gekko4u; 19. desember 2012 kl. 02:45.
Bra film, vekket ski lysten for fult! Drit kult Når du kjørte baklengs å det sprutet pudder opp på sidene av kameraet! Jeg er mer vant til park filmer som blir klippet mye mer, men jeg vil anbefale deg å klippe introen litt mer og tilpasse musikken (gjør det litt mer spennende å se på for andre som ikke har kjennskap til personene). Jeg liker slow motion så kan anbefale å lrke litt med det også. Jeg ville selv ha filmet i 720 og fått ekstra FPS for slow motion, men dette trengs selvfølgelig ikke hvis du ikke bruker slow motion. Men alt i alt en fin film og perfekt sang! Hope to see you in the slopes!
syntes det ble litt kjedelig med samme kamera vinkel i 2:30 minutter syntes det ble bedre med engang du fikk det på huet.

også over til redigeringa, først av alt syntes jeg teksten på førsted som var BLÅ virka noe uproft, syntes også at du kunne plassert teksten et annet sted og brukt en annen farhe. syntes også at fade in videon, fade til et annet klipp og fade ut video er et must for at det skal se noe proft ut altså legge til transitions.

likte veldig bra kamera vinkelen når du kjørte opp heisen og hadde kamerat på på twintippen og når du kjørte bakover i starten der, men syntes det ble litt kjedelig vinkel i lengden pga at du ikke så mye annet en skien din. om du bruker go pro funker vel med andre kamerar, og ha kamerat på staven det syntes jeg gir en veldig kul vinkel (panorama) mode er veldig kult når du har den på staven. men ellers så vart det bedre når du hadde den på hodet.

annet en det ville jeg lagt på litt CC (color correction) for og få litt fler farger, ser 10x bedre ut med engang. ellers veldig bra musikk valg er ikke så glad i den type musikk men den passa veldig bra.

men CC og litt fading/smudere overganger så blir det topp.

liker denne ski editen veldig, syntes det er veldig clean redigering ikke for mye dildall men rett og slett han har fått det til og se proft ut med 16:9 (hollywood look) varierte vinkler og bra CC.

lek litt med det så blir det bra, men bare ikke over rediger sånn som her det er ikke annet en stygt.
Sist endret av koalafant; 19. desember 2012 kl. 23:11.
Infidel
gekko4u's Avatar
Trådstarter
driver allerede på edit 2.0 og de neste filmene i serien adobe premeir cs6 for beginners var transitions , intro og CC =)

hadde filmet i 2 dager og hadde 16 gb med råmateriale med front på ski , bak på ski , chesty front og bak
så har masse mer snacks å ta av og helt enig at den skrift greia i starten var sånn passe mongo ser jeg i ettertid , hele greia ble editet på natta etter jobb for å mekka film fortest mulig egentlig før jeg sovna

ved 2.08 blir det filmet bakover rett etter bindingen og kompisen min jager meg i føyka mens jeg gir ganske bånn pinne nedover der første dag på nye ski , men heldig freak off nature jeg er så glir jeg på kjus effekten (115 kilo og 197 høy )

i skogen og til kompis drikker cola er chesty front

jeg sto på de breieste originale pudder plankene Line 130 med måla 155_130_148 for første gang denne helgen full trekjerne , fett at du ser treverket ... dett er en teaser video fra Line hvordan de blir laget rett før de kom på markedet med de målene http://www.youtube.com/watch?v=Pd2HcAyaG54


takk for tilbake melding jeg jobber allerede med saken
Sitat av gekko4u Vis innlegg
helt enig at den skrift greia i starten var sånn passe mongo ser jeg i ettertid , hele greia ble editet på natta etter jobb for å mekka film fortest mulig egentlig før jeg sovna
Vis hele sitatet...
Bruk gjerne noen dager på en edit. Ikke bli fortest mulig ferdig.
Når det er snakk om mixing og mastring av musikk er det en tommelfingerregel at man skal sove litt og holde på med andre ting etter at man har mixet en del. Bare for å få et nytt inntrykk av produktet etter at du har fått hvilt. Kan sikkert være greit å gjøre det samme når det kommer til film editing.
Infidel
gekko4u's Avatar
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Bruk gjerne noen dager på en edit. Ikke bli fortest mulig ferdig.
Når det er snakk om mixing og mastring av musikk er det en tommelfingerregel at man skal sove litt og holde på med andre ting etter at man har mixet en del. Bare for å få et nytt inntrykk av produktet etter at du har fått hvilt. Kan sikkert være greit å gjøre det samme når det kommer til film editing.
Vis hele sitatet...
jeg skal kose meg i hele jula med edit 2.0 og ta meg god tid med alle faser av editen

testet først slowmo på badet opplyst med en led lenser belysning i 720p 100fps sakket ned til 5% http://www.youtube.com/watch?v=88oD5NKOBtA
bare en test altså =)
Har du filmet alt i 100fps?
Nå er jo denne testen slakket ned fryktelig mye, men du kan ta en titt på programmet twixtor for å få en mykere overgang mellom bildene.
Denne filmen skal være filmet i 60fps. Slowmo'en er likevel veldig bra!