Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 9248
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nemlig! Han er ikke hvit og han er ikke sort. Man kan kalle ham 'brun', 'mulatt', 'farget' eller, for den saks skyld, 'president'. Eller en lang rekke andre ord. Men det er like feil å kalle ham 'hvit' som det er å kalle ham 'svart', akkurat som TS påpekte innledningsvis.
Vis hele sitatet...
Ja har jeg sagt noe annet?! du som begynte å diskutere med meg, og at det jeg sa var feil osv. Har verken kalt han hvit eller svart.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 17:58.
Obama er egentlig like "svart" som en marokkaner/mørk spanjol eller en Midtøsten-fyr..

Med andre ord noe i mellom. Han er som nevnt her hverken hvit eller svart, men nettopp mellomting. Det ser man også på ansiktsform, lepper og kroppen. Nesen og huden er derimot relativt "svart".
Ganske mange amerikanere og folk i anglofile land er blandinger av "hvit" og "svart", bl.a Formel-1 verdensmester Lewis Hamilton, artist Alicia Keys, artist Rihanna, skuespiller Halle Berry.

Nå har jeg tatt og vist fram "kremen" av rasebandete personer, men misforstå meg ikke; jeg mener når man blander "hvitt" og "svart" når det gjelder rase, resulterer det ofte i heftig bra utseende. Ansiktsformen til hvite og med fargen og vitaliteten til svarte.

En annen ting jeg nevnte i første innlegget mitt her i tråden, var at dere må huske på at Obama sees på som nesten-hvit av mange svarte amerikanere pga utdanningen sin og hans "borgelige" bakgrunn, imens sinte hvite kristne ser på ham som ikke-kristen og mørk ikke-amerikaner som appåtil tenderer til å elske muslimer.
Alt i alt kan man si Barack Obama er personifiseringen av nåtidens USA, nemlig raseblanding, og ikke minst en svært vellykket raseblanding!

Ta en titt på Multiracial americans, fra Wiki. En utfyllende og spennende artikkel. Noe lang.
Sist endret av aeon_illuminate; 14. november 2012 kl. 16:27.
Sitat av Henkal Vis innlegg
Ja har jeg sagt noe annet?! du som begynte å diskutere med meg, og at det jeg sa var feil osv. Har verken kalt han hvit eller svart.
Vis hele sitatet...
Hva ønsket du å oppnå med dette, da?

"Trenger ikke å være vrang. Er ikke disse dukkene det handler om, men obama. Se på obama da, og fortell meg om han er hvit?
Du skjønner vel hva jeg mener når jeg sier hvit? hvit som i nordmenn. "

At Obama ikke er hvit er noe alle vet. Jeg har heller ikke påstått at han er hvit, bare at det er feil å kalle ham sort. Hvis du selv er av samme oppfatning, hvorfor skrive et slikt innlegg der du åpenbart gir uttrykk for å være uenig?

Imidlertid ser det nå ut til at misforståelsen er oppklart og at alle er enige om det er tåpelig å omtale Obama som USAs første sorte president...?
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 17:58.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva ønsket du å oppnå med dette, da?

"Trenger ikke å være vrang. Er ikke disse dukkene det handler om, men obama. Se på obama da, og fortell meg om han er hvit?
Du skjønner vel hva jeg mener når jeg sier hvit? hvit som i nordmenn. "

At Obama ikke er hvit er noe alle vet. Jeg har heller ikke påstått at han er hvit, bare at det er feil å kalle ham sort. Hvis du selv er av samme oppfatning, hvorfor skrive et slikt innlegg der du åpenbart gir uttrykk for å være uenig?

Imidlertid ser det nå ut til at misforståelsen er oppklart og at alle er enige om det er tåpelig å omtale Obama som USAs første sorte president...?
Vis hele sitatet...
Jeg skrev jo bare at det var en tåpelig tråd og at det bare var å se på hudfargen hannes, så ser man at han er "Lysebrun". Må vel få si meninga mi.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 17:58.
Sitat av FreakyJohn Vis innlegg

Du ser at han er svart, sant?
Vis hele sitatet...
Svart? Han er brun i mine øyne. Tror jeg aldri noensinne har sett en svart person.